۱۵۵۹۹۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انتقاد از لایحه «کشور یهود» نتانیاهو

رییس رژیم صهیونیستی با انتقاد از لایحه بنیامین نتانیاهو برای قانونی کردن عنوان "کشور یهود" برای اسرائیل، تاکید کرد که این لایحه برخلاف دیدگاه بنیان گذاران رژیم درخصوص ایجاد برابری برای شهروندان است.

ایسنا: رون ریولین، رییس رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در یک سخنرانی گفت: تدوین گران اعلامیه استقلال اسرائیل تاکید داشتند که گروه‌های عرب در اسرائیل و دیگر گروه‌ها نباید همان احساسی را داشته باشند که یهودی‌ها در تبعید داشتند.

ریولین گفت: اعلامیه سال ۱۹۴۸ اسرائیل در عین اعلام ایجاد یک "کشور یهود" بر ماهیت دموکراتیک آن تاکید کرده و وعده برابری کامل اجتماعی، مذهبی، حقوق و فرهنگی برای همه را داده است.

لایحه جدید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه توسط کابینه دولت تصویب شد. در حالی که وزیران میانه‌رو با آن مخالفت کردند. با این حال باید چند مورد دیگر به آن اضافه شود و تصویب آن در پارلمان اسرائیل در کوتاه مدت انجام نخواهد شد.

نتانیاهو وعده داده تا با این قانون حقوق فردی همه ساکنان اسرائیل را مورد حمایت قرار دهد. با این حال این لایحه گفته است که تنها مردم یهود از حقوق ملی یعنی حق تعیین سرنوشت در اسرائیل، حق پرچم، سرود ملی و مهاجرت آزادانه برخوردار هستند و یک لایحه کاملا غیردموکراتیک است.

ریولین که روابط سردی با نتانیاهو دارد و در ماه ژوئن توسط پارلمان اسرائیل به عنوان رییس این رژیم انتخاب شد تاکید کرد که از مسائل داخلی انتقاد خواهد کرد.

بسیاری از مفسران سیاسی می‌گویند دلیل اصلی نتانیاهو برای تصویب این لایحه آرام کردن تندروها در حزب راستگرای لیکود پیش از انتخابات تعیین رهبران داخلی این حزب در ماه ژانویه و همچنین انتخابات سراسری زودهنگام در سال آینده میلادی است.

تصویب این لایحه موجب خواهد شد که آوارگان فلسطینی از حق بازگشت محروم شوند. در عین حال دیدگاه‌های ریولین درباره حق تعیین سرنوشت برای فلسطینی ها نیز مناقشه‌برانگیز است.

وی با تشکیل کشور مستقل فلسطین مخالف بوده و حامی ایجاد کنفدراسیون میان فلسطینی‌ها و اسرائیل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج