۱۵۵۷۳۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

سرانه فضای فرهنگی، ۱۵ صدم متر مربع!

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ گفت: سرانه فضای فرهنگی در کشور ۱۵ صدم متر مربع و تنها ۱۵ درصد از نیاز این بخش است.

ایسنا: علی‌اصغر کاراندیش - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی - در آیین کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان فلاورجان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ مجتمع فرهنگی هنری در کشور در دست ساخت و ۴۰۰ مجتمع نیز در حال بهره برداری است.

او افزود: دولت با وجود مشکلاتی مانند کمبود اعتبارات تلاش می‌کند در حوزه فرهنگ و هنر اقدامات بیشتری انجام دهد و سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در یک سال گذشته براین بوده است که بخشی از اعتبارات را به استان‌ها و شهرستان‌ها سوق دهد. هم‌چنین در استان‌ها نیز این سیاست دنبال شده است تا شاهد فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها باشیم .

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ۵۰۰ مجتمع در سطح کشور در حال بهره برداری و ۳۲۰ پروژه نیز در حال احداث داریم و امروز پروژه شهرستان فلاورجان نیز با توجه به ظرفیت و جمعیت این شهرستان کلنگ زنی می‌شود و امیدورام در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حمایت‌های مردم و مسوولان به بهره‌برداری برسد و شاهد افتتاح این پروژه باشیم .

کاراندیش با بیان اینکه وزارت ارشاد هم اکنون در سطح کشور مجتمع‌های مختلف فرهنگی را در دست ساخت دارد، گفت: در برخی از شهرستان‌ها مانند فلاورجان عملیات ساخت این مجتمع‌ها شروع نشده بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با افزایش اعتبارات تملک و دارایی، این وزارتخانه بتواند هر چه سریع‌تر این مجتمع‌ها را به اتمام برساند.

هم‌چنین نماینده مردم شهرستان فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان فلاورجان به لحاظ وجود فضاهای فرهنگی وضعیت نامطلوبی دارد.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی با بیان اینکه توسط شهرداری فلاورجان زمینی برای ساخت مجتمع فرهنگی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فلاورجان اختصاص یافته است، افزود: با ساخت این مجموعه نیاز شهرستان با جمعیت ۲۵۰ هزار نفر برآورده نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فلاورجان از یک کتابخانه استاندارد نیز محروم است، از مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی خواست تا به نیازهای فرهنگی این شهرستان بیشتر توجه کنند.

در ادامه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان نیز در این آیین گفت: در یک سال گذشته ۱۵ هزار متر مربع زمین در اختیار این اداره کل قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام محمد قطبی افزود: احداث فرهنگسرای شهر فلاورجان نقطه آغازی برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری در این شهر است.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه عملیات ساخت مجتمع‌های فرهنگی در بسیاری شهرستان‌های استان آغاز شده است، افزود: امیدواریم که تا پایان دولت تدبیر و امید در پنج شهرستان این مجتمع‌ها به پایان برسد.

فرهنگسرای شهر فلاورجان شامل سالن آمفی تئاتر چند منظوره، ساختمان اداری، نگارخانه و موزه است که مقرر شده تا در مدت سه سال در زمینی به متراژ دو هزار و ۲۰۰ متر مربع در پارک ساحلی این شهرستان ساخته شود. برای اجرای فاز اول این پروژه سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و تملک و دارایی در نظر گرفته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج