۱۴۸۹۵
۱۰ نظر
۶۲۱۹
۱۰ نظر
۶۲۱۹
پ

وقتی همسرتان شما را ترک می کند تامل کنید...

همسر رفته را چگونه باید بازگرداند؟!

يك عصر باراني كه همه جزئياتش خوب در ذهنت مانده تنها عشق زندگي‌ات، با گفتن اين جمله همه چيز را به آخر مي‌رساند:« ما ديگه به درد هم نمي‌خوريم.» درست به سادگي تغيير دادن يك كانال! كسي كه همه زندگي‌ات بوده محو مي‌شود.

همسر رفته را چگونه باید بازگرداند؟!
همسر رفته را چگونه باید بازگرداند؟!

فكر مي‌كردي همه چيز مرتب است، زندگي‌ات مثل خيلي از زندگي‌هاي ديگر براي خودش مشكلاتي داشت اما خب! عشق همچنان سوسوي كم نور اما پرقوتش را داشت، حداقل تو اين‌طور تصور مي‌كردي تا اين‌كه يك روز همسرت، كاملا روشنفكرانه درحالي‌كه ريموت كنترل را در دست‌هايش مثل يك هفت تير مي‌چرخاند و مدام كانال‌هاي تلويزيون را تغيير مي‌داد، گفت: «مي‌دوني چيه؟ اين روزها احساس مي‌كنم خيلي با هم غريبه شديم. باور كن خيلي تلاش كردم تا اين حس را از بين ببرم اما نشد! باور كن تلاش كردم!» حباب‌هاي بادكنكي يك عشق جاودانه با اين حرف‌ها بالاي سرت مي‌تركد و يك عصر باراني كه همه جزئياتش خوب در ذهنت مانده تنها عشق زندگي‌ات، با گفتن اين جمله همه چيز را به آخر مي‌رساند:« ما ديگه به درد هم نمي‌خوريم.» درست به سادگي تغيير دادن يك كانال! كسي كه همه زندگي‌ات بوده محو مي‌شود.


اشتباهاتي كه بعد از جدايي انجام مي‌دهي

اين جملات شما را ياد چه مي‌اندازد؟ «من بدون تو نمي‌توانم زندگي كنم»، «من واقعا به تو علاقه دارم»، «خواهش مي‌كنم تركم نكن»، «من عاشقت هستم» اين التماس‌ها و خواهش‌هايي از سر نيازمندي نه تنها دل شريكت را به رحم نمي‌آورد بلكه او را از شما دورتر مي‌كند چون هيچ انساني نمي‌تواند عاشق و دلباخته يك فرد نيازمند و ضعيف شود و مهم‌تر از همه هيچ مرد يا زني تا به حال از روي تاسف و دلسوزي به سمت شريك‌شان برنگشته‌اند. متاسفيم اما ابراز علاقه‌ات هيچ تاثيري در بازگشت شريكت ندارد. گاهي هم ممكن است همسرت بدون هيچ دليلي تو را ترك كرده باشد و دليل واقعي‌اش را برايت بيان نكند. خب اشتباه دوم اين است كه مصرانه از او بخواهي دليل جدايي‌اش چه بوده و باز هم بايد بگوييم با اين‌كار او را يك قدم از خودت دورتر كرده‌اي. يادت باشد الان شرايط خوبي براي پرسيدن اين سوال نيست چون بعد از جدايي آنقدر احساسي هستي كه در مقابل هر جوابي كه شريكت بدهد واكنش بدي نشان خواهي داد. اشتباه سوم هم كه خيلي شايع است براي زماني است كه همسر سابقت را با زن يا مرد ديگري ببيني. واكنشت چيست؟ داد مي‌زني؟ به همسر سابقت سيلي مي‌زني؟ فحش و ناسزا چطور؟ اين هم اشتباه سوم كه شريكت را حسابي از تو دورتر مي‌كند. اگر ياد بگيري اين 3 اشتباه را در شروع جدايي انجام ندهي قول مي‌دهيم همه چيز به‌تدريج به حالت اول بر مي‌گردد؛ باور كن.


همسر رفته را چگونه باید بازگرداند؟!

مردان شواليه مي‌شوند

اگر خودت را در خانه محبوس كرده‌اي و به اميد بازگشت شريكت با هر صداي تلفن قلبت تند و تند مي‌زند، اشتباه مي‌كني. توصيه ما اين است بيشتر از گذشته خودت را مشغول نگه دار. مي‌تواني در يك كلاس آموزشي شركت كني و با اين‌كار در خودت تغييرات بزرگي به‌وجود بياوري. شادي شما نبايد وابسته به شخص ديگري باشد تا جايي كه نبود همسر و شريكت تو را به ضعف و افسردگي بكشاند. شريكت جزو دارايي‌ها نيست. كنترل كردن، انتقاد كردن و تغيير دادن او مطابق ميلت، او را از شما دور مي‌كند. اگر يك زن هستيد و به تازگي همسرتان شما را بدون هيچ دليلي ترك كرده بايد نكته مهمي را براي‌تان بگوييم؛ مردان عاشق تحسين، تعريف و تمجيد هستند. آن‌ها مي‌خواهند مانند يك شواليه به قدرت‌شان اعتماد كنيد. اگر همسرشان شاد نباشد آن‌ها احساس ناتواني در خود مي‌بينند و اين يعني مورد تحسين نيستند و اينجا همان جايي است كه جدايي مثل يك دمل چركي سر باز مي‌زند. زناني كه شاد هستند نيرويي را در مرد بيدار مي‌كنند؛ نيرويي كه فرياد مي‌زند: «وقتي با تو هستم شادم و اين يعني وجود تو آنقدر قابل تحسين است كه مرا به وجد مي‌آورد.» دوران جدايي فرصت خوبي است كه تغيير كنيد، تغييري براي بهتر شدن، بله! اين جدايي شروعي تازه و بهتر از گذشته است. اگر هنوز عاشق و دلباخته شريكت هستي پرچم سفيد تسليم را به اين سرعت بالا نياور. اين هم همان جمله‌اي است كه مدت‌ها منتظر شنيدنش بوده‌اي؟ پس تغيير كن تا بازگشت واقعي را تجربه كني.


همسر رفته را چگونه باید بازگرداند؟!

پرچم سفيد را بالا نياور

فرض را بر اين مي‌گيريم كه آن ۳ اشتباه كشنده را انجام دادي و شريكت را از خودت دورتر كرده‌اي! خب قبلش بايد يك خبر خيلي خوبي را برايت بگوييم اين‌كه تحقيقات روان‌شناساني كه روي تعدادي مردان و زنان بعد از جدايي تحقيق كرده‌اند اين بوده كه‌درصد بالايي از ارتباط‌هايي كه به جدايي ختم مي‌شود دوباره به بازگشت مي‌انجامد. اگر به‌خودت اطمينان داري و با همه وجود معتقد هستي كه كسي به‌اندازه تو نمي‌تواند همسرت را دوست داشته باشد پاي تصميمت بمان و تسليم نشو. در قدم اول بايد ياد بگيري كه يك دوست خوب براي شريكت باشي. اگر در محيط كار مشتركي با او كار مي‌كني يا در مناسبت‌هايي دعوت مي‌شوي كه او را ملاقات مي‌كني، حتما شركت كن و آرام و مودبانه و سرشار از احترام بله احترام! با او برخورد كن حتي اگر او را با زن يا مرد ديگري در حال صحبت ببيني! سخت است اما اين راه برگشت همسرت است چون او مي‌فهمد كه تو تغيير كرده‌اي و اين نشانه خوبي است.


تو ربات نيستي

اگر ياد بگيري كه تغيير كني و اشتباهاتت را پذيرفته باشي خودت را براي بازگشت شريكت آماده كرده‌اي. همه انسان‌ها اشتباه مي‌كنند، در ما دكمه‌اي براي خاموشي خشم، حسادت و نگراني وجود ندارد پس خودت را براي كامل نبودنت سرزنش نكن. يك ايميل براي همسرت بفرست و در آن اشتباهات خودت را برايش يادآوري كن اما يادت باشد اين ايميل نبايد نشانه‌اي از خواهش، التماس و ابراز عشق باشد بلكه تنها براي اقرار به اشتباهاتت اين كار را انجام بده. يك راز كوچك هم يادت باشد، ممكن است شريكت بعد از جدايي با تو به سرعت با شخص ديگري ارتباط برقرار كند و شايد خيلي سريع‌تر از زماني كه به شما پيشنهاد ازدواج داده، به رقيب‌تان درخواست زندگي مشترك داده باشد اما فراموش نكن صميميتي كه به‌زودي و سرعت ايجاد شود به همان سرعت هم از بين خواهد رفت. خلأ نبود محبت و وجود شريك‌تان را به ايجاد رابطه‌اي جديد كشانده و اين موضوعي است كه بايد حتما در ذهن‌تان نگه داريد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

همسر رفته را چگونه باید بازگرداند؟!


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عظیمه

      سلام من مدت یکسال است از همسرم جدازندگی میکنم وقتی اوبه من گفت مابه دردهم نمیخوریم آن3اشتباه را انجام دادم واکنون که او دریک استان دیگر است ومن دراستان دیگر واصلا با هم تماس نداریم چه کنم باتشکر

    • بدون نام

      سلام
      پدر و مادر من دچار اين مشكل هستند و پدرم مدتها دور از خانه بود اما حالا كه برگشته مادرم اين 3 اشتباه رو دائما تكرار مي كنه و همه چيز به سختي پيش مي ره و چون من تنها بچه خانه هستم متاسفانه بار تمام اين مشكلات روي دوش منه نمي دونم چيكار كنم و تحت فشار زياد فكر مي كنم زندگيمون داره متلاشي ميشه لطفا راهنمايي كنيد

    • مسعود

      سلام.خسته نباشی.من 4سال بادختر ی درارتباط بودمولی به خانوادها راضی به ازداج نشدن و دختره هم ترکم کرد.من یکی از دخترا فامیل دیدم وخوشم امد و ازدواج کردیم دختر بسیار خوب ...ولی متاسفانه اون دختراول دوباره پا به زندگیم گذاشت ومن نتونستم زندگیمو کنترل کنم.بااینکه همسرمو دوست داشتم ولی متاسفانه بااین دختر در ارتباط بودم و...همسرم فهمید و همه چیو بهش توضیح دادم .همسرم عاشقم بود و کاملا به حرفام گوش کرد ولی متاسفانه من به ارتباطم ادامه دادم.میدونم مقصرم.ومنجر به قهرخانومم ازخانه شد و قبلش باهم دعواگرفتیم.کارمون به دادگاه و...رسیده.الان 2ماه میگذره از این داستان من از اون موقع رابطمو با اون دختر قطع کردم کلاو به اشتباهاتم پی بردم.ولی همسرم از خیانتی که بهش کردم خیلی ازم ناراحته وحرفه جدایی میزنه.ولی من تازه دارم معنی عاشقی میفهمم /خودمم باورم نمیشه انقدر بهش علاقه دارم و....میخوام برگرده و همه چیو جبران کنم.من از هر خطایی در زندگیم توبه کردم.وحسرت گذشته میخورم که چرا باهمسرم بخاطر یک دختر بی سروته زندگیمو خراب کردم.لطفا راهنماییم کنید.با تشکر

    • نگین

      سلام

    • بدون نام

      واقعا باید چکار کنیم

    • زیبا

      سلام من همسرم ترکم کرده به خاطر مقایسه من باسایرین چگونه میدونم برشگردونم

    • حمید

      من نزدیک به ۶ساله ک با دختری کوچیکتر از خودم ازدوا کردم الان دوتا فرزند داریم
      دوتا پسر خوشکل
      ولی زنم دو ماهه رفته خونه پدرش
      خوبی بهش نکردم چون بلد نبودم
      الان میگه خیلی دیر ه باهام حرف میزنه ولی میگه اگه بر گردم تو زندگیت خودمو میکشم
      دوسش دارم
      دوسم نداره
      میگه محبت ازت ندیدم راس میگه
      ولی من بهش میگم برگرد همه چیز درست میشه
      میگه اصرار نکن من نمیام بیا تمومش کنیم
      تورو جون هر کی که دوس دارین اگه راهی بلدین راهنماییم کنین

    • مهسا

      6ماهه شوهرم ترکم کرده اوایل میگفت فقط طلاق حالا میگه یا توافقی جدا شیم یا جدا زندگی کنیم میمیرم بدونش دعا کنید برام

    • بدون نام

      سلام من ۲۱سال دارم دوماهه ازدواج کردم بادختره ۲۱ساله چهار روزه بدون اجازه من ۴روزه رفته خونه باباش برنمیگرده من خیلی خیلی دوسش دارم بدون اون نمیتونم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنین

    • سمیرا

      من الان یکو نیم ساله همسرم بدون هیچ دلیلی ترکم کرده کارمون تودادگاهه نمیخوام ازش جدا بشم اما بهش اصلا اصرارهم نکردمک برگرده حتی ی زنگم بعد دادگاه بهش نزدم،،چیکارباید بکنم؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج