جاباما
۱۴۷۹۳۲
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

نقش توییتر و فیسبوک در راهبرد تولید وحشت

مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: نظام سلطه برای انحراف افکار عمومی از وضعیت فلسطین، گروه های تروریستی را به منطقه گسیل می‌کند و با استفاده از بسترهای رسانه ای خود مانند فیسبوک و توییتر، راهبرد "تولید وحشت" را در پیش می‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: نظام سلطه برای انحراف افکار عمومی از وضعیت فلسطین، گروه های تروریستی را به منطقه گسیل می‌کند و با استفاده از بسترهای رسانه ای خود مانند فیسبوک و توییتر، راهبرد "تولید وحشت" را در پیش می‌گیرد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه صبح امروز(شنبه) در همایش بسیج و رسانه که در مجتمع بعثت کرمانشاه برگزار شد یکی از اساسی ترین راهکار های اقناع افکار عمومی را داشتن یک محتوای قوی، دقیق و صحیح عنوان و تصریح کرد: سردمداران استکبار برای اقدامات خود سعادت بشر را بهانه می کنند و با همین بهانه، لشکر کشی کرده و سلاح های کشتار جمعی را به کار می گیرند که این ادعا در تحلیل محتوای سران ایالات متحده از گذشته تاکنون مشخص است.

وی افزود: نکته مهم اینجاست که تمام اقدامات نظام سلطه که عمده آن کشتار و اشغالگری است در نظر سنجی های مردم آنها مورد اقبال قرار می گیرد.

سردار شریف موج سازی برای افکار عمومی را از ویژگیهای دنیای استکبار دانست و اظهار داشت: اگر به تاریخچه اشغالگری در عراق نگاه کنید هنوز یک گزاره و دلیل روشن برای حمله به صدام ارائه نشده و اصولا نیازی برای آن نمی بینند که این را در مواجهه با قیام بحرین هم می توان مشاهده کرد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با تاکید بر اینکه این جنایات با مهندسی دقیق رسانه ای به عنوان نجات‌بخشی جهان به افکار عمومی تزریق می شود، گفت: در مقابل این شرایط، ما محتوای پیام درست خبری را مبتنی بر قرآن و فرهنگ ائمه می دانیم، بنابراین معتقدیم که در جهان و در میان مسلمانان منطبق ترین پیام را به فطرت انسانها داریم و به همین دلیل است که پیام امام خمینی (ره) به عنوان یک مفهوم گفتمانی به سرعت در عالم فراگیر می شود.

وی افزود: در مولفه بعدی اعلام خبر، که جغرافیای مخاطب است نیز با توجه به جمعیت و گستردگی مسلمانان مانند همان محتوای قوی دارای یک شرایط ویژه هستیم.

سردار شریف خاطرنشان کرد: با تمام این تفاسیر، ما در ایجاد یک فضای صحیح به سود و گفتمان منطق خود که ابزار آن رسانه ها باشد دچار ضعف هایی هستیم که نمونه آن را می توان در مسئله هسته ای جستجو کرد که طی ۱۲ سال و در عین همراهی افکار عمومی و عزم ملی، دشمنان تبلیغات گسترده ای را علیه اقدامات صلح آمیز هسته ای ایران سامان داده اند، در حالیکه در این شرایط رسانه های ما به خوبی قادر به انتقال پیام حقانیت و مظلومیت نظام و ملت ایران نبوده اند.

وی افزود: هرچه تعداد محدودی از معدود رسانه ها در این مسیر گام های خوبی برداشته اند اما همچنان نیاز به یک عزم فراگیر و همراهی تمام عیار رسانه ای برای ترویج منطق قوی خود در صحنه بین المللی داریم.

مسئول روابط عمومی کل سپاه با اشاره به اینکه رسانه های ما باید پویا و بصیر باشند گفت: دشمن به محض اینکه بداند تبلیغاتش در یک حوزه، دیگر برای افکار عمومی قانع کننده نیست به سرعت تغییر مسیر می دهد. به عنوان مثال مسئله هسته ای را کمرنگ کرده و به حوزه تبلیغات حقوق بشر وارد می شوند؛ بنابراین رسانه ها باید با دریافت این گزاره ها به تولید محتوای مناسب بپردازند.

وی با اشاره به توانمندی های بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف خاطر نشان کرد: امروز با سرعت فزاینده در حال حرکت به سمت جلو هستیم که پژوهشکده های نظام سلطه نیز به این موضوع اعتراف دارند و این را نه برای خوشایند ما که به سیاستمداران خود هشدار می دهند.

سردار شریف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اوضاع منطقه گفت: نظام سلطه برای انحراف افکار عمومی از اوضاع فلسطین گروه های تروریستی را به منطقه گسیل می دهد و در مرحله بعد با استفاده از بستر های رسانه ای خود مثل فیسبوک و توییتر راهبرد "تولید وحشت" را در پیش می گیرند در حالی که در کمتر از آنی می توانستند این فضا را از تروریستها بگیرند.

وی افزود: تمامی این تلاش ها برای بازگشتن وسیع تر چکمه پوشان استکبار به منطقه است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه در ادامه تاکید کرد: در این میدان وسیع اگر می خواهیم در جنگ رسانه ای پیروز باشیم باید تفکر بسیجی و قهرمانانی مانند خرازی ها را به مردم معرفی کنیم، در حالی که شبکه های رسانه ای خبیثی مثل voa وbbc می خواهند چهره دیگری از بسیج را به ذهن نسل آینده تزریق کنند.

سردار شریف با اشاره به تبلیغات مضحک دشمن در حوادثی مثل اسیدپاشی یا اقداماتی شبیه به آن، اظهار داشت: تلاش احمقانه دشمن برای نسبت دادن اقدام جنایت‌کارانه، متعفن و وحشیانه اسید پاشی به تفکر بسیجی در همین راستا صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه دشمن برای تخریب گرانیگاه قدرت مردم که همان بسیج باشد در صدد است تا فضاسازی های دروغین را در جامعه تزریق کند گفت: چه کسی حتی به ذهنش متبادر می شود که تفکر مهربان، ایثارگر و مومن بسیجی که در طی ۳۰ سال گذشته در مرزهای غرب و جنوب و شرق کشور در رویارویی با دشمنان، گروهک های ضد انقلاب و عناصر تروریستی جانفشانی کرده حتی چنین موضوعی را اندکی تایید کند.

سردار شریف خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که باید رسانه ها به آن بپردازند مطالبه رفع مشکلات مردم در حوزه های مختلف از جمله بیکاری است که معمولا مردم در مراجعات خود به فرماندهان سپاه همیشه آنها را مطرح می کنند.

وی افزود: همواره از مسولین خواستیم که برای بیکاری جوانان کاری بکنند، این را در دولت فعلی نمی گوییم بلکه مکاتبات ما با دولت های نهم و دهم هم موجود است که برای رفع بیکاری فریاد زدیم.

وی با اشاره به ارائه یک مدل کامل از خودکفایی از سوی سپاه به دولتمردان اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بکارگیری استعدادهای گسترده و بی نظیر از پیرمرد کهنسال گرفته تا دانشجوی جوان توانسته است در عرصه های مختلف خودکفایی را الگوسازی کرده و ارائه دهد، اما تعجب می کنم که عده ای برای استفاده از این توان فاصله می گیرند.

سردار شریف اظهار داشت: روزی تیمی از متخصصین سپاه به یکی از آقایان وزرا مراجعه و پیشنهاد احداث و راه اندازی دو پالایشگاه در میدان پارس جنوبی را با توانمندی صد درصد داخلی ارائه کرد که در ابتدا پذیرفته نشد اما پس از سر باز زدن شرکت های خارجی از انجام این پروژه، سپاه وارد شد و تنها پالایشگاه صد در صد ایرانی را تحویل داد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه یادآور شد: در حوزه هوافضا، ماهواره، موشکی، ساخت پل های صدر و نیایش که با حجم عظیمی از تبلیغات منفی مواجه شد و همچنین ریشه کنی فلج اطفال و بسیاری از موارد دیگر سپاه با حضور موفق، بالنده و تعیین کننده خود الگوسازی کرد.

سردار شریف در پایان تاکید کرد: هنگامی که در سالهای دفاع مقدس در شرایط سخت بارش گلوله ها و خمپاره ها، تولید ایده و فناوری داشتیم چرا در شرایط صلح و آرام کنونی نتوانیم؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج