۱۵۸۴۲۶
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بازار داغ کمپين‌ زدن در شبکه‌ های اجتماعی

زهرا شاهرضايي در روزنامه ابتکار نوشت: چند سالي مي‌شود که بازار کمپين‌زدن در شبکه‌هاي اجتماعي داغ شده است. تازگي‌ها هم گروه‌ها و کمپين‌هايي با دغدغه‌هاي مذهبي شکل مي‌گيرند.کمپين‌هاي مذهبي که هر روز تعداد و نفوذشان بيشتر مي‌شود. کمپين‌هايي که الزاما هم اعضاي آن مسلمان نيستند!

زهرا شاهرضايي در روزنامه ابتکار نوشت: چند سالي مي‌شود که بازار کمپين‌زدن در شبکه‌هاي اجتماعي داغ شده است. تازگي‌ها هم گروه‌ها و کمپين‌هايي با دغدغه‌هاي مذهبي شکل مي‌گيرند.کمپين‌هاي مذهبي که هر روز تعداد و نفوذشان بيشتر مي‌شود. کمپين‌هايي که الزاما هم اعضاي آن مسلمان نيستند!

«گاهى بعضى از جوان‌هاى ما که مراجعه مي‌کنند و جوابى نمى‌شنوند، به من نامه مي‌نويسند و التماس مي‌کنند که اجازه بدهيد ما برويم در صفوف مقدّم با رژيم صهيونيستى بجنگيم. ملّت، عاشق مبارزه‌ى با صهيونيست‌ها است و جمهورى اسلامى‌ [هم اين را] نشان داده است.» انگار همه به دنبال بهانه بودند. تنها همين يک جمله از رهبري کافي بود تا همه دست‌ به کار شده و کمپين «ما عاشق مبارزه با اسرائيل هستيم» را راه اندازي کنند.

درست بعد از اين سخنراني بود که کمپين‌هاي مختلفي براي مبارزه با صهيونيسم شکل گرفت. کاربران شبکه هاي اجتماعي با ارسال عکس خود در کنار جمل « ما عاشق مبارزه با صهيونيسم هستيم» و هشتگ «#FightingTheZionists» عملا ارتشي از کاربران مجازي را براي مبارزه با اسرائيل ترتيب دادند. ارتشي که با هر بار رفرش کردن بر تعدادشان افزوده مي‌شود.

اما اين اولين کمپين موفق شبکه هاي اجتماعي نيست. پيش از اين نيز در چندين نوبت اين کاربران در شبکه هاي اجتماعي قدرت نمايي کرده بودند:

کمپين ارادت به امام هادي

در پي اقدام گستاخان شاهين نجفي در اهانت به امام دهم شيعيان، کمپين‌هاي مختلفي در حمايت از وي تشکيل شد. از اين طرف هم تعدادي پيدا شدند که در دفاع از آن حضرت، کمپين ارادت به امام نقي را با نام «نقي زيباترين نام جهان است» به راه بيندازند. جالب اينجاست که بسياري از شخصيت‌هاي سياسي مشهور از اعضاي اين کمپين هستند. « محمود احمدي‌نژاد» و «اسفنديار رحيم‌مشايي» از جمله کساني بودند که ارديبهشت‌ماه امسال به اين کمپين پيوستند.

کمپين حمايت از حجاب

دو سال پيش کمپين يک ميليوني حمايت از حجاب در آمريکا شکل گرفت. درست دوم فروردين ماه سال۱۳۹۱ بود که شيما العوضي زن عراقي كه مادر پنج فرزند بود، در خانه‌اش در كاليفرنيا به صرف داشتن حجاب به قتل رسيد. در كنار جسد وي، اين يادداشت كه "تروريست به خانه‌ات برگرد" يافت شد. پس از آن در کمتر از چند روز کمپين حمايت از حجاب در آمريکا تشکيل شد. بسياري از زنان غيرمسلمان آمريکايي با انتشار عکس‌هاي خود با روسري در صفحه فيس‌بوک اعتراض خود را نسبت به اين اقدام نشان دادند.

کمپين حمايت از مردم غزه

رمضان امسال، رمضاني خونين براي مردم غزه بود. فلسطيني‌ها امسال ۵۱ روز در برابر صهيونيسم مقاومت کردند. کشتار مردم غزه و به‌ويژه کودکان به حدي بود که ديگر هيچ ترديدي براي اثبات جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي باقي نگذاشت. کمپين‌هاي مختلفي در سراسر جهان براي حمايت از مردم غزه تشکيل شدکه فقط ۱۴۰۰ عدد از اين کمپين‌ها مربوط به کشورهاي اروپايي بود. شايد بتوان کمپين «کودکان براي کودکان» را از شاخص‌ترينِ اين کمپين‌ها به‌شمار آورد. در اين کمپين که به همت داريوش فرضيايي يا همان «عمو پورنگ» معروف راه‌اندازي شده بود، اسامي بسياري از چهره‌هاي سرشناس سياسي، علمي، فرهنگي و ورزشي به چشم مي‌خورد.

کمپين ضد داعش

تروريست‌هاي داعشي آنقدر به جنايات خود در کشورهاي اسلامي ادامه دادند که ديگر هيچکس شک ندارد که اين گروه قرابتي با اسلام ندارد و عنوان مسلمانيش تنها در حد شعار است. اين بار هم کمپين‌هاي مختلفي در سراسر جهان به راه افتاد. يکي از آن‌ها کمپين «نه به داعش» بوده که توسط کشورهاي عربي منطقه با پيشگامي لبنان شروع به کار کرده است. در همين رابطه کمپين ديگري توسط جوانان انگليسي به اسم «به نام من نه» ايجاد شده است. شعار اين گروه که توسط يک بنياد خيريه در شرق لندن به راه افتاده، اين است که جنايتکاران داعشي فقط اسم اسلام را يدک مي‌کشند!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج