اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۰۱۰۲
۲ نظر
۵۱۰۴
۲ نظر
۵۱۰۴
پ

به مناسبت هفته دفاع مقدس

عکس: اولین راهیان جبهه

پس از آنکه در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ صدام فرمان حمله به ایران را صادر کرد حمله از هوا و زمین به خاک ایران آغاز شد و التهابات پس از انقلاب اسلامی باعث شد دشمن بدون مقاومت خاصی در خاک ایران پیشروی کنند.

فرارو: پس از آنکه در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ صدام فرمان حمله به ایران را صادر کرد حمله از هوا و زمین به خاک ایران آغاز شد و التهابات پس از انقلاب اسلامی باعث شد دشمن بدون مقاومت خاصی در خاک ایران پیشروی کنند.

در اولین روز مهرماه و ساعاتی پس از شروع تجاوز رژیم صدام، لشکر ۵ مکانیزه عراق در شرق بصره به سمت شمال شرقی و به سوی سوسنگرد و اهواز پیشروی خود را آغاز کرد تا طبق برنامه در کمتر از ۲ روز خرمشهر را به تصرف خود درآورد.

گرچه نیروهای مردمی با دست خالی در روزهای نخست حمله توان مقاومت در برابر ارتش آماده عراق را نداشتند اما خیلی زود با فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی آب رفته به جوی بازگشت.

امام خمینی(ره) در همان روز نخست آغاز جنگ در پیامی رادیو تلویزیونی با بیان اینکه امریکا عامل اصلی این آتش و خون است به ارتش و مردم اطمینان دادند که اگر برای خدا به دفع تجاوز دشمن به عنوان یک تکلیف شرعی بپا خیزند شکست دشمن قطعی است.

پس از این پیام دهها هزار تن از نیروهای مردمی و داوطلب برای اعزام به مناطق عملیاتی اعلام آمادگی کردند و ظرف چند روز بسیاری از آنان به جبهه اعزام شدند.

بی شک اعزام زرمندان یکی از تاثیرگذارترین بخش های آلبوم عکس های جنگ تحمیلی است که از اولین روزهای پس از حمله عراق تا ۸ سال پس از آن همچنان ادامه داشت؛ مادری که با فرزند خود وداع می کند، پدری که برای آخرین بار پیشانی نوزاد خود را می بوسد یا همسری که شوهرش را بدرقه می کند مضمون عکس هایی است که بسیاری با گذشت بیش از ۳۰ سال هنوز تکاندهنده هستند. آنچه در زیر می بینید گزیده ای از عکس های عکاسان جنگ از اعزام رزمندان به جبهه است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آرش

      مردان واقعی...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش ما هم....!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج