۱۵۵۷۵۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

درخواست تصویب قانون منع ازدواج کودکان

سازمان ملل اخیرا از تمام کشورهای عضو این سازمان خواست که برای جلوگیری از ازدواج کودکان، قوانین کاربردی تصویب و اجرا کنند.

ایسنا: سازمان ملل اخیرا از تمام کشورهای عضو این سازمان خواست که برای جلوگیری از ازدواج کودکان، قوانین کاربردی تصویب و اجرا کنند.

سالانه حدود ۱۵ میلیون دختر در سراسر جهان پیش از رسیدن به سن قانونی و در سنین بسیار پایین مجبور به ازدواج می‌شوند. بر اساس آمارهای این سازمان، هم اکنون بیش از ۷۰۰ میلیون زن متاهل که پیش از رسیدن به سن قانونی (۱۸ سالگی) ازدواج کرده‌اند در سراسر جهان زندگی می‌کنند که بسیاری از آنها در فقر به سر برده و امنیت لازم را ندارند.

ازدواج کودکان در میان دختران کم سن و سال،‌ اغلب در آسیای جنوبی و صحرای آفریقا مرسوم است. برای مثال در نیجر (غرب آفریقا) که بالاترین آمار مربوط به ازدواج کودکان در این منطقه است، ۷۷ درصد زنان ۲۰ تا ۴۹ سال پیش از ۱۸ سالگی ازدواج کرده‌اند. بنگلادش بالاترین آمار دخترانی را دارد که زیر ۱۵ سال ازدواج کرده‌اند و هند نیز یک سوم کل آمار ازدواج دختران را به خود اختصاص داده است.

به اعتقاد نماینده زیمبابوه در سازمان ملل، ازدواج کودکان مانع از ریشه کن شدن فقر، برابری جنسیتی - آموزشی،‌ قدرت یافتن زنان، مرگ و میر کودکان، سلامت مادران، مبارزه با ایدز و دیگر بیماری‌ها می‌شود. به گزارش سازمان ملل، ازدواج‌های زودهنگام تهدید جدی برای سلامت جسمی و روانی دختران نابالغ است و خطر بارداری‌های ناخواسته، مرگ و میر مادران و نوزادان و ابتلا به بیماری‌های عفونی مسری را افزایش می‌دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج