۱۴۰۲۰
۵۲۷۵
۵۲۷۵
پ

گفت و گو با یک متخصص پوست و مو

بهترین شامپو برای کودکان

توجه به نوع شامپوی کودک برای علاقه مند کردن بچه ها به حمام رفتن، بحث مورد علاقه برخی خانواده هاست. چه شامپوهایی مناسب کودک است و چقدر و چگونه باید موهای او را شست؟ از دکتر محمدعلی نیلفروش زاده، متخصص پوست و مو در این باره پرسیده ایم.

برترین ها به نقل از هفته نامه سلامت: استفاده از صابون برای شستشوی مو و بدن، مدت هاست منسوخ شده است و برای هر سن و هر نوع مویی، شامپوی مخصوص وجود دارد. به همین دلیل، این روزها بیشتر والدین سعی می کنند از محصولات مخصوص کودکان برای شستشوی سر و بدن کودک خود استفاده کنند. حتی توجه به نوع شامپوی کودک برای علاقه مند کردن بچه ها به حمام رفتن، بحث مورد علاقه برخی خانواده هاست. چه شامپوهایی مناسب کودک است و چقدر و چگونه باید موهای او را شست؟ از دکتر محمدعلی نیلفروش زاده، متخصص پوست و مو در این باره پرسیده ایم.

بهترین شامپو برای کودکان

*آقای دکتر چه شامپوهایی مناسب پوست و موی کوچولوها هستند؟

شامپوهای مخصوص کودکان قدرت شویندگی کمتری دارند و pH آنها خیلی قلیایی نیست، بنابراین برای بچه ها که پوست سرشان چربی زیادی ندارد و نیازی به استفاده از شامپوهای قوی قلیایی برای موی آنها نیست، مناسب هستند. برای بچه ها باید از شامپوهای ضعیف تر که pH قلیایی آنها نزدیک به ۷ (یعنی خنثی) است، استفاده شود. یکی از ویژگی های شامپوبچه این است که چشم را نمی سوزاند. هرچه قدرت قلیایی شامپوها بیشتر باشد، قدرت سوزانندگی چشم بیشتر می شود. قدرت قلیایی صابون نزدیک ۹ و در مایع دستشویی ۱۰ تا ۵/۱۰ است، به همین دلیل چشم را می سوزانند.

*عوارض استفاده از شامپوهای معمولی برای پوست و موی کودکان چیست؟

این شامپوها باعث خشکی بیش از اندازه پوست و موی کودکان می شوند چون چربی زدایی آنها بسیار بالاتر از شامپوهای مخصوص کودکان است. از آنجا که در کودکان چربی سازی در پوست سر و ریشه مو کم است، شامپوهای معمولی باعث خشکی بیش از حد مو و شکنندگی، تار شدن، کدر و خشک شدن موها می شوند.

*استفاده از شامپوبچه برای بزرگ ترها هم خوب است؟

بیشتر افرادی که دچار ریزش مو هستند، می گویند استفاده از شامپوبچه جلوی ریزش مویشان را می گیرد. این ادعا هیچ پشتوانه علمی ای ندارد. فقط درصورتی که موی فردی خشک باشد، استفاده از شامپوبچه به او توصیه می شود. اگر کسانی که مویشان طبیعی است از شامپو بچه استفده کنند، موهایشان تمیز نمیش ود و حتی بعد از شست و شو هنوز موهایشان چرب و کدر به نظر می رسد.

بهترین شامپو برای کودکان

*در هفته چند مرتبه باید سر کودک را با شامپو شست؟

کودکی را که زیاد فعالیت و بازی می کند و بدنش تعریق زیادی دارد، باید هر روز حمام برد، اما آنهایی که ف عالیت جسمی کمتری دارند، می توان یک روز درمیان یا دو روز در میان حمام کرد. به طور کلی، شستشوی روزانه را به همه توصیه می کنیم مگر آنکه پوست خیلی خشک باشد.

*میزان مصرف شامپو برای کودک چقدر باید باشد؟

اگر هر روز بچه را به حمام می برید، یک بار شستن سر او با شامپو کافی است. اگر مو در فواصل کوتاه تر و با شامپوی کمتر شسته شود، بهتر است از اینکه دیرتر و با شامپوی بیشتری شسته شود.

*نحوه صحیح شامپوزدن چگونه باید باشد که آسی به موها نرسد؟

بعد از آنکه موها خیس شد، مقداری شامپو به موها بزنید و مو را کمی ماساژ دهید تا شامپو کف کند. این روش برای بچه هایی که موهای کوتاهی دارند یا آقایان مناسب است. دختربچه ها یا خانم هایی که موهای بلندی دارند، لازم نیست تمام ساقه مو را شامپو بزنند. شامپو را فقط باید به مغز سر که محل تجمع چربی است، زد. وقتی مو را آب کشی می کنید کف شامپو به تمام سر و ساقه موها می رسد و گرد و غبار نشسته روی آن را از بین می برد. شامپوزدن ساقه مو مخصوصا هر روز، می تواند باعث خشکی و شکنندگی مو شود چون ساقه مو چربی سازی ندارد.

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بهترین شامپو برای کودکان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج