۱۴۶۸۴۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اما بونینو: غرب با تهران توافق کند

وزیر امور خارجه سابق ایتالیا از غرب خواست تا در ماه آینده میلادی با جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه هسته ای به توافق برسد و گفت:ایران کشوری بزرگ و بازیگری مهم در منطقه است و ما به یک توافق جدی با این کشور نیازداریم.

ایرنا: خانم 'اما بونینو' وزیر خارجه سابق ایتالیا روز دوشنبه در گفت و گو با روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا'، گفت: اگر مذاکرات هسته ای با ایران تا روز ۲۴ نوامبر در ژنو به ثمر نرسد ، تنها امکان واقعی برای آغاز یک فرایند ثبات در تمام منطقه از بین می رود.

وی افزود: اگر غرب تا تاریخ تعیین شده با ایران به توافق نرسد، به نقطه عدم بازگشت باز می گردد و پنجره فرصت ها می تواند بسته شود.

وی گفت: ایران کشوری بزرگ و بازیگری مهم در منطقه است و ما به یک توافق جدی با این کشور نیازداریم، زیرا که این امر باعث برقراری ثبات و آرامش در تمام منطقه از افغانستان تا لبنان بویژه سوریه و عراق و دیگر کشورها خواهد شد.

وی افزود: ایران برخلاف اسراییل ، پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای را امضا کرده است و غرب مسوولیت دارد و نباید اشتباهات گذشته را تکرار کند و باید نه برای سخاوت در قبال ایران بلکه برای منافع خود با ایران به توافق برسد زیرا یک توافق جدی با ایران تنها عنصر ممکن برای ایجاد یک فرایند ثبات در کل منطقه است.

خانم بونینو در بهمن ماه گذشته در دوران وزرات خود در دستگاه دیپلماسی ایتالیا نیز به اتحادیه اروپا هشدار داده بود که پنجره با ایران نیاید بسته شود.

وی همواره با ابراز خوشبینی به ایران بر این عقیده است که غرب نباید فرصت را از دست بدهد.

بونینو نخستین رییس دستگاه دیپلماسی در میان ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا محسوب می شد که پس از انتخاب دکترحسن روحانی رییس جمهوری جدید ایران به تهران سفرکرد و به رویکردهای جدید ایران باور دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج