۱۴۱۹۷۵
۱ نظر
۵۴۰۸
۱ نظر
۵۴۰۸
پ

کوروت C۷ در ایران

چند روزی پیش از شروع سال ۱۳۹۳، سوپراسپرتی که مدت‌ها منتظرش بودیم در جزیره کیش قدم گذاشت...نسل هفتم شورلت کوروت!

کوروت C7 در ایران
مجله تخت گاز: چند روزی پیش از شروع سال 1393، سوپراسپرتی که مدت‌ها منتظرش بودیم در جزیره کیش قدم گذاشت...نسل هفتم شورلت کوروت!

این شورلت کوروت با رنگ زرد خود، در خیابان‌های جزیره کیش حکمرانی می‌کند که البته با ورود یک C7 قرمز رنگ، دیگر یکه تاز خیابان‌های کیش نیست. به هر حال، اولین موردی که با آن مواجه می‌شوید، زیبایی غیرقابل انکار آن است. کوروت C7، جزئیاتی دارد که شما را مسخ می‌کند. بیش از هر خودرو دیگری حتی لامبورگینی گالاردو، دوست دارید تا اطراف آن قدم بزنید و در جزئیات آن تأمل کنید.

کوروت C7 از آن دسته خودروهایی نیست که فقط در تصاویر زیبا به نظر می‌رسد و بیش از آنکه به یک سوپراسپرت تولید انبوه شبیه باشد، این احساس را به شما می‌دهد که یک کانسپت تولید محدود است. نسل جدید کوروت به قدری زیبا و چشم‌گیر است که به هنگام عکس برداری در خیابان‌ها، بلا استثناء تمامی‌ خودروهای رهگذر سرعت خود را کم می‌کردند و پس از ایجاد اغتشاش در خیابان‌ها به یکی از پارکینگ‌های متروک جزیره رفتیم و تا با خیال آسوده، عکس‌برداری را ادامه دهیم.

بدنه

با یک نگاه کلی به C7، می‌توانید بسیاری از عناصر و بخش‌های کانسپت کوروت استینگ‌رِی که در سال 2009 معرفی شد و یکی از ستارگان فیلم تبدیل شوندگان بود را در آن ببینید. زیباترین و البته اولین موردی که در مورد ظاهر C7 نظر شما را جلب می‌کند، ترکیب رنگ بدنه با سقف و ستون A مشکی رنگ است که آن‌را از هر سوپراسپرت دیگری متمایز می‌کند. چراغ‌های کشیده و زیبای آن در کنار جلوپنجره باریک که در پایین‌ترین بخش ممکن تعبیه شده، خشونت و جسارت را به آن هدیه کرده تا در کنار برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های روی کاپوت، حضور تنومند خود را اعلام کند.

زیبایی دماغه C7 را تنها در نورپردازی خاص می‌توانید درک کنید که برجستگی‌ها، فرورفتگی‌ها و خطوط متعدد، خود را آشکار می‌سازند. اما باید اذعان کرد که یکی از خاص‌ترین عناصر دماغه، باله‌های یکپارچه به سپر جلو هستند که به میزان قابل توجهی از زیر جلو پنجره بیرون زده‌اند و هم‌چون یک استینگ‌رِی (سفره ماهی) که آب پیش رو را می‌شکافد و راه را برای عبور خود باز می‌کند، C7 نیز به لطف این باله‌ها هوا را می‌شکافد و می‌تازد. طراحی جانبی C7 برخلاف بسیاری از سوپراسپرت‌ها که کاملأ ساده هستند، حرف‌هایی برای گفتن دارد.

کوروت C7 در ایران

خروجی هوای پشت گلگیر جلو از بالا به سوی آینه‌های جانبی اوج می‌گیرد و از پایین تبدیل به یک پنل چند گوش با زوایای تیز می‌شود که تا خط در ادامه پیدا می‌کند که خود امتداد باله زیر جلوپنجره است. در نمای جانبی، بازی نور و سایه و روشن بر روی پنل زیرین بدنه، بسیار چشمگیر است. در کنار خروجی‌های هوای جانبی، لوگوی استینگ‌رِی خودنمایی می‌کند که منحصرأ برای این نسل طراحی شده است. شایان ذکر است که نام استینگ‌رِی آخرین بار در سال ۱۹۷۶ برای کوروت استفاده و مجددأ در نسل هفتم کوروت احیا شد.

کابین با جمع شدن از ستون C، در عقب به باله کوچکی می‌رسد که چراغ ترمز نیز به‌صورت یکپارچه درون آن تعبیه شده است. طراحی نمای عقب نیز کاملأ متمایز است و عناصر جدیدی را می‌توان مشاهده کرد. C۷ اولین نسل در طول تاریخ کوروت است که جای چراغ‌های عقب دوار چهارگانه خود را به چراغ‌های جدیدی داده است که در طرفین بدنه به خروجی‌های هوا منتهی می‌شوند. دیفیوزر عقب که با رنگ مشکی براق نیمی‌از نمای عقب را اشغال کرده است در کنار چهار خروجی اگزوز که بصورت موازی در کنار یکدیگر در وسط نمای عقب قرار گرفته اند نیز قدرت را فریاد می‌زند. هر چقدر هم که در مورد ظاهر آن بنویسیم کم نوشته‌ایم.

باید آن‌را از نزدیک ببینید و لمس کنید. باید چند دقیقه‌ای اطراف آن قدم بزنید تا نوآوری‌های طراحی را به خوبی درک کنید. اما به‌طور کل، بازی با تاریکی و روشنایی بر روی پنل‌های مختلف این کوروت و همچنین تضاد رنگ بدنه با رنگ مشکی، از زیباترین عناصر ظاهری آن است. شاید حتی طراحان کوروت به هنگام طراحی نسل جدید، هیچ ایده‌ای نداشتند که برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های اغراق شده در بخش‌های مختلف بدنه، با ایجاد تضاد میان سایه و روشنایی می‌توانند این‌چنین چشم نواز و زیبا باشد.

برخی از المان‌های C۷ نظیر باله دوگانه جلو نیز به‌قدری قوی و منحصربه‌فرد هستند که قطعأ از این نسل به بعد، به یکی از المان‌های هویتی کوروت تبدیل خواهد شد. شورلت با نسل جدید کوروت ثابت کرد که حتی با وجود تنوع بیشمار سوپراسپرت‌ها و خودروهای اسپرتی که در بازار وجود دارد، هنوز هم می‌توان خودرویی را طراحی کرد که منحصربه‌فرد و متمایز باشد.

طراحی نورپردازی

طراحی نورپردازی کوروت، یکی از کلیدواژه‌های طراحی نسل جدید و جزو مهم‌ترین جنبه‌های زیبایی شناختی آن بوده است. چراغ‌های جلو از یک نوار باریک چراغ روز LED در داخل محفظه چراغ بهره می‌برد که در حالت چراغ روز، نور سفید را ساطع می‌کند درحالی‌که قابلیت تولید نور نارنجی رنگ را نیز دارد. در بالای این نوار LED، چراغ اصلی با تکنولوژی HID قرار گرفته است که با قاب مشکی رنگ پوشیده شده‌اند. چراغهای راهنما که از ۶ ردیف LED در یک ستون تشکیل شده اند، در گوشه‌ای‌ترین فضای داخلی چراغ قرار گرفته‌اند.

تغییر شکل چراغ‌های عقب، بزرگ‌ترین سنت‌شکنی کوروت در طول ۶۰ سال بوده است. این چراغ‌ها با طراحی سه بعدی، از LEDهای مخفی بهره می‌برند که برخلاف بسیاری از خودروها، دیده نمی‌شوند و تنها تأثیر نوری آنها قابل مشاهده است.

C۷ به نوعی طراحی نشده تا تنها در روشنایی زیبا باشد بلکه در تاریکی شب نیز هویت خود را دارد و C۷ بودن آن کاملأ مشهود و آشکار است. غیرممکن است که این کوروت را با روشن بودن چراغ‌هایش، با خودرو دیگری اشتباه بگیرید.

به‌طور کلی، C۷ یکی از خاص‌ترین چراغ‌ها را در بازار دارد. توجه داشته باشید که C۷ یک سوپراسپرت تولید انبوه با قیمت پایه ۵۴ هزار دلار است و نمی‌توان انتظار یک لامبورگینی آونتادور نیم میلیون دلاری با آن چراغ‌های خیره کننده را از آن داشت. اما به هر حال شورلت به خوبی از پس چالش‌های پیش رویش برآمده است.

کابین

شورلت تأکید بسیاری بر روی کابین کوروت C۷ دارد چراکه تکنولوژی‌ها و طراحی آن با محوریت راننده، تکمیل شده است. استفاده از متریال‌ باکیفیت و تکنولوژی‌هایی که تا پیش از این جای خالی‌شان در کوروت احساس می‌شد، کوروت را وارد نسل جدیدی کرده است.

رایان فاگان؛ مدیر طراحی داخلی کوروت در مورد کیفیت C۷ بیان می‌کند که به‌منظور اطمینان حاصل کردن از کیفیت بالای کابین، گروه طراحی مدتی را در خط تولید کوروت سپری کردند و در نتیجه، همکاری خوب بین طراحی، مهندسی و تولید، نه تنها تولید یک طراحی خوب و راننده محور را میسر ساخت بلکه در کنار افزایش کیفیت نسبت به نسل‌های پیشین، فرآیند ساخت و مونتاژ نیز سریع‌تر شد.

کوروت C7 در ایران

داشبورد C۷ دارای زاویه‌ای اندک به سمت راننده است تا تمامی ‌ادوات در دسترس او باشند. سرنشین کناری با یک دستگیره در سمت راست داشبورد، در محیطی کاملأ متفاوت و خنثی از راننده قرار دارد و تنها کنترل در نظر گرفته شده برای سرنشین، تنظیم دما سیستم تهویه سمت خودش است که نشانگر و کنترل آن در زیر دریچه سمت راست قرار دارد. یکی از زیباترین و جالب‌ترین ویژگی‌های کابین C۷، نشانگرهای آن است که شامل نشانگر عقربه‌ای سرعت در سمت چپ، و نشانگر بنزین و آمپرسنج عقربه‌ای در سمت چپ می‌شود و میان این دو یک صفحه دیجیتالی قرار دارد، که راننده می‌تواند وضعیت آن‌را به‌صورت دلخواه خود و با توجه به اطلاعات مورد نیازش از اتومبیل، تغییر دهد.

در کل استفاده از داشبورد زاویه‌دار به سمت راننده و همچنین نوار آلومینیومی‌ که از بالای دریچه سمت چپ راننده شروع شده و به دستگیره در سمت راست کنسول میانی کشیده می‌شود، عناصری هستند که پس از آئودی R۸ و طراحی ارگونومیک و بی‌نقص داشبوردش به اکثر کوپه‌های اسپرت راه یافتند.

سیستم نشان‌دهنده‌ها

صفحه دیجیتالی نشان‌دهنده‌ها در سه حالت تورینگ، اسپرت و پیست قابل تنظیم است. در حالت تورینگ، دورشمار در کنار اطلاعاتی نظیر دمای موتور، دما و فشار روغن موتور و غیره به‌صورت نوشته، راننده را از وضعیت خودرو مطلع می‌سازد. درحالی‌که در حالت اسپرت، دور شمار موتور به شکلی مهیج‌تر در وسط نشانگر دمای موتور در سمت راست و فشار موتور در سمت چپ، روی این صفحه نمایش داده می‌شود. در حالت پیست، نشان‌دهنده عقربه‌ای صفحه دیجیتالی، جای خود را به یک دورشمار مشابه با موتورسیکلت‌ها می‌دهد که زمان سنج نیز زمان طی شده دور پیست و هم‌چنین بهترین زمان ثبت شده را نشان می‌دهد.

علاوه بر این‌ها روی این صفحه دیجیتالی، دمای تایرها نیز نشان داده می‌شود که اگرچه این ویژگی فقط در پیست‌ها کاربرد دارد، می‌تواند سرگرم کننده نیز باشد. اگر تایرها به رنگ آبی باشند به‌دین معنا هستند که چرخ‌ها سرد هستند و از چسبندگی کافی برخوردار نیستند درحالی‌که وضعیت نارنجی بهترین وضعیت بوده و رنگ قرمز بیانگر داغ شدن بیش از حد تایرها هستند.

ضمن اینکه اطلاعاتی نظیر نمودار نیروی g، مدت زمان کارکرد موتور، تعداد دور موتور از اولین استارت و ده‌ها موارد دیگر بر روی این صفحه دیجیتالی به نمایش در می‌آید که همچون نیسان GT-R برای افراد عادی بیش از آنکه کاربردی باشد سرگرم کننده است و جنبه تفریحی پیدا می‌کند. بیشتر وقت ما هم از عکس‌برداری کابین C۷، صرف بازی و عکس‌برداری از این نمایشگر دیجیتالی شد! البته شایان ذکر است که سیستم Head up display نیز برای کوروت تدارک دیده شده است.

زاده موتوراسپرت

آیرودینامیک و عملکرد C۷، با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته و در تونل باد تکمیل شده است. طراحان نسل هفتم کوروت، با یاری جستن از اطلاعات جمع آوری شده از تیم مسابقه‌ای کوروت، طراحی آن‌را تکمیل کرده‌اند. این تیم موفق‌ترین تیم در سری مسابقات آمریکایی لمان در طول تاریخ بوده است که در سال ۲۰۱۲ نیز توانست عنوان قهرمانی را کسب کند. بنابراین تجربیات حاصل از این تیم برای توسعه و تکمیل آیرودینامیک و پایداری C۷ در سرعت‌های بالا استفاده شد.

طراحان با سپری کردن ساعت‌های مدیدی در تونل باد، بدنه آن‌را شکل دادند تا در عین زیبایی، آیرودینامیک خوبی داشته باشد بنابراین هرآنچه را که در بدنه C۷ می‌بینید، جنبه زیبایی ندارد بلکه کاملأ کاربردی است. برخی از نوآوری‌های آیرودینامیکی C۷ عبارتند از: خروجی هوای مستقر روی کاپوت، نیروی بالابر را روی اکسل جلو کاهش می‌دهد و فرمان‌پذیری بهتری را در سرعت‌های بالا به ارمغان می‌آورد. خروجی‌های هوای جانبی نیز فشار هوای داخل محفظه موتور را خارج می‌کنند و مقاومت آیرودینامیکی را کاهش می‌دهند.

هوای داغ تولید شده از فعالیت دیفرانسیل و گیرباکس از طریق خروجی‌های‌ کنار چراغ‌های عقب خارج می‌شوند. کیرک بِنیون؛ مدیر طراحی خارجی C۷ می‌گوید که هر سانتی‌متر مربع از بدنه کوروت با هدف ارتقاء عملکرد طراحی شده است.

راننده؛ محوریت طراحی

محوریت تکنولوژی‌های به‌کار رفته در کوروت C۷ با هدف تمرکز راننده توسعه یافته‌اند که مهم‌ترینِ این تکنولوژی‌ها سامانه تغییر حالت رانندگی است که به‌صورت استاندارد روی C۷ نصب می‌شود و دارای ۵ حالت آب و هوا، اِکو، تور، اسپرت و پیست است. اهرم چرخان تنظیم حالت رانندگی در پایین دستگیره دنده و در دسترس‌ترین موقعیت راننده است.

شورلت ادعا می‌کند که کوروت به یاری این سیستم، در حقیقت سه شخصیت متفاوت دارد: یک خودرو GT نرم و راحت در سفرهای طولانی، یک خودرو شهری کارآمد برای تردد روزمره، و یک خودرو آماده به رزم برای چالش‌های گوناگون پیست. حالت رانندگی "تور" برای رانندگی روزمره مناسب است درحالیکه حالت "آب و هوا" منحصرأ برای آب و هوای بارانی و برفی در نظر گرفته شده تا در این شرایط بهترین عملکرد را ارائه کند. حالت "اِکو" نیز برای دستیابی به پایین‌ترین میزان مصرف سوخت به‌کار می‌آید.

آزمایش رانندگی

شورلت کوروت علاوه بر اینکه یک سوپراسپرت روزمره شهری بوده، همیشه چالش‌های پیست را با موفقیت پشت سر گذاشته است. برای مثال نسل پیشین کوروت Z۰۶، توانست در گردهمایی گروهی نشریه موتورترند، سریع‌ترین زمان را به خود اختصاص دهد. کوروت C۷ نیز حاصل ۶۰ سال تجربه است و تا به اینجای کار که از هر نظر تحسین‌برانگیز بوده است، در بخش عملکرد نیز بدون شک همینطور خواهد بود. اگر پشت فرمان C۶ هم نشسته باشید و به محض نشستن روی صندلی C۷، متوجه راحتی بیشتر آن خواهید شد. صندلی خشک نسل قبل، جای خود را به یک صندلی راحت و اسپرت داده است تا راننده بدون نگرانی و دغدغه، تمام توجه خود را معطوف مسیر پیش رو کند.

این صندلی‌ها، با سود جستن از سازه منیزیمی، نه تنها استحکام بیشتری دارند، بلکه وزن آنها نسبت به سازه‌های رایج استیل نیز سبک‌تر است. از موقعیت قرارگیری راننده که بگذریم بالاخره، موتور را روشن کرده تا C۷ برای رزم آماده شود. با روشن شدن موتور، گویی می‌خواهد سینه کوروت را بشکافد و البته جای تعجب هم ندارد چراکه C۷ دارای قوی ترین موتور استاندارد در طول تاریخ ۶۰ ساله‌اش است.کوروت C۷ از موتور ۸ سیلندر خورجینی LT۱ بهره می‌برد که با ۶.۲ لیتر حجم، در حالت استاندارد ۴۵۵ اسب بخار و با خروجی اسپرت که به‌صورت آپشن در نظر گرفته شده است، ۴۶۰ اسب‌بخار نیرو تولید می‌کند. بیشینه قدرت موتور در دور ۵۹۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود درحالیکه بیشینه گشتاور ۴۶۰ پوندفوت در دور ۴۷۰۰ موتور قابل دسترسی است.

این موتور که از خانواده موتورهای بلوک کوچک Gen۵ جنرال‌موتورز محسوب می‌شود از سه تکنولوژی روز دنیا بهره می‌برد که شامل تزریق مستقیم سوخت، زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها و مدیریت فعال سوخت می‌شود. این موتور در سرعت‌های پایین شهری به یک موتور ۴ سیلندر خورجینی به حجم ۳.۱ لیتر تبدیل می‌شود که قدرت و گشتاور آن به ترتیب به ۱۲۶ اسب بخار و ۲۲۱ پوندفوت تقلیل می‌یابد که در دور ۳ هزار موتور قابل دسترسی است.

نیروی موتور از طریق گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک در نمونه آزمایش شده (گیرباکس ۷ سرعته دستی و ۸ سرعته اتوماتیک - از سال ۲۰۱۵ - نیز برای آن قابل سفارش است) به تایرهای میشلن پایلوت اسپرت ZP با ابعاد ۸.۵*۱۸ اینچ در جلو و ۱۰*۱۹ اینچ در عقب منتقل می‌شوند. شورلت کوروت با سود جستن از سامانه کنترل جهش (Launch Control)، در بهترین حالت می‌تواند به شتاب صفر تا صد در ۳.۹ ثانیه دست پیدا کند که البته به این منظور می‌بایست دورشمار موتور تا ۲۸۰۰ دور بر دقیقه بالا برود و دستیابی به چنین شتابی، نیاز به دانش و البته کمی‌ حوصله و تجربه دارد.

اما بدون استفاده از این سیستم C۷ در زمان ۴.۲ ثانیه می‌تواند سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت را لمس کند. کوروت C۷ به لطف استفاده از مواد سبک وزن نظیر پلاستیک تقویت شده برای گلگیرها، درها و پنل‌های بخش یک چهارم عقب، فیبر کربن برای کاپوت، سقف قابل جدا شدن از جنس پلی‌کربنات و از همه مهم‌تر فریم آلومینیومی‌ و کف بدنه ساخته شده از کامپوزیت کربن نانو (ترکیبی از کامپوزیت‌های معمولی با فیبر کربن)، وزن بدنه را به ۱۵۶۲ کیلوگرم رسانده و تقسیم وزن ۵۰/۵۰ را برای محور جلو و عقب به ارمغان آورده است.

C۷ به لطف این بدنه سبک‌وزن در کنار قدرت ۴۵۰ اسب بخاری موتور، نسبت قدرت به وزن بهتری را از پورشه ۹۱۱ کاررا و آئودی R۸ ارائه می‌کند. بدنه سبک‌وزن و تقسیم بهینه وزن، کاملأ در رانندگی اسپرت و سریع و مخصوصأ در مانور‌های ناگهانی کاملأ محسوس است.

اما درست در جایی که فکر می‌کنید کوروت C۷ کاملأ بی‌نقص است با یک ضعف بزرگ روبه‌رو می‌شوید. شاید تنها ضعف عمده عملکرد C۷ را بتوان در فرمان بسیار نرم و سبک آن جست‌وجو کرد. برای سوپراسپرتی با ۴۵۰ اسب بخار، در نظر گرفتن یک فرمان سبک، اقدامی ‌ریسک‌پذیر بوده است و باعث شده تا در سرعت‌های بالا و مانورهای سریع، آن‌طور که از آن انتظار دارید تحت کنترل نباشد. اما مسلمأ برای رانندگی‌های شهری در سرعت‌های پایین هیچ ایرادی را نمی‌توان به این فرمان وارد دانست. در کل، کوروت C۷ دارای سواری نرمی ‌است و با عبور از ناهمواری‌های سطح خیابان‌ها، هم‌چون بسیاری از خودروهای اسپرت کمر شما را خرد نمی‌کند و از راحتی قابل قبولی برای یک کوپه اسپرت با این مشخصات برخوردار است.

کوروت C۷ به دلیل سود جستن از سامانه انتخاب شرایط رانندگی، سیستم‌های الکترونیکی متعددی را در هدایت راننده دخیل کرده است و عملکرد آن علاوه بر راننده، به‌طور قابل‌توجهی به تنظیم این سیستم بستگی دارد. مسلمأ استفاده از این سیستم لذت و هیجان اصیلی را که می‌توان با یک خودرو اسپرت مکانیکی بدون دخالت تجهیزات الکترونیکی را تجربه کرد ندارد اما مزایایی نیز دارد که راننده می‌تواند با تعریف شرایط محیطی و رانندگی، عملکردی درخور آن شرایط خاص را تأمین کند که البته تنظیم صحیح این سیستم نیازمند تجربه رانندگی بالایی است.

کوروت C۷ سعی دارد تا با استفاده از این سیستم در جایی که راننده می‌خواهد، عملکرد وحشی و مهیج یک فورد موستانگ شلبی را ارائه دهد و در شرایط معمولی، راحتی یک کوپه لوکس را داشته باشد اما در عمل چنین چیزی غیرممکن است زیراکه C۷ ذاتا یک کوپه اسپرت بوده و برای سریع و خشن راندن ساخته شده است.

نتیجه گیری

کوروت C۷ بقدری کامل و بی نقص است که در آزمایش گروهی نشریه موتورترند در مقابل پورشه ۹۱۱ کاررا ۴ و فراری F۱۲ برلینتا، توانست در جایگاه دوم قرار گیرد، درحالیکه اسب سرکش فراری در جایگاه سوم قرار گرفت. به گفته رانندگان این آزمایش، اگر قیمت یک عنصر محدود کننده بود، قطعأ C۷ پیروز میدان می‌بود چراکه پورشه ۹۱۱ نزدیک به دوبرابر کوروت قیمت دارد اما از مشخصات و ویژگی‌های تقریبأ یکسانی با کوروت بهره می‌برد.

کوروت C7 در ایران

کوروت C۷ به اندازه هر ریالی که برای آن پرداخته‌اید، ارزنده است. شاید با رقم ۳۴۰ میلیون تومان، آپشن‌های بسیاری برای خرید وجود داشته باشد اما آپشنی که قابل برابری و رقابت با C۷ باشد وجود نخواهد داشت کمانکه برای مثال سدان ۶ سیلندر ایتالیایی مازراتی گیبلی، با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان در جزیره کیش به فروش رسید. بنابراین C۷ با یکصد میلیون تومان پول کمتر، خودرویی است که تا مدت مدیدی در بخش کوپه‌های اسپرت حکم‌فرمانی خواهد کرد و بی‌رقیب خواهد بود.

قدردانی

در پایان از آقای علی آقایی که خودرو خود را جهت آزمایش در اختیار ما قرار دادند قدردانی می‌کنیم و از همراهی آقایان سعید رهنما، نیما محمودزاده و خانم زهرا صفی‌خانی جهت همراهی و عکس‌برداری سپاسگزاریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      قیمت در کیش 240 تومن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج