۱۵۲۰۶
۱۴۹ نظر
۹۷۴۰
۱۴۹ نظر
۹۷۴۰
پ

بالاخره ازدواج، خوب است یا بد؟

اگر ازدواج خوب است، پس چرا این همه طلاق و نارضایتی؟ ظاهرا به نظر می رسد که باید سوال اولیه را، جور دیگر یا جورهای دیگری مطرح کنیم تا بتوانیم به جواب های درست تری برسیم. این شما و این، پرونده ویژه موفقیت برای بررسی بیشتر و دقیق تر امر ازدواج.

موفقیت : پرسیدن این سوال، بدیهی به نظر می رسد. یعنی انگار که بپرسیم اکسیژن برای بدن، خوب است یا نه. از آنجایی که بشر، اجتماعی آفریده شده و نیاز به حس مالکیت و ایجاد خانواده و آرامش هم دارد، پس می توان ازدواج را توجیه کرد. از آنجایی هم که نهاد خانواده، مانند نهادهای آموزش و پرورش و نظام سیاسی و...، جزو نهادهای ابتدایی و بدیهی هر اجتماعی است، باز این اتفاق را می توان توجیه کرد.

اگر ازدواج خوب است، پس چرا این همه طلاق و نارضایتی؟ ظاهرا به نظر می رسد که باید سوال اولیه را، جور دیگر یا جورهای دیگری مطرح کنیم تا بتوانیم به جواب های درست تری برسیم.

بالاخره ازدواج، خوب است یا بد؟

امروز امر ازدواج در کشور ما، دچار دگردیسی ها و تغییراتی شده است. هدف ابتدایی از ازدواج، تحت الشعاع اهداف فرعی و حاشیه ای آن قرار گرفته و کم رنگ تر شده است. زمان و انرژی ای هم که جوانان و خانواده هایشان برای ازدواج می گذارند، ظاهرا نسبتی با اهمیت این اتفاق مهم نداشته و ندارد.

پس وقتی که ما می پرسیم ازدواج، خوب است یا نه، درواقع به ازدواج های امروزی و عواملی که باعث ایجاد چنین سوال و تردیدی در جوانان شده توجه داریم؛ نه به ذات و ماهیت چنین اتفاقی.

بیش از این درنگ جایز نیست. این شما و این، پرونده ویژه موفقیت برای بررسی بیشتر و دقیق تر امر ازدواج.

چرا ازدواج!

یک ضرب المثل چینی می گوید: «اگر از دوران مجردی ات لذت نمی بری ازدواج کن تا از فکر کردن به دوران مجردی لذت ببری!» (ظاهرا چینی ها بازار ازدواج را هم بی بهره نگذاشته اند!)

این روزها در مرد ازدواج حرف های چندان خوبی نمی شنویم. متاسفانه برای بسیاری از ما در مورد لذت های زندگی مجردی و مشکلات ازدواج به شدت اغراق شده است. اما آیا این تمام قضیه است؟

می گویند اگر ازدواج نکنی و همسر و فرزند نداشته باشید مسوولیت هم نداری و زندگی برایت راحت تر است.

قضیه ازدواج مثل این ضرب المثل است که می گوید: «هرکه بامش بیش برفش بیشتر». اگر اصلا خحانه نداشته باشید دیگر بام هم ندارید که لازم باشد پارو کنید. اما در عوض برف مستقیم روی سر خودتان می بارد! اگر ازدواج نکنید مسوولیت هم ندارید، اما از مزایای آن هم بی بهره خواهید ماند.

درمورد مشکلات و محدودیت هایی که ممکن است ازدواج برای فرد ایجاد کند زیاد شنیده اید. در این جا می خواهیم درمورد مزیت های ازدواج برایتان بگویی. البته جای تاکید دراد که مزایای ازدواج مربوط به ازدواج سالم است. این که چطور درست ازدواج کنیم مقاله ای دیگر می طلبد. فقط این نکته را به خاطر داشته باشید که ازدوج سالم بهتر از ازدواج نکردن است و ازدواج نکردن بهتر از ازدواج ناسالم.

اگر باز هم بخواهیم به ضرب المثل فوق اشاره کنیم، ازدواج ناسالم مثل داشتن یک خانه سست و بی بنیاد است: اگر برف روی سر آدم ببارد بهتر است تا اینکه سقف خانه روی سرتان خراب شود!

اما اصلا چرا باید ازدواج کنیم؟ شاید تا به حال به این موضوع فکر نکمرده باشید. اگر تا به حال هزهار دلیل برای ازدواج نکردن شنیده باشید، ما می خواهیم هزار و یک دلیل برای ازدواج کردن برایتان بیاوریم!

بالاخره ازدواج، خوب است یا بد؟

ازدواج طبیعت خلقت است

یک لحظه تصور کنید که هیچ ازدواجی در طبیعت وجود نداشته باشد... البته اتفاق خاصی نمی افتد؛ فقط خیلی زود همه ما به دایناسورها می پیوندیم!

ازدواج از همان روز نخست آفرینش جهان هستی جزء قوانین آفرینش بود. آدم و حوا اگر باهم ازدواج نمی کردند الان انسانی روی زمین وجود نداشت. نه فقط انسان، بلکه قانون زوجیت برای همه موجودات جهان از گیاهان و جانوران گرفته تا مولکول ها و اتم ها وجود دارد و انسان هم برای این که به کامیابی حقیقی برسد باید خودر ا با قوانین هستی هماهنگ کند.

ازدواج خوشبختمان می کند!

حتما پایان داستان های شیرین دوران کودکی یادتان هست: «آن دو با هم ازدواج کردند و تا پایان عمر به خوبی و خوشی زندگی کردند!» شاید تا به حال فکر می کردید که این افسانه ای بیش نیست، اما امروزه دانشمندان ثابت کرده اند که ازدواج واقعا روی خوشبختی ما تاثیر زیادی دارد.
در یک مطالعه اخیر که در 17 کشور پیشرفته دنیا انجام شد مشخص شد که «افراد متاهل بسیار خوشبخت تر از مجردها هستند». جالب این که همه این ملت ها - مثل خودمان - خوشبختی و ازدواج را به شدت به هم مربوط می دانستند مارتین سلیگمن، روان شناس برجسته دانشگاه پنسیلوانیا و پایه گذار روان شناسی مثبت می گوید: «ازدواج بیشتر از هر پیوند دیگری بین انسان ها، در خوشبختی آنها نقش دارد.» او معتقد است که ازدواج است که به زندگی افرد معنا می دهد و می گوید خوشبخت ترین افراد دنیا از میان افرادی هستند که ازدواج کرده اند.
طبق شواهد موجود و نظر کارشناسان، دو عاملی که بیشترین نقش را در خوشبختی تمام انسان های کره زمین ایفا می کنند عبارتند از: ۱ - ایمان به خدا و ۲ - از ازدواج.

ازدواج به ما آرامش می دهد

وقتی ازدواج می کنیم راطه مان را با کسی که به او عشق می ورزیم دایمی و همیشگی می کنیم و همین می تواند ما را از استرس ها و تنش های یک رابطه عاشقانه نجات دهد. با ازدواج رابطه ما از آن چه که هست استوارتر می شود و دیگر این نگرانی را نداریم که ممکن است او را از دست بدهیم.
یک علت این آرامش عشق است. نیروی عشق آرامشی بی نظیر به ما می دهد که در کمتر جایی می توانیم آن را پیدا کنیم. این نکته را خداوند هم در قرآن مجید نقل به مضمون فرموده است: «برای شما همسرانی از جنس خودتان آفریدیم تا به واسطه آنها به آرامش برسید و بین شما محبت و دوستی برقرار کردیم.»

دکتر افرزو آرامشگری را مزیت اصلی ازدواج می داند.

ازدواج برای سلامتی مان خوب است!

همه می دانیم که برای حفظ سلامتی مان باید ورزش منظم و مصرف میوه ها و سبزیجات تازه را در برنامه روزانه مان داشته باشیم. اما من یک عامل دیگر را هم به آن اضافه می کنم: ازدواج! یک همسر خوب می تواند نقش موثری در سلامتی شما داشته باشد.

دانشمندان قدیم و جدید بارها و بارها ثابت کرده اند که ازدواج نقش مثبتی در سلامتی افراد دارد. در یک بررسی نشان داده شد که رابطه خوب با همسر سیستم دفاعی بدن را به میزان قابل توجهی تقویت می کند و این که حتی زخم های افرادی که رابطه خوبی با همسرشان دارند زودتر خوب می شود! شاید یکی از علت هایش این باشد که وقتی ازدواج می کنید کسی هست که مراقب شما باشد و در دوران بیماری و ضعف از شما پرستاری کند و این که کسی هست که مدام به شما می گوید: «مواظب خودت باش!»

نقش ازدواج در سلامتی روان هم به همین میزان ثابت شده است. نتایج یکی از این مطالعات بسیار جالب توجه بود: افراد متاهل کمتری درصد افراد بستری شده در بیمارستان های روانی را تشکیل می دهند (بیشترین تعداد، مربوط به کسانی بود که در رابطه شکست خورده و از همسر خود جدا شده بودند). ازدواج می تواند شما را از گرفتاری به بسیاری از ناراحتی های روانی ازجمله افسردگی نجات دهد، البته اگر در پی یک ازدواج غلط راهی تیمارستان نشده باشید!

بالاخره ازدواج، خوب است یا بد؟

ازدواج وضعمان را خوب می کند!

متوسط درآمد سالانه متاهل ها بیشتر از مجردهاست. بعضی از تحقیقات نشان می دهد که مردان متاهل حتی تا سه برابر بیشتر از همتایان مجردشان درآمد دارند. یکی از مطالعات جالب توجه که در سال ۲۰۰۴ در نشریه دیدگاه های روان شناسی به چاپ رسید حاکی از این بود که احتمال صاحب خانه بودن متاهل ها ۷ برابر بیشتر از مجردهاست و متاهل ها ۸۰ درصد بیشتر از مجردها دارای ثروت و سرمایه و پس انداز هستند.

ازدواج کردن یعنی شریک شدن زندگی با شخصی دیگر و این شراکت نه فقط از نظر روانی و عاطفی بلکه از نظر اقتصادی هم اتفاق می افتد؛ وقتی زندگیمان را با کسی شریک می شویم یعنی هزینه هایمان، تلاش هایمان و سرمایه هایمان را هم با اهم شریک می شویم.

اما مهم تر از مقرون به صرفه بودن، قولی است که خداوند در این باره به ما داده است: «مردان و زنان مجرد خود را همسر دهید، ... اگر فقیر و تنگدست باشند خداوند آنها را از فضل خود بی نیاز می کند. خداوند گشایشگر و آگاه است.» (۳۲، نور)

البته هیچ کدام از این ها به این معنا نیست که می شود با دست خالی ازدواج کرد و چشم به درگاه آسمان دوخت. همیشه گفته اند از تو حرکت از خدا برکت.

عشق واقعی را در ازدوج تجربه می کنیم

«دوستت دارم» حتی خواندنش هم شیرین است. این طور نیست؟ در یک مطالعه که در سال ۲۰۰۰ توسط کونتز در ایالات متحده منتشر شد بیان شد که مهم ترین چیزی که مردم از ازدواج انتظار دارند عشق ورزیدن و مورد عشق واقع شدن است.

در مطالعه ای دیگر وقتی از افراد مجرد خواستند که بگویند با ازدواج نکردن چه چیزی را از دست خواهند داد، ۴۵ درصد مردان و سه چهارم زنان اعلام کردند «عشق و دوستی». زندگی بدون عشق برای اکثر ما معنایی ندارد.

ازدواج به زندگی ما معنای بیشتری می دهد

مارک تواین می گوید: «ازدواج دو خط شکسته را یکی می کند، به دو زندگی بی هدف، کار می بخشد و نیروی هرکدام را برای انجام آن کار دوبرابر می کند. به دو سرشت جست و جوگر دلیلی برای زندگی کردن می دهد و چیزی که به خاطر آن زندگی کنند.»

ازدواج باعث می شود هدفمندتر زندگی کنیم. اگر پیش از ازدواج هنوز بچه مامان و بالا بودیم، حالا دیگر همسر کسی هستیم و به زودی هم ممکن است پدر یا مادر کسی شویم و این یعنی زندگی ما بیشتر از آن ارزش دارد که بخواهیم سرسری آن را بگذرانیم. بعد از ازدواج دیگر مال خودمان نیستیم بلکه مال همسر و فرزندانمان هم هستیم. به خاطر همین باید بیشتر به فکر زندگیمان باشیم. مسوولیتی که ازدواج برای فرد همراه دارد باعث می شود زودتر خودش را جمع و جور کند و آینده نگری بیشتری داشته باشد.

بالاخره ازدواج، خوب است یا بد؟

پیمودن مسیر زندگی با ازدواج لذت بخش تر می شود

اگر بخواهید سینما یا پارک بروید با دوست مورد علاقه تان بیشتر به شما خوش می گذرد یا تنهایی؟ اگر بخواهید مسافتی طولانی را برای انجام کاری بپیمایید چطور؟ یا وقتی می خواهید به مسافرت تفریحی بروید؟

اگر انسان سالمی باشید قطعا در هر سه مورد همراهی دوست تان را به تنهایی ترجیح می دهید. در مورد زندگی هم همین طور است. وقتی با کسی که به او علاقه دراید باشید سفر زندگی برایتان لذت بخش تر می شود. در سختی ها به هم کمک می کنید و در خوشی ها هم شادیتان را با هم شریک می شوید.

ازدواج از تنهایی نجاتمان می دهد

شما از یک خانواده پرجمعیت هستید. اقوام و فامیل زیادی دارید که همه دور و بر شما هستند و دوستان و آشنایان زیادی هم دارید و با دوستانتان رابطه بسیار صمیمانه ای دارید. بنابراین به نظر نمی رسد که هیچ وقت تنها بمانید. ۲۰ سال بعد چطور؟ آیا همه افراد خانواده تان مانند الان در کنار شما هستند؟ حتی اگر این طور نشود، بازهم نمی توان رابطه با همسر را با روابطی که با دوستان و اقوام دارید مقایسه کرد. وقتی ازدواج می کنیم کسی را داریم که تمام مدت شبانه روز و در تمامی شرایط خوب و بد در کنار ماست و نمی گذارد احساس تنهایی کنیم.

ویلیام گود می گوید: «درست است که دوستان ما می توانند از ما حمایت عاطفی بکنند، بانک می تواند به ما پول قرض بدهد و تعمیرکار می تواند لوله های خانه مان را تعمیر کند؛ اما فقط خانواده است که همیشه با ماست و حمایت عاطفی، دلبستگی و مساعدت آن دایمی و مادام العمر است.»

ازدواج برایمان اعتبار می آفریند

قبول کنیم یا نه، متاهل ها در جامعه اعتبار بیشتری دارند. در محل کار آنها را بیشتر تحویل می گیریند و در میان دوستان و آشنایان نیز افراد متاهل بیشتر از مجردها مورد اطمینان و احترام اطرافیان هستند. علاوه بر این، متاهل ها از مزایای بیشتری هم برخوردارند.

وام ها و پاداش ها و اضافه حقوق ها و خیلی چیزهای دیگر فقط برای متاهل هاست. حتی مجردها در بعضی از شغل ها هم نمی توانند مشغول شوند (این جمله حتما برایتان آشناست: به یک راننده متاهل و متعهد نیازمندیم!). در اماکن تفریحی و توریستی معمولا جاهای خوب و امکانات خوب برای خانواده هاست.

نه فقط در جامعه ما بلکه تقریبا در همه کشورها همین طور است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در آمریکا افراد متاهل بیشتر از همکاران مجرد خود حقوق می گیرند و هرچه هم از ازدواجشان سال های بیشتری می گذرد اضافه حقوقشان بیشتر می شود.

متاسفانه اعتراض مجردها هنگام خواندن این مطلب تغییری در این فرهنگ ایجاد نمی کند!

با ازدواج جامعه بهتری خواهیم داشت

شاید این حرف که خانواده رکن اصلی جامعه است، برایتان خیلی تکراری و کلیشه ای باشد. ولی به هر حال، از دیدگاه اجتماعی هدف اصلی ازدواج این است که کانون مطمئن برای پرورش فرزندان و اجتماعی کردن آنها شکل بگیرد؛ کاری که خود اجتماع نمی تواند از پس آن بربیاید. آدام اسمیت می گوید: «نخستین نشانه تمدن بشر، ازدواج و تشکیل خانواده است.»

در جوامع غربی هم بعد از این که همه آزادی ها و... را تجربه کردند باز به همان نقطه اول برگشتند که برای داشتن جامعه سالم ازدواج و تشکیل خانواده نقش حیاتی دارد. این نتیجه گیری از آنجا حاصل شد که معلوم شد هیچ رکنی در جامعه متمدن، نه آموزش و پرورش، نه دانشگاه و ... هیچ کدام نتوانست مثل خانواده در درونی کردن ارزش ها و ارائه آموزش ها و همچنین برآورده کردن نیازهای روانی و عاطفی کودکان موثر باشد.

در ازدواج نیازهای ما برآورده می شود

این که ازدواج سکوی امنی برای برآورده کردن نیازهای غریزی ما است. دیگر جای تاکید ندارد. اما این که برآورده ساختن نیازهای غریزی چقدر می تواند در رفاه حال ما تاثیرگذار باشد کمتر مورد بحث قرار گرفته است. برخی نظریه پردازان معتقدند همه اختلالات شخصیتی به غریزه جنسی برمی گردد. تحقیقات و آمار نشان داده است که ارضای نیازها و داشتن رابطه جنسی در جوامع مختلف همواره در قالب ازدواج بهترین شکل را داشته است.

ازدواج باعث می شود خودمان را بهتر بشناسیم

شنیده اید که می گویند مومن آینه مومن است؟ این را درمورد همسر هم می توانیم بگوییم: همسر، آینه همسر است. افراد متاهل در سایه یک رابطه نزدیک و صمیمانه و همچنین در شرایط جدید و مسوولیت های تازه می توانند خودشان رابهتر بشناسند و به نقاط قوت و ضعف خودشان پی ببرند.

البته فقط نقاط ضعف نیست که طی ازدواج برای ما آشکار می شود بلکه بسیار از توانمندی های و قدرت هایی که در وجود ما نهفته بوده و تا به حال شرایطی برای بروز پیدا نکرده بود نیز برایمان روشن می شود. شاید تا پیش از ازدواج با غرور فکر می کردید که از پس خیلی چیزها برمی آیید یا خیلی از کارها را به خوبی بلدید، اما بعد از ازدواج وقتی در موقعیتش قرار گرفتید پی ببرید که به این سادگی ها هم نیست یا برعکس، شاید اصلا فکر نمی کردید که بتوانید از پس بسیاری از کارهایی بربیایید که ازدواج شما را در موقعیت انجام قرار داد.

با ازدواج نصف دینمان را خریده ایم!

ازدواج علاوه بر این که اطاعت از امر خداوند است، به واسطه همین که مامنی برای برآورده کردن نیازهای ماست ما را از ارتکاب به گناه باز می دارد. چه بخواهیم و چه نخواهیم ما در جامعه در معرض شرایط مختلف آلودگی به گناه قرار داریم که شاید تقوا و ترس از گناه نتواند جوابگوی این همه نیاز باشد. این جاست که برآورده کردن نیازها از طریق ازدواج در واقع ما را در برابر این دست گناهان بیمه می کند.

بالاخره ازدواج، خوب است یا بد؟

ازدواج باعث رشد ما می شود

بعد از ازدواج مسوولیت های ما بیشتر می شود، انتظارات خودمان از خودمان و دیگران از ما بیشتر می شود و تلاش بیشتری می کنیم. همین باعث می شود رشد کنیم و استعدادهایمان در خیلی از زمینه ها شکوفا شود.

با ازدواج از همه مستقل می شویم و نقش های جدید همسر بودن، عروس یا داماد بودن، پدرشدن یا مادرشدن و... باعث می شود ما در موقعیت های گوناگون و بی شماری قرار بگیریم و تجربه های زیادی به دست بیاوریم. نقش هایی که بدون ازدواج هرگز تجربه نخواهیم کرد. تجربه پدر یا مادرشدن یکی از تجربه های عمیق زندگی است که ازدواج آن را به ما هدیه می کند و از طریق آن وارد دنیایی جدید و پر از تازگی می شویم. به این صورت به تدریج شخصیت ما وسیع تر و کامل تر می شود.

ازدواج از ما محافظت می کند

شاید در فیلم ها دیده باشید که گاهی زنان در یک ازدواج ناسالم می مانند تا «فقط سایه کسی بالای سرشانب اشد». به نظر ناعادلانه می آید اما واقعا ازدواج می تواند برای ما چنین نقشی داشته باشد.

ازدواج به ما حمایت می دهد. این حمایت می تواند عاطفی باشد، یا اقتصادی، اجتماعی، جسمانی، معنوی، مذهبی و خیلی موارد دیگر.

ازدواج حالمان را خوب می کند!

ازدواج علاوه بر اینها مزایای دیگری هم دارد که در این جا ذکر نشد. اگر بخواهیم همه اینها را در یک کلام جمع کنیم می شود این که در کل «ازدواج حالمان را خوب می کند.»

هنوز ازدواج نکرده اید؟ همین حالا آستین ها را بالا بزنید!

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بالاخره ازدواج، خوب است یا بد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mahsa

      ازدواج خوبه در صورتی که پول و عشق هر دو مهیا باشند وگرنه مفت نمی ارزه

    • MARYAM

      man mikham ezdevaj konam vali khonevadam nemizaran 24 salame vali migan hanoz zode

      پاسخ ها

      • مصطفی

        چون دوست ندارند با این افکار های پوچ ومرد های بی همت بی اراده وسست بنیاد خودتو یه عمر بدبخت کنی سرچ کن امار طلاق در ایران در تهران در اصفهان کاش خوش بخت بشی کاش همه خوش بخت بشن

      • علی

        بله واسه شمازوده چون بعدازشماازکی می خوان بهره کشی کنن به نفع خودشون یکی ازدلایل اصلیش همینه بهت توصیه میکنم به فکرآیندت باش گول حرف این واونم نخورالبته منظورم این نیست تعجیل کنی وهرکس اومدبگی بله ولی شدیدابه فکرساختن زندگی خودت باش بایه مردمناسب

    • javad

      میشه نظر مهسا رو اینجور اصلاح کرد و بیان کرد :
      ازدواج خوبه در صورتی که اول نسبت به هم شناخت زیادی داشته باشند و برای بهتر بودن زندگی و نداشتن دغدغه ها و مشکلاتی که منجر به طلاق بشه با پول و عشق زندگی خود را فراهم کنند.بماند که پول زیادی خودکار عشقو به همراه میاره.

    • sohil

      میدونیدچراباازدواج دینمون کامل میشه چون قبل ازدواج فکرمیکردیم دنیا بهشته امابعدازدواج به جهنم اعتقادپیدامیکنیم

      پاسخ ها

      • yasiiiii

        خیلی خوب بود

    • سپیده

      این تعاریفی که از ازدواج کردید توی ایران امکان پذیر نیست
      باید گفت ازدواج بخصوص برای خانوم ها باعث عقب ماندن از تمام فرصت های تحصیلی و شغلی می شه . سگ هم می تونه ازمون مواظبت کنه منتها فرقش اینجاست که با ازدواج یه آقابالاسر می یاد تو زندگی مون که تو همه چیز فضولی می کنه که بهش مربوط نیست و از این قبیل حرفا.زیاد فیلم تایتانیک نگاه نکنید زندگی واقعی ماهیتش چیز دیگه است.

      پاسخ ها

      • ramin

        اون مطالب بالارو که برا شما ننوشتن خودتو ناراحت میکنی عزیزم.با تفکراتی که شما داری همون یه سگ بگیر ازت مراقبت کنه

      • امیر

        اول از اینکه یه اقا بالا سر همینطوری نمیاد تو زندگی یه دختر این شما هستید که قبول میکنید یکی بال سرتون باشه در ضمن ازدواج با دخترای هوس باز این نسل فایده نداره من که زیاد به پستم خورده دیگه سیر شدم چون ازدواجم 50درصش سکسه

      • fereydoun

        به نظر من شما باید طرز فکرتون رو درست کنید این چیزهای که گفتید درسته اما از نظر شما وبا این طرز فکر همین که گفتی سرت میاد ازدواج یعنی اعتماد و قاطی شدن یعنی از من به ما رسیدن نه فضولی توی کارها جانم. احتمال میدم که رابطه های بدی رو گذروندید که انطور فکر می کنید که اشتباه از خودتون بوده و انتخاباتون اشتباه بوده .به هر حال خودت رو عوض کن یا یک سگ بگیر وهمیشه تنها باش.کبوتر با کبوتر شما هم با سگتون خوش باشید :-)

      • محسن

        سپیده تو ظاهرا ارتباط نزدیک تری با سگ ها داری که اینجوری نظر میدی،برو با همون سگا بقیه عمرتو بگذرون

      • علی

        از قدیم گفتن گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
        اخه کدوم مرد دیوانه ای میره ازدواج کنه
        خرج مراسم عروسی ۲ جهیزیه ۳ سرویس طلا ۴ خونه ۵ مهریه ۶ ....
        و این مثل هم که قدیمیا گفتن واسه یه لیوان شیر که نباید یه گاو خرید
        برو عضق و حالتو بکن بعد هر وقت از دنیا دل زده شدی برو ازدواج کن ما شا ء ا.. اینقدر دختر ترشیده ریخته که نمی دونن چیکارشون کنن

      • علی

        شماکه سرخودبزرگ نشدی یکی مثل پدرمادرت بالاسرت بوده زحمت برات کشیده پول بهت داده امنیت وآسایش برات فراهم کرده که الان دم ازموقعیتهای شغلی وتحصیلی میزنی دیگه وظیفه ی پدرمادرشماباازدواج شماتکمیل میشه اگرم دوست نداری ازدواج کنی وازدواجومانع پیشرفتت میدونی اون دیگه مشکل شماست بفرمابروتنهایی زندگی کن ببینم حتی یکساعتم میتونی خودتوجمع وجورکنی نصف شب لولومیادمی خورتت پس آقابالاسرواسه زن واجبه پدرمادرت گناه نکردن تاآخرعمرشون عذاب توروبکشن

    • shima

      ezdevaj va3 uni khobe k hame karasho anjam dade bashe dg nakhad pishtar az in movafagh beshe !!!!!!!! vagar na hame mi2nan ye khanom ya bayad va3 khonash kam bezare ya bayad gheyde karo darso bezane

    • mojtaba

      هیچ چیز بالاتر از داشتن یه همسر ایده ال نیست . من که هیچ چیز و به عشق ورزیدن و محبت کردن کردن به همسر بالا تر نمیبینم

    • mahsa

      به نظر من ازدواج واقعا عالی و خوبه
      انسان باید به همه چی خوب نگاه کنه اینجوری همه چی درنظرش خوب جلوه میکنه
      بجای بد گفتن از ازدواج و.. یک لحظه به خوبیهاش فکرکنین و خودتون را جای یه فرد متاهل بدونین
      درکل دوست داشتن و دوستمان داشتن هردو خوب... :)

    • سهیلا

      ازدواج با اونی که میخوای فکر کنم زیباترین اتفاق زندگیه آدم باشه.آخه آدم چقدر درس بخونه یا کارکنه.اصلا برای کی کار کنه وقتی که تنهاست.بدون ازدواج آدم همیشه یه چیزی کم داره

      پاسخ ها

      • محرمانه فوق سری

        همتون فقط عاشق ادما هستین که خودشون ساخته دسته خدان هیچکسی جز اون سحر نگفت خدا عشق اول و اخرم تویی

    • zahra

      پارسال ازدواج کرده ام تمام نوشته بالا راقبول دارم وبهش رسیدم

    • پرنیان

      سپیده خانم به نظرم اول باید قبل از ازدواج این تفکر زشتتو درست کنی. ادم هیچ وقت به همسر ابنده اش نمیگه سگ واقع وقیحانه هس همچین حرفی. باید بگم عشق زیباترین اتقاف ممکن توی زندگیه و اگر نباشه به نظرم زندگی دوام نداره حتی اگر پول هم باشه و عشق نباشه زندگی زیبا نمیشه . ازدواج یعنی لذت بردن از لحظه ها در کنار عشقت

    • delaram

      همه حرفارو زدن اما تو زندگی همه چیزم که وجود داشته باشه بازم مهمترین چیز اینکه ادام باید در دوران دوستیش بدی های طرفو ببینه و در دوران ازدواج چشمشو روی بدی های طرف ببنده و خوبی های عشقشو ببینه(اینم بدونیم که واسه خوشبختی همیشه باید تو زندگی یکی من باشه یکی نیم من و چقدر خوب میشه اگه تو نیم من بودن باهم رغابت کنیم)به امید خوشبختی واسه هممون....:-x

    • samin

      خيلي دوست دارم ازدواج كنم ولي به نظرم خدا نميخواد . من تنهام، موقعيت خوبي دارم ، به خواستگارام سخت نميگيرم اما نمي دونم چرا نميشه.
      سكوت ميكنم ، چشمم رو به آسمون ميدوزم و منتظر ميشم كه خدا يه كاري بكنه.

    • سپیده

      سمین جان به خداتوکل کن. ازدواج کردن مهم نیست مهم اینه که خوشبخت بشی مطمئن باش خدا بهترین رو برات میخوادپس منتظربمون واز خودش بخواه که بهترینشوبهت میده

    • ابراهیم

      ما که نفهمیدیم ولی اگر کسی دنبال جواب می گرده از ته دل بره در خونه خدا. اگر کسی خواست بره یادش نره به خدا بگه یه نفر هست حالش بده. همونی که این کامنت و نوشت.

    • الي

      همه ميدونن ازدواج خوبه ولي وقتي هنوز مجردي باترس ازدواج چكار كني؟من همه خواستگارامو رد ميكنم چون ميترسم آزادي كه الان دارم رو از دست بدم . مگه اين طور نيست؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی ازدواج کردی آزادی سرش گرد تو پس ازدواج نکن چون معنی آزادی واسه زن یعنی خراب بودن زن پس ی ریگی ب گفشت هست که نمیخوای ازدواج کنی

    • اروز

      ازدواج خوب است به شرطه که بچه مودر نظر دختر باشد

      پاسخ ها

      • محمد

        !!!خودت فهمیدی چی گفتی

    • مسعود

      من به فلسفه عشق اعتقاد دارم نه ازدواج.آیا هیچ کس در این سایت صحبت از عشق کرد؟ اگر صحبتی بود همه در این بود که عشق را در جنس مخالف میبینند!!!! این یعنی چی؟
      یعنی کسی هنوز فلسفه عشق را درک نکرده.مثل اینکه همه نماز میخوانند و اسم خدا می آورند اما چه کسی واقعاً خداپرست است.همه از روی منیت خود را عاشق میدانند یا عاشق نیستند یا نیمچه عاشقند
      خداحافظ

    • شیوا

      من دوست ندارم از دواج کنم من شانس ندارم بدی می بننیم

    • فری

      من به تنهایی میتونم جواب دندان شکن به موافقان ازدواج بدم.متاسفانه موافقین چشمشون رو روی واقعیتها بستن.ازدواج درایران کاملن اشتباهه.

    • مانی

      اصل ازدواج مسلمه که لازم و درسته ولی با این شرایطی که درست شده واقعا مشکله اجاره یک خونه 40 متری یک میلیون تومان هست هزینه زندگی یک میلیون مهریه و تشریفات که دیگه نگید قوانین مسخر نتیجه می گیریم که ازدواج رو بی خیال بشیم

    • ترانه

      کاش متاهلها بیان بگن ازدواج خوبه یا بد
      اگه بیشتر از 50 درصد رای دادن که خوبه با کله میرم ازدواج میکنم و همرو تشویق میکنم که ازدواج کنن و دنیارو پر از بچه کنن

    • بهناز

      من که هیچ جوره توجیح نمیشم که ازدواج کنم.
      ازدواج برای مردا خوبه نه برای زن ها
      چون شرایط برای مردها فرقی نمیکنه
      مثلا در مورد کار و شغل که باید داشته باشن مردا کلا چول درآوردنو دوست دارن فرقی نمیکنه مجرد باشن یا متاهل
      ولی خانوما باید قید اون آرامش و بی مسئولیتی خونه پدری رو بزنن و وارد یک زندگی پر از دغدغه بشن
      والله الآن هرکی ازدواج کرده میگه خوش بحالت که خونه باباتی و برای خودت پادشاهی میکنی
      من مریضم ازدواج کنم آیا؟

      پاسخ ها

      • علی

        سلام به همه دوستان
        زن های که چی خونه باباشون باشن چی خونه شوهرشون پادشاهی میکنن این مردها هستن که باید برن تا از صبح تا شب جون بکنن اخرش هم....
        حالا شما خواستگار اومده واست که میگی ازدواج نکنین
        گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه پیف پیف بو میده

    • حامد

      من تقریبا بامسعود که گفت عشق رو کسی درک نمیکنه موافقم!ازدواج با کسی که خودموقبول داره! آره ! ولی کسی که به خاطرموقعیت هام قبولم داره نه!به نظر من دخترها وپسرهای این زمونه به خاطر خود طرف جلو نمیرن!بخاطر پول وموقعیت اجتماعی طرف باهاش ازدواج میکنن!واین غلط هست !با پول ازدواج میکنن نه باطرف!!!!

    • حامد

      سلام ازدواج یعنی پایان زندگی.من الان مجردم درس میخونم با دوستام مسافرت میرم هر کجا دوست دارم میرم و خیلی لذتهای دیگه.مگه دیونم ازدواج کنم.ازدواج مال بچه روستایهاست

      پاسخ ها

      • امیر

        ای گگگللللل گفتیییی

      • هادی

        نظرت کاملا اشتباه هستش روزی میاد ک خودت با کله بری دنبال ازدواج و زن و زندگی فقط بصبر بعدش میگی ای کاش زودتر ازدواج میکردم

      • کامران

        این حرف خیلی درست و وسوسه‌انگیزه؛ اما فقط آدم از تنهایی و بی‌کسی دوران پیری می‌ترسه. اگه واسه اون وضعیت می‌تونی یه فکری بکنی، با مجردی حال کن

    • آرش

      خواهشا براي ترغيب جوان ها به ازدواج از آوردن دلايل چرت خودداري كنيد !
      به عنوان مثال درآمدي كه گفتين خيلي بديهيه ! آدم متاهله كه خونه و پس انداز نياز داره و چون سنش بالاتره پس درآمدش بيشتره!!
      من بار دوم هست كه دلايل ازدواج رو مي خونم و اينبار هم مثل دفعه قبل مي‌بينم دلايل واقعا راضي كننده نيست و بيشتر مي‌فهمم كه ازدواج زيادم به درد بخور نيست!

    • امیر

      درود
      لطفا منشا مطالبی که در بالا نوشتید را قید کنید. همان طور که اطلاع دارید ازدواج قراردادی بین زن و مرد است. پس {ازدواج طبیعت خلقت است} معنی ندارد . از نظر روانی وساختاری مرد با زن بالای 30 مورد اختلاف اساسی دارند و این اختلافات در قالب ازدواج نمیتواند موفق باشد

    • هیس

      من که الان مجردم بزرگترین لذتم تنهاییم هست. از 6 صبح تا 8 شب تو خونه تنهای تنهام.
      این جملتون که گفتید ازدواج آدم رو از تنهایی در میاره بدترین چیزی بود که تا حالا درمورد ازدواج شنیدم.
      اگه ازدواج کنی مجبوری حداقل ماهی یکبار بری مهمونی و حتما ماهی یکبار مهمون میاد خونتون.
      این فاجعه است برای من...

      پاسخ ها

      • علی

        به روانپزشک مراجعة کن منزوی شدی وافسردگی گرفتی کارت به خودکشی نکشه شانس آوردی

      • هادی

        نکشی خودتو بدبختشی

      • سحر

        منم خیلی موافقم تنهایی از همه چیز بهتره تا اینکه هی یکی بگه چب برو وراست برو ،بامامانم چرا اینجوررفتارکردی وبا خواهرم بد بودی وبد گفتی و اینقدر هست به اندازه موی سرم که اگه بگم سردرد می گیرین .به نظرمن ازدواج باکسی که عاشقت هست وعاشقشی خوبه ،نه این ازدواج ها ی سنتی که با 6 جلسه می خوان همدیگر روبشناسن وآخرشم هم طلاق است یا اینکه از ازدواجشون ناراضی هستن .بله قدیم قدیما فرق می کرد الان همه دروغ می گن ونیرنگ وریاکارهستن.من یه بارزندگی می کنم دلم می خواد عشقم پیداکنم با عشقم زندگی کنم ،درغیراینصورت اصلا حاضر به ازدواج نیستم. مگرچند بار می خوام زندگی کنم .ازدواج نکردم که نکردم،اصلا ازکجا معلوم چه قدر عمرکنیم .ازآخر که هممون یک جا باید بریم پس اونجور که دوست داری زندگی کن .حرف های اینواونو.بزار توکوزه ودرش رو ببند وآبشو بخور ههههههههههه آخیش .یه ضرب المثل هست میگه ازدواج مثل یک حصاره ،اونایی که بیرون این حصارهستن ،مشتاق اینن که داخل حصاربشن واونایی که داخل حصارند آرزوی اینو دارند که از حصارخارج بشن ولی هرکسی نمی تونه از این حصارخارج بشه .پس باید یک نفر رو اونفدر دوست داشت باشی که توحصار که هیچی توبدترین شرایط هم باهاش بتونی زندگی کنی.درغیرانصورت همین مجردی وتنهایی بهترین نعمت هست که قدرشو ماجوونا باید بدونیم .خدایا شکر تنها عشقم تویی . بی خیال اینکه نه عشقی دارم نه کسی عاشقم هست.خدایا عشق اول وآخرم تویی.بقیه رو ولش فقط توروعشق

    • محمدرضا

      منم میخوام ازدواج کنم و چیزایی که از ازدواج فهمیدم و تحقیق کردم همش به صلاح آدمه اما مهم ترین مساله اینه که شما چرا میخواید ازدواج کنید این سوالو از خودتون بپرسید و جوابو از خودتون بشنوید جواب این سوال خیلی خیلی مهمه همین مساله ضامن زندگی شما در تاهل هست،،،کسایی که از دوران مجردی بی مسولیتی تن پروری و ،،،جدا میشن از ازدواج متنفرن البته ببخشید اینجوری صحبت میکنم،اما کسایی که در دوران مجردی با جنس مخالف ارتباط نداشتن یا کمتر داشتن زندگی خوبی در آینده خواهند داشت و با مشکلات راحت تر کنار میان،بنا به تنقیقات روانشناسی،،ازدواج کعبه ی مقصود هر آدمه،این که بعضیا میگن تا ابد اژدواج نمیکنیم خیلی غیر منطقیه تا ابد ینی تا کی؟بلاخره که چی؟هرچه زودتر اقدام کنید به نفعتون در ضمن نود درصد موفقیت ها بعد از ازدواج شکل میگیره اگه فکر میکنید با دیر ازدواج کردن یا کلا نکردن به جایی میرسید آب پاکیو میریزم رو دستتون درستا سخته اما پیشرفت اونور ازدواجه ه موفق باشید،،،

      پاسخ ها

      • هادی

        گل گفتی محمد

      • بدون نام

        ملت انقدر سطحی فکر میکنن که آره زندگی بی دلیل خیلی عالیه اما خانواده و ازدواجه که به زندگی معنی میده

    • درخشان

      سلام. وقتی اونیکه میخوای نیس،،، کاملا قیدشو بزن.

    • محمد

      ازدواج یک وسیله است ونه هدف . اگه به هدفت تنهاییی می رسی و با مجردیت حال میکنی پس ازدواج نکن . بیخیال حرف مردم هم بشو . از قدیم گفتن که در دهن مردمو نمیشه بست . اما اگه واسه رسیدن به هدفت بایستی متاهل شی خوب بشو . در کل ازدواج واجب نیست .

    • محمد

      10 سال دیگه میشیم مث الان امریکا. 40 درصد مجرد(ازدواج نکرده ها و طلاق گرفته ها) نگی که نگفتی!!

    • روشنک

      من متأهلم ازدواج عالیه نظر الکی ندین.

    • فاطمه

      منم تصمیم گرفتم به ازدواج فکر نکنم تا خودش وقتش برسه! باید در زندگی هدف داشت و برنامه ریزی کرد! چه با ازدواج و چه بدون ازدواج

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا فکرش را نکنی چه چوری وقتش میرسه

    • فاینا

      من 3ماهه ازدواج کردم و سعادت داشتم تو این مدت کوتاه بدبختیو تجربه کنم تا بفهمم جایی ک آدم بهش خوش میگذره رو بیشتر قدر بدونه. ک من ندونستم و خودم رو تو چاه انداختم ک نجات دادنم خودش ی بدبختی دیگه اس -ازدواج کردم و بجای ی پله بالارفتن هزارتا افتادم پایین.آرزوم از ازدواج زندگی بود اما الان جداییه

    • فاینا

      اگه میخاین بفمین بدبختیو زجرو دردو غصة ینی چی ازدواج کنین یا خاستین روانی بشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو خواستگاری کور تشریف داشتید و این سرتون اومده جمع نبندید

    • جواد

      درسته که متاسفانه توجامعه ی ما ازدواج خیلی سخته اما منی که حالانه دوست دختر داشتم فک میکنم اید سعی خودمو کنم تابه یه دختری که خواهانم هست دست پیداکنم اگر زن رو از زندگی بگیری پس نفس کشیدن چ ارزشی داره /من که خیلی دعاکردم اما هنوز نتونستم متاهل بشم تورو خدا شماکه پیش خدا روسفیدین یه دعا کنین که دختر خوب‌وباحیا هم نصیب مو بشه

    • عزت الله

      ازدواج خیلی خوبه در صوزتی که اول پول داشته باشی بعدش زن بستونی زنیم که میگیری به نظر من باید کارمندی چیزی باشه که تو زندگی یک حالت توازن به وجود بیا د یا به زبون عامیانه نون خور اضافه نیاریم تو زندگیمون وسلام

      پاسخ ها

      • Nirwana

        بیچاره دختری که زن تو بشه!چقد شوهرش بی عرضش که بهش میگه مفت خور!!!!

    • مرتضی

      سلام. مطلبی که مطالعه کردم خیلی بهم چسبید. خیلی خوشم اومد.

      دمت گرم. دمتون گرم

    • پرویز

      من پول دارم ولی چون ازدواج نکردم پریشون هستم
      همیشه توهم دارم

      پاسخ ها

      • فرناز

        اینکه آدم تشویش داشته باشه دلیل درونی منکنه داشته باشه نه بیرونی . . و کاری هم نداره ب روانشناس که مراحعه کنی میگه مشکلت چیه . و خودت هم یکم مطالعه کنی میتونی حلش کنی . ولی اگ خصوصا در باره ازدواج توهم دارید و پریشان هستید با مشورت با افراد اگاه نه مردم عادی ...و مطالعه و گذشت زمان خیلی راحت اطلاعات ک میخاید بدست میارید و اگاهی باعث از بین رفتن نگرانی است .

    • محمد

      جامع ما مریضه
      به درمان نیاز داره
      دختر پسرای تنوع طلب
      بیکاری و...
      عشق و ازدواج در کنار هم خوب هست فقط در کنار هم

    • مانی

      من چند ماهه که عقد کردم فقط می تونم بگم که کلا ازدواج خیلی دردسر و.. داره بحث مالیش فقط یه طرف قضیه اس و واسه آدم پرتلاش و کاری تقریبا قابل حله ولی مشکل اینه که مچ شدن با خود طرف و خانواده اش واقعا سخت و گاهی وقتا عذاب آوره من طرفمو خیلی دوس دارم و دختر خوب و قانعه ایه ولی اگه برگردم عقب ازدواج نمی کنم. لحظات خوب زیاد داره ولی گاهی یه مشکل یا یه کدورت همه اشو زهرمار می کنه
      بخدا چیزی تو ازدواج نیست خیلی از دوستا و حتی داداشم بهم گفتن ازدواج نکن ولی گوش ندادم
      ای خدا کاش می شد برگردم عقب

    • علیرضا

      سلام
      ازدواج از نظر من مزخرفه من که هرگز این کار رو نمیکنم
      هی میگن ازدواج کن وقتی از دنیا رفتی یکی بیاد جنازتو جمع کنه و برات فاتحه بخونه اما اینا همش چرته

    • ناشناس

      همه ادما یکی نیستن همه فرق دارن یکی خوب یکی بد پس همه از زبون خودشون حرف میزنن نه اکثریت پس مونده به خود فردی که تو راه زندگی چیکار کنن نه میتونی بگی ازدواج بده نه خوب چون تو زندگی خودتو داری.شاید من از ازدواجم راضی باشم ولی برادر من نه پس از زبون هم دیگر حرف نزنیم لطفا. نظر بدیم نه کینه ی دل

    • شهرام

      آقا عقل تو سرت هست خودت برا خودت تصمیم بگیر حرف اینو اونو ول کن...هر کسی سنگ خودشو به سینه میزنه...اگه شرایطت خوبه ازدواج کن اگرم میدونی نمیشه نکن الکی دیگه انقدر فیلسوفیش نکنین...هر کسی یه نظری داره....شما کاره خودتو بکن...ول کن حرف مردم رو...

    • مسعود

      ازدواج توی این دوره و زمونه یه حماقت و خریت محضه منی که الان متاهلم میفهمم چه اشتباهی کردم از قدیم گفتم آدم مجرد یک درد داره ولی آدم متاهل هزار و یک درد ازدواج با این شرایط مزخرف و مهریه های بالا و پرتوقعی دختران امروزی و خانواده هاشون و بیکاری و خرج عروسی و اجاره خونه و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه یعنی خودکشی آقا ازدواج نکنین لگد به بخت خودتون نزنین مطمئن باشین آخرش پشیمونیه

    • مریم

      اردواج اگه درست و منطقی باشه واقعا عالیه. هر کس از دید خودش میگه ولی خیلی زندگی ها هست که واقعا خوبه و دو طرف راصی هستن. ازدواج به ادم ارامش میده، وقتی ادم بدونه یکی رو داره که همیشه پیششه و دوستش داره خیلی لدت بخشه، من 26 سالمه پزشکی خوندم خیلی خواستگار داشتم ولی پدر و مادرم به خاطر درسم نداشتن، من خیلی خیلی ازشون ناراحتم نباید جای من تصمیم میگرفتن

    • ناصر

      به نظر من ازدواج مساعله غلطی

    • رضا

      با سلام اگه تصمیم برای ازدواج از روی عقل باشه اون ازدواج موفقی خواهد بود واگر از روی هوس باشه سر انجامی نخواهد داشت ضمنا عشق واقعی بعد از ازدواج به وجود میاد نه قبل از اون.من خودم 6 ساله ازدواج کردم و خدارو هزار مرتبه شکر میکنم که تونستم به هرچی خواستم رسیدم چون ازدواج برکت عجیبی تو زندگی ادم میاره

      پاسخ ها

      • Ff

        عزیزممم.... ان شاءالله که خوشبخت باشین و هرروز بیشتر از دیروز موفق بشین در کنار خانواده

    • Ari

      ازدواج برای کسی که هدف داره مضخرف ترین چیزه.
      چون اگه ازدواج کنه باید قید همه چیو بزنه.
      مگر اینکه صبر کنه بعد از رسیدن به هدفاش ازدواج کنه

    • shahin

      حالابااین همه. من چیکار کنم ازدواج کنم یا نه؟

    • حمزه

      دوست ندارم ازدواج کنم اما عاشق شدم

    • فرحناز

      سلام من ۲۴سالمه نه ماهه نامزد کرد و خداروشکر خیلی آرامش و امید به زندگیم بیشترشده به شمام پیشنهاد میکنم سخت نگیرید

      پاسخ ها

      • محمود

        معلومه كه شما ميگي سخت نگيريد...اصلا شما نگي كي بگه؟..شما خونه ميگيري؟ شما مهريه ميدي؟ شما خرج عروسي ميدي؟ شما اسباب و لوازم ميگيري؟ دادگاههاي ما هم كه كلا سمت شما زنا رو ميگيرن كه پشتتون حسابي گرمه..معلومه كه نبايد سخت بگيري

    • مهتاب

      من خیلی گیج شدم. نمیدونم ازدواج کنم یا نه. من باید ب فکر آینده پدر مادرم باشم.چون اوضاع مالیمون خوب نیس زیاد. من بچه بزرگ خونه ام. فردا پدر مادرم پیر میشن...
      از طرفی واس زندگیم هدف دارم.واس شغلم.
      دوسدارم ب هدفم برسم بعد ازدواج کنم.
      و اینکه من خیلی سخت اعتماد میکنم.پسر خوب کمه.پسری ک از آدم سواستفاده نکنه کمه.
      راستی من عاشق شدم.عاشق کسی ک شرایط ازدواجو نداره. نیازهام و تنهاییم داره اذیتم میکنه.نیاز ب یه همدم دارم. خدایا چیکار کنم؟
      توروخدا هرکی پیام منو خوند نظر بده...مرسی

    • sajjad

      همه به مجردی من حسودیشون میشد.هم کارمو میکردم هم تفریح و آرامش زیادی توزندگیم بود ولی توسن بیست وشش سالگی ازدواج کردم و الان با گذشت چهارسال اززندگی مشترک و با یه بچه دوساله واقعا از ازدواج متنفرشدم.اگرالان پای بچه درمیان نبود یه ثانیه هم تواین زندگی نمیموندم.تمام امید زندگی من پسرمه وگرنه هیچ علاقه ای به زندگیم ندارم.به نظر من ازدواج مال قدیما بود که آدما صاف و ساده وبی شیله پیله بودن و عشق واقعی تو زندگیشون بود نه الان که دختروپسرهفت خط عالمن و فقط از عشق ودوست داشتن اسمشو بلدن.ازدواج تو این دوره زمونه آخرش تباهیه.والسلام

    • علی

      اگر یه مرد یه دختر خوشگل و خوش هیکل رو بخواد هم باید پول داشته باشه هم با ید یکم ظاهر خوب ولی متا سفانه خیلی سخته بی خیال ازذواج نکنید که مثل من بیچاره میشید من دوبار ازدواج کردم ولی نشد که نشد

    • ممممممم

      فقط یک جمله
      از معلم پرسیدیم وقتی پولدار شدیم ازدواج کنیم خوبه گفت وقتی پول داشته باشی که هر کسی زنت میشه مهم اینه که پول نداشته باشی و طرف حاضر به ازدواج تو بشه ودر ادامهگفت:من خودم سربازی نرفته بودم کار هم نداشتم که ازدواج کردم و الان برای خودم آموزشگاه دارم

      نظر خودم: ازدواج باید طرفینی باشه و به خاطر پول نباشه و دو طرف اهل زندگی باشن وبا سختی هاش بسازن در غیر اینصورت مجردی بهتره

    • فرشاد

      باسلام. ازدواج یک مسله روحی و روانی هست و با هیچ منطق و عقل اقتصادی توجیه پذیر نیست که پسری بیاد برای ی لذت کوتاه مدت و همخوابی از آزدای خودش بگذره هزینه مراسم عروسی بده مهریه بده خونه بخره و هزارتا مایحتاج و تشریفات عروسی. اما اگه بعد روانی رو درنظر بگیریم و اگه به فلسفه ازدواج نگاه کنیم میبینیم وجود یک جنس مخالف در زندگی هر فردی آرامش میاره و امید. به شرطی که جنس مخالفت هم انسان باشه و احساس نیاز کنه به آرامش و محبت. من مجردم ولی در مجردی هیچ چیزی ندیدم جز وقت گذرونی‌.

    • محسن

      اینها همه حرفه تو این مملکت که با فوق و دکتری باید الاف بچرخی ازدواج کردن جز تحمیل حجم بسیار زیاد حقارت و بدبختی برای خودتون چیزی در بر نداره و به نوعی خریت محسوب میشه
      درسته که پول خوشبختی نمیاره ولی اینم بدونین اگه از اونایی که پول دارند و ازدواج میکنن چهار نفر خوشبخت میشن،اونایی که بی پولن ی نفرم خوشبخت نمیشه
      ....

    • حمیدرضا

      در ایران مردم ازدواجی را موفق میدونند که خانواده طرف مقابل پولدار، با خانه و ماشین مدل بالا باشه، تحصیلات داشته باشه و کار عالی داشته باشه و دخترخانم هم ترجیحا از خانواده مرفه و ثروتمند باشند! همین را در نظر بگیرید مردم در هر طبقه ای که قرار داشته باشند چنین شرایطی را به نسبت خودشان طلب میکنند. اما اصل و بطن موضوع را کاملا در اولویت های اخر قرار میدند.
      من شخصا به عنوان ی فردی که فرهنگ های مختلف مردم دنیا را دیدم نظرم اینکه ازدواج با نگرش کنونی مردم ما کاملا اشتباه!
      کسایی که در ایران عاشق شخصی میشن اگر فاکتور موقعیت اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی فرد مقابلشون را فیلتر بگیرند متوجه میشن که عاشق موقعیت ان شخص شدند نه خود او! البته این قضیه ظاهرا در مورد خانمها مصداق بیشتری داره.

      پاسخ ها

      • فرناز

        دقیقاا موافقم . ...این فرهنگ غلط و زندگی اشتباهی ک هست ربطی ب دختر بودن و پسر بودن نداره . پسرها ماشین زیر پاشونه بوق میزنن دختره سوار میشه ولی پسره ک ماشینش بفروشه دهتره باش نمیمونه ‌. پسره غر میزنه و از عالم آدم شکایت میکنه . درصورتی که اگر فکر کنه می فهمه وقتی واسه هیکل یه دختر بوق میزنه طبیعیه ک دختر هم برای پول باهاش باشه . عکس ش هم صدق میکنع دختر بخاطر پول و خونه ازدواج میکنه ولی بعدش غرغر میکنه از اخلاقو ...... معیار های پوچ و ارزش هایی که اصلا از نظر من نباید ارزش باشند و ریشه توی فرهنگ و خرافه و حرف مزدم داره باعث تمام این بدبختی هاست .

    • حمیدرضا

      ی مورد دیگه هم هست که باید به آقا پسرهای مجرد بگم...
      قبل از تصمیم به ازدواج سعی کنید حتما چند سفر تنهایی به کشورهای دیگه بکنید تا متوجه بشین زندگی یک بعدی نیست!
      نیاز جنسی و تنهایی، فقط یک بعد قضیه است و وقتی برطرف بشن ابعاد دیگه ای از زندگی میبینید که ممکنه هضمش براتون سنگین باشه!
      بنابراین اگر صرفا برای رفع نیاز جنسی و خارج شدن از تنهایی و خانه دار شدن دست به اینکار میزنید، بدونید مشکلات بیشتری در انتظار شما خواهند بود.

      پیروز باشید

    • الهام جون

      من تصمیم گرفتم ازدواج نکنم اما میگم ازدواج کنم خیلی بهتره تا اینکه ازدواج نکنم وقتی پیر شدم هیچکسو ندارم حسرت جوانی رو بخورم که چرا ازدواج نکردم من چون زناشویی هست نمی خوام ازدواج کنم

      پاسخ ها

      • حسن

        آخر ازدواج خوبه یا بده؟

    • ناشناس

      جملات خوبی بود و حق مطلب رو ادا کرد
      به نظر من ازدواج یک معامله هست که ارزش ریسک کردن رو داره...
      مهم اینه که آدم یک انتخاب خوب و از روی شناخت داشته باشه تا به آرامش واقعی برسه
      دوستانی که ازدواج رو اشتباه میدونن حتما انتخاب درستی نداشتن و یا توان مقابله با زندگی و مشکلاتش رو ندارن..
      آرامش به فرموده قرآن کریم مهمترین هدف ازدواج هست و کدوم قدرتی بالاتر از خدا و کتاب آسمانیش حقایق رو بیان میکنه..کسی که غایت ازدواج رو بیان میکنه و در کنارش از طلاق به عنوان راه حل یاد میکنه
      همون خدایی هست که ما رو آفریده و ما رو بهتر از خودمون میشناسه
      امیدوارم خودم و تمام دختران و انسانهای روی کره زمین ازدواج خوبی رو تجربه کنند
      انشالله

    • مرتضی

      اغلب دختران ایرانی شوهر ستیز یا خانواده شوهر ستیزی دارند و به ازدواج با دید نهایت سوء استفاده از همسر خود دونسته تا اینکه به ارامش و امکانات بیشتری برسند و راحت تر بتونند به پدر و مادر و برادر و خواهر خود خدمت کنند .اما در ظاهر هرگز این موارد رو نشون نمیدهند و فهمیدن این موارد برای مردهای معمولی و ساده لوح بسیار دشواره. اگه امکان ازدواج با دختر خارجی دارید بسم الله اگه نه دروصف بانوان ایرانی همین بس که یکی از بزرگترین مصرف کننده های لوازم ارایشی در دنیا هستیم . هزار سطر دیگه بنویسم بازم کم هست آقا خودتون رو بد بخت نکنید

    • ناشناس

      ازدواج یه امر اعتقادیه....
      اگه از شرایط مجردیت واقعا راضی هستی واقعا واقعا واقعا ازدواج نکن ولی اگر احساس می کنی با ازدواج به هدف هایی که تو زندگیت داری میرسی، عاقلانه و اگاهانه این کار رو بکن...


      اول ببینید از زندگی چی می خاین بعد کاری بکنید...

    • امران

      این عزیز نویسنده همه آماراشو از کشورهای دیگه آورده.اخه عزیز برادر ما تو ایرانیم که همه چیزش با اونا فرق داره.بقول یه استاد داشتیم تو دانشگاه میگفت حتی قانون نیوتن هم تو ایران اجرا نمیشه.بعد شما برداشتی اوردی همش از اینور و اونور دنیا میگی.شما تو هر زمینه ای که فکرش کنی در این سرزمین یجور دیگست.مصمعنا اگه تو همه دنیا ازداج ارامش میاره تو ایران کارت به تیمارستان میکشه.حالا اگه بخوام یکی یکیشو بگم که فرق داره باید ۴۰ روز تاپ‌کنم.خلاصه بگم اینکه بالا تر از ۳۰ تا رفیق دارم‌که همشون متاهلن و هیچ‌کدومشون از ازدواج راضی نیستن و‌همه پشیمون.

    • ننننننننن

      ازدواج خوبه یعنی خوب ش خوبه من متاهل م
      و بهتون می گم که از بعد ازدواج آرامش و اطمینان خاطری خواهید داشت که هرگز نداشتید
      اختلاف و سلیقه و تفاوت دیدگاه همیشه هست
      ولی در نهایت انچه که باقی می مونه قدرشناسی ، وفاداری و مهربانی ه
      مادیات مهم ه ولی می شه با متوسط و کم ش هم ساخت و خوشبخت بود

    • علی

      سلام.خیلی از نظرات رو خوندم و خیلی هاشونم رو نخوندم.من خودم مجردم 32 سالمه.اینکه ازدواج تو کشور ما سخت شده درست، هزینه ها بالاست درست،تورم بالاست همش درست ولی واقعا به قول اون دوستمون تاکی میخوایم ازدواج نکنیم؟یعنی میشه تاآخر عمر تنها بود؟ راستش خود منم سر دوراهی ازدواج کردن ونکردن موندم.خیلیا مثل من هستن.از مشکلات بعد از ازدواج ترس دارن واز بالا رفتن سن و تنهایی بیشتر.نمیدونم خدا به دادمون برسه

    • رضا

      ازدواج چه خوب چه بد خدا ما انسان هارو طوری آفریده که محکوم به زندگی کردن هستیم.مجردی خوبه آرامش داری کسی رو مخ‌ات نیست مسولیت نداری اما تا کی.الان چون جوان هستیم و پرانرژی میتونیم هرکاری کنیم هرجایی دلمون خواست بریم تفریح اما ما همیشه که جوان نیستیم یه روزی پیر میشیم 60 ساله که حتی نمیتونیم روی پای خودمون راه بریم. یه روزی به خودمون میام میبینیم شدیم یه پیرمرد تنها ویا یه پیرزن تنها که کسی رو نداره و توخونه منتظر مرگه.باید بچه و نوه داشته باشیم که بهمون سر بزنن و بهمون توجه کنن.یه جورایی مردها به خاطر مهریه که این روزها خیلی هاشون زندانن به خاطر مهریه ترسیده شدن از ازدواج.اما چاره ای نیست ماباید ازدواج کنیم و تشکیل خانواده بدیم. پس حالا که‌انسان محکوم به زندگی کردنه پس تو انتخابمون باید دقت کنیم کسی رو بگیریم‌ که توشادی تو غم تو نداری تو هر شرایطی تو هر دعوایی درکمون کنه .دریک کلام کسی روبگیریم که حداقل خدا و پیغمبر و وجدان حالیش باشه

    • arsi20

      با سلام .
      وقتی در ابتدا به تیترهای قرمز رنگ نگاه میکنی و میخونی مثل اینکه وارد یک شیرینی فروشی شدی که شیرینیهای درجه یک داره ولی بدبختی از اونجایی که قبلا اینجا ماست بندی بوده و ماستهای ترشی داشته و همه هم خوردن فقط روکش شیرینی دارن .

    • تنها

      الهی بمیری مهرداد

    • امیر حسین

      سلام دوستان به نظر من ازدواج مهم ترین و زیبا ترین اتفاق کل زندگیه یک آدمه فقط به شرط این که آدمشو پیدا کنید
      من خودم یک بار ازدواج کردم حدود یک سال عقد بودم خیلی هم دوسش داشتم از نظر مالی و تیپ و خانواده و اجتماع هم در حد بالایی هستم ولی طرف گفت پسر خالشو دوست داره و به زور طلاق گرفت البته بدون یک هزاری مهریه .
      الانم دنبال یه دختر خوب میگردم یک نفر که لیاقت این همه چیز و محبت های منو بدونه البته اینم بگم که تا چند ماه بعد از جدایی هر روز مرگو جلو چشمام میدیدم فکرش داشت دیوونم میکرد ولی من کم نیاوردم امیدوارم که یک دختر خوب و نجیب و زندگی کن پیدا کنم مطمعنم که اگه دو طرف بخوان با هم بهترین زندگی رو میسازن من که به خودم اطمینان دارم امیدوارم همه شما هم اون چیزی که لیاقت خودتون هست گیرتون بیاد.

    • شادی

      خوش گذرونی جوونی و آزادی و بی مسئولیتی فقط برای چند وقت خوبه بعدش دیگه براتون عادی میشه
      متاسفانه تو این دوره زمونه دیدگاه دخترا و پسرا نسبت به هم خوب نیس و همدیگه رو خوب نمیشناسن چون تقریبا از بچگی جدا از هم بزرگ میشن ولی دقت کنین خارجیا چقد دخترا و پسراشون راحت تر با هم کنار میان
      من خودم به شخصه دوست دارم عاشق بشم و طرفم عاشقم باشه بعد ازدواج کنم و تا جایی که میدونم دوستام هم همینطورن به خدا ما دخترا با شما پسرا فرق زیادی نداریم حداقل من که اینطوریم از دروغ و چشم و هم چشمی متنفرم
      انقد دخترای خوب و مهربون هس اینقدر به دنیای مجازی نگاه نکنین
      من حاضرم برای کسی که به پام میمونه همه کار کنم همه ی تلاشمو میکنم که یه زندگی خوب کنار هم داشته باشیم و به هم آرامش بدیم
      تو دنیا هم پسر ودختر بد هس هم خوب
      خوب ها باید همدیگه رو پیدا کنن اونوقت میفهمین زندگی با هم چقدر خوبه

      پاسخ ها

      • حمید

        سلام شادی خانوم
        واقعا به حرفات ایمان قلبی داری؟ دور از جون شما زیاد دیدم دخترایی رو که اولش مثل شما حرف میزنن ولی بعدش پدر شوهرشونو در میارن. تا جاشون محکم شد همه چی یادشون میره. به قول معروف میگه: بذار خودمو جا کنم ببین چه ها میکنم... سرتو درد نیارم منم دوست دارم عاشق بشم و واسه عشقمم همه کاری میکنم و خیلی از پسرها هم مثل منن ولی نمیدونم این وسط چی گم شده که هیچی سر جای خودش نیست و بعد از یه مدت همه چی عوض میشه. شاید باید خانومها بیشتر یاد بگیرن که مدیر خانواده مرده و باید اطاعت پذیر باشن درست مثل وقتی که خونه پدر از پدرشون حرف شنوی داشتن. مشکلات وقتی شروع میشه که نقشها تو زندگی عوض میشه و زن میخواد با شوهرش برابری و رقابت بکنه و مردونگی کنه. هر کی باید سر جای خودش باشه.به قول یه عزیزی میگفت اگه همین جور پیش بره تا چند وقت دیگه زحمت زایمان هم میفته گردن مردها

    • ایمان

      برین با دلار 7000 تومان ازدواج کنید . برین با طلای هر گرم طلای 200 هزار تومان ازدواج کنید . من خودم فروشنده لوازم خانگی و داداشم طلا فروشی داره . خدایی هم با این قیمتها و خرج و مخارج بالا زندگی کیف داره . تا اخر عمر باید قسط بدی . ول کن اقا برو پولتو پس انداز کن و خرج خودت کن .

    • بهزاد

      اون کسی که میگه ازدواج بده مخش تاب داره یا دنبال ولگردی هایه بی مورده با ازدواج کردن دین آدم کامل میشه یه خورده فکر بکنید آدم برایه چی کار می‌کنه برایه چی زحمت می‌کشه اگه بخوای زن رو از تو زندگی حذف کنی اصلا زندگی کردن فایده ای نداره هرروز تکراری هرروز تنها هرروز گناه اگه یه خرده عقلانی فکر کنید مفهمید ک ازدواج کردن آدم رو از گناه دور می‌کنه و به آرامش میرسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حرف شما درست فقط بشرط این که آدمشو بجور ی چون اگه اون طرف انسان نباشه عکس این میشه

      • شاهین

        بهزاد جان اگه با دین کامل یه دونه نون بهت دادن .ازدواج بدون پول یعنی بدبختی

      • رضا

        چی میگییی عاموووو ادم گشنه دین و ایمون نداره مردم ندارن تو میگی دین کامل میشه امثال تو میگن طرف زن بگیره بدبختی بکشه که دین کامل شه عقلت به کار بنداز بعد بیا نظر بده

    • نیروانا

      جالبه دختران تن پرور و تنبل و پسران بول الهوس و تن لش و بی عرضه اومدن نظر مخالف میدن!و دلایل همشونم برای ازدواج نکردن مشترکه! ول گردی و تن پروری!!!!!
      انقد خودشونو بی ارزش میدونن که ترجیح میدن هم خواب سگ باشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای تن ناپرور
        ای نا بولهوس
        پای معصوم
        ای تهمت نرن

      • مسیحا

        تا نود درصد آقایان تو نظرات شرکت کردند

        ، دختر ایرانی اگر مسئولیت پذیر بود
        به زندگی کردن و پرورش و ارتقا اهمیت می‌داد نه به پول و مادیات

    • نیروانا

      ازدواج عرضه میخواد که دخترای تنبل و پسرای هوس باز از عهدش بر نمیان
      والسلام

      پاسخ ها

      • علی

        آفرین واقعاحق مطلبواداکردی

      • بدون نام

        تو خوبی
        تو با عرضه
        تو جوون گول بزن

      • رضا

        زکی بابا به چی گفتی بگی منم هستم فک کنم تو غار زندگی میکنی .ه

    • زهرا

      دختری که ۲۰سالشه واز خونه نشینی متنفره وواسه زندگیش هدف داره هدفشم کار سینماست ولی درست،ولی۵ساله که با کسی در ارتباطه وخیلی هم دیگه رو دوست دارن،ولی میترسه با ازدواج رسیدن به همه هدفاش سخت بشه،شایدم نشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        !!!چی

    • علی خ

      و من مخالف ازدواج نيستم . من موافق عشق هستم . اگر عشق به ازدواج تبديل شود خوب است ولي اميدوار نباش كه ازدواج بتواند عشق بياورد اين غير ممكن است . عشق مي تواند به ازدواج تبديل شود .

      – بايد خيلي هشيارانه عمل كني تا بتواني عشق را به ازدواج بدل كني .

      ولي مردم معمولاً با ازدواج كردن عشقشان را نابود مي سازند .

      آنان براي نابودي عشق به هر كاري متوسل مي شوند و سپس رنج مي كشند .

      و پيوسته مي گويند : چه چيزي خطا رفت ؟

      آنان خودشان نابودگر هستند و براي اين نابودي هر عملي را انجام مي دهند .

      خواست و اشتياق فراواني براي عشق وجود دارد ولي عشق به آگاهي نياز دارد .

      و تنها آنگاه است كه عشق به بلنداي راستين خود مي رسد .

      و اين بلنداي راستين ازدواج است ولي اين ربطي به قانون ندارد .

      بلكه ازدواج دو قلب است در تماميت .

      ازدواج يعني عملكرد يك زوج در هماهنگي و همزماني .

      ولي مردم عشق را آزمايش مي كنند ( اشتياقشان خوب است ولي عشق هايشان پر از حسد ، احساس مالكيت ، خشم و بد عنقي است ) ولي چون آگاه نيستند ، بزودي آنان را نابود مي كنند ، براي همين است كه مردم در طول قرن ها به ازدواج وابسته شده اند .

      مردم فكر كرده اند كه بهتر است با ازدواج شروع كنند ، تا قانون بتواند از آنان در مقابل نابودي عشق محافظت كند .

      جامعه ، دولت ، دادگاه ، پليس و كشيش ، تمام اينها شما را مجبور مي كنند تا در چهارچوب ازدواج رسمي باقي بمانيد و اينگونه تو تنها برده اي بيش نيستي .

      اگر ازدواج به صورت رسمي و تشكيلاتي باشد ، در آن تشكيلات تو فقط يك برده هستي . تنها بردگان هستند كه ميل دارند درون تشكيلات زندگي كنند .

      ازدواج پديده اي كاملاً متفاوت است . ازدواج اوج عشق است و به اين صورت خوب است . من مخالف ازدواج نيستم ، بلكه موافق ازدواج واقعي هستم .

      من مخالف ازدواج هاي دروغين و كاذب هستم . ولي اين نوع ازدواج ها شايع هستند و نوعي ترتيبات تشكيلاتي هستند كه به مردم نوعي امنيت ، آسايش و مشغوليت مي دهند . شما را مشغول نگه مي دارد ولي غير از اين شما را غني نمي كند و تغذيه تان نمي كند .

      پس اگر طبق ضوابط من ازدواج كني ، مي تواني دعاي خير مرا داشته باشي .
      (این متن کپی شده وبه درد من خورده)

    • ارش

      کسانی که در این دوره زمانه قصد ازدواج دارند سریعا به تیمارستان جهت درمان خود مراجعه نمایند. و من الله توفیق

    • مجتبی

      سلام من ۳۷ سالم هست و تا حالا هم ازدواج نکردم و فکرم نمیکنم دیگه بتونم ازدواج کنم تنها زندگی میکنم و دیگه عادت کردم به تنهایی

    • مهراب

      ازدواج خیلی عالیه همینو بس

      پاسخ ها

      • امین

        اگ شرایطشو داشته باشی . ولی من الان ۲۳ سالمه و نامزد کردم. مایه دار نیستیم . ولی پدر مادرم خیلی دوست دارن من ازدواج کنم. و خودمم عاشق دختره شدم واقعا چشمم هیچی رو نمیبینه. سردرگمم. خدا بهم کمک کنه

    • ......

      بنظرم زماني كه ديدي ديگه نميتوني جواني كني بايد ازدواج كرد

    • جواد

      اقا ما همه چی تمومیم
      الان قصد ازدواج دارم
      دختر هست؟؟؟؟؟؟؟

    • مجرد

      من که وقتی به ازدواج و مشکلاتش فکر میکنم وحشت میکنم. راستش تصمیم گرفتم اصلا ازدواج نکنم. زنده باد مجردی تا آخر عمر

    • برهان

      ازدواج کردن خیلی هم بد نیست . ولی درکل مجردی صفاش بیشتره.

    • برهان

      بابا ول کنید ازدواجو چیه این همه بدبختی .

    • بینام

      تنهایی آزار دهنده هست ولی بهتر از انتخاب اشتباه هست

    • رضا

      سلام دوستان ازدواج خوبه ولی بول داشتن و عشق و محبت لازمه ولی اگر بول هم نبود دل به دریا بزنید بالاخره تو این کشور بزرگترها کمک میکنن و یه چیز دیگه این که دو طرف باید مورد اعتماد باشند وگرنه ازدواج چرا بد باشه.

    • رضا

      عشق دو طرف هم خوب است من که دوست دارم یکی همدمم باشهه کنارم باشه نمیدونم درستهه یا نه به نظر این نظرات سلیقه ای هست من نوعی دوست دارم ازدواج کنم منم وقتی به اینده خرج و مخارج بیش میاد نگران میشم و بنظزم دل رو بزنید به دریا خدا بزرگه یا علی

    • علی

      ازدواج خوب است

    • بدون نام

      طلا گرمی۵۰۰ سیب زمینی کیلوی۱۵ پیاز کیلویی۱۷ اجاره ی یک خانه بسیار کوچیک در پایین ترین نقطه شهر یک میلیون رهنش به کنار پراید شده۵۰ یه یخچال خیلی معمولی۷- ۸ تومن و...... حالا هی بگید ازدواج خوبه. بابا ول کنید جون خودتون برید بچسبید به مجردی به نفع همه است

    • رضا

      عشق و عاشقی و ازدواج و کشک و اشششش حوصلههه داری با این همه گرونی کدوم دیوانه ای زن میگیره فقط اونایی که پولشون از پارو بالا میزنه دو ریال تو حسابمون هست مجردیم باش صفا میکنیم وقتی پیر شدبم یه پبرزن میگیریم یه غذایی بده بهمون تا وقتی زتده ایم تموم شد رفت

    • مجتبی

      من ۳۸ سالمه و مجرد هستم تنها هم زندگی میکنم هرجا برم بیا اختیارم دست خودمه راحت دارم زندگی میکنم تنهایی هم خیلی خوبه من دوس دارم تنهایی رو اونی که میگه ازدواج کن صداش از کجای گرم درمیاد خونه ماشین کار خوب داره

    • عرفان

      من از ۱۴سالگی ازدواج خیلی خوشبختم پولهم در حد نون شب دارم خیلی راضیم

    • جیم

      خلاصه شرایط بغرنجه نمردیم راحت بشیم

      چون حاصل آدمی در این شورستان .. جز خوردن قصه نیست تا کندن جان
      خرم دل آنکه زین جهان رود برفت .. وآسوده کسی که خود نیامد به جهان

      یه شعر از خودم:
      سینه ام سنگین شده از فرط محبت
      میتپد قلبم به سختی در این قبر محبت
      میجویم خوبرویی لایق ابراز محبت
      بنشانم روی او بر کوه محبت
      بکشم بر موی او دست محبت
      بگذرد هر روزمان در استخراج محبت
      کسی چون من نباشد افسون محبت
      صد حیف ندارم کسی برای محبت

      پاسخ ها

      • جیم

        بالاخره اردواج کردم، با یه دختر خیلی خوب (فرشته). البته همه چیز گرونه ولی اینکه بخواید این نعمت ار خودتون سلب کنید اشتباه بزرگی کردید. اگه میتونید یه زندگی حتی نقلی هم داشته باشید ازدواج کنید. بهترین نعمت خدا یه همدمه. برای تمام عمرت.

      • جیم

        بخاطر کرونا عروسیمون رفت روهوا معلومم نیست کی بشه! خلاصه ازدولج دردسرهای خودشم داره گرونی رو جدی بگیرید! الان بیشترین مشکلم اینه که همدیگرو حیلی دیر به دیر میبینیم شرابط جوری که نمیشه! درکل برگردم به عقب احتمالا انتحابم رو فرد شاغل خواهد بود در هر صورت به همینم راضیم ولی ار نطر عقیدتی خیلی خونواده سخت گیری دارن و رسم و رسوم دودستی چسبیدن! نمیزارن بریم سر حونه زندگیمون! خلاصه خیال شیرینتر از واقعیت هست!!!

    • پسر

      این همه میخای بیوفتی توی قرض و بدبختی برا مخارج عروسی و اجاره خونه و کلی چیزای دیگه. اخرشم میبینی میره با یکی دیگه و طلاق، تو میمونی و کلی سکه که باید بدی.... خلاصه اینکه اقا پسرا با مجردی عشق دنیارو بکنین و هیچ وقتم زن نگیرین، بگیرین بدبختین

    • کاوه

      ازدواج اشتباه بزرگ دوطرفه است. مرگ تدریجی.

    • ممل

      اول باید به این نتیجه برسی که هدفت از ازدواج چیه؟!!!
      به بلوغ هایی که لازمه رسیدی؟!!!
      بعد مسئولیت پذیری و تو خودت ببینی
      بعد ببینی طرفی که میخای فکر و درکش باتو هم جهت و همسو هست آخرشم
      جیبتو نگاه کنی ببینی شدنی هست
      که اکثرا تو مرحله آخر رد شدن!!!!!

    • الی

      نظر ها رو خوندم هیچ کسی بی دلیل جرف نزده دیده که میگه.
      گرونی و بیکاری و...خیلی تاثیر گذارن
      ولی ته ته دلمون کی فرار می کنه از ی همدم؟
      پس نذاریم شرایط اعتقاداتمون و عوض کنن
      ازدواج تو زمان مناسب (امادگی فکری و اخلاقی و مالی) و با ادم مناسب بهترین اتفاق زندگی محسوب میشه.
      ازدواج ی مزیتی داره که ما پدر و مادر و حق انتخاب نداشتیم حداقل شریک زندگیمون و حق انتخاب داریم
      که اونم انتخاب نکنیم پس کی می خواد تو هر شرایطی پشتم وایسته و پشتش وایستم؟

    • ایمان

      خداوکیلی من هم مقداری پول دارم هم یه شغل متوسط هم از خودم مطمعنم ( از همه لحاظه ) ولی واقعا خیلی ازدواج برام سنگینه چون میگم از فردا باید تاوان سختی رو بدم و زندگیم شرایط سختی پیدا می کنه
      تنها دلیل ازدواج نکردنم همینه تا به امروز
      همش بخاطر بی ثباتی شرایط کشور

    • سالار

      تو این شرایط ازدواج یه کار بسیار احمقانه ای است.

    • سالار

      تو این شرایط ازدواج یه کار بسیار احمقانه ای است.

    • یک زن ایرانی

      سلام .بنده ۱۸ ساله ازدواج کردم و مادر دو بچه هستم .شکر خدا در این سالها به موقعیتهای مالی و شغلی و تحصیلی رسیده ام و از زندگیم راضیم .ازدواج وقتی آگاهانه باشد و هدفمند خدشه ای بر آن وارد نیست نه از تحصیل می مانی نه از پیشرفت.منتها زندگی مشترک فرمول و قوانین مختص خود را دارد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی مرسی

    • ایرج

      منم نظر خودم رو بدم.البته هر کی یه شرایطی داره ،،مشکل اصلی من پوله،،شاید بعضی مسائل حل بشه مثل صبر ،اخلاق یا با بعضی مشکلات کنار بیایم مثل قیافه،فرهنگ و غیره....
      ولی هیچ وقت نمیشه مشکل مالی م رو برطرف کنم چون کلا وجود نداره ....پس چیزی رو که وجود نداره رو نمیشه کاریش کرد.
      خودم رو هم نمیتونم گول بزنم.پس مجرد میمونم و صبر میکنم.همین

    • سامان

      من نظرات رو از سال 90 که میخوندم به این نتیجه رسیدم که عشق در کنار پول میسر هست و هرکسی غیر از اینو گفته بیمعنیه و دروغ گفته،تو سالهای مختلف نظرات نسبت به موقعیت تورمی تغییر میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج