۱۵۵۴۰۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تولید روزانه ی هزاران تن زباله در تهران

شهردار منطقه ۵ گفت: نشست هم اندیشی بهینه سازی تفکیک زباله از مبدأ با حضور قائم مقام و معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، مدیران و دبیران شورایاری منطقه ۵ برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران: پژمان پشمچی‌زاده شهردار منطقه ۵ در این نشست با اشاره بر اهمیت آموزش و ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند از مبدأ گفت: با رشد شهرنشینی معضلات زیست محیطی یکی از مباحث قابل اهمیت است که با توه به دغدغه مدیریت شهری دراین زمینه می‌بایست نسبت به آموزش و ترغیب شهروندان به مشارکت در حفظ محیط زیست گام برداشت.

پشمچی زاده شهردار منطقه ۵، تفکیک زباله از مبدا یکی از راهکارهای موثر در این زمینه بر شمرد و افزود: در این راستا طرح آموزش و پرورش چهره به چهره تفکیک پسماند از مبدأ بامراجعه آموزشگران به درب منازل و مراکز آموزشی در حال اجرا است.

منصور باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران درادامه با اشاره به اهداف مدیریت شهری در تحقق زمین پاک و آسمان بیان کرد: در همین خصوص اصلاح رفتار تفکیک و کاهش تولید زباله دوموضوع مورد توجه مدیریت شهری است که در این زمینه آموزش و جلب مشارکت شهروندان بسیار قابل اهمیت است.

وی تصریح کرد: تفکیک پسماند، تفکیک از مبدأ همچنین اصلاح الگوی مصرف ازجمله برنامه‌های مورد توجه است و نقش معاونت اجتماعی و فرهنگی در امر آموزش و فرهنگ سازی و تغییر الگوی مصرف شهروندان بسیار برجسته و مهم است.

باقر صاد با اشاره به هزینه‌های دفع زباله در شهر تهران تاکید کرد: تفکیک از مبدا زباله‌ها نقش چشمگیری در کاهش این هزینه ها دارد و در همین راستا نیاز است تا با اجرای برنامه‌های آموزشی لازم در مسیر فرهنگ سازی و تغییر سبک زندگی شهروندان حرکت کنیم.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۸ هزار تن زباله در تهران تولید می‌شود که ۵۰ درصد آن شامل پسماند خشک و قابل بازیافت است در همین خصوص ضرورت تفکیک از مبدأ این زباله‌ها برای پیشگیری از انواع آلودگی‌های محیط زیست اجتناب ناپذیر است.

باقرصاد ضمن اشاره به نقش مهم و موثر نهادهای مردمی و شورایاری‌ها در افزایش همکاری و تعامل شهروندان در خصوص کاهش تولید پسماند و تفکیک آن در مبدأ برشمرد و گفت: در این راستا حفظ بهداشت محیط و رعایت صرفه جویی در مصرف از جمله آموز‌ه‌های دینی است و باتوجه به ضرورت فرهنگ‌سازی و ترویج تفکیک پسماند در مبدأ و تفهیم اثرات زیست محیطی و اقتصادی آن بر سلامت و بهداشت شهروندان می‌تواند موضوع پسماند را بر یک فرصت طلایی تبدیل کرد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه افزود: در بخش پسماندهای تر نیر، حمل تصفه و دفن شیرابه‌های تولیدی برای مجموعه مدیریت شهری هزینه بر است که تنها با آگاهی دادن به شهروندان و کاهش نیم‌لیتر رطوبت پسماند تر برای هر خانوار تهرانی، شاهد کاهش یک میلیون و ۲۵۰ هزار لیتری از شیرابه‌های تولیدی کل پایتخت خواهیم بود.

باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به کاهش مخازن زباله و افزایش مراکز جمع‌آوری پسماند خشک را از اهداف طرح تفکیک پسماند خشک خاطر نشان کرد: برنامه ریزی و تامین امکانات جهت آموزش و پرورش، فرهنگ سازی،‌اطلاع رسانی و توزیع امکانات از موارد مهم در دستیابی به اهداف مدیریت شهری در تحقیق زمین پاک است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج