۱۳۹۶۹۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

آقاجانیان: باید به وینگادا فرصت داد

مربی تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که تیم ملی باحضور دوباره کی‌روش زمان از دست رفته را برای حضور مقتدر در جام ملت‌های آسیا جبران کند.

خبرگزاری ایسنا: مارکار آقاجانیان، دستیار ایرانی کارلوس کی‌روش در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. او که در تمام طول مدت حضور کی‌روش در ایران با او همکاری کرده است، حالا با حضور مرد پرتغالی در تیم ملی امیدوار است که این تیم بتواند نتیجه‌ خوبی در جام ملت‌های آسیا کسب کند.

او در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره برنامه‌های تیم ملی، حضور دوباره کی‌روش و تیم ملی امید صحبت کرده است.

* کارلوس کی‌روش بالاخره بازگشت و از حالا تا چهار سال دیگر سرمربی ایران است، این مساله را چطور می‌بیند؟

- خو‌شبختا‌نه قرارداد جدید کی‌روش امضا شد اما مقداری از زمان آماده سازی برای جام ملت‌های آسیا را از دست داده‌ایم. امیدوارم از حالا با کار و تلاش بیشتر این زمان از دست رفته را جبران کنیم.

* برنامه‌های تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها چیست؟

- برنامه‌ها مشخص است. یک اردو در پرتغال داریم که اگر همه چیز خوب پیش برود، اردوی خوبی است و قرار است که در صورت امکان چند بازی تدارکاتی با تیم‌های باشگاهی داشته باشیم.

* می گویید اگر همه چیز خوب پیش برود؟ مگر اردو قطعی نشده است؟

- قرار است در پرتغال اردو بزنیم اما هنوز ۱۰۰ درصد نشده است. البته فدراسیون کاملا پیگیر است.

* قبل از جام جهانی هم قرار بود دو بار در پرتغال اردو بزنیم اما هر دو لغو شد. سرنوشت این اردوی جدید چه می‌شود؟

- آن زمان به دلیل مشکلات مالی اردوها لغو شدند، ولی امروز دیگر آن مشکل وجود ندارد و تنها کارهای اداری دارد که فدراسیون پیگیر است.

* چرا در پرتغال با تیم‌های ملی بازی نمی‌کنیم؟

- ایامی که در پرتغال هستیم فیفا دی است و تیم‌های ملی بزرگ معمولا برنامه‌های خود را از قبل تعیین کرده‌اند. ضمن این که تیم‌های اروپایی در آن ایام درگیر بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا هستند. بنابراین فقط می‌توانیم با تیم‌های باشگاهی بازی کنیم.

* برنامه بعدی تیم ملی چیست؟

- فعلا فقط بازی با کره جنوبی مشخص است که فکر می‌کنم ۲۷ آبان در تهران انجام می‌شود. بعد از آن اردوی دیگری در ایام فیفا دی داریم و تلاش می‌کنیم که بازی‌های تدارکاتی دیگری را نیز انجام دهیم. در آخر هم اردوی نهایی برای جام ملت‌ها تشکیل می‌شود.

* شما و همکارانتان در غیاب کی‌روش، لیگ را زیر نظر داشتید. وضعیت لیگ را چطور دیدید؟ آیا بازیکن خاصی چشم شما را گرفته است؟

- در لیگ برخی بازیکنان جدید و جوان در کارشان تداوم داشته‌اند و ما هم با توجه به استانداردهایی که کی‌روش دارد، گزارش‌هایی تدوین ‌کرده‌ایم. اکنون تمام کادر فنی در تهران است و قرار است DVD بازی‌ها را با هم مرور کنیم تا به جمع بندی لازم برسیم. همان طور که کی‌روش گفته درهای تیم ملی به روی همه باز است و هر کس که شایسته باشد، دعوت می‌شود.

* تکلیف بازیکنانی مانند مهدی رحمتی و هادی عقیلی که کی‌روش گفته بود بعد از جام جهانی درباره‌شان تصمیم می‌گیرد چه شد؟

- در این مورد بهتر است از خود کی‌روش سوال کنید.

* تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی اینچئون شروع بسیار بدی داشت و به احتمال فراوان خروج سریعی هم خواهد داشت. عملکرد تیم را چطور دیدید؟

- نتایج تیم در مجموع اصلا قابل قبول نبود. البته علت این مساله را کسانی که از نزدیک با تیم در ارتباط بودند و دست اندرکاران آن بهتر می‌دانند. این نتیجه‌ نشان می‌دهد که باید بیشتر کار کنیم. نه فقط تیم ملی که در باشگاه‌ها و رده‌های مختلف ملی باید بیشتر کار کنیم.

* ولی ما در اینچئون از تیم‌هایی مثل ویتنام و قرقیزستان نتوانستیم عبور کنیم.

- کشورها کار می‌کنند. در جام جهانی دیدید که نتیجه‌ هیچ بازی‌ای از قبل معلوم نبود. تیمی مثل کاستاریکا شگفتی‌ساز شد و تیم‌های بزرگی حذف شدند. این یعنی همه دنیا برای پیشرفت کار می‌کند. ما هم اگر نمی‌خواهیم از قافله جا بمانیم باید بیشتر کار کنیم.

* نظرتان درباره عملکرد وینگادا چیست؟ آیا بازی‌های آسیایی ملاک خوبی برای ارزیابی اوست؟

- نظر شخصی من است این که بازیکنان تیم امید کمتر با هم بودند و ناهماهنگی بین‌شان مشهود بود بنابراین نمی‌توان این دو بازی را ملاک خوبی برای ارزیابی عملکرد وینگادا دانست باید به او بیشتر فرصت بدهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج