جاباما
۱۴۰۰۶۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

شاهرخی: لیگ ما کیفیت لازم را ندارد

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال با انتقاد شدید از کیفیت پایین لیگ برتر گفت: خیلی دوست داشتم در لیگ پدیده‌ای ببینیم اما نبود.

خبرگزاری ایسنا: همایون شاهرخی درباره کیفیت مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران اظهار کرد: تا این‌ جا که فرصت کردم و بازی‌ها را دیدم، باید بگویم که روز به روز دریغ از دیروز؟ لیگ ما کیفیت لازم را ندارد. همه تیم‌ها تقریبا در یک سطح هستند و این مساله باعث شده که کیفیت بازی‌ها پایین باشد. ممکن است برخی تیم‌ها اسم بزرگی داشته باشند اما در مورد کیفیت بازی‌ها، تیم‌ها فقط رنگ پیراهن‌شان فرق می‌کند. لیگ ما هیاهوی بسیار برای هیچ است.

شاهرخی در ادامه با اشاره به حضور چهار تیم از ایران در لیگ قهرمانان آسیا گفت: با کیفیت لیگ ما متأسفانه هیچ شانسی برای موفقیت در آسیا نداریم مگر آن که اتفاقات به کمک ما بیاید و واقعیت فوتبال نادیده گرفته شود.

سرمربی اسبق پاس درباره بازیکنان جوان لیگ هم گفت: خیلی دوست داشتم که در لیگ پدیده‌ای ببینیم و با توجه به قانون جدید سازمان لیگ برای استفاده بیشتر از جوان‌ها این انتظار را داشتم اما متأسفانه چنین چیزی را ندیدم. بازیکنی را که عملکردش چشمگیر باشد، هرگز ندیده‌ام.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال همچنین درباره نتایج فوق‌العاده ضعیف تیم امید در بازی‌های آسیایی گفت: باید این اتفاق می‌افتاد تا ذهن ما باز شود، وگرنه همچنان در خواب خرگوشی بودیم. میوه کار غلط، نتیجه غلط است.

وی افزود: با توجه به خصوصیات ما ایرانی‌ها به ویژه در سنین پایه بهتر بود تیم امید را به مربی ایرانی می‌سپردند. مربیان جوان زیادی داریم که از دانش روز بهره‌مند هستند. نمی‌توان گفت که از دانش روز دوریم.

شاهرخی ادامه داد: نباید از سرمربی تیم امید انتقاد کنیم بلکه باید از کسانی انتقاد کنیم که او را انتخاب کرده‌اند. وقتی اسامی کمیته فنی فدراسیون را خواندم تأسف خوردم که چه کسانی برای فوتبال ما مربی انتخاب می‌کنند. تیم امید می‌توانست از مربی ایرانی استفاده کند. زمانی که وینگادا در قطر به تیم بزرگسالان ما اضافه شد، می‌شد حدس زد که به زودی پایش به فوتبال ما باز می‌شود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال درباره بازگشت کارلوس کی‌روش به ایران نیز گفت: همیشه با واقعیت زندگی می‌کنم و برایم نه اسم مهم است و نه مسائل دیگر. همه مراحل فوتبال را گذرانده‌ و می‌دانم که آن بالا‌ بالاها خبری نیست. هیچ مربی‌ای نمی‌تواند بیش از سه، چهار سال با یک تیم کار کند. سال اول کار، سال دوم شناخت و سال سوم نتیجه است. بعد از آن دیگر حرف‌های مربی تکراری می‌شود و بازیکن از شنیدن آنها خسته می‌شود.

شاهرخی افزود: کار کی‌روش پس از جام‌جهانی تمام بود اما به خاطر برخی تبلیغات صدا و سیما و برخی رسانه‌ها توجه به سمتی رفت که اگر کی‌روش نماند، فاجعه شکل می‌گیرد. بعد از جام‌جهانی می‌گفتند که اگر کی‌روش بماند در جام ملت‌ها نتیجه می‌گیریم پس حالا هم همین توقع از تیم ملی وجود دارد. تیم ملی باید در جام ملت‌ها اول شود چون هم پشتیبانی رسانه‌ها و صدا و سیما را دارد، هم حمایت مردم را و هم دلارهای هنگفتی به کی‌روش داده شده است.

سرمربی اسبق تیم ملی در ادامه اظهارنظر کفاشیان و کی‌روش مبنی بر این که جام ملت‌های آسیا در اولویت قرار ندارد اشاره کرد و گفت: این حرف هدفی ندارد جز آن که ذهن مردم را به سمتی منحرف کند که اگر در جام ملت‌ها فاجعه‌ای دیگر رخ داد، بگویند که هدف جام ملت‌ها نبوده بلکه صعود به جام‌جهانی است. فدراسیون به خیال خودش کار درستی می‌کند که پشت کی‌روش پنهان شده است. اگر تیم ملی در جام ملت‌ها نتیجه بگیرد، فدراسیون و کی‌روش می‌گویند که کار آنها بود ولی اگر نتیجه نگیرد، فدراسیون می‌گوید به خاطر حرف مردم کی‌روش را بازگردانده و کی‌روش هم پولش را می‌گیرد و می‌رود.

شاهرخی افزود: راز بقای فدراسیون و کی‌روش این است که طوری به مردم تلقین کنند که جام ملت‌ها مساله مهمی نیست در حالی که اگر مربی دیگری به جای کی‌روش بود یا اگر یک مربی ایرانی هدایت تیم ملی را بر عهده می‌گرفت، همه از تیم ملی فقط قهرمانی در آسیا پس از ۴۰ سال را طلب می‌کردند؛ اتفاقی که به نظرم عملی نیست مگر آن که اتفاقی بیفتد.

وی در پایان گفت: حالا که فدراسیون از سرمربی حمایت کرده و توقع مردم هم قهرمانی است، ان‌شاء‌الله کار فوتبال‌مان درست شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج