جاباما
۱۴۱۳۶۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

System Restore چیست؟

بازگردانی سیستم (System Restore) در ویندوز یکی از ویژگی‌هایی است که گاهی اوقات بسیار کاربرد دارد. با این قابلیت می‌توان ویندوز را به نقطه‌ای بازگرداند که آگاهید در آن زمان سیستم یا لپ‌تاپ شما از هیچ گونه مشکلی رنج نمی‌برده است.

zoomit.ir - محمد درستکار: بازگردانی سیستم (System Restore) در ویندوز یکی از ویژگی‌هایی است که گاهی اوقات بسیار کاربرد دارد. با این قابلیت می‌توان ویندوز را به نقطه‌ای بازگرداند که آگاهید در آن زمان سیستم یا لپ‌تاپ شما از هیچ گونه مشکلی رنج نمی‌برده است. در این مطلب قصد داریم مفهوم System Restore را توضیح دهیم و با استفاده از ویژگی System Restore در ویندوز ۸، سیستم خود را به نقطه‌ای دلخواه از زمان بازگردانیم. با زومیت همراه بمانید.

System Restore چیست؟

برخی اوقات پیش می‌آید که کامپیوتر ما دست از کار کردن به صورت روان برمی‌دارد و با مشکلات مختلفی مواجه می‌شود. در این مواقع اغلب تغییری که در سیستم ایجاد کرده‌اید (نصب یک نرم‌افزار یا تغییر یکی از تنظیمات حساس) باعث مشکل در سیستم رومیزی یا لپ‌تاپ شما شده است. اگر این علت خرابی نباشد پس باید بدنبال مقصر بعدی که احتمالاً خرابکار‌های سیستم، مانند ویروس‌ها هستند بگردیم یا اینکه ممکن است کلاً یک مشکل فنی یا سخت‌افزاری برای سیستم شما پیش آمده باشد. System Restore ویژگی محدود و در عین حال بسیار فوق‌العاده‌ای است که کامپیوتر شما را به زمان دلخواه‌ای که از پیش ذخیره کرده‌اید خواهد برد. البته بازگردانی سیستم یا سیستم ریستور باعث حذف شدن ویروس یا تعمیر فن سیستم شما نمی‌شود! اما اگر مشکل از هنگام نصب کردن یک نرم‌افزار خاص شروع شده باشد، این راه حل قطعاً نجات دهنده خواهد بود و با System Restore می‌توان به نقطه‌ای قبل از اینکه مشکلات شروع به آغاز کنند، بازگشت. تا پایان مطلب با ما همراه باشید تا روش درست انجام اینکار را به شما آموزش دهیم.

System Restore چیست؟

System Restore به طور مداوم نقاط بازگشتی (Restore Points) را بر جای می‌گذارد. این نقاط بازگشت در هر روز، هر بار که سیستم عامل ویندوز خودش را آپدیت می‌کند، هر وقت که شما نرم‌افزار جدیدی را نصب می‌کنید، یا هر زمان که به صورت دستی می‌خواهید نرم افزاری را بسازید (ایده خوبی است که در این لحظات نقطه بازگشتی وجود داشته باشد تا اگر لپ‌تاپ یا کامیپوتر شخصی شما با مشکلی مواجه شد از System Restore استفاده کنید) ذخیره می‌شوند.

طرز کار نقاط بازگشت به این صورت است که در زمان خوب کار کردن سیستم، از تنظیمات کامپیوتر شما ذخیره‌ای تهیه می‌کنند تا اگر چیزی باعث مشکل شد شما با خیال راحت بتوانید همه چیز را به حالت ایده‌آل بازگردانید. System Restore به هیچ وجه در فایل‌های شخصی شما تغییری ایجاد نمی‌کند، اما ممکن است چند نرم‌افزار نصب شده و درایو را حذف کند.

شما باید System Restore را بر روی هر درایو مورد استفاده خود فعال کنید و حداقل به ۳۰۰ مگابایت حجم آزاد نیاز در آن درایو نیاز دارید.

حل مشکلات ویندوز۸ با System Restore

قبل از اینکه شروع کنید به انجام دادن کاری کنید، باید از این موضوع اطلاع داشته باشید که در حین انجام این فرایند (بیشتر از چند دقیقه طول نمی‌کشد) نخواهید توانست از پی‌سی یا لپ‌تاپ خود استفاده کنید.

به منوی سمت راست ویندوز ۸ بروید (با بردن موس به سمت راست و بالای صفحه) سپس بر روی Search کلیک کنید، یا اینکه خیلی راحت کلید‌های ویندوز+Q را با یکدیگر فشار دهید تا بخش جستجوی ویندوز برای شما باز شود. در مستطیل سرچ ویندوز کلمه 'Recovery' را تایپ کنید. سپس با کلیک بر روی 'Settings' در بخش راست صفحه و انتخاب آیکون 'Recovery' به بخش بازیابی ویندوز هدایت خواهید شد.

System Restore چیست؟

در صفحه‌ای که باز خواهد شد و شبیه به تصویر بالا است گزینه Open System Restore را انتخاب کنید.

به صورت پیش‌فرض آخرین Restore Point به شما نشان داده خواهد شد. در موردی که ما داشتیم همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید آخرین نقطه بازگشت زمانی ساخته شده است که نرم‌افزار BlackBerry's Link بر روی سیستم نصب شده است. حال برای اینکه شما سیستم خود را به آخرین نقطه بازگشت بازگردانید، بر روی گزینه Next کلیک کنید و بعد از آن نیز Finish را انتخاب کنید. در این زمان سیستم شما در زمان به عقب بازخواهد گشت و با صرف چند دقیقه زمان و ری‌استارت شدن آن، سیستمی سر حال را تحویل خواهید گرفت.

System Restore چیست؟

به عنوان روش جایگزین شما می‌توانید گزینه 'Choose a different restore point' را انتخاب کنید و Next را بزنید. در صورت انتخاب این گزینه شما با آخرین ریستور پوینت‌ها یا نقاط بازگشت که توسط ویندوز به ثبت رسیده مواجه خواهید شد. همانطور که پیش از این نیز اشاره کردیم نقاط بازگشت در زمان‌های حیاتی سیستم به ثبت می‌رسند. یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، بر روی Next کلیک کنید و Finish را بزنید. اکنون پی‌سی جدید خود را تحویل بگیرید.

System Restore چیست؟

ساخت نقاط بازگشت با کمک ویژگی System Restore

System Restore چیست؟

اکنون اگر بخواهیم همین الان یا در هر زمان دلخواه به صورت دستی یک نقطه بازگشت بسازیم از این روش استفاده می‌کنیم: در بخش جستجوی ویندوز 'Restore' را تایپ کنید و 'Settings' را انتخاب کنید. سپس 'Create a restore point' را برگزینید.

System Restore چیست؟

با انتخاب گزینه 'Create' به صورت دستی می‌توانید نقطه بازگشتی دلخواه را برای سیستم خود بسازید. از شما درخواست خواهد شد تا نقطه بازگشت را نام‌گذاری کنید تا در آینده به راحتی مورد شناسایی قرار گیرد. نام دلخواه و مناسبی را بنویسد و 'Create' را کلیک کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج