۱۴۶۹۳۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نقش تکنولوژی در آنالیز اطلاعات فوتبال

در سال‌های اخیر نرم‌افزارها و وب‌سایت‌های مختلف برای تحلیل اطلاعات مربوط به مسابقه‌های فوتبال راه‌اندازی شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: نرم‌افزار squawka از نظر تاکتیکی امکان آنالیز کردن مسابقه فوتبال را می‌دهد. به کمک این نرم‌افزار آمارهای مربوط به قبل و بعد از بازی‌ مشخص می‌شوند. این آمارها عبارتند از زمان تصاحب توپ، تعداد پاس‌ها، تعداد شوت‌ها، میزان درستی شوت‌ها، شانس‌های ایجاد شده، تکل‌ها، حرکات دفاعی. آنالیزهای مربوط به بازی‌ به صورت نمودار، نقشه، خطوط و نقطه‌های رنگی به نمایش درمی‌آیند.

این آمارها را می‌توان برای آنالیزهای مختلف مورد استفاده قرار داد. یکی از خصوصیت‌های مفید این نرم‌افزار توانایی بررسی بازی در یک مقطع زمانی خاص است.

از ابزارهای مفید دیگر می‌توان به ابزار مقایسه که پارامترها را در طول یک فصل بررسی می‌کند اشاره کرد. برای مثال می‌توان ۵ تیم مختلف استرالیایی را انتخاب کرد و عملکرد آن‌ها را در یک فصل خاص با هم مقایسه کرد.

نرم‌افزار squawka کارایی ورزشکاران را نیز اندازه‌گیری می‌کند و به آن‌ها نمره می‌دهند. این نرم‌افزار اطلاعات مختلفی را برای این اندازه‌گیری به کار می‌گیرد. امتیاز داده شده به ورزشکار را می‌توان در سه قسمت حمله، دفاع و تصاحب توپ نیز مشاهده کرد.

وب سایت Four Four Two نیز تقریبا اطلاعاتی مشابه squawka به نمایش می‌گذارد. با این تفاوت که به بازیکنان امتیاز نمی‌دهد. این نرم‌افزار امکان مشاهده فعالیت‌های یک بازیکن را در یک مسابقه می‌دهد.

وب سایت دیگر به نام outside of the boot با استفاده از اطلاعات دو وب سایت قبلی نظرات و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهد. اطلاعاتی راجع به استایل و تاکتیک بازی هر تیم، هر بازیکن و هر مربی در این وب‌سایت قابل مشاهده است.

مسئله مهم در همه این وب‌سایت‌ها این است که آیا اطلاعات قابل اطمینان هستند و منبع آن‌ها کجاست. همه این سایت‌ها اطلاعات خود را از کمپانی دیتاهای ورزشی به نام opta تامین می‌کنند. opta اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را پخش می‌کند. opta بعد از هر بازی به مدت ۴۸ ساعت اطلاعات را چک می‌کند تا از درست بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود.

آنالیزهای تاکتیکی در فوتبال در سال‌های اخیر بسیار گسترش یافته‌اند. این آنالیزها باعث شده که بینندگان درک بهتری از یک مسابقه فوتبال داشته باشند. برای مربیان و مدیران نیز این نرم‌افزارها مناسب هستند زیرا امکان تصمیم‌گیری‌های بهتری را به آن‌ها می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج