اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۵۸۸۸۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

معرفی کتاب

مترجم مشهوری که در ایران دیده نشد

کاوه میرعباسی مترجم و نویسندهٔ شناخته شده ای است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ کارگردانی سینما و زبان اسپانیایی‌ست و تاکنون بیش از ۵۴ کتاب و مجموعه داستان از نویسندگان مشهوری چون کارلوس فوئنتس، خورخه لوییس بورخس، گابریل گارسیا مارکز، ماریو بارگاس یوسا، آندره برتون و... به زبان فارسی ترجمه کرده‌است.

مترجم مشهوری که در ایران دیده نشد

برترین ها- محمودرضا حائری:

آثار قدرنادیده ی مترجم مشهور

کاوه میرعباسی مترجم و نویسندهٔ شناخته شده ای است. او دانش‌آموختهٔ رشتهٔ کارگردانی سینما و زبان اسپانیایی‌ست و تاکنون بیش از 54 کتاب و مجموعه داستان از نویسندگان مشهوری چون کارلوس فوئنتس، خورخه لوییس بورخس، گابریل گارسیا مارکز، ماریو بارگاس یوسا، آندره برتون و... به زبان فارسی ترجمه کرده‌است. میرعباسی از زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ترجمه می‌کند. پرفروش ترین ترجمه ی او تا کنون زندگی نامه ی خودنوشت مارکز «زنده ام که روایت کنم» بوده است.

مترجم مشهوری که در ایران دیده نشد

به تازگی اولین رمان به قلم او به نام «سین مثل سودابه» توسط نشر افق منتشر شده است. سین مثل سودابه جلد اول از مجموعه رمانی است که قرار است در هفت جلد منتشر شود. البته کتاب‌های بعدی داستان‌هایی مجزا دارند. جلد دوم این مجموعه با عنوان «ستاره‌ها سیاهند سودابه» در دست تألیف است. سین مثل سودابه رمانی با محوریت داستان سودابه و سیاووش در شاهنامه است. این داستان، در هر جلد از این مجموعه رمان هر بار از یک زاویه و در یک فضا و یک داستان متفاوت روایت می شود. و هربار یک کارآگاه مشهور ادبیات پلیسی الگوی «فردوس قاسمی» کارآگاه این مجموعه رمان خواهد بود.

از ترجمه های اخیر او می توان از کمدی الهی دانته نام برد که به زودی توسط نشر کتابسرای نیک منتشر خواهد شد. کاوه میرعباسی این روزها مجموعه آثار داستانی گابریل گارسیا مارکز را در دست ترجمه دارد.

مترجم مشهوری که در ایران دیده نشد

در این نوشتار قصد داریم به چهار عنوان از ترجمه های برجسته و قابل توجه وی بپردازیم که متاسفانه چندان در بازار کتاب دیده نشده و مورد اقبال خوانندگان قرار نگرفته اند.

قلمرو این عالم

الخو کارپانتیه

کتاب نشر نیک

چاپ اول ۱۳۹۱

مترجم مشهوری که در ایران دیده نشد

درباره نویسنده

الخو کارپانتیه در ۱۹۰۴ در حومه هاوانا متولد شد. در دهه ۱۹۲۰ نویسنده ی جوان در تکاپوهای روشنفکری و نا آرامی های سیاسی آن ایام شرکت کرد. در ۱۹۲۷ به علت فعالیت های سیاسی اش در دادگاهی که به « محاکمه کمونیست ها» شهرت یافت مجرم شناخته شد. او چهل روز را در زندان پرادو گذراند و سپس به قید وثیقه آزاد شد.

در پاریس کارپانتیه با آندره برتون ملاقات کرد. رهبر معنوی سورئالیست ها او را به همکاری با نشریه انقلاب سورئالیستی دعوت کرد. ده سال اقامت کارپانتیه در پاریس، به جهان فکری اش نما بخشید و او را به سوی ابزارهای نوین بیانی رهنمون شد. او در آستانه ی جنگ جهانی دوم با آرامش توأم با دل آزردگی، اروپا را ترک گفت. آثار برجسته ی او به ترتیب: قلمرو این عالم، گام گمشده که شاهکارش تلقی می شود، شکار انسان و...

الخو کارپانتیه، در سال ۱۹۷۸ به کسب جایزه ی «سروانتس» نائل آمد. او در آوریل ۱۹۸۰ در پاریس از دنیا رفت

درباره کتاب

این رمان کوتاه، با در آمیختن واقعیت و خیالبافی های خرافی، رویدادهای «سن دومینگو» در پایان سده ی نوزدهم را روایت می کند: شورش بردگان، فرمانروایی ژنرال لوکلر، شوهر پولین بناپارت، خواهردلربای ناپلئون، سلطنت حیرت انگیز آنری کریستوف، اولین و آخرین پادشاه سیاه پوست تائیتی و...

این اثر گذشته از جذابیت های شاعرانه و تکنیک های روایی درخشانش، تأملی است اخلاقی و ژرف در باب ماهیت قدرت. پیشگفتار «قلمرو این عالم» اهمیتی هم پای خود رمان دارد، زیرا نخستین نوشار نظری درباره ی «رئالیسم جادویی» قلمداد می شود.

قلعه اوترانتو

هوراس والپول

نشر قطره

چاپ اول ۹۰

مترجم مشهوری که در ایران دیده نشد

درباره نویسنده

هوراس والپول در سال ۱۷۱۷ در خانواده ای اشرافی متولد شد. پس از پایان تحصیلاتش برای اقامتی طولانی راهی ایتالیا شد. در سال ۱۷۴۱ نماینده ی پارلمان شد. فعالیتش در عرصه سیاست نامشخص ماند و همین طور از نظر حرفه ای هیچ گاه شغل معینی نداشت.

دستاوردهای ادبی و پژوهشی والپول بسیار متنوع اند. پرآوزه ترین اثرش به یقین «قلعه اوترانتو» است. مهم ترین آثارش، به تعبیری، مکاتبات شخصی اش هستند که به این نیت نگاشته شدند که پس از مرگش منتشر شوند او در نامه هایش به موضوعات متنوعی پرداخته است، از ادبیات و تاریخ و معضلات اجتماعی و فرهنگی گرفته تا عتیقه شناسی.

والپول در سال ۱۷۹۷ چشم از جهان فرو بست. لرد بایرون و سر والتر اسکات از جمله ادیبانی هستند که او را بسیار ستوده اند.

درباره کتاب

کونراد، یگانه پسر مانفرد، امیر جبار اوترانتو، در روزی که باید با امیردخت ایزابلا پیمان زناشویی ببندد به طرزی غریب کشته می شود. این مرگ شگفت و هولناک رویدادهای حیرت انگیز بسیاری را پیامد دارد.

«قلعه اوترانتو» نخستین رمان گوتیک به شمار می آید؛ گونه ای ادبی که خواستگاه شاهکارهای متنوع وفراوان بوده و پس از دو سده و نیم حضور پیوسته و پایدار در عرصه ادبیات داستانی هنوز از مقبولیتی چشمگیر در میان خوانندگان و منتقدان برخوردار است.


محبت شوم

فرانسوا موریاک

نشر لوح فکر

چاپ اول 90

مترجم مشهوری که در ایران دیده نشد

درباره نویسنده

فرانسوا موریاک، در کنار ژرژ برنابوس، برجسته ترین رمان نویس کاتولیک فرانسه در سده ی بیستم قلمداد می شود. او در سال ۱۸۸۵ در خانواده ای مرفه به دنیا آمد و در محیط بورژوازی کاتولیک «بوردو» پرورش یافت. در سال ۱۹۰۷ به پاریس رفت و خود را برای ورود به «دانشسرای عالی شارتر» آماده کرد. لیکن در سال ۱۹۰۹ تحصیلاتش را نیمه تمام گذاشت تا خود را تمام وقت وقف ادبیات کند.

در سال ۱۹۲۰ جایگاه ادبیش را درمقام نویسنده ای شادخوار تثبیت کرد. نخستین رمانش که با موفقیتی در خور توجه منتشر شد «بوسه ی سه جذامی» بود. او در سال ۱۹۵۲ به دریافت جایزه نوبل نائل آمد. فرانسوا موریاک، که روزنامه نگار و خاطره نویسی برجسته بود، مشخصاً در مقام نویسنده ای واقعگرا از آوازه و اعتبار برخوردار است و به سبب تیزبینی و موشکافی روان شناسانه اش در توصیف محیط خفقان آور جامعه ی بورژوازی شهرستانی، ستایش می شود. فرانسوا موریاک در سال ۱۹۷۰ درگذشت.

درباره کتاب

محبت مادری انحصارطلبانه، فلیسته کازنو، به پسرش فرنان دغدغه ای بیمارگونه و خوره ذهنی شومی است که بر هستی اش سایه افکنده و سرانجام موجب مرگ عروس اش ماتیلد می شود. فرنان با از دست دادن همسرش از مادرش دوری می گزیند و زمان مکافات برای فلیسته فرا می رسد. فرانسوا موریاک، در «محبت شوم» یکی از قدرتمند ترین و تکان دهنده ترین تصاویر از فضای بسته و خفقان آور زندگی طبقه بورژوازی شهرستانی در نیمه ی نخست سده ی بیستم ترسیم کرده است.

همه ی اسب های زیبا

کورمک مک کارتی

کتاب نشر نیکا

چاپ اول ۹۰

مترجم مشهوری که در ایران دیده نشد

درباره نویسنده

کورمک مک کارتی در ۱۹۳۳ در رودآیلند ایالات متحده متولد شد. او پس از یک سال تحصیل در رشته ادبیات، در سال ۱۹۵۳ به نیروی هوایی ایالات متحده پیوست و چهار سال آنجا خدمت کرد. مک کارتی در سال ۱۹۶۱ به شیکاگو رفت و در ایام اقامت در این شهر، در حالی که به عنوان تعمیرکار اتومبیل امرار معاش می کرد، نخستین رمانش «پالیزبان» را نوشت که در سال ۱۹۶۵ انتشارات «رندم هاوس» آن را منتشر کرد. با انتشار پنجمین رمانش، «نصف النهار خون» در ۱۹۸۵ اعتبار ادبی مک کارتی به نحو چشمگیری بالا رفت. رمان «جاده» که در سال ۲۰۰۶ به چاپ رسید برنده ی جایزه ی پولیتزر شد. که ستایش و استقبال بین المللی را نصیبش ساخت. از او رمان های گذرگاه به قلم همین مترجم، جاده و جایی برای پیرمردها نیست نیز به فارسی ترجمه شده است. او نویسنده ای انزوا طلب است و به ندرت تن به مصاحبه می دهد.

درباره کتاب

«همه ی اسب های زیبا» جلد اول «تریلوژی مرزی» علاوه بر «جایزه ی ملی ادبیات» و جایزه ی «انجمن ملی منتقدان کتاب» مقبولیت گسترده عمومی را برای نویسنده اش به ارمغان آورد. از این رمان اقتباسی سینمایی نیز ساخته شده است.

جان گردی کول و لیسی رائولینز، که نمی توانند رویاهای ماجراجویانه شان را در آمریکای پس از جنگ جهانی دوم واقعیت بخشند، تکزاس را ترک می کنند و به سمت مکزیک می تازند. این دو نوجوان در آرزوی «جشن مدام» در دل طبیعتی دست نخورده به دور دست می روند. اما این سفر پر امید، که می بایست درس زندگی و تجربه به آنان بیاموزد، به کابوسی دوزخی بدل می شود....
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج