جاباما
۱۴۲۱۴۱
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اپل‌واچ بخریم یا نخریم؟

اپل در جریان برگزاری کنفرانس خود، از اپل‌واچ پرده برداشت و انتظار ۲ ساله برای معرفی ساعت‌هوشمند خود را پایان داد. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل خرید و عدم‌خرید ساعت‌هوشمند اپل را بررسی کنیم.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا : با اینکه اپل در جریان برگزاری کنفرانس خود ساعت‌هوشمند اپل‌واچ را معرفی کرد، اما وعده‌ی عرضه‌ی این محصول را برای اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی داد. این ساعت‌هوشمند از لحظه‌ی اول معرفی با طرفداران و مخالفان بسیاری روبرو بود. در ادامه به بررسی دلایلی برای خرید و عدم خرید این ساعت‌هوشمند می‌پردازیم.


1.قیمت

مثبت: اپل ساعت‌هوشمند خود را با برچسب قیمت ۳۴۹ دلاری عرضه خواهد کرد که نمی‌توان پرداخت این مبلغ را برای ساعت‌هوشمند چون اپل‌واچ که از طراحی زیبا و امکانات بسیار بهره‌ می‌برد، زیاد تلقی کرد. برای مثال یکی از موافقان و طرفداران این ساعت‌هوشمند در مورد اپل‌واچ چنین اظهار نظر کرده است:

اپل ساعت‌هوشمند خود را به‌همراه قابلیت‌های فراوانی در اختیار کاربران قرار خواهد داد که هیچ‌یک از برند‌های ساعت‌سازی سوئیسی و همچنین رقبای آسیایی چنین امکاناتی را در ساعت‌های‌هوشمند خود ارائه نداده‌اند. امکانات اپل‌واچ بسیار گسترده‌تر از چیزی است که در ساعت‌های‌هوشمند اندرویدی شاهد آن هستیم.

در صورتی که اپل‌واچ وظیفه‌ای جز نمایش زمان و تاریخ نداشت، گزینه‌های دیگری نیز با این قیمت همچون گذشته در تمام فروشگاه‌های ساعت‌فروشی برای خرید موجود بود، اما با وجود طیف گسترده‌ی امکانات، قیمت تعیین شده برای این محصول منطقی به‌نظر می‌رسد.

منفی: تفاوت بسیاری بین پرداخت هزینه‌ی گزاف و یک محصول گران قیمت وجود دارد. با نگاهی به قابلیت‌های اپل‌واچ باید قیمت ۳۴۹ دلار تعیین شده برای این ساعت‌هوشمند را نه‌تنها گران، بلکه دریافت هزینه‌ای گزاف نامید.در مقایسه با قیمت سایر محصولات قیمت در نظر گرفته شده برای ساعت‌هوشمند اپل کمی گران به‌نظر می‌رسد.

اپل‌واچ بخریم یا نخریم؟

۲.جلب نظر دیگران

مثبت: اپل با عرضه‌ی نسل اول تلفن‌هوشمند خود یا همان آیفون اورجینال در سال ۲۰۰۷ میلادی نظر بسیاری را به سمت خود جلب کرد، بطوریکه اولین خریداران این محصول در زمان کار با گوشی‌های خود در هر جمعی برق چشم از همه‌ی حاضرین ربوده و خود را به‌عنوان بازیگر اول و چشم و چراغ هر جمعی مطرح می‌کردند. هرچند بسیاری از ما به دلایلی از آیفون استفاده نمی‌کنیم، اما این روزها نیز در صورتی که در محلی حاضر باشیم که فردی در آن از آیفون استفاده می‌کند، نیم‌نگاهی به آن خواهیم کرد. این موضوع برای آیپد اپل نیز صادق بود و از این‌رو بسیاری از طرفداران اپل این ویژگی را جزو لاینفکی از محصولات اپل می‌دانند که در کالبد گجت‌های این کمپانی ریشه دوانده است. حال موافقان ساعت‌هوشمند اپل نیز این ویژگی را از جمله‌ی امتیازات ساعت‌هوشمند اپل عنوان می‌کنند.

منفی: تمامی موارد فوق را می‌توان کابوسی برای کاربران موبایل عنوان کرد، چراکه در صورت روی دادن چنین حادثه‌ای حریم شخصی افراد زیر سوال خواهد رفت. کار کردن با گجت زیر نگاه دیگران امری است دشوار که همگان را آزار می‌دهد. همچنین علاقه به خودنمایی امری است که جنبه‌ی مثبتی نداشته و معمولا افراد علاقه‌ای به چنین کاری ندارند.

۳.لمس آینده

مثبت: برخی از کاربران علاقه دارند تا آخرین گجت‌های عرضه شده به بازار را در اختیار داشته و از امکانات آن بهره‌مند شوند. حتی در صورتی که این گجت‌ها قابلیت‌های لازم را در اختیار نداشته باشند، بازهم این افراد در پی خرید این گجت‌ها بوده و دوست دارند تا اولین گجت‌ها را علی‌رغم ضعف موجود از نظر سخت‌افزاری خریداری کرده و در اختیار بگیرند که این موضوع در مورد محصولات اپل صادق است.

منفی: در صورتی که دوست دارید تا گجت خود را بصورت کاربردی مورد استفاده قرار دهید، پس بهتر است برای عرضه‌ی نسل دوم این محصول به‌انتظار بنشینید. اپل معمولا اولین نسل از محصولات خود را با حداقل قابلیت‌های ممکن روانه‌ی بازار می‌کند و براساس تجربیات به‌دست آمده محصول خود را در نسل‌های بعدی به بهترین شکل ممکن روانه‌ی بازار می‌کند. برای مثال می‌توان آیفون اورجینال را نام برد که فاقد قابلیت اتصال به شبکه‌های ۳G و امکان دسترسی به اپ‌استور بودند. همچنین اولین نسل از آیپد نیز بزرگ‌، کند و قافد دوربین بود. در صورتی که قادر باشید تا یک سال صبر کنید، پس می‌توانید سال آتی بهترین نسخه‌ی ساعت‌هوشمند اپل را از آن خود کنید.

۴.اگر آیفون ندارید، اپل‌واچ نخرید

مثبت: در صورتی که تلفن‌هوشمندتان آیفون است، پس در اینصورت می‌توانید حداکثر استفاده را از اپل‌واچ خود ببرید. در واقع امکان انتقال اعلانیه‌ها و همگام‌سازی اطلاعات از طریق اتصال این دو گجت اپلی به یکدیگر وجود دارد که تجربه‌‌ی کاربری خوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منفی: مخالفان خرید اپل‌واچ، این ویژگی‌ را از جمله‌ی نکات منفی این گجت برمی‌شمارند، چراکه شرط لازم برای استفاده از تمامی قابلیت‌های اپل‌واچ، وجود آیفون است که از این‌رو هزینه‌های بیشتری را به کاربران تحمیل می‌کند که براساس آن خرید این ساعت‌هوشمند به صرفه نیست.

۵.عشق یا نفرت، دلیلی برای خرید یا عدم خرید اپل‌واچ

مثبت: در صورتی که از شیفتگان کمپانی اپل و محصولات این تولیدکننده بوده و همه‌ی گجت‌های تولید شده را خریداری کرده‌اید، پس حتما به سراغ خرید ساعت‌هوشمند این کمپانی نیز خواهید رفت، چراکه شما را باید یکی از شیفتگان کمپانی اپل یا در واقع فن‌بوی این کمپانی خواند، از این‌رو شمارش دلایل متعدد برای شما تاثیری نداشته و فقط باید وعده‌ی دستیابی به این محصول را در اوایل سال میلادی آتی به شما داد.

منفی: در برابر عشاق سینه‌چاک سیب گاز خورده‌ی اپل، افرادی قرار دارند که این کمپانی را به‌دلیل تولید محصولاتی که کاربران را وارد زندان اکوسیستم اپل می‌کند، مورد انتقاد قرار می‌دهند. شاید یکی از بارزترین این موارد، قضیه‌ی مربوط به خم‌شدن این آیفون ۶ پلاس باشد که مخالفان اپل به شدت در حال به چالش کشیدن این موضوع هستند.

۶.در بدترین حالت یک ساعت می‌خرید

مثبت: در صورتی که کلکسینور ساعت هستید یا به خری انواع ساعت‌ها علاقه دارید، پس می‌توانید اپل‌واچ را نیز وارد مجموعه‌ی خود کنید. مطمئنا وجود یک ساعت‌هوشمند در میان نواع ساعت‌های کلاسیک سوئیسی می‌تواند تنوع مجموعه‌ی شما را بالاتر ببرد. البته باید قابلیت‌های متعدد این ساعت‌هوشمند را نیز در نظر گرفت که آن را ساعتی ایده‌آل برای فعالیت‌های ورزشی می‌کند.

منفی: یقینا نمی‌توان ساعت‌هوشمند اپل را هم‌ردیف با برند‌های برتر ساعت جهان قرار داد. ساعت‌هوشمند اپل هیچ‌گاه ارزش اولیه‌ی خود را نداشته و احتمالا به‌دلیل قطع پشتیبانی کاربردی نخواهد بود، از این‌رو برخلاف ساعت‌های کلاسیک سوئیسی که رفته‌رفته بر ارزش آن‌ها افزوده می‌شود، اپل‌واچ قادر نیست ارزش خود را حفظ کند.

نتیجه‌گیری

مثبت: در صورتی که پول مورد نیاز را برای خرید در اختیار داشته و همچنین علاقه دارید تا گجت‌های جدیدی را تست کنید، پس خرید اپل‌واچ و استفاده از آن در کنار آیفون تجربه‌ی کاربری لذت بخشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

منفی: سایر تولیدکنندگان ساعت‌های‌هوشمند که اغلب از اندروید استفاده می‌کنند، نسل دوم یا سوم از ساعت‌هوشمند را به بازار عرضه کرده یا در حال عرضه هستند، از این‌رو می‌توان با جستجو در میان این تولیدکنندگان یا کمپانی‌هایی چون کاسیو که برخی از ساعت‌های‌ خود را با قابلیت‌های نیمه‌‌هوشمند روانه‌ی بازار می‌کنند، یک ساعت بهتر مال خود کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج