اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۷۰۸۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

آیا به نظر شما می توان ساختمان ۱۰۲ طبقه ای «امپایر استیت» در ایالات متحده را ربود؟ شاید شما بگوید که این کار غیر ممکن است. ولی باید بگویم که این موضوع حقیقت دارد.

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر
برترین ها: آیا به نظر شما می توان ساختمان 102 طبقه ای «امپایر استیت» در ایالات متحده را ربود؟ شاید شما بگوید که این کار غیر ممکن است. ولی باید بگویم که این موضوع حقیقت دارد. نقاشی مونولیزا یا همان لبخند ژکوند نیز روزی به سرقت رفته بوده است. امروز ما شما را با 10 سرقت جسورانه و گستاخانه در تاریخ آشنا می کنیم. جالب است بدانید که برخی از اشیای به سرقت رفته تا به امروز پیدا نشده اند.

1. نقاشی مونولیزا، لبخد ژکوند

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

یکی از جسورانه ترین سرقت های دنیا، سرقت اثر معروف لئوناردو داوینچی یعنی تابلوی نقاشی لبخند ژکوند از موزه ی لوور پاریس است. این سرقت در سال ۱۹۱۱ میلادی اتفاق افتاد. آقای Vincenzo Peruggia کارمند شیشه بر موزه ی لوور پاریس بود. او مدتها بود متوجه شده بود که از نقاشی مراقبتی نمی شود و نتوانست جلوی نفس خویش را بگیرد. یک روز آقای وینچنزو مستقیما به سراغ تابلو رفت، سپس قاب را از تابلو جدا کرد و آن را زیر کت خود پنهان کرد و در نهایت همچون یک بازدید کننده، از درب موزه خارج شد. او این نقاشی را دو سال تمام در خانه ی خود در شهر پاریس پنهان کرده بود. این نقاشی در خانه ی او در یک چمدان ۲ لایه، مخفی شده بود. این سارق سرانجام در ایتالیا و هنگامی که قصد فروش این تابلو را داشت، شناسایی و دستگیر شد.

۲. تابلوی جیغ

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

تابلوی جیغ اثر «ادوارد مونک» و یکی از آشناترین تابلوهای تاریخ نقاشی جهان است. این تابلو نیز در کنار تابلوی نقاشی مونولیزا قرار داشت و قربانی جسارت سارقان گستاخ شد. استاد مونک (۱۸۳۶ تا ۱۹۴۴ میلادی) در طول حیات خود، چند نسخه از این تابلو را نقاشی نمود. در سال ۲۰۰۴ میلادی، ۲ سارق مسلح با ماسک وارد موزه ی مونک در شهر اسلو پایتخت نروژ شده و پس از خنثی کردن نگهبانان، تابلو را از جایش درآورده و سپس از محل متواری شدند. دو سال تمام هیچ خبری از تابلوی مفقود شده نشد تا این که در روز خیلی عادی، تابلوی مذکور پیدا شد. از چگونگی بازگشت این تابلو خبری اعلام نشده است.

۳. کفش شخصیت اصلی داستان جادوگر شهر اوز

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

این کفش های درخشان از جنس اطلس سرخ بوده و به «دوروتی» شخصیت اصلی فیلم جادوگر شهر اوز (۱۹۳۹ میلادی) تعلق دارند. ارزش این جفت کفش معادل ۱ الی ۲ میلیون دلار برآورد شده است. زمانی این جفت کفش را که یکی از چهار کفش جادوگر بود را می شد در موزه ی «جودی گارلند» در ایالت میشیگان آمریکا تماشا نمود. در سال ۲۰۰۵ میلادی این جفت کفش به طرز عجیبی غیب شدند. در این رابطه هیچ کسی چیزی ندید و هیچ اثری از نحوه سرقت دیده نشد. با این که مامورین تجسس پلیس به دو نفر مشکوک شده بودند، ولی همچنان پرونده این سرقت بدون متهم باقی مانده است.

۴. شاهکار هنر نقاشی موزه ی ايزابلا استوارت گاردنر

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

این سرقتی بود که جهان حتی تصورش را هم نمی کرد. تابلوهای «رامبراند»، «ورمیر»، «دگا»، «مانه» و... از جمله دیگر شاهکارهای هنری بودند که همچون آب در زمین فرو رفتند. تصویر فوق نقاشی معروف «کنسرت» اثر استاد ورمیر را نشان می دهد.

در صبح ۱۸ مارس ۱۹۹۰ میلادی، ۲ نفر با لباس فرم پلیس وارد موزه «ايزابلا استوارت گاردنر» در شهر بوستون آمریکا شدند. آنها به خوبی می دانستند که از موزه آن طور که باید نگهداری نمی شود و بدین ترتیب پس از خنثی کردن نگهبانان و بستن دستان و دهان آنها، بیش از ۸۰ دقیقه تابلوهای مورد نظر خود را انتخاب می کنند. در میان تابلوهای به سرقت رفته می توان به شاهکار هنری «کنسرت» اثر استاد ورمیر اشاره نمود. لازم به ذکر است که این نقاشی یکی ۳۶ نقاشی این هنرمند معروف هلندی می باشد که ارزش آن ۲۵۰ میلیون دلار برآورد شده است. سارقان جسور توانستند ۱۳ شاهکار هنری را به ارزش کل ۵۰۰ میلیون دلار به سرقت ببرند. تا به امروز هنوز کسی از سرنوشت این تابلوهای نقاشی خبری ندارد.

۵. ساختمان امپایر استیت

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

تعجب نکنید! درست مشاهده کردید. ساختمان «امپایر استیت» که در منهتن در نیویورک قرار دارد نیز روزی به سرقت رفته بوده است. این سرقت به معنای واقعی نبوده و تنها نوعی طعنه تحریک آمیز بوده است. ماجرا از این قرار است که روزی دو روزنامه نگار نشریه «Daily News» با جعل مدارک در طول مدت ۹۰ دقیقه، صاحب این آسمانخراش شدند. آنها به مقامات ساختمان مدارکی نشان دادند که در آن به جای امضا و تائید حقوقدان مرکز ثبت اسناد، امضای سارق معروف «ویلی ساتون» قرار داشت. این مدارک تا اندازه ای حرفه ای جعل شده بودند که به اصطلاح مو لای درزش نمی رفت و کسی به صحت آن شکی نکرد. این روزنانه نگاران کل روز صاحبان این آسمانخراش عظیم بودند و در آخر روز خودشان اعتراف کردند که مدارک ارائه شده جعلی بوده است و هدفشان از این کار این بود تا نشان دهند در این آشفته بازار چگونه می توان یک آسمانخراش درجه یک را ربود.

۶. نمکدان طلایی ایتالیایی Saliere

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

نمکدان طلایی Saliere در قرن ۱۶ میلادی به سفارش پادشاه وقت فرانسه «فرانسوای اول»، توسط مجسمه و جواهرساز معروف ایتالیایی «بن ونتوتو چلینی» ساخته شد. کارشناسان ارزش این نمکدان مجسمه ای را حدود ۶۵ میلیون دلار برآوارد کرده اند. این جسم گرانبها در شب ۱۰ به ۱۱ ماه مه سال ۲۰۰۳ میلادی و در زمان مرمت و بازسازی موزه به سرقت رفت. بعدها مشخص شد که سارق این مجسمه، مسئول فنی موزه آقای «روبرت مانگ» بوده است. موزه در آن زمان اعلام کرده بود که برای کسی که بتواند نشانی از این اثر هنری بدهد مبلغ ۷۰ هزار یورو درنظر گرفته است. ولی با این تفاسیر این مجسمه تنها پس از گذشت ۳ سال در یک جعبه ی فلزی در جنگلی در اتریش کشف شد. آقای مانگ در اعترافات خود اعلام کرد که قصدش از ربودن این قطعه تنها این بوده است که نشان دهد سیستم امنیتی موزه تا چه حدی بی کیفیت است. ولی این توجیه از سوی دادگاه پذیرفته نشده و او به ۴ سال زندان محکوم شد.

۷. ناقوس معبد تاکوما

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

سرقت ناقوس ۱۳۶۰ کیلوگرمی از معبد بودائیان واقعا جسارت می خواهد. این سرقت در شهر تاکوما در ایالت واشنگتن آمریکا اتفاق افتاد. مامورین پلیس در این رابطه به این نتیجه رسیدند که سارقین همچون قهرمانان افسانه ای از توانایی های ماورای طبیعی برخوردار بوده اند چرا که برای حمل چنین جسم بزرگی حداقل به جرثقیل و یک کامیون نیاز بوده است و بدون شک در این مبعد حتما باید یک نفر باید صدای آن را می شنید. ولی جالب اینجاست که این سارقان با چنان مهارتی این ناقوس بزرگ را ربودند که حتی یک راهب نیز چیز مشکوکی نشنیده بود. راهبان این معبد نتوانستند برای این ناقوس قیمتی تعین کنند. برای آنها این ناقوس که از خود ویتنام آورده شده بود، بی نهایت ارزشمند بوده است. این ناقوس پس از گذشت ۳ سال زمانی که شخصی قصد فروش آن را در بازار ضایعات فلزی داشت پیدا شد. شخص خریدار بلافاصله کشف این ناقوس را به پلیس خبر داد و بدین ترتیب سارق ماجرا دستگیر شد.

۸. بزرگترین اتاق لباس دنیا

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

اتاق لباس خانم «ترزا رمر» بیزنس لیدی ۵۲ ساله و ملکه زیبایی های تگزاس که از سوی مطبوعات و رسانه به عنوان بزرگترین اتاق لباس در دنیا شناخته می شود، یک اتاق ۳ طبقه به مساحت ۳۰۰ متر مربع است. در این اتاق در طول مدت ۳۰ سال، کلکسیونی از انواع کیف، کفش «Louboutin» ، لباس های شب و زیورآلات به ارزش بیش از ۲ میلیون دلار گردهم آورده شده بود.

در اوایل ماه اوت امسال، اتاق لباس خانم رمر هنگامی که او به همراه همسرش خانه نبودند، قربانی سارقان شد. این سارقان از طریق پنجره ی حمام وارد خانه شده و بعد ها در پی بررسی ماجرا معلوم شد که خانم رمر در آن روز فراموش کرده بود تا پنجره ها ببندد و همچنین دزدگیر خانه را روشن کند. این سارقان نه تنها لباس و زیورآلات خانم رمر را دزدیند، بلکه به یادبودی از موهای فرزند فوت شده ی او به جای مانده بود نیز رحم نکردند. بررسی این پرونده ی کیفری هنوز ادامه دارد و سارقان هنوز در آزادی کامل به سر می برند.

۹. استخواه های دایناسور

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

حدود ۴ سال پیش در مطبوعات و رسانه ی جهان خبری از سرقت استخوان های اسکلت چندین دایناسور از مغولستان توسط آقای «اریک پروکپی» به گوش خورد. قیمت این استخوان ها حدود ۱ میلیون دلار براورد شده بود. جالب است بدانید که او حتی توانست این استخوان را به ایالات متحده برساند و تنها در هنگام فروش آنها در یک حراجی، به دام افتاد. نکته ی عجیب اینجاست که این سارق تنها محکوم به ۱ ماه زندان شد و استخوات های به سرقت رفته نیز به زادگاه خود یعنی مغولستان بازگردانده شدند.

۱۰. ویولن Davidoff - Morini آنتونیو استرادیواری

جسورانه ترین سرقت‌های تاریخ معاصر

این سرقت در فهرست سرقت ۱۰ آثار هنری گرانبهایی قرار گرفت که از روی «اف بی آی» دنبال شده است. در ماه اکتبر ۱۹۹۵ میلادی از خانه ی بانوی مشهور نوازنده ی ویولن «اریکا مورینی»، ویولن استاد استرادیواری مدل ۱۷۲۷ میلادی، ربوده شد. ارزش این ساز حدود ۳،۵ میلیون دلار برآورد شده است. تا به امروز کسی نمی داند که دلیل ربودن این ساز چه بوده است. لازم به ذکر است که هنوز بازار سیاه لوازم آنتیک و عتیقه ی موسیقی وجود نداشته و سارق نخواهد توانست این ساز را بفروش برساند. آنچه که ماجرای سرقت را غم انگیز می کند این است که هنگام سرقت، خانم مورینی در خانه حضور داشته است و در این حادثه بر اثر حمله ی سارقان، جان خود را در سن ۹۱ سالگی از دست می دهد. در هر صورت، از آن زمان تا کنون هیچ خبری از سرنوشت ویولن Davidoff - Morini آنتونیو استرادیواری به گوش نرسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج