۱۴۲۳۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

محصص: جای رحمتی در استقلال خالی است

کارشناس فوتبال ایران معتقد است که تغییر سیستم‌ و تاکتیک در تیم‌های لیگ برتر ایران بسیار کم رخ می‌دهد و این تیم‌ها همیشه با تاکتیک و شیوه خاص مقابل حریفان خود به میدان می‌روند.

خبرگزاری ایسنا: مرتضی محصص با بررسی عملکرد تیم‌ها در هفته‌ گذشته لیگ برتر، اظهار کرد: در هفته‌ گذشته خیلی از تیم‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند. البته تعدادی از تیم‌های مدعی به دلیل تغییراتی که در بازیکنان و همین طور مربی داشته‌اند در ابتدای فصل عملکرد خوبی ارائه نکرده‌اند.

وی افزود: در خیلی از تیم‌های مطرح ثبات وجود ندارد. البته معتقدم در انتهای فصل یا نیم فصل می‌شود ارزیابی دقیق‌تری از تیم‌ها و عملکرد آنها داشت اما در کل معتقدم تیم‌هایی که با مربیان جوان کار می‌کنند عملکرد بهتری داشته‌اند.

محصص به تیم تراکتورسازی اشاره کرد و گفت: تراکتورسازی با بهره‌گیری از مربی جوانش که سابقه چندانی در مربیگری ندارد عملکرد فوق‌العاده‌ خوبی را به نمایش گذاشته است. خطیبی تنها تجربه سرمربیگری‌اش با گسترش فولاد تبریز بود اما حالا نشان داده که قابلیت‌های زیادی دارد.

وی ادامه داد: خیلی از تیم‌ها مثل استقلال و فولاد با تغییرات زیادی این فصل را آغاز کردند. فولاد مربی خود را نیز تغییر داد و با استفاده از او سعی کرد در آغاز نتایج خوبی بگیرد. معتقدم این تیم‌ها نیاز به زمان دارند تا به آمادگی و هماهنگی بهتری برسند. در تیم استقلال در حال حاضر جای رحمتی خالی است. فروزان یک دروازه‌بان جوان و خوب است اما هر تیمی که می‌خواهد دفاع مستحکم داشته باشد باید از یک دروازه‌بان مطمئن استفاده کند. استقلال منتظری را از دست داد. او که یک بازیکن خلاق و یک شروع کننده عالی بود از استقلال رفت و جای خالی او هنوز در این تیم مشاهده می‌شود.

محصص به تغییر سرمربی پرسپولیس اشاره کرد و گفت: معتقدم نباید علی دایی تغییر می‌کرد. او باید بر سر کارش می‌ماند و هیات مدیره به او فرصت بیشتری می‌داد اما این اتفاق رخ نداد. من این صحبت را نه برای علی دایی و نه برای کس دیگری انجام می‌دهم، بلکه معتقدم با گذشت هشت هفته‌ نباید مربی تیم تغییر کند.

محصص به ثبات مربیان در لیگ اشاره کرد و گفت: سوال من از مدیران باشگاه این است که شما با چه معیارهایی مربی خود را انتخاب کردید. اگر معیار درستی برای انتخاب مربی داشته‌اید پس اصولی عمل کرده‌اید. هیچ سازمان و ارگانی دوست ندارد روی اصول خود پا بگذارد. نتیجه‌گیری در تیم‌های حرفه‌ای فوق‌العاده‌ مهم است اما برای من جای سوال است که چگونه این باشگاه‌ها روی اصول خود پا می‌گذراند. اگر مربی که انتخاب شده با معیارهای باشگاه همخوانی دارد پس باید از او حمایت کنیم.

کارشناس فوتبال ایران در ادامه گفت: من شش تیم اول جدول را به عنوان تیم‌های موفق در ۱۰ هفته‌ گذشته معرفی می‌کنم.

وی به تیم ذوب آهن اشاره کرد و گفت: با این که این تیم در انتهای جدول است اما فوتبال فوق‌العاده‌ زیبایی بازی می‌کند. یحیی گل محمدی سبک خاصی را پیروی می‌کند و به دنبال این است که فوتبال روی زمین را در تیمش ارائه دهد. آنها در هر بازی پاس‌های کوتاه و روی زمین به هم می‌دهند و با استفاده از همین ترفند فرصت‌های گلزنی را ایجاد می‌کنند و معتقدم از تیم‌های پایین جدول مثل نفت مسجد سلیمان نباید انتظار بالایی داشته باشیم، چون به تازگی به لیگ برتر آمده و تجربه کافی ندارند. استقلال خوزستان نیز از تیم‌هایی است که به نظر من فوتبال زیبایی ارائه می‌دهد. اگر عبدالله ویسی همه تمرکزش را روی تیم خود بگذارد مطمئنا می‌تواند نتایج بهتری کسب کند. استقلال خوزستان از تیم‌هایی است که از بازی آن لذت می‌بریم.

محصص در ادامه با بیان این که فوتبال ایران در انتقال توپ از دفاع به حمله مشکل دارد، گفت: لیگ ما از نظر تکنیک بازیکنان و مهارت فردی یکی از تیم‌های خوب آسیا است اما از نظر مسائل تاکتیکی و همین طور انتقال توپ از دفاع به حمله فوق‌العاده‌ ضعیف است. اگر فوتبالمان را با اروپا مقایسه کنیم در می‌یابیم که در انتقال توپ چقدر مشکل داریم. معتقدم نباید به تیم‌های عربی نگاه کنیم، بلکه باید خودمان را به اروپا و همین طور به کره و ژاپن نزدیک‌تر کنیم. هیچ تیمی با تغییرات سود نمی‌برد. البته گاهی تیم‌ها پس از تغییر مربی نتایج خوبی می‌گیرند اما تجربه نشان داده که در بلند مدت ثمره‌ای نخواهد داشت.

وی افزود: ما احتیاج داریم با تیم‌های خوب و بزرگ دنیا بازی کنیم. قبل از انقلاب تورنمنت‌های خوبی در ایران برگزار می‌شد و باشگاه‌های ما با تیم‌های معتبر اروپایی بازی می‌کردند. اگر بتوانیم الان هم با تیم‌های اروپایی یا حداقل با باشگاه‌های کره و ژاپن تماس بیشتری داشته باشیم و بازی‌های تدارکاتی بیشتری را برگزار کنیم فوتبال ما پیشرفت خواهد کرد. برای من جای سوال است که چرا همیشه باشگاه‌های ما در ترکیه اردو برگزار می‌کنند. چرا به هلند، ایتالیا یا فرانسه نمی‌روند؟ می‌دانم امکانات ترکیه در مقایسه با هزینه خیلی بهتر است اما وقتی به کشورهای بهتری نرویم بازی‌های دوستانه را با تیم‌های معتبر از دست می‌دهیم.

محصص در ادامه درباره اهمیت گل نخوردن در بازی نیز گفت: گل نخوردن یک فاکتور مهم برای کسب پیروزی است. خیلی از تیم‌های پایین جدول گل‌های زیادی را دریافت کرده‌اند که این موضوع باعث شکست آنها شده است. من همیشه می‌گویم وقتی دفاع چپ و راست خوبی ندارید از دفاع سه نفره استفاده کنید اما نمی‌دانم چرا مربیان ما از دفاع سه نفره یا پنج نفره استفاده نمی‌کنند؟ در تیم‌های ایرانی تغییرات تاکتیکی و سیستمی بسیار کم رخ می‌دهد. اگر بازی‌های تیم لیورپول در لیگ برتر انگلیس را دنبال کرده باشید می‌بینید که این تیم در چهار بازی گذشته با چهار سیستم‌ مختلف به میدان آمد. این نشان دهنده این است که این تیم برابر هر حریفی با آرایش خاصی به میدان می‌رود اما این موضوع در لیگ ایران اهمیتی ندارد و تیم‌های ایرانی با یک ترکیب خاص و سیستم‌ همیشگی به میدان می‌روند.

این کارشناس فوتبال در پایان درباره شانس‌های قهرمانی در این فصل نیز، گفت: من شانس اول قهرمانی را به تراکتورسازی می‌دهم و معتقدم که بعد از تراکتورسازی، استقلال شانس قهرمانی در نیم فصل را دارد. البته با توجه به فاصله کم امتیازها شش تیم بالای جدول می‌توانند به این عنوان دست یابند. من معتقدم لیگ ایران بعد از گذشته ۱۳ سال یکی از لیگ‌های موفق آسیا است و در آینده هم موفق خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج