۱۴۷۳۲
۲ نظر
۵۱۰۷
۲ نظر
۵۱۰۷
پ

مروری بر تمام زنانه های این شهر

اینجاها حجاب برای خانم ها الزامی نیست.

شاید بعضی ها با خودشان فکر کنند این هم یک مدل جدید از تفکیک جنسیتی است و اتفاق خاصی نیفتاده اما باتوجه به اینکه عمده تفریح تهرانی ها محدود به همین رستوران و کافی شاپ رفتن و فیلم دیدن در سینما می شود و در تمام این مکان ها هم حجاب برای خانم ها الزامی است، این خبر می تواند برای بانوان ایرانی، خبر خوبی باشد.

هفت صبح: با افتتاح اولین رستوران مخصوص بانوان در «هتل لاله»؛ لیست مکان هایی که برای زنان ایجاد شده اند کامل می شود.
بعد از انقلاب تا به امروز در ایران اماکن عمومی زیادی بوده که فقط و فقط برای بانوان باشد. جاهایی مثل پارک بانوان، اتوبوس ها، تاکسی ها، متروهای شلوغ، کافی شاپ و به تازگی هم بانک بانوان اما جدیدترین جایی که قرار شده فقط متعلق به خانم ها باشد، یک رستوران بین المللی در هتل لاله است که ظاهرا مسئولین این هتل برنامه های زیادی برای رونق گرفتن آن در نظر گرفته اند.

شاید بعضی ها با خودشان فکر کنند این هم یک مدل جدید از تفکیک جنسیتی است و اتفاق خاصی نیفتاده اما باتوجه به اینکه عمده تفریح تهرانی ها محدود به همین رستوران و کافی شاپ رفتن و فیلم دیدن در سینما می شود و در تمام این مکان ها هم حجاب برای خانم ها الزامی است، این خبر می تواند برای بانوان ایرانی، خبر خوبی باشد.

با افتتاح این رستوران، از این به بعد خانم های ایرانی می توانند در یک رستوران سرپوشیده، قرارهای کاری و دوستانه بگذارند و راحت و بدون دغدغه چند ساعتی را با دوستان یا آشنایان خود باشند. ما هم برای مطلع شدن از جزئیات افتتاح این رستوران سری به هتل لاله زدیم. البته گزارش پیش رو، فقط مربوط به این رستوران زنانه نیست. پس اگر می خواهید تنها کافی شاپ، بانک، پارک و رستوران زنانه ایران را بشناسید، این گزارش را از دست ندهید.

رستورانی بدون نام، فقط برای زنان

اینجاها حجاب برای خانم ها الزامی نیست.

رستوران زنانه هتل لاله قرار است یک هفته دیگر افتتاح شود. رستورانی که به گفته مسئولین هتل لاله، پیش از این در ایران وجود نداشته است. تمام خدمه این رستوران خانم هستند.

مسئولین هتل در نظر دارند، بعد از ماه محرم و صفر، در این رستوران خانم نوازنده هم بیاورید تا بانوانی که می خواهند ساعاتی را با دوستان و آشنایان خود راحت و بی دغدغه بگذرانند از برنامه های مفرح رستوران هم لذت ببرند. خدمه این رستوران بین المللی همه خانم های تحصیلکرده رشته هتلداری هستند و به زبان انگلیسی هم مسلطند و ظرفیت رستوران هم ۶۰ نفر است.

مهدی سالارزاده؛ مدیر روابط عمومی هتل لاله از جزئیات تاسیس این رستوران می گوید: «رستوران در طبقه سیزدهم هتل واقع شده و موقعیت مکانی آن طوری در نظر گرفته شده که منظره ای رو به کوه های البرز داشته باشد و از طرفی از بیرون هم مشرف به جایی نیست و دید ندارد. در این رستوران غذاهای خاور دور و ایرانی و اروپایی و انواع دسرها و نوشیدنی های گرم و سرد سرو می شوند.»

سالارزاده درباره قیمت های منوی این رستوران می گوید: «در حال حاضر، منوی رستوران کامل نیست و مشغول قیمت گذاری و تهیه منوی کامل هستیم اما به هر حال به خاطر ویژه بودن رستوران، قیمت ها به نسبت رستوران های مشابه بالاتر خواهد بود.» هتل لاله، غیر از این رستوران زنانه، یک رستوران چینی و فرانسوی را هم در مجموعه خود دارد و هر سه رستوران تحت نظر یک سرآشپز هستند.

به گفته مدیر روابط عمومی هتل، ایده تاسیس این رستوران را مدیر جدید هتل داده است. این رستوران که هنوز اسمی برایش انتخاب نشده، برای قرارهای کاری زنان هم جای مناسبی است. سالارزاده در این باره می گوید: «ایده اصلی تاسیس این رستوران برای برگزاری همایش ها و کنفرانس های زنانه بود تا خانم ها بتوانند در یک فضای امن و راحت قرارهای خود را بگذارند. برای همین هم ممکن است قیمت منوها گران تر از بقیه جاها باشد.»

اولین بانک زنان در مشهد

اینجاها حجاب برای خانم ها الزامی نیست.

خردادماه سال گذشته اولین بانک بانوان در مشهد تاسیس شد. این بانک که در راستیا طرح حجاب و عفاف صورت گرفته بود، توسط بانک ملی صورت گرفت. بانکی که تمام کارکنان آن از حسابدارها تا نگهبان همگی خانم بودند و تنها مشتری های خانم حق ورود به این بانک را داشتند.

به گزارش برترین ها پیش از این کشورهای افغانستان و عربستان تجربه تاسیس بانک ویژه بانوان را داشتند که سال گذشته هم این اتفاق در ایران رخ داد. هرچند مکان های عمومی مثل بانک ها، آزادی عمل جاهایی مثل پارک بانوان را از نظر پوشش ندارند اما باز با این حال استقبال از آنها خوب بوده و اکثر خانم ها از این طرح استقبال کردند. البته با این افتتاح برخی کارشناسان مخالفت کردند و معتقدند بانکداری اسلامی به معنای تفکیک جنسیتی شعب نیست و باید در تمام شعب خدماتی ارائه شود تا با راحتی بانوان بتواند به کارهایشان بپردازند.

اینجاها حجاب برای خانم ها الزامی نیست.

کافی شاپی تا آستانه افتتاح

پیش از این هم کافی شاپ مخصوص بانوان تا آستانه راه اندازه رفته بود اما بنا به مشکلاتی تعطیل شد. به گزارش برترین ها این کافی شاپ هم به گفته صاحب آن قرار بود محیطی را فراهم کند که خانم ها راحت و بدون حجاب در آن حضور داشته باشند و از خدمات کافه لذت ببرند و به خصوص در جشن تولدها و میهمانی های زنانه میزبان پایتخت نشینان باشد اما بنا به دلایلی که ظاهراً ربط چندانی هم به مشکلات اماکن نداشته است تعطیل شد و به افتتاح نرسید، کافه نشینی این روزها یکی از تفریحات مورد علاقه افراد است. افرادی که خیلی از آنها را زنان و دخترانی تشکیل می دهند که این روزها دنبال یک جای دنج برای دور هم نشستن و راحت بودن دارند. قطعاً مکان هایی مثل رستوران ها و کافه های زنانه می تواند این جای دنج را برای آنها فراهم کند.

بهشت مادران در حوالی اتوبان

اینجاها حجاب برای خانم ها الزامی نیست.

بعد از انقلاب، همیشه نیاز به یک محیط تفریحی سر باز برای بانوان احساس می شد تا اینکه در اردیبهشت ۸۷، «بوستان نشاط» تبدیل به پارکی برای بانوان شد. پارک بانوان، در اتوبان رسالت، تقاطع اتوبان حقانی و خیابان شهید کاوه واقع شده و از سال ۸۷ تا به امروز فقط بانوان حق ورود به آن را دارند. البته این قانون شامل روزها یجمعه و ایام تعطیل نمی شود. این پارک نزدیک به بیست هکتار وسعت دارد. این پارک مجهز به پیست های معمولی و حرفه ای دوچرخه سواری، تیر و کمان، وسایل بازی کودکان، ابزار و لوازم تندرستی در فضای باز بوستان، سرویس های بهداشتی، آلاچیق و نیمکت و مسیرهای مناسب پیاده روی و خانه فرهنگ با امکانات آموزشی است.

به گزارش برترین ها در شهر تهران نزدیک به ۱۵۰۰ پارک وجود دارد و صدها سالن ورزشی مخصوص آقایان، در این میان باتوجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت را زنان تشکیل می دهند، ایجاد پارک ویژه بانوان و سالن های ورزشی ویژه بانوان، یک ضرورت است. یکی از مهم ترین نیازهای خانم ها، توجه به اوقات فراغت، سلامت روحی و جسمی آنهاست، زیرا اگر یک خانم در خانه دچار مشکلاتی روحی و جسمی شود، آثار منفی آن در حوزه تربیتی، اقتصادی و کارآمدی جامعه مشخص می شود. شهردار تهران در زمان افتتاح این پارک اعلام کرد که در پنج پهنه شهر تهران حداقل به ۵ پارک ویژه بانوان نیاز داریم تا زنان تهرانی بتوانند مانند خانه خود از این محیط ها استفاده کنند.

پیش از انتخاب این پارک، جاهای زیادی برای تبدیل شدن به پارک زنانه، کاندیدا شده بودند. مثل پهنه شمالی شهر تهران که گفته می شد تنها نقطه ای است که امکان ایجاد پارک بانوان را دارد، این پارک بود که به دلیل نداشتن مشرف می تواند محیطی مناسب برای خانم ها باشد تا بدون محدودیت در پوشش از این پارک استفاده و ورزش های گوناگون را پیگیری کنند.

پارک هایی برای بانوان

بعد از ایجاد اولین پارک بانوان، کم کم پارک های دیگری هم اضافه شدند که مخصوص بانوان باشند و بعضی از آنها هنوز در دست احداث هستند. دومین پارک مخصوص بانوان که در حال حاضر خانم ها می توانند از آن استفاده کنند، پارکی در جنوب تهران واقع در منطقه آزادگان در زمینی به وسعت ۲۷ هکتار در حال احداث است که شش هزار متر فضای سرپوشیده ورزشی برای بانوان دارد و غير از آن دو، پارک دیگري در جنوب غرب تهران قرار دارد تا بانوان تهرانی بتوانند از تمام مناطق شهر به این پارک ها دسترسی داشته باشند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahsa

      نظری ندارم فقط یه سوال دارم: یعنی که چی بشه؟!

    • مینا

      دقت کردین بچه هاتوی بانک اون آقاهه اون پشت چیکارمیکنه ؟ دورغ به این بزرگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج