۱۴۲۱۲۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

واکنش به اظهارات سخنگوی شورای نگهبان

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) خاطر نشان کرد: نمی توان به راحتی و صرفا با توجه به برخی رفتارها درباره عقاید افراد اظهارنظر کرد و اینگونه قضاوت کردن مبنای عقلی و شرعی ندارد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت : بررسی صلاحیت کاندیداها بر اساس عقایدشان، در قانون ذکر نشده و صرفا بر التزام عملی آنها تاکید شده است.

محمد قزوینی درباره اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه عقاید نامزدهای انتخابات می تواند مبنای رد صلاحیت قرار گیرد افزود : تشخیص عقاید کاندیداها از سوی شورای نگهبان محل بحث است.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) خاطر نشان کرد: نمی توان به راحتی و صرفا با توجه به برخی رفتارها درباره عقاید افراد اظهارنظر کرد و اینگونه قضاوت کردن مبنای عقلی و شرعی ندارد.

وی همچنین درباره یکی از طرح های وزارت کشور مبنی بر اصلاح قانون انتخابات مجلس اظهار داشت : قانون انتخابات معمولا در تمام دولت ها و ادوارمجلس دستخوش تغییراتی شده و اصلاحاتی در آن صورت می گیرد گاهی در انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و یا شوراها اصلاحاتی با هدف به روز رسانی و یا تطبیق آن با شرایط روز مطرح می شود.

قزوینی با اشاره به اینکه اصلاح قانون انتخابات در صورتی که در فرایند برگزاری انتخابات اثر گذار باشد اقدامی مثبت است گفت: اما اگر اصلاحات مانند دوره های قبل درباره ویژگی های کاندیداها از جمله مدرک تحصیلی و یا زمان استعفای آنها باشد نمی توان شاهد نتیجه مثبتی بود.

وی با تاکید بر اینکه اگر اصلاح قانون با هدف تسهیل فرایند انتخابات انجام شده و به این ترتیب اخذ رای از مردم راحت تر شود، ضریب امنیت انتخابات و اطمینان مردم ارتقا یابد خوب است اما درصورتی که اصلاحات در یکسری امور جنبی که در اصل انتخابات تغییر چندانی ایجاد نمی کند یعنی در فرایند اخذ رای و شمارش آرا تاثیر چندانی نداشته باشد صورت گیرد نتیجه مثبتی ندارد و تکرار همان اصلاحات قبلی است.

قزوینی ادامه داد: به عنوان مثال در دوره های مختلف به صورت دائم اصلاحاتی درباره ویژگی های کاندیداها، مدرک تحصیلی آنها،نوع تبلیغات انتخاباتی و یا زمان استعفای کاندیداها صورت گرفته بود که هیچ کدام از اینها عملا در فرایند روز رای گیری تغییری ایجاد نمی کند. درمورد تبلیغات انتخاباتی انواع قوانین تصویب می شود اما عملا آنهایی که توانایی دارند می توانند قانون را دور بزنند.

سخنگوی مجمع نیروهای خط امام(ره) معتقد است هر گونه اصلاحی در قانون انتخابات باید در روند انتخابات تاثیر داشته و یا حضور احزاب را تسهیل کند همچنین از ورود احزاب فاقد شناسنامه که معمولا در آستانه هر انتخاباتی وارد عرصه می شوند جلوگیری کند.

به گفته وی اصلاح قانون انتخابات باید همه جانبه بوده و فرایند برگزاری انتخابات را تسهیل و قانومند کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج