اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۹۷۱۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اخلاق در ورزش کجاست؟

گروه ورزشی، آنچه در یک برنامه زنده تلویزیونی رخ داد یکبار دیگر انتقادهایی را نسبت به نوع رفتار فوتبالی‌ها در جامعه برانگیخت و این پرسش را به وجود آورد که این بزرگان تا کجا برای اثبات خود و نفی دیگران جلو می روند و از چه ادبیاتی استفاده می کنند؟

خبرگزاری مهر: هر ساعت ۷۲ درگیری منجر به جرح در کشور و ۱۲ نزاع در تهران رخ می‌دهد. این آمار پزشکی‌ قانونی کشور است؛ آمار کسانی که در درگیری‌های منجر به جرح به مراجع قانونی شکایت کرده‌اند و برای محکوم کردن طرف درگیری به پزشکی‌ قانونی رفته‌اند. این آمار رسمی است و تنها مربوط به آنهایی می شود که خود را به پزشکی قانونی رسانده اند!

اینها را نوشتیم تا برسیم به آنچه در برنامه نود گذشت! در نیمه شب دوشنبه کلمات و جملاتی در رسانه ملی رد و بدل شد که بی شباهت با درگیری های خیابانی نبود و اگر در آن لحظات مدعیان پرسپولیس دستشان به هم می رسید معلوم نبود چه اتفاقی رخ می داد و نهایتا شاید باید این دعوا را هم در پزشکی قانونی ثبت می کردیم!

استفاده از لغت غیر اخلاقی "کی‌روشی‌پور" استفاده از لغاتی چون: به لجن کشیدی، دار‌‌زدن، شنود گذاشتن در دفتر معاون وزیر، انتقام شخصی، دادگاه، توطئه آنهم نه با آرامش که به صورت فریاد در نیمه شب نشان داد تا پذیرفتن تضاد افکار فاصله بعیدی داریم فاصله ای عمیق!

البته شاید بگویید این کلماتی که در آن نیمه شب استفاده شد خیلی عجیب و غریب نبود اما وقتی پای بزرگان و آدم‌های مشهور وسط باشد و آنتن تلویزیون و البته کار تا شنود دفتر وزیر هم برود و حتی رییس جمهور هم دلیلی براثبات حقانیت آقایان باشد، تاثیر این کلمات کمتر ازآن نیست که گزارشی مستند از چاله میدان پخش شود چون اینها الگو هستند.

پرسش اینجاست: اخلاق در فوتبال کجاست؟ خودداری و آرامش دقیقا کجاست؟ اصالتا آیا نمونه هایی مشابه در دنیا وجود دارد که بتوانیم این نوع گویش را با آنها مقایسه کنیم؟ اتفاقاتی که در پرسپولیس رقم خورد هم بی نظیر بود و حتی ممکن بود کار را به درگیری هواداران و حتی خدای ناکرده به مرگ هوادار هم می کشاند پس با این حرف مایلی کهن که درست هم هست بحث را باز تر از نیمه شب دوشنبه می بینیم.

اخلاق کجاست؟ یک هفته دعوا و افشاگری که هنوز هم ادامه دارد به کدامین دلیل وارد فوتبال ایران شده و می خواهد تا کجا برود؟ تا کجا؟ تا دعواهای خیابانی؟ کاش کمی خوددار باشند. کاش کمی خودداری کنند! این فوتبال است و همه دنبال زیبایی هایش هستند، نه زشتی هایش کاش حتی اگراین حرف‌ها واقعیت هم داشت گفته نمی شد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج