۱۴۹۲۰۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مانوئل نوير و امكان دريافت توپ طلا

مانوئل نوير در بازى مقابل مونشن گلادباخ، هفتمين بازى متوالى بدون گل خورده خود را سپرى نمود و تا مورد تاييد اليور كان قرار گيرد، با عملكرد درخشانى كه وى در سال ۲۰۱۴ داشته است آيا مى توان او را از مدعيان كسب توپ طلاى سال جارى دانست؟

طرفداری: بى ترديد پپ گوارديولا و بايرن مونيخ تجربه نكردن اول شكست خود در اين فصل را مديون عملكرد درخشان مانوئل نوير سنگربان تيم در ديدار مقابل مونشن گلادباخ هستند، به خصوص در صحنه اى كه نوير با ماكس كروزه مهاجم فرصت طلب گلادباخى تك به تك شده و توانست ضربه او را با دست چپ خود مهار نمايد.

در اين فصل و بعد از بازى مقابل مونشن گلادباخ در استاديوم بورسيا پارك، نوير در هفت بازى متوالى موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شده است و به طور دقيق تر ۶۵۸ دقيقه است كه گلى از خط دروازه مونيخى ها عبور نكرده است. نوير تا رسيدن به ركورد بيشترين دقايق متوالى گل نخورده در بوندسليگا ‌۲۲۶ دقيقه فاصله دارد، ركوردى كه در فصل ۲۰۰۳/۰۴ با بسته نگه داشتن دروازه اشتوتگارت به مدت ۸۸۴ دقيقه توسط تيمو هيلدبراند به ثبت رسيده است. اگر مانوئل نوير بتواند همانند بازى با گلادباخ در بازى هاى پيش رو نيز خوش بدرخشد، در هفته دوازدهم بوندسليگا و بازى بايرن مونيخ مقابل هوفنهايم جابه جا شدن چنين ركوردى توسط او امكان پذير خواهد بود.

با وجود تمامى بحث هاى حاشيه اى اين روزهاى مطبوعات آلمان در خصوص زندگى خصوصى نوير و جدايى او از نامزدش، سنگربان بايرن مونيخ در بورسيا پارك اهميت خود را بار ديگر نشان داد و توانست يك امتياز بايرن مونيخ از اين ديدار را نجات دهد.

مانوئل نوير بعد از كسب عنوان قهرمانى در جام جهانى با مانشافت، مقدرتر به نظر مى رسد و آمار بر جاى مانده از او نيز كاملا چنين ادعايى را تاييد مى نمايد. ۲۱۴ گل خورده در ۲۶۰ بازى بوندسليگا به اين معنا است كه اين دروازه بان ۲۸ ساله كمتر از يك گل در هر ديدار از اين رقابت ها چه در زمان حضور خود در شالكه و چه در مونيخ دريافت نموده است. با ميانگين ۰.۸۲ گل خورده در هر بازى، وى بهترين آمار را در اين زمينه در بين همه سنگربانان تاريخ بوندسليگا كه بيش از ۵۰ بازى در اين رقابت ها انجام داده اند، به خود اختصاص داده است.

اليور كان سنگربان اسطوره اى بايرن مونيخ در تمجيد از مانوئل نوير مى گويد:"عنوان بهترين سنگربان دنيا كاملا سزاوار او است، در بسيارى از صحنه ها او واكنشى را نشان مى دهد كه تنها مى توان از بهترين دروازه بان دنيا انتظار آن را داشت." اما در بايرن مونيخ چه توقع و انتظارى از نوير وجود دارد؟ نشان دادن واكنش هاى بسيار سريع درون دروازه، خونسردى در صحنه هاى تك به تك و حضورى مقتدرانه در خارج از محوطه جريمه كه همه اين موارد را نوير در گلادباخ به خوبى از خود به نمايش گذاشت.

اليور كان در اين زمينه معتقد است:"انجام دادن چنين واكنش هايى از سوى نوير و اينكه او مى تواند در يك بازى تا اين حد تاثير گذار باشد، سبب شده كه او به بهترين سنگربان دنيا تبديل شود. من در سن و سال او هرگز به اين خوبى نبودم، شايد در سى سالگى تازه به چنين پختگى و قابليت هايى دست يافه بودم." كريستوف كرامر هافبك گلادباخ نيز اعتراف نمود كه:"اگر بايرن مونيخ مانوئل نوير را درون دروازه نداشت، اين تيم حتما يك يا دو گل دريافت مى نمود."

با اين وجود اگر نوير دچار مصدوميتى شود، بايرن مونيخ با مشكلات متعددى روبرو خواهد شد، چون په په رينا و تام اشتاركه دروازه بانان ذخيره اين تيم به دليل مصدوميت، از فوتبال به ور هستند و در صورت آسيب ديدگى نوير، پپ گوارديولا مى بايست به لئوپولد سينگرله، سنگربان تيم دوم بايرن مونيخ اعتماد نمايد، كه با توجه به حضور بايرن مونيخ در سه جبهه مى تواند پيامدهاى بدى را به دنبال داشته باشد.

كسب سه گانه با بايرن مونيخ، فتح جام جهانى با آلمان و دست يابى به عنوان بهترين سنگربان جام جهانى، چه عناوين ديگرى براى انتخاب مانوئل نوير به عنوان بهترين بازيكن سال ۲۰۱۴ لازم است؟

روز سه شنبه فيفا بيست و سه كانديد دريافت چنين جايزه اى را معرفى نمود، كه نام مانوئل نوير نيز به عنوان يكى از اين كانديداها معرفى شده است. پيش بينى اينكه آيا جايزه با ارزش توپ طلاى فوتبال جهان سرانجام به سنگربانى اعطا خواهد شد بسيار دشوار و پيچيده است، اما شكستن ركورد هيلدبراند در بوندسليگا توسط نوير، بى ترديد خدشه اى به امكان دستيابى به چنين افتخارى وارschد نخواهد كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج