۱۵۲۰۷۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

گفت و گو با رامتين خداپناهي

فيلمنامه ضعيف، بيننده را فراري مي دهد

رامتين خداپناهي که چندي پيش با سريال «رهايي» به مناسبت هفته نيروي انتظامي روي آنتن شبکه دو بود، فيلم سينمايي «اسم رمز، خيانت» ساخته جديد سعيد عالم زاده را آماده پخش دارد.

بانی فیلم - محمد حسين داودي: رامتين خداپناهي که چندي پيش با سريال «رهايي» به مناسبت هفته نيروي انتظامي روي آنتن شبکه دو بود، فيلم سينمايي «اسم رمز، خيانت» ساخته جديد سعيد عالم زاده را آماده پخش دارد. تصميم گرفتيم با توجه به حال و هواي اين روزهايش با او گفت و گويي داشته باشيم:

فيلمنامه ضعيف، بيننده را فراري مي دهد

اين روزهايتان چگونه سپري مي شود؟

اين روزها مشغول مطالعه و تدريس هستم.

در حال حاضر چه پروژه هايي را آماده پخش داريد؟

فيلم سينمايي «اسم رمز، خيانت» ساخته سعيد عالم زاده و تله فيلم «نگاهم کن» به کارگرداني اکبر منصور فلاح از کارهاي آماده پخش من است.

آخرين پروژه اي که از شما پخش شد سريال «رهايي» بود. دليل اصلي کم حضور داشتن کاراکتر شما در اين سريال چه بود؟

در اين سريال قراربود در ۵قسمت اول حضور داشته باشم؛ چون بيشتر صحنه هاي فيلم در بيمارستان و سوله اي تصويربرداري شده بود که گروگانگيري ها را به تصوير مي كشيد، حتي خانم حجار هم کمتر جلوي دوربين قرارداشتند. در واقع موضوع اصلي کم ديده شدن برخي از بازيگران در اين سريال همين است.

رهايي با توجه به کم ديده شدن بازيگران توانست براي مخاطب اهميت داشته باشد؟

بله، فکر مي کنم با ژانر پليسي که داشت توانست مردم را راضي کند. من خودم راضي بودم و کار خوبي بود.

چرا بيشتر نقش هاي شما پليسي است؟ گويا در فيلم «اسم رمز خيانت» هم نقش افسرپليسي را داريد؟

بله ( باخنده)، نقش افسر پليسي به نام مجتبي را بازي مي کنم.

به هرحال وقتي که در پروژه اي يک شخصيت خاص را قبول مي کني پيشنهاد هاي بعدي نيز با توجه به شخصيت پروژه قبلي صورت مي گيرد. من در «رهايي» هم نقش پليس را بازي مي کردم و راضي بودم.

پيشنهاد جديدي هم براي سينما و تلويزيون داشتيد؟

به تازگي يک سريال پيشنهاد شده که بنا به دلايلي نتوانستم همکاري کنم. خوشحالم که پيشنهاد تئاتر امسال زياد در برنامه ام بود، اما به دليل آنکه مشغول تدريس هستم نتوانستم در نمايشنامه اي حضور پيدا کنم. تئاتر علاوه بر وقت زيادي که ميخواهد با دستمزد اندکش هم حداقل بايد از لحاظ مالي تامين باشي تا بتواني حضور پيدا کني.

به عقيده شما تئاتر مثل قبل طرفدار ندارد؟

دارد، کساني که در آن حضور پيدا مي کنند حتما بايد از وضع مالي خوب برخوردار باشند. امروزه ما دستمزد بسيار کمي را در پروژه ها دريافت مي کنيم و به دليل آنکه تئاتر دستمزد ندارد و تمام فروشش از گيشه است تصميم دارم براي مدتي کار نکنم.

کيفيت فيلم و سريال ها را چگونه ارزيابي مي کنيد؟

به دليل تدريس و تصويربرداري پروژه ها وقت تماشاي سريال را ندارم، اما آنچه از صحبت هاي مردم مي شنوم کارها به شدت افت کرده و مانند قبل نمي درخشد.

تابستان سال گذشته سريال «اولين انتخاب» را کارکردم که بازيگران معروفي هم در آن حضور داشتند، اما به دليل ضعفي که فيلمنامه اين کار داشت باعث شد مردم توجهي به اين پروژه نداشته باشند.

سريال هاي ترکيه اي مخاطبان ما را آنچنان جذب خود کرده که حتي حاضر نيستند به طور تفريحي نگاهي به شبکه هاي داخلي بياندازند. کيفيت پايين پروژه ها علاوه بر ريزش مخاطب روزانه اي که دارد در دستمزد ما بازيگران هم به شدت اثر گذاشته است.

اين که بيشتر بازيگران از دستمزدشان ناراضي اند دليلش کيفيت است يا تعادل؟

مي توان گفت هردو تاثير بسياري گذاشته است. وقتي که فيلمنامه از ضعف زيادي برخوردار باشد قطعاً مخاطب به ديدنش نمي رود و علاوه بر اين ديده نشدن به کارهاي خوب هم لطمه وارد مي کند. يکي ديگر از اين مشکلات عدم هماهنگي درست در پرداخت دستمزد بازيگران است.

وقتي ۳۰۰ميليون تومان براي پروژه اي کنار مي گذارند آن هم مربوط به ۱۵بازيگر، اما به طور ناگهاني فقط ۱۵۰ميليون آن به يک بازيگر مي رسد و بقيه اعضا که وقتشان را کلاً روي پروژه گذاشته اند پول کمي را دريافت مي کنند همين يكي از مهم ترين دلايل افت شديد کيفيت است. همه چيز در اين سرزمين از اجاره خانه تا وسايل حمل و نقل عمومي بالا رفته و دستمزد ما هيچ تغييري نکرده است.

در آخر

اميدوارم هرچه زودتر اين روند اتمام يابد تا ما بتوانيم با کارهاي خوب نظر بينندگان را بيشتر از قبل به فيلم و سريال جلب کنيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج