۱۳۹۵
۱ نظر
۵۲۲۶
۱ نظر
۵۲۲۶
پ

نوشيدن اين عرقيات گياهي را در ارديبهشت پيشنهاد مي‌كنيم

مفيدترين عرقيات گياهي فصل بهار

با رسيدن روزهاي گرم تابستان، نوشيدن عرقيات گياهي در ميان خانواده‌ها‌‌ افزايش پيدا مي‌كند. آنچه پيش روي شماست پيشنهادات ويژه با موضوع عرقيات گياهي و خواص درماني آنها در پيشگيري و درمان بعضي بيماري‌ها و اختلال‌هاي جسمي است

تقويت معده و هضم بهتر

براساس متون طب سنتي ايران، نوشيدن يك فنجان عرق چهل گياه كه از تركيب چند نوع مختلف گياهان دارويي توليدشده، پيش از وعده‌هاي غذايي به تقويت معده و بهبود عملكرد آن كمك مي‌كند. به اين ترتيب با نوشيدن اين عرق گياهي و تقويت معده، سوخت و ساز و هضم مواد‌غذايي در شرايط بهتري انجام مي‌شود و بدن از ابتلا به انواع سوءهاضمه، نفخ و انواع دل درد آسوده مي‌شود.

مفيدترين عرقيات گياهي  فصل بهار


كاهش فشار خون با عرق شاه‌تره

عرق شاه‌تره يكي ديگر از نوشيدني‌هاي گياهي خوش طعم و خوش بويي است كه تاثير قابل ملاحظه‌اي در كنترل ميزان فشار خون به‌ويژه در افراد سالمند دارد. نوشيدن روزي 2 فنجان از اين عرق گياهي به تصفيه و تنظيم كلسترول خون نيز كمك مي‌كند.


رازيانه و درمان نفخ شكم

در برخي متون طب سنتي، نوشيدن عرق رازيانه يكي از بهترين گزينه‌ها براي افزايش ميزان شير مادر است. نوشيدن اين عرق گياهي علاوه بر اين، اشتهاآور و مقوي بوده و براي رفع درد، نفخ شكم و قولنج بسيار مؤثر است. خانم‌هاي بارداري كه تمايل به مصرف اين عرق گياهي براي افزايش ميزان شير خود دارند، بهتر است مصرف اين عرق گياهي را با مشاوره يك متخصص گياه درماني يا با مشورت پزشك خود تجربه كنند.

مفيدترين عرقيات گياهي  فصل بهار


نکته - نوشيدن يك فنجان بهارنارنج پيش از خواب شبانه، تاثير بسيار زيادي در درمان بي‌خوابي داشته و به رفع تنش‌هاي عصبي در فرد كمك مي‌كند


افزايش اشتها با خارشتر

عرق گياهي خارشتر يكي ديگر از داروهاي گياهي منحصر به فردي است كه درمانگران طب سنتي از آن براي درمان سنگ كليه و دفع سنگ‌ها از مجاري ادراري بهره مي‌برند. اين عرق گياهي علاوه بر درمان سنگ كليه در كنترل تپش قلب و بهبود آن در افراد مبتلا به اين عارضه بسيار مؤثر است. افزايش اشتها و افزايش ميزان تعريق در افراد از ديگر ويژگي‌هاي اين عرق گياهي است كه مصرف آن در فصل‌هاي بهار و تابستان توصيه شده است.


مقاومت بدن در مقابل گرما

يكي از ساده‌ترين راه‌هاي مقابله با گرماي هوا در ماه‌هاي گرم سال، استفاده از عرقيات گياهي است كه طبيعت سرد و‌تر دارند. يكي از بهترين گزينه‌ها براي اين منظور، نوشيدن عرق كاسني است. عرق كاسني از جمله داروهاي گياهي محسوب مي‌شود كه علاوه بر افزايش ميزان تحمل بدن در برابر گرما، موجب تقويت معده و تنظيم ميزان كلسترول خون نيز مي‌شود. نوشيدن روزي 2 فنجان از اين عرق گياهي در فصل‌هاي گرم سال به پاكسازي اخلاط نامناسب از بدن به‌ويژه كبد كمك كرده و ميزان تعريق بدن را نيز افزايش مي‌دهد.


مبارزه با چاقي با عرق زيره سبز

عرق زيره سبز به دليل خاصيت چربي‌سوزي كه دارد، يكي از بهترين عرقيات گياهي براي افرادي محسوب مي‌شود كه قصد كاهش وزن دارند. اين عرق گياهي علاوه بر خاصيت چربي‌سوزي موجب افزايش ميزان سوخت‌وساز بدن شده و با هضم صحيح غذا، مانع از بروز انواع چاقي‌هاي موضعي در بدن مي‌شود. درمان تنگي نفس و تقويت دستگاه و مجاري تنفسي از ديگر خواص اين عرق گياهي است.

مفيدترين عرقيات گياهي  فصل بهار


افزايش گلبول‌هاي سفيد با عرق بابونه

عرق بابونه يكي ديگر از مفيدترين عرقيات گياهي است كه خواص منحصر به فردي در تسكين دردها و اختلال‌هاي گوارشي به‌ويژه التهاب و زخم‌هاي خفيف معده دارد. درمانگران، نوشيدن روزانه عرق بابونه را يكي از مؤثرترين راهكارها براي افزايش ميزان ايمني سيستم دفاعي بدن و توليد گلبول‌هاي سفيد در خون مي‌دانند.

مفيدترين عرقيات گياهي  فصل بهار


سه پيشنهاد ويژه

  • عرق گل گاوزبان نشاط‌آور
عرق گل گاوزبان همانند چاي آن خواص متعددي از قبيل آرامش بخشي، تقويت اعصاب و ضد‌استرس دارد. از آنجا كه تمايل مردم به نوشيدني‌هاي خنك در فصل‌هاي گرم سال در مقايسه با نوشيدن چاي افزايش مي‌يابد، افراد علاقه‌مند مي‌توانند نوشيدن اين عرق گياهي را جايگزين چاي گل گاوزبان كنند. نوشيدن يك ليوان از اين عرق علاوه بر خاصيت آرامش بخشي، موجب افزايش نشاط و شادماني در فرد شده و در درمان انواع سرماخوردگي‌ها و برطرف كردن سرفه نيز مؤثر است.

مفيدترين عرقيات گياهي  فصل بهار

  • تاثيرات عرق بهارنارنج
عرق بهارنارنج يكي از پرخاصيت‌ترين نوشيدني‌هاي گياهي در طب سنتي ايران محسوب مي‌شود كه تاثير زيادي در تسكين تنش‌هاي عصبي و رفع اختلالات ناشي از استرس و بي‌خوابي دارد. نوشيدن يك فنجان از اين عرق پيش از خواب شبانه، تاثير بسيار زيادي در درمان بي‌خوابي داشته و به رفع تنش‌هاي عصبي در فرد كمك مي‌كند. نوشيدن يك فنجان از چاي گل بهار نارنج نيز پيش از خواب به درمان بي‌خوابي و اختلالات ناشي از آن كمك مي‌كند.

  • تنظيم قاعدگي با عرق گزنه
نوشيدن روزانه يك فنجان عرق گزنه تاثيرات قابل ملاحظه‌اي در كنترل و تنظيم قاعدگي در زنان دارد. درمانگران طب سنتي تاثير اين نوشيدني گياهي را در تنظيم قاعدگي و درمان اختلال‌هاي ناشي از آن بسيار مؤثر مي‌دانند و معتقدند نوشيدن عرق گزنه مي‌تواند به درمان افرادي كه براي مدتي قاعده نشدند، كمك كند. عرق گزنه علاوه بر خواص بي‌نظيرش در تقويت قواي بدني و بنيه جسماني در تسكين دردهاي ناشي از سنگ كليه نيز بسيار موفق عمل مي‌كند.

منبع : مجله سیب سبز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج