۱۴۷۰۸۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

پیشنهاد پوتین برای تقسیم اوکراین

وزیر سابق خارجه لهستان در مصاحبه‌ای با پایگاه پالیتیکو مدعی شد رئیس‌جمهور روسیه از سال ۲۰۰۸ طرح تقسیم اوکراین را مطرح کرده است.

خبرگزاری فارس: «رادوسلاو سیکورسکی» رئیس پارلمان لهستان در مصاحبه‌ای که در سایت «پالیتیکو» منتشر شد، مدعی شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از سال ۲۰۰۸ طرح تقسیم اوکراین را مطرح کرده است.

به ادعای سیکورسکی که تا ماه سپتامبر وزیر خارجه لهستان بود، پوتین ۶ سال قبل این پیشنهاد را طی دیدار با «دونالد توسک» نخست‌وزیر لهستان در مسکو ارائه کرده است.

سیکورسکی در این مورد گفته است: «او از ما خواست تا در تقسیم اوکراین مشارکت کنیم... این یکی از اولین مواردی بود که پوتین طی سفر نخست‌وزیر به مسکو، به او گفت».

وی افزود: «او ادامه داد که اوکراین یک کشور ساختگی است و اینکه «لوو« یک کشور لهستانی است و "چرا ما نباید با هم این مسئله را حل کنیم"».

تا پیش از جنگ جهانی دوم، بخش‌هایی از غرب اوکراین امروزی از جمله برخی از شهرهای بزرگ نظیر «لوو» که در اوکراین با نام «لویو» خوانده می‌شود، جزئی از لهستان بود.

به گفته سیکورسکی، توسک جوابی به این طرح نداده، اما لهستان همواره با این کار مخالف بوده است. سیرکورسکی در مصاحبه با واشنگتن‌پست هم مدعی شده است که دولت روسیه نامه‌ای به سه کشور لهستان، رومانی و مجارستان ارسال و طرح تقسیم اوکراین را مطرح کرده است.

مقامات روس هنوز به این ادعا واکنشی نشان نداده‌اند. از اواخر سال گذشته، سقوط دولت مرکزی اوکراین به دست معترضان غربگرا، موجب بروز تنشی میان غرب و روسیه شده که از زمان جنگ سرد، بی‌سابقه بوده است.

اروپا و آمریکا با متهم کردن روسیه به حمایت از استقلال‌طلبان، تاکنون چند دور تحریم علیه این کشور تصویب کرده‌اند. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز گذشته به شدت از غرب انتقاد کرده و گفته بود عادی‌سازی روابط مسکو و غرب به دلیل سیاست‌های کشورهای اروپایی و آمریکا، زمان زیادی می‌برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرباز هیتلر

      اینم از کشور دوست و برادر روسیه ...
      قابل توجه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج