۱۵۷۷۸۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

نویر، تابوی مسی - رونالدو را می‌شکند؟

فهرست ۳ نفره نامزدهای نهایی توپ طلا که از سوی فیفا منتشر شد، بی‌شک هیچ‌کس را شگفت‌زده نکرد.

خبر ورزشی: فهرست ۳ نفره نامزدهای نهایی توپ طلا که از سوی فیفا منتشر شد، بی‌شک هیچ‌کس را شگفت‌زده نکرد. همه انتظار این را داشتند که دست آخر کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و مانوئل نویر برای گرفتن جایزه‌ای که ۱۲‌ ژانویه (۲۲دی) در مقر فیفا در زوریخ اهدا می‌شود، با هم مبارزه کنند.

رونالدو، بخت اول

از ميان اين ۳ نفر كريستيانو رونالدو كه فصل قبل با ۱۷ گل آقاي گل ليگ قهرمانان اروپا شد و با تيمش به قهرماني در اين تورنمنت هم رسيد، بخت اصلي اين جايزه به حساب مي‌‌آيد. او با ۳۱ گل در لاليگا، پي‌چي‌چي اين رقابت‌ها شد و كفش طلاي يوفا را هم گرفت. رونالدو با دو گلش در سوپرجام اروپا، نقشي تعيين‌كننده در قهرماني رئال داشت و با اينكه در فينال جام‌حذفي حضور نداشت اما در طول اين بازي‌ها ۳ گل زد تا رد پايش در مسير قهرماني تيم از ساير هم‌تيمي‌هايش پررنگ‌تر باشد. كريس به غير از كارهايي كه خودش در زمين انجام داده، حمايت يك تيم را هم پشت خودش دارد. از زماني كه حرف و حديث‌ها در مورد برنده توپ طلا شروع شد، هر بار يك نفر اسم ‌فرد ديگري به غير از رونالدو را به عنوان بازيكن شايسته اين جايزه به ميان آورد، با برخورد رئالي‌ها روبه‌رو شد. چند تايي از هم‌تيمي‌هاي رونالدو، حتي نرسيدن توپ طلا به مهاجم‌شان را «رسوايي» و «اتفاقي شرم‌آور» توصيف كردند. آنها حتي تا جايي پيش رفتند كه جلوي ميشل پلاتيني كه گفته بود به نظرش جايزه بايد به يك آلماني برسد هم ايستادند و كار تا جايي پيش رفت كه باشگاه هم در حمايت از بازيكنش بيانيه‌اي صادر كرد و نوشت رئيس يوفا اصلاً نبايد در مورد اين موضوع حرف مي‌زده. به اين ترتيب اين‌طور كه از شواهد امر پيداست، رئالي‌ها براي رساندن توپ طلا به‌ دست رونالدو عزم‌شان را جزم كرده‌اند. ستاره پرتغالي با بردن اين جايزه، سومين توپ طلايش را به ويترين افتخاراتش اضافه خواهد كرد و در يك قدمي رقيب سرسختش، مسي كه ۴ توپ طلا در كارنامه‌‌اش دارد، خواهد ايستاد. رونالدو برنده توپ طلاي سال‌هاي ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ است.

نوير، در آستانه پيوستن به تاريخ

بعد از كريستيانو، نوير دروازه‌بان تيم‌ملي آلمان است كه شانس بيشتري براي دريافت توپ طلا دارد. به اعتقاد خيلي‌ها جايزه امسال بايد به او برسد چون قهرماني جام‌جهاني‌ را يدك مي‌كشد. او اين شانس را دارد كه با كسب توپ طلاي امسال، اولين دروازه‌بان پس از لو ياشين، دروازه‌بان اسطوره‌اي شوروي سابق باشد كه ارزشمندترين جايزه انفرادي دنياي فوتبال را از آن خود مي‌كند. نوير در جام‌جهاني‌ ۲۰۱۴ توانايي‌هاي خود را به بهترين شكل ممكن به رخ كشيد و با مهارهاي تحسين‌برانگيزش چندين بار ناجي ژرمن‌ها شد. خود او البته اميد چنداني ندارد و چند وقت پيش در اظهارنظري كنايه‌آميز گفته بود شانس زيادي براي خودش قائل نيست، چون مثل ديگر نامزدهاي اين جايزه درگير مسائل تبليغاتي و حاشيه‌اي نيست. دروازه‌بان پيشين تيم جوانان شالكه كه فصل گذشته به همراه بايرن‌مونيخ، قهرمان بوندس‌ليگا و جام‌حذفي آلمان شد، در سن ۲۸ سالگي مي‌تواند به اولين دروازه‌بان تاريخ فوتبال آلمان تبديل شود كه توپ طلا را مي‌برد و از اين حيث بالاتر از ديگر اسطوره‌هاي دروازه‌باني كشورش از جمله سپ ماير و اوليور كان قرار می‌گیرد. در صورتي كه اين اتفاق بيفتد او به دوران ۷ ساله رد و بدل شدن توپ طلا ميان ليونل مسي و كريستيانو رونالدو پايان خواهد داد. نوير در واكنش به معرفي شدنش به عنوان يكي از ۳ نامزد نهايي كسب توپ طلاي فيفا گفته: «اين براي من خبري فوق‌‌العاده و افتخاري بزرگ است. اينكه يك دروازه‌بان در ميان ۳ نامزد نهايي كسب توپ طلا قرار بگيرد يك اتفاق عادي نيست و من اين موفقيت را مديون هم‌تيمي‌‌هايم هستم. من، هم به همراه بايرن‌مونيخ و هم در تيم‌ملي آلمان سالي فوق‌‌العاده را تجربه كردم.»

مسي، تشنه افتخار

با اينكه امسال نام ليونل مسي به عنوان بخت اصلي توپ طلا كمتر از دو كانديداي ديگر شنيده مي‌شود و چند وقتي است عملكردش در زمين، انتقادها را برانگيخته اما باز هم ويژگي‌هاي زيادي دارد كه او را براي دريافت اين جايزه شايسته مي‌كند. بزرگ‌ترين دليل، بي‌شك انتخاب شدن او به عنوان بهترين بازيكن جام‌جهاني‌ است، انتخابي كه البته از نظر خيلي‌ها چندان عادلانه نبود. آرژانتين كه تا فينال اين بازي‌ها پيش رفت نتوانست قهرمان شود اما مسي در تمام طول اين بازي‌ها، درخشان ظاهر شد. او در ۵۷۳ دقيقه‌اي كه در برزيل بازي كرد، ۴ گل زد و در جايگاه دوم بهترين گلزنان اين رقابت‌ها ايستاد. مسي از ابتداي اين فصل هم خوش درخشيده و در مقايسه با رونالدو كه بخت اصلي اين جايزه به حساب مي‌آيد، ۳ گل كمتر زده و در عوض ۴ پاس گل بيشتر داده (‌۵۲ گل و ۲۲ پاس گل). در بازي‌هاي ملي هم مسي ۷ گل زده، يعني يك گل بيشتر از رونالدو. از همه اينها كه بگذريم، بحث ركوردشكني‌هاي پياپي اين بازيكن به ميان مي‌‌آيد. او به تازگي با شكستن ركورد تلمو ساررا، نامش را به عنوان بهترين گلزن تاريخ لاليگا ثبت كرد و چند روز بعد از آن هم ركورد رائول گونسالس را شكست و صدرنشين فهرست بهترين گلزنان تاريخ ليگ قهرمانان اروپا شد. البته از آنجايي كه رأي‌‌گيري براي توپ طلا در روز ۲۱‌ نوامبر (‌۳۰ آبان) بسته شد، ركوردشكني‌هاي اخير مسي تأثيري در جايزه توپ طلا ندارد اما اين پيام مسي را به گوش همه مي‌رساند كه الان بيش از هر زمان ديگري تشنه افتخار است. مسي از سوي ديگر با ۴ توپ طلا، ركورددار بيشترين تعداد اين جايزه در تاريخ است.

بهترين مربي و بهترين گل سال

فيفا در كنار معرفي ۳ فيناليست توپ طلا، نامزدهاي نهايي بهترين مربيان و بهترين گل‌هاي سال را هم منتشر كرد. بر اين اساس، يواخيم لو، مربي تيم‌ملي آلمان، كارلو آنچلوتي، مربي رئال‌مادريد و ديگو سيمئونه، مربي اتلتيكومادريد براي دريافت جايزه بهترين مربي سال با هم رقابت مي‌كنند. لو، قهرماني جام‌جهاني‌ برزيل را در پرونده‌‌اش دارد، آنچلوتي امسال رئال را به «لادسيما» (‌دهمين قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا) رساند و سيمئونه هم بعد از ۱۹ سال اتلتيكومادريد را قهرمان لاليگا كرد. نامزدهاي بهترين گل‌هاي سال هم از اين قرار هستند: خامس رودريگس، ستاره رئال‌مادريد و تيم‌ملي كلمبيا به خاطر گلش به اروگوئه در جام جهاني، روبين فان‌پرسي، مهاجم هلند و منچستر يونايتد به خاطر گلي كه در همين رقابت‌ها به اسپانيا زد و استفاني روشه، بازيكن تيم ‌ملي زنان ايرلند به خاطر توپي كه در ديدار تيم سابقش، «پيمانت يونايتد» با «وستفورديوتز» راهي دروازه حريف كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج