۱۵۹۶۵۸
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

داعش با «کربلا» ۴۰ کیلومتر فاصله دارد

امنیت عراق خصوصا در شهرهای امامان شیعه با وجود تسلط داعش بربرخی شهرهای این کشور، تامین است و موضوع داعش چندان نگرانی مردم نیست.

خبرآنلاین: امنیت عراق خصوصا در شهرهای امامان شیعه با وجود تسلط داعش بربرخی شهرهای این کشور، تامین است و موضوع داعش چندان نگرانی مردم نیست.

برای بسیاری از زائران ایرانی و خانواده های آنها در زمان سفر به عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین سوال این است که در شرایطی که داعش در بخشی از کشور عراق حضور دارد، آیا امنیت زائران اربعین تامین است؟

حتی برای بسیاری در ایران هنوز مشخص نیست که داعش دقیقا در چه جغرافیایی در حال جنگ با مردم عراق است. جستجوی میدانی و صحبت با مردم عراق نشان می دهد که در شهرهای نجف و کربلا اصولا موضوع هجوم داعش برای مردم از اهمیت بالایی برخودار نیست.

از طرفی وجود لایه های امنیتی فراوان در ورودی شهر نجف و خصوصا کربلا موجب شده است، موضوع حمله احتمالی داعش به عتبات مقدسه عراق منتفی باشد.

عوامل محلی به خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به عراق گفته اند که حضور داعش درشهر موصل در استان نینوا، استان الانبار و شهرهای تکریت و صلاح الدین رودرو است.

شهر

وضعیت

شهر الانبار

نصف این شهر در اختیار گروهک داعش است

موصل

کل این شهر در اختیار عوامل داعش است

صلاح الدین و تکریت

در این شهرها جنگ تن به تن بین نیروهای عراقی و داعش وجود دارد


این تصویر گرافیکی هم نشان دهنده جغرافیای حضور داعش در کشور عراق است که اغلب در مناطق اهل سنت است.

فاصله الانبار با ورودی های کربلا بیش از ۴۰ کیلومتر است که این فاصله با وجود لایه های امنیتی بالای موجود برای محافظت از این شهر، جای چندانی برای نگرانی درباره امنیت کربلا و نجف را به وجود نمی آورد.

داعش با «کربلا» 40 کیلومتر فاصله دارد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شیرین

      نه اینطور نیست....داعش با کربلا قرنها فاصله داره...حالا مونده تا عشق حسین رو بشناسن و ازش سر در بیارن.
      خدا نابودشون کنه....برای تعجیل در فرج امام زمان صلوات....

    • سعید

      برخاتم آل محمد صلوات..

    • علی کرمانشاه

      چیزی به پایان تاریخ مصرف داعش و وهابیت و تکفیری ها در عراق باقی نمانده جوانانی که با فتوای مراجع که بیش از دو میلیون نفر آماده جهاد با دشمنان نکفیری شدند که بصورت فشرده تحت آموزشهای لازم نظامی و فرهنگی اعتقادی توسط مستشاران ایرانی می باشند و این خود آغاز برنامه ریزی صحیح است که جوانان که با فتوا پیش آندند خدای ناکرده مفت جلو مسلسل و دشمن تکفیری نروند و این جمعیت آماده نیاز به مغزی متفکر و برنامه ریز و آشنا به علم تدافعی دارد و سردار سلیمانی و گروه آنها که اکثرا از آنهایی هستند که در شرایط فوق سری و سخت حضور داشته که خیلی از آنها از نیروهای عنلیاتی در لبنان و از مریدان سید حسن نصرا... هستند که خدا نصرتشان فرماید منطقه عراق آبستن حوادث دلیرانه ای در آینده نزدیک می باشد که از تمام نیروها از شیعه و سنی ومسیحی و غیر در آن عملیات شرکت خواهند داشت که شاید آفتخار حضور برادران ایرانی هم فراهم باشد ولی مطمعن آخرین روزهای زندگی دشمنان و مزدوران داخلی و خارجی در عرآق خواهد بود و این قصه داعش و تکفیری ها به لطف خدا و اهل بیت نبوت با مدیریتی منسجم و نیروهای شهادت طلب آموزش دیده خیلی راحت و ساده برای همیشه پایان می یابد و درس عبرتی نیز برای همسایگان بزدل و ترسو تکفیری خواهد بود چرا که نگاه تاریخی و حضور مردم ایران در گذشته و حال که هر دو طرف دارای نکته های مشترک زیستی و فرهنگی در هر دو کشور گردیده و هر دو ملت و دولت با هم دلی و نزدیک شده به هم نخواهند گذاشت آسیبی به کربلا و نجف و سامرا و هزاران منطقه مقدس در عراق و سوریه برسد و با هم هم قسم و هم پیمانند که دشمنان مشترکشان را با هم به یاری خدا و امام حسین (ع) نابود کنند و با آرامش کنار هم زیر سایه ارباب همه مان حضرت سید الشهدا (ع)زندگی کنند . اینشاا...
      چیزی به شروع جهاد واقعی و نابودی تکفیری های داعش نمانده شماره معکوس شروع شده و بزودی خواهیم دید که تکفیریها از ترس و وحشت ریش خود را سه تیغه میکنند و مانند زنان آرایش میکنند و بز دلانه فرار را بر قرار ترجیع میدهند که دیگر فایده ای برایشان نیست و همانند خروج حضرت مختار جواب اعمال کثیف شان را خواهند گرفت .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        + دادم ولی خداییش چقدر جو زده هستی

      • بدون نام

        یوزر یعنی چی جو زده؟؟
        بیگید لبیک یا حسین ع

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج