۱۵۷۸۱
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

با اين توصيه‌ها، اتاق پذيرايي‌تان را دوباره و بهتر از قبل بچينيد

اتاق پذيرايي جديد شما

از مدل هميشگي اتاق پذيرايي منزل‌تان خسته شده‌ايد؟ تنها راهي كه داريد اين است كه يك تغيير اساسي ايجاد كنيد. اين تغيير براي روحيه شما هم مفيد است. ما به شما ۳ روش را آموزش مي‌دهيم. شما با اين روش‌ها مي‌توانيد با همان وسايل قبلي، منزل‌تان را به ۳ فرم كاملا متفاوت بچينيد.

اتاق پذيرايي جديد شما

اتاق پذيرايي جديد شما

از مدل هميشگي اتاق پذيرايي منزل‌تان خسته شده‌ايد؟ تنها راهي كه داريد اين است كه يك تغيير اساسي ايجاد كنيد. اين تغيير براي روحيه شما هم مفيد است. ما به شما ۳ روش را آموزش مي‌دهيم. شما با اين روش‌ها مي‌توانيد با همان وسايل قبلي، منزل‌تان را به ۳ فرم كاملا متفاوت بچينيد؛ فرم كلاسيك، فرم فنگ شوي و فرم دوستانه. براي هيچكدام از اين فرم‌ها لازم نيست هزينه زيادي را متحمل شويد. فقط بايد اصول كلي را بدانيد تا با تغييرات كوچك و فرم‌ها هماهنگ شويد. اگر آماده‌ايد شروع كنيد.


اتاق پذيرايي جديد شما

دكوراسيون كلاسيك

اگر مبلمان منزل شما زياد است و وسايل مدرن زياد داريد، يعني به مدل چيدمان كلاسيك علاقمنديد، با داشتن وسايل زياد به راحتي مي‌توانيد منزل‌تان را به شكل كلاسيك دكور كنيد. در اين چيدمان تاكيد بيشتر روي زيبايي است نه راحتي روزانه اما با اين روش شما مي‌توانيد چيدماني راحت و كاملا كلاسيك داشته باشيد.
  • از گوشه‌ها استفاده كنيد
وسايلي كه در گوشه راست اتاق مي‌گذاريد، بيشتر از جاهاي ديگر به چشم مي‌آيند. اگر طوري اتاق را بچينيد كه وسايل در گوشه‌ها باشند، اتاق شما بزرگ‌تر به نظر خواهد رسيد. مي‌توانيد فرش را در مركز مبلمان بگذاريد. اين فرش، روي محل جمع شدن اعضاي خانواده يا مهمان‌ها تاثير مي‌گذارد و فضا را بهتر معرفي مي‌كند.
  • به چيدمان فكر كنيد
اتاق پذيرايي خوب حس خانه را نشان مي‌دهد. پس بايد روي نظم و ساختار چيدمان آن دقت كنيد. دقت كنيد كه رنگ ميز و صندلي شما با مبلمان و فرش‌تان هماهنگ باشد. دكوراتورها پيشنهاد مي‌كنند حداقل هر جزء در اتاق، يك جز هماهنگ با خودش داشته باشد. اگر به هم نمي‌خورند وسايل كهنه‌تر يا ارزان‌تر را عوض كنيد. مثلا اگر مي‌خواهيد مبلمان جديد بخريد، به رنگ پرده و فرش نگاه كنيد و با توجه به آن‌ها خريد كنيد. يا اگر وسيله جديدي احتياج نداريد، مي‌توانيد يك فرش ارزان‌قيمت بخريد و فرش قديمي را مدتي در يكي از اتاق‌خواب‌ها بگذاريد.
  • لوكس باشيد
اگر مي‌خواهيد اتاق پذيرايي شما لوكس و گرانقيمت به نظر برسد بايد از وسايل اشرافي استفاده كنيد. براي مثال پرده مخمل، به راحتي به كلاسيك كردن چيدمان شما كمك زيادي كرده و روميزي ساتن هم همين‌كار را مي‌كند. آباژور، ترمه، آينه‌هاي چوبي روي ديوارها و قاب‌هاي چوبي تيره، همه و همه به فضاسازي كمك زيادي مي‌كنند. اين وسايل هزينه زيادي براي شما در پي نخواهند داشت. فقط بايد جنس را درست انتخاب كرده و از رنگ‌هاي گرم استفاده بيشتري كنيد.


اتاق پذيرايي جديد شما

دكوراسيون صميمي

در طراحي يك فضاي دوستانه، راحتي بر هر چيزي مقدم است حتي بر وسايل و لوكس بودن آن‌ها. در چنين محيطي تمام اعضاي خانواده بايد بتوانند دراز بكشند و در راحت‌ترين حالت استراحت كنند. علاوه‌بر همه اين‌ها اين مدل دكوراسيون به طراح يا خانم خانه اجازه مي‌دهد بيشتر از هر حالت ديگري راحتي را در نظر بگيرد و به آزادي روي خلاقيت تكيه كند و هر كاري دوست دارد در چيدمان انجام دهد.
  • تا جايي كه مي‌توانيد باز بچينيد
به جاي استفاده از تعداد زيادي صندلي و ميز و وسايل مختلف، در اين چيدمان بهتر است از چند مبل راحتي محدود استفاده كنيد. به جاي آن وسايل زياد مي‌توانيد كف خانه را با قاليچه پر كنيد تا بچه‌ها بتوانند روي آن به راحتي بازي كنند و بزرگ‌ترها بتوانند روي آن دراز بكشند. در اين چيدمان تمام اعضاي خانواده بايد بتوانند جاي خود را در خانه پيدا كنند و به راحتي دور هم باشند.
  • جايي براي بازي در نظر بگيريد
يك كاناپه در يك ضلع از اتاق مي‌تواند به اين نوع چيدمان كمك زيادي كند. چند كوسن روي كاناپه در نظر بگيريد تا اگر اعضاي خانواده خواستند دراز بكشند يا تلويزيون تماشا كنند، راحت باشند. براي صميمي‌تر شدن فضا مي‌توانيد يك ميز كوچك با ۲ صندلي براي بازي‌هاي ۲نفره مثل شطرنج در نظر بگيريد. فرشي كه در اين نوع چيدمان در نظر مي‌گيريد قبل از هر ويژگي ديگري بايد نرم و راحت باشد تا بشود روي آن دراز كشيد.
  • الگوها و رنگ‌ها را تركيب كنيد
در اين نوع چيدمان مي‌توانيد به‌راحتي رنگ‌هاي شاد را با هم تركيب كنيد و تركيبات خيره‌كننده بسازيد مثلا مي‌توانيد از نارنجي با فيروزه‌اي، بنفش با كرم يا تركيبات ديگري كه دوست داريد و به فضا شادابي مي‌دهند، استفاده كنيد.
  • نگران نظم نباشيد
اين نوع چيدمان در اصل زياد منظم نيست. پس نبايد زياد نگران به هم‌ريختگي در آن باشيد. مي‌توانيد يك گوشه از اتاق را به اسباب‌بازي‌هاي كودك و گوشه ديگري را به وسايل كار همسرتان اختصاص دهيد. اگر به اين چيدمان عادت كنيد، بي‌نظمي ظاهري آن زياد توي ذوق نمي‌زند.


اتاق پذيرايي جديد شما

دكوراسيون بر مبناي‌افسانه‌هاي چيني

فنگ‌شويي كه در زبان چيني به معناي باد و آب است، يك فلسفه و فن باستاني براي پيدا كردن دكوراسيون مناسب و چيدمان درست اشيا در ساختمان‌هاست. چيني‌ها معتقدند، با اين فن مي‌توان طوري دكوراسيون را چيد كه بهترين اثر را بر سلامت، شادي، موفقيت، هماهنگي و به طور كلي انرژي مثبت داشته باشد.
  • اين دايره‌هاي زيبا
در اين روش استفاده از گوشه‌هاي تيز ممنوع است. شما بايد وسايل خانه را طوري بچينيد كه خطوط منحني و دايره‌وار تشكيل شود. براي مثال مبل‌هايي كه گوشه اتاق گذاشته مي‌شوند را با زاويه 45 درجه بچينيد تا زاويه تيز در خانه نداشته باشيد. فضاهاي دورهمي را مي‌توانيد با يك فرش دايره‌شكل دكور كنيد. اين فرش فضاي دايره‌وار اتاق را تقويت مي‌كند و باعث صميميت بيشتري در محيط مي‌شود.
  • از قرمزها استفاده كنيد
در دكوراسيون چيني، قرمز رنگ بسيار مهمي است. اين رنگ روح اجتماعي را در فضا تقويت مي‌كند، البته فراموش نكنيد كه بايد در استفاده از آن بسيار دقت كنيد. استفاده بيش از اندازه از آن باعث ايجاد استرس و آشفتگي مي‌شود. بهتر است يكي، ۲ وسيله كوچك قرمز رنگ، مانند كوسن يا شمع به اتاق اضافه كنيد تا بتوانيد از قابليت فوق‌العاده اين رنگ در شادابي استفاده كنيد.
  • فضاهاي انعكاسي مناسب داشته باشيد
مي‌گويند آينه نور را جمع كرده و با انعكاس آن انرژي منتقل مي‌كند. پيروان اين مكتب پيشنهاد مي‌كنند حتما يك آينه در فضا داشته باشيد. آينه به شما اجازه مي‌دهد فضاي بيشتري از اطراف‌تان را ببينيد و همين موضوع حسي توام با امنيت و آرامش به شما مي‌دهد.
  • از اشياي معني‌دار و هيجان‌انگيز استفاده كنيد
وسايلي كه شما در دكوراسيون استفاده مي‌كنيد، شخصيت واقعي شما را مي‌نمايانند. براي مثال نقاشي كودك‌تان يا اگر ساز مي‌زنيد، يك ساز به عنوان دكور مي‌توانند نشان‌دهنده خلاقيت شما باشند. يك كتابخانه مي‌تواند كنجكاوي و اهل مطالعه بودن شما را نشان دهد و اشتياق‌تان به كتاب‌خواندن را افزايش دهد. با استفاده از عكس‌ها خاطره‌انگيز مي‌توانيد كمك زيادي به فضاسازي كند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

اتاق پذيرايي جديد شما



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدی

      سلام دوستان خسته نباشد اگه امکانش هست در مورد نماهای بیرونی ساختمانهای ایران هم مطالب بگذارید با تشکر از لطف شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج