جاباما
۱۴۷۴۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

براي از بين بردن همه لكه‌ ها يك راه وجود دارد

رموز خانه داری پاکی!

در اثر كارهاي مختلف روي لباس شما يا اعضاي خانواده پر از لكه‌هاي سمجي مي‌شود كه به آساني پاك نمي‌شوند. براي از بين بردن آن‌ها ۲‌راه وجود دارد؛ يكي اين‌كه لباس را به خشك‌شويي بدهيد يا اين‌كه آن را خودتان بشوييد.

رموز خانه داری پاکی!
رموز خانه داری پاکی!

در اثر كارهاي مختلف روي لباس شما يا اعضاي خانواده پر از لكه‌هاي سمجي مي‌شود كه به آساني پاك نمي‌شوند. براي از بين بردن آن‌ها ۲‌راه وجود دارد؛ يكي اين‌كه لباس را به خشك‌شويي بدهيد يا اين‌كه آن را خودتان بشوييد. اگر شما كودكي داريد، به صرفه نيست همه لباس‌ها را براي لكه‌بري به خشك‌شويي بسپاريد. بهتر است خودتان نحوه درست از بين بردن لكه‌ها را بدانيد تا بتوانيد به‌سرعت آن‌ها را پاك كنيد. از اين به بعد در اين صفحات صفحه‌اي ويژه لكه خواهيم داشت تا شما را با روش‌هاي از بين بردن لكه‌هاي مختلف آشنا كنيم.


زنگ آهن:

به هيچ وجه براي پاك كردن اين لكه از وايتكس استفاده نكنيد. وايتكس با زنگ آهن واكنش نشان داده و لكه به‌شدت تغيير رنگ مي‌دهد. مي‌توانيد از يك پاك‌كننده اسيدي طبيعي براي از بين بردن اين لكه زرد بد رنگ استفاده كنيد. مثلا ليمو ترش را روي لباس بماليد و آن را اتو كنيد. بعد مي‌توانيد لباس را بشوييد. اگر نمي‌خواهيد از اتو استفاده كنيد، ليموترش را نصف كنيد، روي آن نمك بپاشيد و روي لكه بماليد. بعد از 3 ساعت لباس را چنگ بزنيد و بعد آن را بشوييد.


گِل:

بگذاريد لباس كاملا خشك شود و بعد با يك برس، خاك را كاملا از لباس جدا كنيد. براي از بين بردن لكه باقي‌مانده ۲ راه وجود دارد؛ اول اين‌كه آن را با يك شوينده ملايم آغشته كنيد و حسابي چنگ بزنيد. اگر چيزي از لكه باقي‌ماند، بايد سركه سفيد و آب را به مقدار مساوي مخلوط كنيد و لكه را با آن بشوييد. راه ديگر استفاده از سيب‌زميني است. سيب‌زميني را نصف كنيد و روي لكه بماليد. بعد از يك ساعت لباس را بشوييد. اگر چيزي از لكه باقي‌ماند، يك دستمال آغشته به الكل را روي آن بماليد تا كاملا پاك شود.


چمن:

اگر روي گياهي زمين بخوريد، روي لباس‌تان لكه سبز زشتي ظاهر مي‌شود. براي پاك كردن لكه چمن بايد از پاك‌كننده‌هاي آنزيم‌دار استفاده كنيد تا تركيبات گياه را بشكنند و لكه را پاك كنند. پودر لباس‌شويي آنزيم‌دار را خمير كنيد و بگذاريد يك ساعت روي لكه بماند، سپس آن را به روش هميشگي بشوييد. مي‌توانيد از سركه سفيد هم براي از بين بردن اين لكه استفاده كنيد. سركه را با 2 سهم آب رقيق كنيد و با يك مسواك نرم روي لكه بماليد.


جوهر:

اگر جوهر روي فرش ريخت بايد چند بار روي آن ماست بريزيد و بعد آن را با قاشق جمع كنيد. بعد از چند بار لكه از بين خواهد رفت. براي پاك كردن جوهر از روي لباس مي‌توانيد از شير استفاده كنيد. لباس را در شير بگذاريد و بعد از مدتي آن را بشوييد. بايد چند بار اين كار را تكرار كنيد. مي‌توانيد از گليسيرين هم استفاده كنيد. آن را روي لكه بريزيد و بعد از مدتي با كمي آب و صابون لكه را بشوييد.


گريس:

كافي است يك بار ماشين را تعمير كنيد يا پنچري بگيريد تا لباس‌تان پر از لكه‌هاي سمج گريس شود. براي پاك كردن آن از يك حلال مثل نفت استفاده كنيد. يك دستمال روي پارچه بگذاريد و نفت يا بنزين را روي لكه بريزيد و بگذاريد كاملا خشك شود و بعد آن را بشوييد. براي شست‌وشو هم بهتر است از آب داغ استفاده كنيد. مي‌توانيد لباس را در ماشين لباس‌شويي با برنامه آب داغ بشوييد.


شمع يا موم:

لباس را در فريزر بگذاريد يا روي آن يخ بماليد تا لكه كاملا سفت شود، سپس به آرامي با يك چاقو آن را از روي لباس برداريد. براي باقيمانده لكه لباس را در تشت بگذاريد و بعد با فاصله روي لكه، آب داغ بريزيد. بعد آن را بشوييد تا لكه كاملا از بين برود. مي‌توانيد از يك روش ديگر هم براي پاك كردن لكه شمع استفاده كنيد. چند لايه دستمال حوله‌اي زير و روي لباس بگذاريد و روي آن اتوي داغ بگذاريد. اتو شمع را آب مي‌كند و باعث مي‌شود دستمال حوله‌اي آن را جذب كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

رموز خانه داری پاکی!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج