۱۴۵۸۴۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

ظریف: ۱+۵ درباره لغو تحریم ها جدی باشد

وزیر اور خارجه کشورمان با تایید برخی پیشرفتها در مذاکرات وین گفت: گروه ۵+۱ باید دیدگاه جدی تری درباره لغو تحریم ها داشته باشد .

خبرگزاری تسنیم: محمد جواد ظریف وزیر امور خاجه کشورمان گفت: در همه موضوعات حرکت رو به جلو بوده است.

وزیر امور خارجه در جمع برخی خبرنگاران ایرانی افزود: ۵+۱ باید دیدگاه جدی تری درباره لغو تحریم ها داشته باشد و نباید فکر کند تحریم‌ها عامل بسیار ارزشی است که در دستش دارد.

وی همچنین اظهار داشت: رایزنی های بعدی دیپلمات های ارشد ایران، اروپا و آمریکا ۳ تا ۴ هفته آینده برگزار می شود. ظریف افزود: هفته آینده یا هفته بعد از آن هم قرار است جلسه کارشناسی در خصوص بررسی موضوعات مورد اختلاف تشکیل شود.

رییس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: صحبت از راه حل به این معنا نیست که طرفین بخواهند از مواضع قبلی خودشان در واقع کوتاه بیایند یاعدول کنند، بلکه این نکته است که همواره اعلام کرده ایم که برنامه هسته ای ایران صرفا صلح آمیز است و از حقوق مردم ایران صرف نظر نخواهیم کرد.

مذاکرات سه جانبه محمدجواد ظریف و جان کری وزیران امور خارجه ایران و آمریکا و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از سه دور گفت وگو که نزدیک به هفت ساعت به طول انجامید، چهارشنبه شب به وقت محلی در وین پایان یافت.

طرفین در این مذاکرات درباره اختلافات باقیمانده بر سر توافق نهایی، همچون «میزان غنی سازی، جدول زمان بندی لغو تحریم ها علیه ایران و مدت زمان توافق نهایی» گفت وگو کردند.

امروز (پنجشنبه) از ساعت ۱۱ به وقت محلی مذاکرات ایران با نمایندگان ۱+۵ به ریاست محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد و تیم هسته ای کشورمان امروز به تهران برمی گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج