۱۴۹۲۲۶
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم

باغ عباس‌آباد تنها باغ غيرکويري ايران است که پادشاهان صفوي آن را در دل جنگل‌هاي دامنه شمالي البرز ايجاد کرده‌اند. اين باغ مکاني آرام و جذاب براي گذراندن ساعت‌هايي از پاييز امسال به دور از دغدغه‌هاي زندگي روزمره شهري است.

سلامت ایران - ليلا مرگن: باغ عباس‌آباد تنها باغ غيرکويري ايران است که پادشاهان صفوي آن را در دل جنگل‌هاي دامنه شمالي البرز ايجاد کرده‌اند. اين باغ مکاني آرام و جذاب براي گذراندن ساعت‌هايي از پاييز امسال به دور از دغدغه‌هاي زندگي روزمره شهري است.

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم

پاييز، فصل هزار رنگ است و باغ‌هاي دست‌ساز بشر اگرچه زيبايي‌هاي طبيعت بکر را ندارند، آرامش را به انسان هديه مي‌کنند. آرامشي که با ديدن زيبايي‌هاي طبيعت و در وراي رنگ‌هاي زيباي پاييزي در محيطي آرام و سرشار از زندگي به دست مي‌آيد.

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم

باغ عباس‌آباد و مسير دسترسي به آن، مجموعه‌اي از زيبايي‌هاي طبيعي و مصنوعي را در خود جاي داده است. اين باغ در نزديکي شهر بهشهر استان مازندران قرار گرفته و براي رسيدن به اين مجموعه تاريخي که در فهرست آثار ملي هم ثبت شده و از درياچه مصنوعي، دو برج آجري بلند، عمارت ميان درياچه و سازه‌هاي ديگر تشکيل شده، بايد از تونلي سبز عبور کنيد؛ تونلي که اغراق‌آميز نخواهد بود اگر نامش را تونل آرامش بگذاريم. از ابتداي جاده بهشهر-گلوگاه در سمت راست وارد جاده عباس‌آباد مي‌شويد. طول تونل سبز منتهي به اين باغ، ساخته شاه عباس اول، حدود ۶ کيلومتر و مسير آن کمي ‌پيچ و خم دارد.

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم

پس از عبور از روستاي التپه، به اين باغ زيبا مي‌رسيد. در اين باغ زيبا همه چيز شما را به آرامش دعوت مي‌کند، حتي اگر چشم‌هايتان را ببنديد و خودتان را از تماشاي زيبايي و آرامش باغ پاييزي محروم کنيد. خاک جنگل، نم و خنکاي صبحگاهي، شما را تحت‌تاثير قرار مي‌دهد. از سوي ديگر، هياهوي پرندگاني که صبح زود، هنگام شروع يک روز ديگر، بالاي شاخه درختان آغاز مي‌شود، همراه با صداي نوک دارکوب‌هاي ساکن روي درختان مسن و مه صبحگاهي، از زيباترين صحنه‌ها و موسيقي‌هايي است که انسان مي‎تواند در طول زندگي تجربه کند. باغ عباس‌آباد، تقريبا در ۶۰ کيلومتري شهر ساري واقع شده‌ است.

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم

مجموعه باغ عباس‌آباد، امروز يکي از جاذبه‌هاي گردشگري استان مازندران محسوب مي‌شود و گردشگران زيادي به اين مجموعه مراجعه مي‌کنند، بنابراين اگر طالب آرامش هستيد در روزهاي مياني هفته به اين باغ مراجعه کنيد. در اين مجموعه، امکانات رفاهي براي گردشگران شامل رستوران و سرويس بهداشتي وجود دارد اما در روزهاي وسط هفته،‌از فعال بودن آن بايد مطمئن شويد.

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم

باغ عباس‌آباد که در اطراف درياچه‌اي مصنوعي به وسعت تقريبا ۱۰ هکتار و عمق ۱۰ متر واقع شده، فضايي آرام براي استراحت و لذت بردن از رنگ‌هاي درختان در فصل پاييز است. در وسط درياچه مصنوعي هم چهارطاقي آجري قرار دارد که گفته مي‌شود براي مقاوم‌سازي سد عباس‌آباد ساخته شده‌ است. اگر قصد عزيمت به عباس‌آباد را داريد و وسيله نقليه نداريد، بايد در بهشهر يک تاکسي دربست کرايه کنيد. هزينه يک ساعت توقف در محل هم حدود ۲۰ هزار تومان است.

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم

آرامش پاييزي در باغ عباس‌آباد +فیلم


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آتيش پاره

      چقد خوشگل بود ايشالا با اوني كه واستون عزيزه يه سر بريد:)

    • پاييز

      مجله جان چند تا عكس پاييزي مي ذاشتي لااقل!!!

    • بدون نام

      سلام واقعا زیبا بود. زحمت کشیدید من سه سال پیش با عزیزم رفته بودم جاتون خالی. خیلی رویایی بود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج