۱۵۲۷۹۰
۲۴۹۰۱
۲۴۹۰۱
پ

محتوای حمایت‌شده

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

هایفوتراپی روشی جدید بدون درد و جراحی برای سفت کردن و جوان سازی پوست صورت است. این روش با تابش امواج اولتراسوند با شدت و تمرکز بالا به پوست انجام می شود.

برترین‌ها: تکنیک‌های درمانی مختلفی برای لیفت و سفت‌کردن پوست صورت و گردن وجود دارد اما بسیاری از این روش‌ها، تهاجمی هستند و عوارض و مشکلات زیادی را برای بیمار ایجاد می‌کنند. هایفوتراپی را می‌توان امن‌ترین روش برای لیفت پوست صورت، گردن و حتی دست‌ها دانست.

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

برای هایفوتراپی در کلنیک پارسه همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۷۷۲۰۴۹۱

۰۹۱۲۰۱۵۶۳۱۶

هایفوتراپی چیست؟

در جواب سوال هایفو چیست باید گفته شود هایفوتراپی(HIFU)، مخفف عبارت High Intensity Focused Ultrasound است. این عبارت در فارسی به امواج فراصوت پرتوان ترجمه می‌شود. درواقع برخلاف بسیاری از روش‌های بهبود زیبایی، در هایفوتراپی این امواج فراصوت هستند که وظیفه درمانی را به عهده دارند.این عمل امروزه به یکی از روش‌های پرکاربرد برای زیبایی و جوانسازی استفاده می‌شود.

کاربردهای هایفو‌تراپی چیست؟

برای آشنایی با جوانسازی صورت با استفاده از هایفوتراپی بهتر است برخی از کاربردهای آن را بشناسید. به طور کلی از هایفوتراپی برا انجام عمل‌های زیر انجام می‌شود:

لیفت صورت

لیفت صورت با استفاده از هایفو به کمک امواج اولتراسوند انجام می‌شود. این امواج با نفوذ به لایه‌های درونی پوستهمراه با گرمای طبیعی در آن‌ها باعث کلاژن سازی شده و موجب جوانسازی صورت می‌شوند.

لیفت غبغب

غبغب یکی از ناحیه‌های حساس صورت است که بر روی زیبایی شما تاثیر زیادی دارد. استفاده از هایفوتراپی برای از بین بردن غبغب بسیار رایج است. در این روش با استفاد از امواج پوست صورت و غبغب را تحریک کرده و حجم غبغب را کمتر می‌کنند.

لیفت پوست گردن و دکلته

جوانسازی صورت با استفاده از لیفت پوست گردن و دکلته نیز یکی از کاربردهای پرطرفدار هایفوتراپی شناخته می‌شود. در این روش بعد از وارد کردن امواج به پوست و شروع فرایند کلاژن سازی پوست را کشیده و عمل لیفت را انجام می‌دهند.

بهبود وضعیت خط چانه

از بین بردن خط چانه یکی از دغدغه‌های دیگری است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. استفاده از روش هایفوتراپی می‌تواند روش مناسبی برای از بین بردن خط چانه باشد.

بهبود کشسانی و رفع ناهمواری بافت پوست

در گذر زمان و بالاتر رفتن سن پوست صورت دچار افتادگی و کشسانی قابل توجهی می‌شود که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. برای از بین برن این افتادگی نیز می‌توان از هایفوتراپی استفاده کرد چرا که این روش با کمترین تهاجم می‌تواند شما را یک قدم به جوانی نزدیک‌تر کند.

کاهش چین و چروک پوست

یکی از مهم‌ترین کاربردهای هایفوتراپی کاهش چین و چروک پوست شناخته می‌شود. استفاده از هایفو برای از بین بردن چین و چروک یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این روش است که همواره مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد.

اصلاح طرح لبخند

برای اصلاح طرح لبخند نیز می‌توان از روش هایفو استفاده نمود. این روش کم تهاجم می‌تواند جواب دهی بسیار خوبی برا اصلاح طرح لبخند داشته باشد.

رفع منافذ باز پوست

این کاربرد هایفوتراپی برای بسیار از افراد ناشناخته است اما در کمال توجه استفاده از هایفوتراپی برای رفع منافذ باز پوست نیز کاربردی است

مراحل انجام هایفوتراپی چیست؟

‎برای انجام هایفو نیازی به آمادگی و یا مراقبت خاصی قبل از آن نیست. فقط در ابتدا باید تمام مواد آرایش و یا مراقبت از پوست روی ناحیه مورد نظر را تمیز کنید. پزشک یا تکنسین این کار را برای شما انجام می‌دهد.

‎همچنین قبل از شروع مقداری کرم بی حس کننده موضعی را روی محل درمان استفاده می‌کنند و مقداری ژل سونوگرافی را روی آن می‌زنند. سپس دستگاه هایفو را در مقابل پوست قرار داده و آن را تنظیم میکنند. برای این کار از نمایشگر سونوگرافی استفاده می‌کنند. سپس به مدت ۳۰ الی ۹۰ دقیقه امواج را به صورت پالس‌های کوتاه به محل مورد نظر می‌فرستند و در پایان چنانچه نیاز به درمان دیگری باشد آن را انجام می‌دهند.

‎همانطور که گفته شد اعمال این پالس‌ها ممکن است با سوزش و گرما همراه باشد که در صورتیکه برایتان آزار دهنده باشد می‌توانید از یک مسکن یا ضد التهاب استفاده کنید. بعد از عمل نیز نیازی به مراقبت نبوده و بلافاصله می‌توانید فعالیت‌های روزانه خود را شروع کنید.

همانطور که گفته شد در این روش از انرژی امواج استفاده می‌شود. این انرژی لایه‌های زیر پوست را مورد هدف قرار داده و امواج روی نقطه خاصی در آنجا متمرکز می‌شوند.

از آنجاییکه تمرکز امواج در لایه‌های زیرین است جذب لایه‌های بیرونی نمی‌شود و آسیبی به آن‌ها نمی‌رساند. با حرارت دادن سلول‌های لایه‌های زیرین، بافت گرم شده باعث تخریب سلولی می‌شود وسلول‌ها را وادار به تولید کلاژن بیشتر می‌کند.

کلاژن، پروتئینی است که باعث استحکام پوست می‌شود. با افزایش کلاژن، خطوط و چین و چروک‌های ریز حزف شده و باعث می‌شود پوست سفت و محکمتر و چروک کمتر شود. به این ترتیب خستگی، افتادگی پوست در اطراف چشم، صورت، چانه، گردن و سینه تنها با یک روش درمانی که به، بطور قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند.

طبق نظر متخصصان در مقایسه با دیگر روش‌ها عمق نفوذ گرمای امواج هایفو در پوست بیشتر و در نتیجه تولید کلاژن بهتر صورت می‌گیرد. میزان نفوذ این امواج سه برابر لیزر و یک و نیم برابر آراف است.

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینههایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینههایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

احساسی که حین انجام هایفوتراپی تجربه می کنید

ممکن است به هنگام انجام هایفو درد بسیار خفیف و جزئی به صورت پالس‌های ضعیف و ریز وجود داشته باشد. برای افرادی که این احساس برایشان خوشایند نیست به هنگام شروع، پزشک از استامینوفن یا یک داروی ضد التهاب مثل ایبوپروفن استفاده می‌کند. بعد از انجام درمان، قرمزی خفیف در موضع تحت درمان ظاهر می‌شود که طی چند ساعت برطرف می‌شود. در برخی موارد ممکن است احساس سوزن سوزن شدن تا چند روز در محل ادامه داشته باشد.

هایفوتراپی برای چه کسانی مناسب است؟

‎ اگرچه برای جوانسازی پوست، هایفوتراپی روش بسیار مناسبی است و جایگزین خوبی برای عمل جراحی است، اما برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

  • به طور کلی، اثرگذاری این شیوه برای افراد بیشتر از ۳۰ سال با پوست ملایم، بیشتر است و موارد زیر ممکن است موارد مناسبی برای استفاده از هایفو نباشند.
  • کسانی که پوست خیلی شل یا فشرده دارند. این افراد ممکن است برای نتیجه مطلوب نیاز به درمان‌های دیگری نیز داشته باشند.
  • افراد مسن‌تر که پوستی بسیار شل و یا کرکی دارند. برای این افراد ممکن است نیاز به عمل جراحی باشد.
  • افراد مبتلا به عفونت و دارای ضایعات پوستی و یا ایمپلنت فلزی در ناحیه مورد نظر

هایفوتراپی چه مزایایی دارد؟

طبق آمار انجمن جراحی زیبایی آمریکا در سال‌های اخیر استفاده از هایفوتراپی در لیفتینگ صورت رشد چشمگیری داشته است. این آمار نشان می‌دهد که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ استفاده از این روش حدود ۶۵ درصد افزایش یافته است. در یک تحقیق، بیش از ۶۵ درصد افراد تحت درمان بعد از سه ماه تفاوت چشمگیر و مطلوب در صورت و گردن خود مشاهده کردند. مطالعه دیگری بهبود وضعیت صورت، شکم و ران را بعد از سه ماه تایید کرده است. از مزایای این روش در زیبایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینههایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

عوارض جانبی هایفوتراپی

برای شناخت بیشتر عمل هایفوتراپی بهتر است با برخی از عوارض آن نیز آشنا شوید:

  • احتمال ایجاد لک 
  • تورم و قرمز شدگی
  • احساس سوزش
  • دوره‌ی نقاهت طولانی
  • امکان بازگشت 
  • هزینه بالا

میزان ماندگاری هایفوتراپی چقدر است؟

نتایج انجام هایفوتراپی حداقل 6 ماه و حداکثر 3 سال پس از انجام آن قابل مشاهده هستند. البته ماندگاری نتایج هایفو به عوامل بسیاری از جمله سن، سلامت عمومی، سبک زندگی، رژیم غذایی و میزان کلاژن‌های پوست بستگی دارد و ماندگاری هایفو در افراد مختلف می‌تواند کاملا متفاوت باشد.

مراقبت های لازم بعد از هایفوتراپی

مراقبت‌های لازم بعد از انجام هایفوتراپی یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که باید بعد از انجام هایفو انجام دهید. این مراقبت‌ها شامل موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

مراقبت از پوست در برابر اشعه خورشید

به طور کلی اشعه‌های خورشید در حالت طبیعی برای پوست آسیب زا هستند. بعد از انجام هایفو نیز بهتر است از پوست در برابر اشعه خورشید مراقبت‌های لازم را انجام دهید.

مصرف روزانه بیشتر آب

مصرف آب می‌تواند نتایج مطلوب‌تری در عمل هایفو برای شما به ارمغان بیاورد پس بهتر است به مصرف روزانه آب توجه ویژه‌ای داشته باشید.

عدم برخورد دست یا هر وسیله دیگر با پوست

محافظت است پوست در مواجه با برخورد دست یا هر وسیله دیگر  می‌تواند از عوارض غیرقابل جبران پیشگیری کند.

عدم مصرف نوشیدنی‌ های کافئین دار و الکلی

مصرف نوشیدنی‌ های کافئین دار و الکلی می‌توانند تاثیرات مخربی روی سلامت جسمانی شما داشته باشند پس بهتر است از مصرف این نوشیدنی‌ها خودداری نمایید.

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

هزینه درمان با هایفوتراپی، از بسیاری از روش‌های درمانی مشابه ارزان‌تر است و به طور کلی می‌توان هایفو را یک تکنیک اقتصادی برای درمان افتادگی پوست در نظر گرفت.

قیمت اعلام شده توسط پزشکان، به مساحت مد نظر از صورت، دستگاه استفاده شده و میزان شهرت و تجربه پزشک مرتبط است.

با این حال می‌توان انتظار داشت که در کلینیک‌های مختلف بتوان با قیمت‌هایی بالاتر از ۱ میلیون تومان و پایین‌تر از ۵ میلیون تومان، هایفوتراپی را انجام داد. در نظر داشته باشید که یک جراحی ساده پوست، بسیار بیشتر از یک میلیون‌ تومان هزینه دارد و البته عوارض زیادی را نیز برای شما به دنبال خواهد داشت.

تفاوت لیفت صورت و هایفوتراپی چیست؟

به طور خلاصه این دو روش هر دو برای جوانسازی صورت مورد استفاد قرار می‌گیرند اما تفاوت‌هایی نیز در آن‌ها وجود دارد که باید به آن‌ها توجه داشت. در ابتدا باید توجه داشت که هایفوتراپی برخلاف لیفت روشی کم تجاهم است. همچنین باید اشاره کرد که در هایفوتراپی پوست صورت به شکل یک نواخت درمان می‌شود اما در لیفت این درمان به شکل ناحیه‌ای انجام می‌شود.

طول درمان هایفوتراپی چقدر است؟

بر اساس تحقیقات به دست آمده برای دیدن نتایج نهایی عمل هایفو به 2 تا 3 ماه زمان نیاز است. در این مدت نتایج عمل تثبیت شده و عوارض جانبی به مرور زمان از بین می‌رود.

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

بهترین  دستگاه برای هایفوتراپی کدام است؟

امروزه برای انجام هایفوتراپی از دستگاه‌های متخلف با کاربردهای متفاوت استفاده می‌شود. برای آشنایی با این دستگاه‌ها و مقایسه آن‌ها با یکدیگر در ادامه به موارد زیر دقت کنید:

دستگاه اولترا و دلتا

باید گفت دستگاه اولترا و دلتا یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های مورد استفاده برای هایفوتراپی هستند. تعداد شات‌های دستگاه اولترا و دلتا با هم یکسان است اما قیمت هرکدام از این دستگاه‌ها باهم متفاوت می‌باشد. این دستگاه بدون درد و خونریزی جوانسازی صورت را ممکن می‌کند.

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

دستگاه سه بعدی

دستگاه سه بعدی یکی از نسل‌های جدید دستگاه‌های هایفوتراپی است. این دستگاه قابلیت زدن شات‌های همزمان در 11 لاین به شکل همزمان را دارد که این مزیت باعث می‌شود سرعت درمان به شکل قابل توجهی بالا برود.

دستگاه چهار بعدی

آخرین نسل دستگاه هایفوتراپی که به تازگی وارد بازار ایران شده، دستگاه چهار بعدی یا 4d است. این دستگاه علاوه بر سرعت بالا تاثیر قوی‌تری نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد.این دستگاه توانایی استفاده برای مشتری‌های بیشتر را نسبت به دستگاه سه بعدی دارد و قیمت آن نسبت به دستگاه سه بعدی بهتر است.

دستگاه سالنی (v-max)

این دستگاه با تمرکز امواج اولتراسوند در محدوده‌ها مشتخص به صورت تک شاتی عمل می‌کند برای همین سرعت درمان در آن پایین‌تر از سایر دستگاه‌ها است. این دستگاه قیمت پایین‌تری نسبت به ثایر دستگاه‌ها دارد و و بیشتر از آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

مینی هایفو

 این دستگاه که به دستگاه هایفو ختنگی نیز مشهور است، می‌تواند در تقویت و جوانسازی پوست موثر باشد و چین و چروک‌های اطراف چسم را از بین ببرد.

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

اقدامات لازم قبل از هایفوتراپی

برای راحت‌تر شدن هایفوتراپی بهتر است اقدامات زیر را قبل از هایفو انجام دهید:

  • تبخال و تب نداشته باشید
  • قبل از عمل آرایش نکنید
  • از مرطوب کننده استفاده نکنید
  • سابقه بیماری پوست نداشته باشید

سوالات متداول

هایفوتراپی چگونه انجام می‌شود؟

همانطور که گفته شد هایفوتراپی با استفاده امواج فراصوت منجرب به جوانسازی صورت می‌شود. در فرایند درمان هایفوتراپی، این امواج به لایه‌های عمیق پوست نفوذ کرده و باعث شروع فرایند نئوکلاژنوزیس می‌شوند. نئوکلاژنوزیس در واقع فرایند تحریک سلول‌های پیر پوست است که باعث کلاژن سازی مجدد پوست و در نتیجه جوانسازی می‌شود. کلاژن سازی مجدد پوست باعث سفت شدن افتادگی‌های پوست و جوانسازی می‌شود.

به چند جلسه هایفوتراپی نیاز است؟

معمولا تعداد جلسات هایفوتراپی به خود بیمار بستگی دارد. بسیاری از بیماران بعد از یک جلسه هایفوتراپی تاثیرگذاری هایفوتراپی مورد نظر خود را مشاهده می‌کنند اما برخی از بیماران بعد از 9 تا 12 ماه به یک جلسه درمانی نیازمند خواهند بود.

هایفوتراپی بعد از تزریق بوتاکس امکان پذیر است؟

انجام هایفوتراپی بعد از تزریق بوتاکس امکان پذیر است اما مراجعان باید حداقل 3ماه بعد از تزریق از انجام هایفوتراپی خودداری کنند.

کلینیک پارسه

خدمات در مجموعه ما شامل:

۱. خدمات لاغری

  • شامل رژیم رایگان بادی انالیز رایگان +استفاده از هر دستگاه
  • دستگاه لاغری کولتک (کاهش سایز ۵ الی ۷ سانتی متر طی یک جلسه
  • دستگاه لاغری کویتیشن کاهش سایز ۱۰ سانتی متری طی ۷ الی ۱۰جلسه
  • دستگاه لاغری جی فایو کاهش سایز محسوس و فرمدهی شدید دوره ۵ الی ۱۰ جلسه
  • دستگاه لاغری ار اف لاغری شدید و رفع افتادگی پوست

۲. خدمات زیبایی

  • مشاوره و ویزیت رایگان پزشک
  • دستگاه هایفو (لیفت پوست بدون جراحی) طی یک جلسه رفع غبغب و افتادگی پوست
  • فیلر لب
  • پلاسما جت طی یک جلسه رفع افتادگی پشت پلک
  • خال برداری
  • لیفت پوست با نخ
  • انواع مزوتراپی‌ها
  • میکرونیدلینگ
  • مزوتراپی و پی آر پی مو سر

۳. خدمات فیشیال و پاکسازی

  • با مشاوره پزشک
  • با استفاده از دستگاه هیدروآکوا فیشیال و انواع ماسک‌ها

۴. لیزر مو زائد

  • به روزترین دستگاه لیزر ۲۰۲۱تیتانیوم
  • کاملا بدون درد
  • دارای ۳ طول موج و مناسب برا‌ی انواع تایپ پوستی

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۷۷۷۲۰۵۵۷

۰۲۱-۷۷۷۲۰۴۹۱

۰۹۱۲۰۱۵۶۳۱۶

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

نمونه‌های خدمات را از اینستاگرام دنبال کنید.

@parseeclinic

هایفوتراپی چیست؟ کاربرد، ماندگاری، مزایا و هزینه

فرجام غربی، تقاطع مظفری نیا (سراج)، نرسیده به عبادی، پلاک ۳۹۸،طبقه۲، واحد۷

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج