۱۵۴۵۶۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

قیمت طلا افزایش یافت

قیمت طلا در بازار جهانی بدنبال توقف صعود دلار روز جمعه موفق شد به بالای ۱۲۰۰ دلار صعود کند و برای سومین هفته پیاپی افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا: قیمت طلا در بازار جهانی بدنبال توقف صعود دلار روز جمعه موفق شد به بالای ۱۲۰۰ دلار صعود کند و برای سومین هفته پیاپی افزایش یافت.

این فلز ارزشمند پس از اینکه اوایل ماه جاری به پایین‌ترین قیمت در چهار سال و نیم گذشته رسید، تقریبا ثابت بود و هفته گذشته بین ۱۱۷۵ تا ۱۲۰۵ دلار در هر اونس معامله شد.

به گفته تحلیلگران موسسه اچ اس بی سی، اگرچه پایین بودن نرخ تورم و صعود دلار مانع افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد بود اما جهش قیمت این فلز به بالای ۱۲۰۰ دلار ممکن است سرمایه گذاران را برای خرید بیشتر طلا متقاعد کند.

طلا پناهگاه مطمئن سرمایه در برابر تورم محسوب می‌شود با اینهمه افزایش نرخ‌های بهره جذابیت سرمایه گذاری در این فلز را که دارایی بدون بهره است کمتر خواهد کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری روز جمعه با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۱۹۵ دلار رسید. این فلز ارزشمند هفته گذشته ۱.۰۲ درصد افزایش یافت.

طبق آمار صندوق بین المللی پول، اوکراین ذخایر طلایش را بیش از یک سوم در اکتبر کاهش داد و در مقابل روسیه ذخایر طلایش را برای هفتمین ماه پیاپی افزایش داد.

خرید و فروش قابل توجه طلا از سوی بانک‌های مرکزی بر قیمت‌های طلا تاثیر می‌گذارد. قیمت طلا در سال ۲۰۱۳ به دلیل نگرانی بازار نسبت به احتمال فروش ذخایر طلای بانک مرکزی قبرس که کمتر از ۱۵ تن طلا دارد، در مدت دو روز ۲۰۰ دلار سقوط کرد و این کاهش که در آوریل اتفاق افتاد باعث فروش گسترده در بازار جهانی و نزول ۲۸ درصدی طلا در سال گذشته شد.

طلا پس از هفتم نوامبر که به پایین‌ترین قیمت در چهار سال گذشته سقوط کرد، با افزایش تقاضا برای جواهرات و سکه طلا و همچنین نشانه‌های افزایش ذخایر بانک‌های مرکزی، شش درصد بهبود قیمت پیدا کرده است. شورای جهانی طلا برآورد کرده است خرید بانک‌های مرکزی در سال ۲۰۱۴ ممکن است حداکثر ۲۲ درصد افزایش پیدا کند.

بر اساس گزارش رویترز، در بازارهای فیزیکی خرید از سوی چین که بزرگترین مصرف کننده جهان است، ثابت ماند و نرخ طلا در این کشور دو تا سه دلار بالاتر از بازار جهانی بود که به پشتیبانی از قیمت‌های جهانی کمک کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج