۱۴۸۰۲۷
۱۵۱ نظر
۱۵۳۴۵
۱۵۱ نظر
۱۵۳۴۵
پ

معجزه‌ای برای محوکردن جای بخیه!

امروزه روش‌های مختلفی برای بهبود ظاهر بخیه وجود دارد که بیشتر آن‌ها در کلینیک‌های پوست و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. فقط برای ترمیم اسکار‌های شدید مثل سوختگی‌های وسیع نیاز به بیهوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان است.

برترین‌ها: باقی ماندن جای عمل جراحی روی پوست یکی از نگرانی‌های مشترک همه متقاضیان اعمال زیبایی است! شاید شما هم تا به حال با کسانی روبه‌رو شده باشید که بینی‌شان با جراحی فرم خیلی خوبی پیدا کرده اما وقتی از نزدیک به آنها نگاه می‌کنید جای بخیه زیر پره‌های بینی‌شان کاملا مشخص است و به اصطلاح «توی ذوق می‌زند»! به هر حال با ایجاد هر زخم یا برش عمیق روی پوست جای آن تاحدودی باقی می‌ماند اما امروزه راهکارهایی معرفی شده‌اند که با کمک آنها می‌توان جای زخم و بخیه را به حداقل برسانید. دو نفر از بهترین متخصصان پوست ایران در این مورد به شما توضیح می‌دهند.

انتظار معجزه نداشته باشید!

امروزه روش‌های مختلفی برای بهبود ظاهر جوشگاه وجود دارد که بیشتر آنها در کلینیک‌های پوست و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. فقط برای ترمیم اسکارهای شدید مثل سوختگی‌های وسیع نیاز به بیهوشی عمومی و بستری شدن در بیمارستان است. روش‌های جدید می‌توانند تغییراتی در طول، پهنا یا جهت جوشگاه ایجاد کنند یا جوشگاه‌های فرورفته را بالا آورند و انواع برجسته را مسطح کنند اما هیچ‌گاه جوشگاه را کاملا از بین نمی‌برند و هیچ روش جادویی وجود ندارد که پوست را به وضعیت اولیه بازگرداند. علاوه بر این، روش‌های اصلاح جراحی خود می‌تواند آثاری در پوست بر جای بگذارد که البته بهتر از جوشگاه اولیه است. همچنین باید به یاد داشته باشید رنگ جوشگاه را نمی‌توان تغییر داد، اگرچه با گذشت زمان کمرنگ‌تر می‌شود.

اصلاح جوشگاه با جراحی!

برداشتن جوشگاه با جراحی مناسب‌ترین روش برای جوشگاه‌های پهن یا طویل است. در این روش جوشگاه‌های پهن را می‌توان برداشت و دوباره بخیه کرد به نحوی که خط جوشگاه باریک‌تر شود. در مورد اسکارهای طویل نیز جراحان پوست از برش‌های نامنظم استفاده می‌کنند تا خط جوشگاه را کوتاه‌تر نشان دهند. گاهی اوقات با جراحی می‌توان جهت یک اسکار را طوری تغییر داد که تمام یا قسمتی از آن در مسیر خطوط طبیعی پوست قرار گیرد و کمتر به چشم بیاید. با همین روش می‌توان جوشگاه‌ها را به مناطقی که کمتر به چشم می‌آیند (برای مثال لابه‌لای خط رویش مو یا خط محل تلاقی بینی و گونه‌ها) منتقل کرد تا دیده نشوند.
 
معجزه‌ای برای محوکردن جای بخیه!

پوست‌تان را بسایید!

سایش پوست (درم‌ابریژن) روش مناسبی در اصلاح جوشگاه‌های ظریف است. در این روش از یک ابزار مثل برس که به سرعت می‌چرخد یا لیزر برای برداشتن لایه‌های سطحی پوست استفاده می‌شود. در واقع روش‌های مختلفی برای سایش پوست وجود دارد اما نتایج آنها تفاوت زیادی با هم ندارد. دست ماهر یک متخصص پوست است که ماشین را هدایت می‌کند و با به کار بردن آن در جهت‌های صحیح سطح پوست می‌تواند جوشگاه‌ها را بدون اینکه جوشگاه جدیدی بر جای بگذارند، از بین ببرد. معمولا توصیه می‌شود سایش پوست روی تمام صورت یا تمام گونه انجام شود زیرا انجام آن تنها در یک منطقه کوچک پوست، باعث تمایز آن از سایر نقاط می‌شود.

اگر جوشگاه اولیه سطحی باشد، یک بار سایش کافی است اما در مواردی که ضایعات عمیق و وسیع هستند، لازم است این عمل چندین بار تکرار شود. سایش پوست بیشترین تأثیر درمانی را در پوست صورت دارد و در نواحی دیگر بدن احتمال کندی ترمیم، بر جای ماندن قرمزی یا حتی جوشگاه بعد از عمل بیشتر است. بعضی از پزشکان برای کاهش درد سایش، تمام سطح پوست را با یخ سرد می‌کنند و بعضی دیگر بی‌حس‌کننده‌های موضعی یا انواع داروهای مسکن‌ را به‌کار می‌برند. بیماران معمولا۲تا ۳ هفته بعد از عمل و گاهی حتی پس از یک هفته می‌توانند سر کار خود حاضر شوند.

بهبود اسکار فرورفته با تزریق!

تزریق فیلر مانند ژل استاندارد یا چربی خود فرد به داخل جوشگاه، فرورفتگی‌های آن را پر کرده و هم‌سطح پوست اطراف می‌کند. مقدار ماده تزریق شده بستگی به اندازه و سفتی اسکار دارد. بهبود با این روش فوری است اما اغلب نتایج به طور دائمی باقی نمی‌ماند. تزریق کورتیکوستروئیدها هم در نرم کردن جوشگاه‌های سفت (گوشت اضافه) کاملا موثر است و باعث کوچک و مسطح شدن آنها می‌شود.

پیوند پوست چگونه انجام می‌شود؟

در این روش به کمک یک وسیله ظریف و مدور، پوست از قسمت جوشگاه برداشته می‌شود و پوست سالم (برداشته شده از پوست پشت گوش) جایگزین آن شده، سپس محل پانسمان می‌شود. ۵ تا ۷ روز بعد از عمل هم ضایعه جوش می‌خورد. البته در محل پیوند نیز جوشگاهی باقی می‌ماند که از جوشگاه قبلی کمتر مشخص است. منجمد کردن لایه‌های فوقانی پوست هم گاهی حجم جوشگاه را کاهش می‌دهد. این روش به‌طور عمده در درمان جوشگاه‌های برجسته شانه و پشت، ناشی از جوش غرور جوانی به کار می‌رود.

لایه‌برداری مناسب چه کسانی است؟

در این روش به کمک یک ماده شیمیایی لایه سطحی پوست برداشته می‌شود تا صاف‌تر به نظر برسد و یکنواخت شود. لایه‌برداری بیشتر در پوست صورت استفاده می‌شود و در جوشگاه‌های سطحی مفیدتر است. همچنین در درمان جوشگاه‌های فرورفته آکنه و جوشگاه آبله‌مرغان نتایج خوبی همراه دارد. در درمان آسیب دیدگی‌های پوستی ناشی از نور آفتاب و تغییرات رنگی پوست هم اغلب از لایه‌برداری شیمیایی استفاده می‌شود.

کدام لیزر موثرتر است؟

لیزرهای مختلفی در درمان جوشگاه به کار می‌رود و بر اساس نوع جوشگاه باید دستگاه لیزر مناسب انتخاب شود. باید توجه داشت درمان با لیزر معمولا کامل نیست و امکان بازگرداندن پوست محل جوشگاه به حالت پوست طبیعی قبل از آسیب وجود ندارد. لیزرهای معمول برای درمان اسکار شامل لیزرهای PDL , fractional or conventional Co۲ می‌شوند.
 
معجزه‌ای برای محوکردن جای بخیه!

بخیه بیشتر؛ جای عمل کمتر!

نواحی گردن، سینه، پشت و قسمت ابتدایی اندام فوقانی بیشترین احتمال ایجاد گوشت اضافه یا کلوئید را دارند. کسانی که در خانواده‌شان سابقه کلوئید وجود دارد، بیشتر دچار گوشت اضافه پس از جراحی می‌شوند. برای کاهش احتمال باقی ماندن جای زخم، جراحی باید به‌درستی و با دقت انجام شود؛ طوری که کمترین آسیب به بافت وارد شود. همچنین برش باید در جهت خط‌های پوستی صورت گیرد تا فشار روی زخم کمتر شود. شاید گمان کنید هرچه تعداد بخیه‌ها بیشتر باشد احتمال باقی ماندن جای آن افزایش می‌یابد اما این موضوع صحیح نیست و عکس آن حقیقت دارد. در واقع هرچه تعداد بخیه‌ها بیشتر باشد، فشار روی زخم کمتر می‌شود و زخم یکنواخت‌تر پخش می‌شود در نتیجه احتمال جا ماندن اثر زخم روی پوست کمتر می‌شود.

اگر جای زخم‌تان قرمز مانده ...

استفاده از کرم‌های ترمیم‌کننده زخم و همچنین جلوگیری از ایجاد عفونت و باز شدن زخم می‌تواند احتمال ایجاد گوشت اضافه را کاهش دهد. مصرف این کرم‌ها باید در هفته دوم به محض کشیده شدن بخیه‌ها شروع شود و بین چهار تا شش هفته ادامه یابد. توجه داشته باشید اگر قرمزی جای جراحی بیشتر از چند هفته باقی بماند باید حتما به پزشک مراجعه شود تا بتواند از ایجاد برجستگی و گوشت اضافه جلوگیری کرد.

روغن نارگیل و ماساژ فایده‌ای ندارد!

استفاده از روغن‌های مختلف مثل روغن نارگیل تاثیری در جلوگیری از ایجاد گوشت اضافه ندارد. در این زمینه استروئیدها، پمادهای کورتونی و لیزر PDL بیشترین تاثیر را دارند. در مواردی هم که گوشت اضافه ایجاد می‌شود می‌توان از آمپول‌های کورتون، داروهای شیمی‌درمانی و ... داخل ضایعه استفاده کرد. ماساژ زخم هم در محو شدن گوشت اضافه تاثیری ندارد. علاوه بر این چسب‌های مخصوصی وجود دارد که برای ترمیم بهتر و جلوگیری از ایجاد گوشت اضافه به کار می‌روند به‌خصوص اگر قرمزی جای اسکار مدت طولانی باقی بماند. البته این چسب‌ها بهتر است توسط پزشک تجویز شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • soraya

      سلام .من سه ماه پیش مچ دستمو عمل کردم جای بخیه اذیتم میکنه.برای از بین بردن بخیه ها راهنمایی کنید .تشکر

      پاسخ ها

      • ناشناس

        دوستانی که پرسیدین کرم سیکاکتیو اون، عالیه. من خودم دیدم که برا شوهرخالم که جراحی گردن داشت، معجزه کرد. یعنی کاملا محوش کرد. فرانسویه. avene

    • رها

      سلام من روی پیشانیم جای بخیه دارم ک مربوط ب ۲۰ سال پیش است ولی الان خیلی برام ناراحت کننده است میخواستم ببینم امکانش هست ک خوب بشه ؟؟

      پاسخ ها

      • متین

        . با لیزر میتونه کاملا خوب شه

      • D

        منم مثل تو بخیه داره پیشانیم لیزر کردم اصن خوب نشد

    • لیلا

      سلام خواستم بدونم آیا میشه با دستگاه ابریژن جای بخیه ک قدیمی و سفید شده لایه برداری کرد و کم رنگ تر بشه ممنون میشم اگه جواب بدین در ضمن بخیه نه فرو رفته است نه برجسته 13 تا بخیه خورده رو دستم

    • saeedeh

      سلام.من یکسال پیش جراحی کردم جای بخیه خیلی تابلو است گوشت اضافه آورده.دکتر تشخیص دادن تزریق داخل ضایعه انجام بدم.میخوام بدونم درد داره یا نه؟؟؟

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سلام من جای جراحی تیروییدداشتم باگرونترین پمادهای خارجی برطرف نشد ولی باکرم پودرسفیدکننده مای ویویت spf15کاملادرمان شد عالی هست جوری که جای بخیه دیگه اصلا مشخص نیس

    • shadi

      سلام
      من 25 سال پیش تصادف بدی داشتم که پیشانی و ابروم شکست.
      میخواستم بدونم برای جای بخیه ها الان می شه کاری کرد؟
      همین طور ابروم؟
      توصیه شما چیست ؟ چه نوع جراحی را توصیه میکنید ،و چه پزشکی؟
      بعد از جراحی بخیه ها از بین میرن و دیگه بر نمی گردن؟
      ممنون

      پاسخ ها

      • عسل

        میشه هیدی تلگرامتونو بهم بدین

    • تينا

      سلام،خسته نباشيد،من ٢٤ سالمه ،زير چونم ٤ تابخيه خورده،هفته ديگه بايد بكشمشون،خواستم محبت كنيد راهنماييم كنيد چي بزنم كه تا جايي كه ممكن جاش كم بمونه،ممنون ميشم

      پاسخ ها

      • محمد

        منم زیر چونم داغون شده بود هر کاری کردم خوب نشو

      • ناشناس

        بلافاصله بعد کشیدن بخیه ها کرم سیکاکتیو اون بزن، عااااالیه

      • زانیار

        سیکالیفت اون فرانسه

    • نگین بهرامی

      سلام من ده روز پیش هموروئید عمل کردم الان جای بخیه پر از گوشت اضافه شده چه جور از بین میرن؟

    • hasan sma

      سلام من بیست سال پیش تو تصادف روی پیشانی وداخل ابرویم بخیه خورد وحدود دو سال پیش به پزشک متخصص مراجعه کردم وایشان گفتند که با استفاده ازلیزر فراکشنل میتوان جای بخیه را ازبین برد و من لیزر کردم و نتنها ازبین نرفت بلکه بدتر هم شد واز این موضوع نگرانم خواهشا اگر روش دیگری با هر هزینه ای پیشنهاد کنید که واقعا خوب بشه "چون بخیه رو صورتمه و با جاهای دیگه فرق میکنه "لطف کنید ممنون میشم.

      پاسخ ها

      • محمد

        من کرم ارگان اویل رو توصیه میکنم قیمتش ۱۵۰۰۰۰تومان میباشد

    • لیلا

      سلام،حدود یک سال پیش دستام شکست و عمل کردم،جای بخیه گوشت اضافه آورده، رنگش هم صورتی،خواهش میکنم راهنماييم کنينن چکار کنم

    • مریم

      پسری دارم که در اثر تصادف صورت او هفتاد بخیه خورده گوشت اضافه نیاورده ولی جای بخیه قرمزه با لیزر درمانی احتمال بهبود چقدر است و چند جلسه نیاز به لیزر دارد

    • بدون نام

      سلام من 12 سال پیش تصادف کردم روی پام 12تا بخیه خورده علاوه بر اون یه اسکار فرورفته هم ایجاد شده میخواستم ببینم میشه حداقل این اسکارو بطور دائمی ازبین برد؟لطفا راهنماییم کنین.

      پاسخ ها

      • جراح زیبایی

        اره میشهباید پاتو قطعن کنن ها ها ها ها

      • مریم

        کاربری که اسمت جراح زیباییه. خواستم بگم امیدوارم خدا درد بدتری رو نصیبت کنه که به رنج مردم نخندی بی مزه

      • ...

        با لیزر و پلاسماجت احتمالا میره جاش

    • رضا

      سلام وخسته نباشیدخدمت شما،غرض از مزاحمت من چن ماه پیش
      ژینوکوماستیمو عمل کردم،جای بخیش روی سینم مونده خواستم بدونم باید چیکار کنم،اعتماد به نفسمم از دس دادام ی راه واسم پیشنهاد کنید.لطفاممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پماد بزني خوب ميشه

    • احمد نوری

      سلام. من دو سال پیش کاشت مو بروش fut انجام دادم و بعدن به اثر التهاب جای بخیه بزرگتر شود ایا میشه دوباره بخیش کرد ؟تا خط بخیه باریکتر بشه.

    • مجید حسینی

      سلام دستم گوشت اضافی داره میشه ازبین بردش

    • Raha

      سلام من بر اثر یه صانحه تصادف زیر چشمم چله تا بخیه خورده ....میخواستم یه روشی بهم پیشنهاد کنید که به پوست زیر چشمم آسیب نرسه چون من از محولات دیگه ای هم استفاده کردم وبه علت قوی بودن محصول زیر چشمم چروک شدو درمان رو قطع کردم

    • بهنوش

      سلام براي ازبين بردن جاي بخيه بايدچيكاركنيم؟؟؟

      پاسخ ها

      • معصومه

        صورتم بخیه

    • فاطمه

      سلام

      پاسخ ها

      • علی

        باید پول خرج کنی

    • آرزو

      سلام بهتون پیشنهاد میکنم لیزر نکنین منم خودم21 سال پیش پیشونیم بخیه خورده جاش خیلی برآمدس مامانم جایی لیزر میکرد منم تصمیم داشتم لیزر کنم اما صورت مامانم بعد چن جلسه یه جاهاییش سیاه شد و اصن بدتر شد منم نرفتم واسه اینکار حالا به یه دکتر دیگه نشون دادم گفتن باید ژل تزریق کنی عکس یه بیماراشونم نشونم دادم جای بخیش فرورفته بود جاش برطرف شده بود بعد تزریق ولی یه خط قرمز رو پیشونیش همون جا مونده بود فقط هرکاری کردین لیزر نکنین ک بدتر میشه

    • بنده خدا

      سلام...با آرزوی سلامتی برا همه....مم هم دو سال پیش ی اتفاقی افتاد ک بخیه کردم...بعد 9 ماه هم رفت لیزر....حدود 5 تا جلسه رفتم...اما الان ب لطف خدا بهترم...اخه بخیه روی صورت بود...خدا را شکر ک بهترم....

      پاسخ ها

      • Mohamad

        کجا رفتید لیزر

      • Maryam

        میشه بگید کجا لیزر کردید؟

    • شهلا

      سلام 16سال دارم در2سالگی براثرتصادف20بخیه درپیشانی ایجادشده وجای ان روشنترازبقیه صورتم هست راهنمایی بفرمایید

    • زهرا

      سلام خسته نباشید..من پنج سالم بودم تصادف کردیم زیر چشم به زمین ساییده شد و بهیه زدن حالا که ۱۷سالمه هنوز جاش هست و به شکلcدر اومده..اگه لیرز کنم میره یا بدتر میشه؟

    • بدون نام

      سلام من چند سال پیش سالک داشتم جراحی کردم زیرچشمم جای بخیه مونده یعنی اومد کوچکش کنه بیشتر تو دیده یعنی برم همین تزریق ژل انجام میدن راهی برام هست

    • یلدا

      سلام من ۲۳سالمه ۴ساله پیش عمل سزارین داشتم الان چندماه که پریودمیشم یه سمت بخیم ی چیزی سفته زیر پوست بخیم میشه بادست لمسش کنم .وخیلی دردناکه این درد فقط تو دوران پریودی هست وبااتمام پریودی درد تموم میشه نمیدونم چیکارکنم میشه راهنماییم کنید میترسم عوارض داشته باشه

      پاسخ ها

      • سپیده

        بهتره به یه پزشک مراجعه کنی

    • وجودم

      سلام من دستگ جای بتیه داره چطور از بین میره ؟

    • شیوا

      سلام خسته نباشید حدود یک ماهی میشه گوشه چشمم آسیب دیده 3تا بخیه خورده جاش خیلی به چشم میاد جای قرمزی داره.آیا به مرور زمان از بین میره یااینکه مینونم لیزرکنم جاش از بین بره.ممنون میشم هزینه آدرس شماره برام بزارین.خواهش میکنم جواب بدین

    • محمدرضا

      سلام چنتا اسکار قدیمی جای بخیه و بریدگی روی دستم هست آیا راهی هست که اثرشو از بین ببره؟

    • بدون نام

      سلام من هم عمل تیروئید کردم به جای بخیه چسب بخیه زدم جای عملم هست باید چیکارکنم ایا امکانش هست با لیزر ازبین بره که هیچی جاش نمونه چون سال دیگه عروسیمه نمیخوام اصلا معلوم بشه

    • aryana

      سلام من یک سالو نیم پیش تصادف کردم و پام قسمت رونم شکست و الانم جای بخیه هاش بشدت پیداست و مثل اوایل عمل قرمزه .هیچ راهی برای کمرنگ شدن بخیه هام نیست؟

    • مریم

      سلام.من بیست ساله پیش بر اثر تصادف روی پیشونیم بخیه خورد حدود ۴سالم بود. الان خیلی هم بد جاش مونده میخواستم بدونم راهی هست برای همیشه جاش از بین بره اگه راهی هست حتما بگید ممنون میشم .

      پاسخ ها

      • مجید

        آخ منم همین توی بچگی تصادف کردم یه رد بخیه روی صورتمه خودم باهاش مشکل ندارم نگاه بقیه منو خیلی آزار میده اه ،

    • زیبا

      سلام
      حدود 10 ساله که روی دست چپم جای 2 تا بریدگیه با تیغه که بخیه هم نخورده و سفید تر از اطافشه که یکیش حدود 2 سانت و اون یکی 1 سانته....هزینه ی لیزر چقد میشه حدودن؟ سپاس

    • عزیز

      سلام، من جوانی 31 ساله هستم که در نوجوانی( 13 ) به دلیل اینکه در محیط بسیار بدی بودم چند تا خودزنی (خط چاقو) بر روی بازوی دست چپ دارم که بسیار از این بابت رنج میبرم آیا می شود برای بهبود آن کاری کرد. ممنون از شما.

    • بدون نام

      سلام .من ی چن تا خط جای چاقو دارم میشه بدون لیزر و جراحی اینا کمرنگش کنم یا نه ؟اگه پمادی چیزی هست که کمک میکنه میشه بهم معرفی کنید

    • بدون نام

      بچه ها الان علم پزشکی خیلی پیشرفت کرده با لیزر خال رو برمیدارن هیچ چی باقی نمیمونه الان پمادهایی اومده که بعد از لیزر اثر زخم نمیمونه دستگاه های لیزر هم پیشرفته شده ان اگه برید دکتر پوست خوب حتما مشکلتون رو حل میکنه من خودم رو صورتم یه خال کمرنگ داشتم ته سوزن درشتی روداغ کردم بعد سوزوندمش بعدش مرتب پماد زدم اثری ازش نموند شما ولی برید پیش پزشک در ضمن پماد ریکوری و الفا خیلی برای جای زخم بعد از لیزر مفیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدونید دستکاری خالها خیلی خطرناکه و ممکنه زمینه سرطان رو ایجاد کنه؟

      • الهام

        رژودرم بزنین

    • عاطفه

      سلام کرم اسکار استاتیک را بخرید که عالیه.من واقعا تاثیرشو دیدم.ولی کنتراکتیوبکس فقط خارش و التهاب اورد و پولمو حروم کرد
      با تشکر

    • یلدا

      سلام خسته نباشید پهلوی راستم یه نه ماه پیش عمل سر پایی کردم که جاش گوشت اضافی بالا آورده خیلی هم زیاد چون یه دخترم برام سخته خواهش میکنم راهنمایی کنید مرسی

    • آرش

      سلام دوستان عزیز و متخصصین . من چنتا زخم رو دستمه ک یکی رو رانم رانم بخیه هس ولی دستم خط حدود 3سانت وپهنا حدود نیم سانت اگه لیزر کنم از بین میرن ؟؟؟ میخوام برای نظام بنویسم گیر میدن ؟؟

    • شهرام

      فرزندم در اثر تصادف 8سال پیش صورتش فرورفتگی دارد و پیشانیش جای بخیه مانده. اگه روش ترمیم خوبی هست برام بفرستید الان 14سالشه در درست بچه ها بهش حرف میگم و رو اعصابش هم تاثیر گذاشته

    • بدون نام

      حالا خوبه شماها رو دستو پاتونه. منه بیچاره دورچشم چپم بخیه س تصادف کردم 8 سال پیش.چشمم همش قرمزمیشه وخارش داره حتی شبانیمه بازه هیچ پولی هم برای عمل یاترمیمش ندارم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالا پولش میرسه

    • فاطمه

      سلام من سه سال پیش عمل سالاران چشم انجام دادم و دکتر از روی پلکم برش زده وبخیه زده وچون پلک حالت قوس داده روی پلکم جاش مونده و تو رفتگی پیدا کرده و پلکم هم پرش پیدا کرده همش میره و جای بخیه هم مونده میشه ..خیلی ناراحتم. ..روشی هست خوب بشه وجاسوس از بین بره ممنون میشمراهنمایی کنید

    • سارا

      سلام من خيلي سال پيش تصادف كردم و روي صورتم جاي بخيه و زخم باقي مونده ممكنه راهنمايي كنيد براي جراحي ميخام اقدام كنم ي متخصص خوب اگه ميشناسيد بهم معرفي كنيد لطفا
      ممنون ميشم

    • سعید

      چند سال پیش تصادف کردم جای بخیه مونده روی لبم خواستم بدونم میشه از بین برد اندازشم تقریبا ۱ سانته

    • dolphin

      سلام من جایه بخیه زایمانم اسکار قرمز رنگ‌ شده ۱سال گذشته خیلی کرم هم امتحان کردم . چه کنم ؟

    • مریم

      با سلام برای جای بخیه و جوش از کرم اسکار استاتیک استفاده کنید محشره

    • سیده فاطمه حسینی

      سلام من روی پیشونیم یک اسکار شاخه ای شکل دارم تقریبا یک ساله خیلی ناراحت کنندس دیگه تو اینه نمیتونم نگاه کنم فک میکنم فقط با جراحی درست میشه ولی نمیدونم این روش هایی ک گفتید تو ایران کجا انجام میدم تو شهر مانیست میتونید راهنماییم کنید ممنون میشم

    • هستی

      سلام من دختری ۲۲ساله هستم نامزد هستم روی صورتم جای بخیه ب اندازه های ۴و۵ سانتی متر هس خیلی برام ناراحت کنندس نامزدمم از این موضوع خبر نداره لطفا راه حلی برا از بین بردن جای بخیه دارین بگین خیلی از اعتماد ب نفسم کم کرده خواهش میکنم کمکم کنین

      پاسخ ها

      • Dr_fatemeh

        .از کرم "سیکا اکسپرت پایو" استفاده کن

    • مریم

      سلام من چهارسال پام خورد به موتور خراش برادشت 28 تا بخیه خورد هنوزم که هنوزه جاش هست چیکار کنم محو بشه معلوم نشه

      پاسخ ها

      • حسین

        من یه سال پیش سوختتو بیمارستان پیوند زدن گردنمو الاگوشت اضافه در اورد باید چیکار کنم

    • مطهره

      سلام من روی صورتم جای بخیه ست و گوشت اضافه آورده سفید هم شده لیزر کنم بدتر میشه یانه قبلا کرم استفاده کردم اما خیلی تاثیر نکرده

      پاسخ ها

      • الهام

        لیزر عمق و رنگ اسکارو بهبود میبخشه اما سطحشو بیشتر میکنه در واقع پهنترش میکنه

    • رزا

      سلام من یه خال گوشتی روی صورتم داشتم که حدودا بیست روز پیش جراحی کردم یک سانت بخیه شد چکارکنم جای بخیه زودتر خوب بشه و نمونه

    • سعید

      سلام من حدود هشت سال پیش تو یه حادثه دستم شکست و حدود بیست و دو تا بخیه روی دستمه چجوری می تونم جای بخیه هارو محو کنم

    • سعید مهدوی

      سلام من حدود هشت سال پیش تو یه حادثه دستم شکست و حدود بیست و دو تا بخیه روی دستمه چجوری می تونم جای بخیه هارو محو کنم.

    • معین

      سلام من حدود دو سال پیش تصادف کردم و روی پیشونیم و لبم جای بخیه هست
      باید چکار کنم تا محو بشه؟؟
      امکانش هست آیا؟؟

    • کاینات

      سلام خسته نباشید من چهار قبل گلویم را جراحی کردم اما تاهنوز جاش است چگونه میتوان آن راازبین برد؟

    • مریم. ز

      سلام من پشت لب بخیه داشتم لیزر کردم و برجستگی رفع شد اما خیلی جای لیزرم سفید شده طوری که کرم میزنم بازم سفیدیش معلومه چیکار باید کنم

    • زهرا

      ازبین بردن جایه بخیه قدیمی

    • ولی

      باسلام خدمت همگی دوستان عزیز شما ها فقط سوال کردید هیچ کسی هم جواب نداده بهتون این دکترا که فقط دنبال پول هستن وبه فکر کاسبی خودشونن در طب اسلامی حضرت ایت الله تبریزیان اعلی الله مقامه ایشان فرموده اند که جهت اسکار وجای بخیه وسوختگی های کهنه وقدیمی سرکه انگور کهنه وقدیمی باروغن گل سرخ مخلوط شود وبر موضع مالیده شود وماساژداده شود بعداز مدتی اثری از اسکار وجای زخم کهنه وسوختگی محو می شودالبته ایشان نیز از کلام امام رضا ع فرموده اند ومورد دوم نیز فرموده اند که استخوان کهنه وقدیمی مالیده شود اثر ان را محو می کند فقط هر کدام از را ه ها را انتخاب کردید راه دیگر را انجام ندهید یا سرکه وروغن گل سرخ ویا اسخوان کهنه تنها مزد من از شما صلوات بر اهل بیت ع

    • بدون نام

      سلام من یک دختر ۱۶ساله هستم درعمل جراحی واژن پلاس که داشتم جای زخم روی پای چپم ماند لطفاراهنمای کنیدازچه کرم استفاد کنم ممنون

    • يكي از خواهران برونته

      سلام من وقتي هشت سالم بود تصادف كردم و سمت چپ صورتم از بالا تا پايين سي و شيش تا بخيه خورد
      الان كه هفده سالم شده جاش خيلي بهتره خيلي هاش محو شدن اما باز هم بعضي هاشون مونده ميخواستم ببينم با ليزر ميشه اون هارو پاك كرد؟

    • زهرا مرادی

      سلام من لیپوماتیک کردم اندازه یه دایره کوچیک بخیه شدم ۴جای بدنم خیلی کوچیکه اما نمیخام جا بمونه رو بدنم بنظرتون از چی استفاده کنم؟

    • Bahar

      سلام من 6سال پیش تصادف کردم کمرمو عمل کردن چیکارکنم جاش بره

    • زهرا

      چه جوری میشه بخیه قدیمیروازبین برد

    • حسن

      سلام من چند سال پیش دستم و با تیغ خط خطی کردم الان میخواهم ببینم راهی هست که خطای دستم و پاک کنم ؟ ممنون

    • بدون نام

      پس کو جوابا

    • ali

      سلام من چهار سال پیش تصادف و از قسمت لب بالای تا چانه پاره شد و بخیه کردن الان جای بخیه هست .راهکاری براش داری ک از بین بره؟

    • پری

      سلام.من میخام جراحی پلک انجام بدم فقط برا زیبایی..میخاستم ببینم خطا داره؟جای بخیه میمونه؟با چ بخیه ای باید دوخته بشه ک جاش نمونه؟و امکانش هست ک تاب تا بشه چشمام؟یا خشکی چشم نمیاره؟

      پاسخ ها

      • ترانه

        بنظرم انجام نده من انقدددددد پشیمونم جایه بخیه ش ک موند هیچی .چشمام یکیش بزرگتر شد ب دکتر گفتم بیشعور میگف تو وسواس داری بزرگ میبینی خلاصه با گریه و تهدید دکتر راضی شد دوباره جراحیش کرد خب ولی هنوزم خیلی شبیه هم نیستن

      • بدون نام

        ترا خدا انجام نده چشم هات ریز میشه .خود دانی

    • کیانا

      من با تیغ چنتا خط عمیق زدم رو بازوم اصلا نمیره چیکار کنم برم لیزر یا چی من ۱۵ سالمه

      پاسخ ها

      • بدون‌نام

        سلام من رو دستن بخاطر مشکلاتم کلا تیغ زدم ازدواج کردم بچه دارم اما چند سال میشه نمی تونم لباس آستین کوتاه بپوشم حتی مریض بشم نمی تونم دکتر برم فشارم رو بگیرن خجالت‌میکشم تا حالا دکترم نرفتم میشه راهنمایی کنید کجا باید برم چه نوع لیزر یا جراحی انجام بدم ممنون میشم

      • علی

        باید همون موقع که کرمت خارید زدی به اینجاش فکر میکردی حالا گم میشی دکتر زخمارو لایه برداری میکنه چند ماه از این کرمای تخمی میمالی به دستت خوب میشی ولی دیگه از این غلطا نکنی شرمنده شاید ادبیات محترمانه ای استفاده نکردم بای

    • بدون نام

      سلام من ۲۰سالمه به خاطر مشکلات خانوادگی روی هر دوتا دستام کلا تیغ زدم ازدواج کردم بجه دارم اما چند سال میشه حتی یه لباس آستین کوتاه نپوشیدم همه لباسهام باید روی مچ دستم رو بپوشونه خیلی اذیت میشم حتی نمی تونم استخر باشگاه مهونی هیچ جا نمی تونم برم تا حالا هم دکتر نرفتم میترسم برم ولی بدترش کنن تورو خدا راهنماییم کنید چیکار کنم من نمی تونم حتی یه دکتر برم وقتی مریض میشم فشارم رو بگیرن دستام داغون شده خجالت میکشم خواهش میکنم راهنماییم کنید هزینه هم مهم نیست چقد باشه ممنون میشم جواب بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کامل رفع نمیشه مونده ولی میتونه بهتر میشه دستتاتو برو تتو کن منم همین مشکل و داشتم تو یکی از دستام ولی خداروشکر با تتو رفتش

    • بدون نام

      سلام من 12سال پیش تصادف کردم صورتم ابروهام گونه ام جای بخیه است لطفلا ی پیشنهادی بدین

    • مژان

      برای جای جوش و بخیه میکرونیدلینگ هم خوبه برای جای بخیع عمق دار تزریق فیلر ژل یا چربی خودن طرف باید انجام بده میکرونیدلنگ دکتر محمودی فر کارش و قیمتاش عالی ۵۵۲۶۱۱۵۵ مطب .۰۹۱۹۸۶۲۷۵۷۷

    • سلام مجید هستم

      بعداز اتفاقی که برام پیش امد روی ابروی سمت چپ من ده بخیه خورده چگونه میتوانم جای بخیه را از بین ببرم اگر امکان داره راهنمایی بفرمایید متشکرم

    • فردین

      سلام من کتفم قمه خورده 60 تا بخیه خورد الان جاش تابلو چیکار کنم جاش از بین بره؟؟؟

    • سحر

      سلام من حدودا چند هفته اس عمل لابیا پلاستی انجام دادم چیکار کنم ک جای بخیه اش نمونه

    • حسین

      من یه ال پیش سوختم جراحی کردم پیوند گردنمو الان باید چیکار کنم

    • زهرا

      من سه ماه پیش خالم برداشتم اما هنوز جاش قرمزه و من نگرانم آیا ممکنه که جاش برا همیشه بمونه ؟چیکار کنم که جاش بره؟

    • سلین

      با عرض سلام و خسته نباشید راستش آقای من در ۹ سالگی پیشونیم شکست و ۹ تا بخیه خوردو الان ۱۹ سالمه فرو رفتگی نداره و فقط رنگش فرق میکنه و من از این لحاظ عذاب میکشم لطفا راهنماییم کنید

    • الناز

      سلام کرم واسه رفتن جاي بخيههم معرفي کنيد

    • بدون نام

      از نظر طب اسلامی اگر زخم تازه باشه و بخیه نکنید و بلافاصله روی اون روغن بادام بریزید هم خونریزی بند میاد هم زخم جوش می خوره و جای اون نمی مونه.

    • شیما

      بدون نام ۱۵:۲۹
      منم مشکل تو رو دارم حتی کامنت گذاشتم در این باره بخاطر رفع مشکلم...منم دستم داغونع هی قایمش میکنم از اینکارم پشیمونم ولی خب کسی درک نمیکنع:)

    • مهسا

      منظورتون سیکالفیت اون هست؟!

    • بدون نام

      شیما چطور اینکارو کردی جطور دلت اومد

    • مهسا

      منظور شما کرم سیکالفیت اون هست؟؟

    • amin

      سلام من ب تازگی لبم بخیه خورده ایا با لیزر میشه جای زخم رو از بین برد؟

    • بدون نام

      سلام بخیه قدیمی روی پیشانی رو چطور میشه از بین برد

    • بدون نام

      سلام بخیه قدیمی روی پیشانی رو چطور میشه از بین برد

    • سمیرا

      سلام در اثر تصادف تقریبا ده سال پیش روی گونه ام یک خط افتاده و تو رفتگی داره به نظر شما باید جراحی پلاستیک کرد یا لیزر کلا رفع بشه ممنون میشم راهنمایی کنید تشکر

    • امنه

      خط بخیه ده سانتی بر اثر عمل قلب باز بین دوسینه تا چ حد و چگونه ممکنه محو بشه ...ترا خدا راهنمایی کنید بدجور اعتماد بنفس ندارم و غصه میخورم

    • ساغر

      سلام من ۱۶ سالم حدود ۸سال پیش سرم به در اهنی خورد اما به اندازه .یک خط جاش روی پیشونیم مونده ودکتر جایی که باز شده بود رو بخیه نزد که میگف خودش جوش میخوره اما جوش نخورد الان جاص کاملا روی صورتم است میشه یه راهکاری بهم بدین که چکار کنم

    • پویا

      سلام من به تازه گی یک عمل فک انجام دادم...
      بعدش دکترا بانداژ روی صورت منو خیلی محکم بسته بودن برای همین در زیر چانه زخم شده و کرم میزنم بعد از چند دقیقه جای زم خیس میشه میشه بگین باید چکار کنم

    • ناشناس

      سلام من بینیم عمل کردم سه هفته میشه جای بخیه یک گوشت اضافه امده چیکار کنم لطفا بگید عذاب میکشم میبینم

    • یاسی

      من بیست روز پیش عمل لابیا پلاستی کردم چیکار کنم جای بخیه نمونه

    • فاطیما ازخرم اباد

      سلام من یکماه لیفت بینی کردم قرمز ومثل جای جوش مونده توروخداکمکم کنید خیلی چیزارواستفاده کردم

    • زهرا

      سلام من وقتی بچه بودم ابر روم افتادم بخیه زدن الان جاش مونده رشدنمیکنه مو آیا دلیلی هست که رشدنمیکنه یه راه حل

    • فرهاد ناظر

      با سلام.من حدود ۲۵ سال پیش براثر تصادف و خوردن سر توی شیشه از دو قسمت سمت چپ صورتم بخیه های سه سانتی و دو سانتی داره و یه جورایی اذیت کننده س.آیا روشی برای از بین بردن هست

    • مهدی

      سلام ببخشید من بر اثر چاقو چند ماه پیش بخیه خوردم چجوری از بین ببرمش

    • مهدوی

      من پیشانیم شکست بخیه خورد جای بخیه مانده 5ماه پای بخیه پر نمیشه میشه بگید چکار کنم

    • الینا

      سلامن عمل لاپاراسکپی انجام دادم چطوررفعش کنم جای عملمو خیلی ناراحتم روی شکممه

    • مریم

      برای جای بخیه از پماد استراتادرم استفاده کنید البته برای جای بخیه قدیمی حدود ۹۰روز شایدم بیشتر باید مصرف کنی روزی دوبار بعد از شستشو قیمتشم نزدیک ۲۰۰هزار تومن هست

    • نجمه

      سلام من پسر پیشونیش ۴تا بخیه خورد با روغن زرد گاو وعسل مرتب زدم جاهاش محو شد از زخم تازه باشه زود تر خوب میشه

    • سوگند

      من دخترم عمل کرده پاش پنج سالش است ولی هرچی روی پاش میزنم جای بخیه اش نمیره کرم سیکالیفت اون رژودرم روغن نارگیل زیتون خیلی ناامید شدم حالا موندم چکار کنم منو راهنمایی کنید خدا وکیلی اگه کسی پماد یا کرمی استفاده کرده وجواب گرفتم به من بگه باتشکر ....

    • ارسلان

      من تقریبا یک سال پیش عمل توده گردن داشتم بعداز عمل جای بخیه هام گوشت اضافه آورد داغون بودم از درد زیاد آمپول هم تزریق کردم ولی فقط پهنش کرد تا اینکه چند روز پیش دوباره عمل زیبایی کردم کاملا دکتر برام برداشته دوباره بخیه زده الان هم یه پماد داده دارم استفاده میکنم وهر دوهفته یکبار هم باید آمپول تزریق کنم تا جلوی رشد گوشت اضافه رو بگیره خیلی میترسم دوباره گوشت بیاره

    • مهدی

      سلام من وقتی کوچیک بودم با پیشونی افتادم روی کاشی هفــتا بخیه خورد الان که بیست سالم شده این جای بخیه دیده میشه یکم هم باد کرده نمیدونم چکار کنم نظری ندارین؟

    • بدون نام

      سلام من دوهفته پيش تصادف کردم گونه ام 5تا بخيه خورد چيکار بايد کنم جاش بره؟؟؟

    • عزیزه رادپور

      سلام۸سالگی استخوان روی آرنجم شکسته بودبخیه۱۳تاخوردالانم۴۰سالمه جای بخیه خیلی التهاب داره گاهااذیت هم داره بنطرتون چکارکنم

    • بدون نام

      بدترین کاری ک واسه اسکار فرو رفته ممکنه اینه ک لیزر co2 انجام بدید. اول ک سایز فرورفتگی دو یا سه برابر میشه. دوم اینکه رنگ پوست فرورفتگی ک حالا سه برابر شده سفیدتر و روشنتر از بقیه جاها میشه. سوم اینکه تا دو ماه باید روشو پماد سفید بمالید بیفتید تو خیابون و برید سرکار. من حماقت کردم و اینکارو انجام دادم. شماها انجام ندین

    • یزدان

      ببخشید من سه سال پیش دستم شکست ۳۰ تا بخیه خورد ایا با کرم جاش میره

    • مرتضی

      خمیر دندان هر روز به مدت ده دقیقه فقط بیرون نرین افتاب نخوره به زخم جای بخیه محو میشه.یا سرکه سیب به مدت پنج دقیقه

    • مرتضی

      عسل طبیعی را روی زخم یا جای بخیه بمالید و پنج دقیقه ماساژ دهید بعد بانداژ کرده و صبح باز کنید و شستشو دهید

    • مامان سارا

      سلام دختر من ۴سالشه ۵روز پیش خورده زمین دهنش پاره شد داخل دهنش که بخیه خورده سفید و سفت شده میترسم گوشت اضافه بیاره کمکم کنید

    • ĦẫπΊ

      سلام میشه ادرستونو و شماره تلفنتونو بدید

    • Smail

      سبام من ۱۰سال پیش براثرتصادف صورتم ۴۵ تابخیه خورد الان روبینیم جاش مونده چطورمیشه جای بخیه روازبین بردممنون میشم اگه راهنمای کنی،،

    • بدون نام

      سلام پنج سال پیش تصادف کردم دست بخیه خورد چگونه می توان از بین برد

    • سمیرا

      کرم سیکالفیت عالیه

    • شهروند

      پیشنهاد ما فقط و فقط و فقط کرم اسکار استاتیک حداقل سه برابر دیگر کرمهای اروپایی و دیگر کرمهای امریکایی تاثیر بهتر و مطلوبتری دارد.کرم برای زخمهای قدیمی و ژل ان برای زخمهای تازه.من خودم استفاده کردم و نقل قول نیست

    • بهار

      من خال صورت برداشتم دکتربرام پماد ترتینویین نوشته لایه برداره که فقط شب باید بزنم طریقه مصرف روازاینترنت بگیرید

    • اریسا

      ببخشید عزیزای دل من ۲ ماه یا حتی بیشتر است که انگشتم ۷ تا بخیه خرده بود بر اثر بریدگی و گوشت اصافه اورده و جای بخیه تقریبا قمز هستش ایا به مرول از بین میروند مخصوصا گوشت اصافه تی که اورده ...؟؟؟

    • رضا

      سلام جای بهیه رو میتونید ببرید

    • بدون نام

      سلام میشه کمکم کنین ک جای خودزنی و چاقو چیکارباید بکنم برع؟

      پاسخ ها

      • امیرعلی

        کنراکتیوبکس بگیر و با گوش پاک کن روش بزن خیلی بهتر میشه

    • بی نام

      من وقتی ۴ ساله بودم تصادف کردم با موتور الان پیشانیم جای بخیه داره دوتا
      دکترم گف نیاز به جراحی پلاستیک نداری با لیرز بهتر میشی منم لیزر کردم ۵ جلسه اما خوب نشد و تنها تغیریم که کرد این بود که قبلا جای بخیه ام چروک بود اما الان صاف شده یعنی همین

      خاستم بگم پوستی که خراب شه درست کردنش سخته اصن درست نمیشه به هیچ وج
      الان ۲۱ سالمه

    • زهرا

      سلام چهار سال پیش جای سالک را برداشته اما حال جای بخیه خیلی بد است لطفا من رو راهنمایی کنید چی کار کنم تشکر....

    • زهرا

      سلام من ی زخم درگوشه لبم دارم خیلی اذیتم میکنه خجالت میکشم چیکارکنم ی راهی هس برای ازبین بردنش

    • مرتضی

      چه دست و پا شکسته ای داریم
      منم براثر تصادف عمل پام جای بخیه داره چند ساله میشه کاریش کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج