۱۶۱۳۸۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

بخشش قاتل ۱۴ ثانیه بعد از اجرای حکم

جوانی که ۶ سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود ۱۴ ثانیه بعد از آنکه به دار مجازات آویخته شده بود با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

همشهری آنلاین: جوانی که ۶ سال قبل در جریان درگیری با جوان دیگری او را به قتل رسانده بود ۱۴ ثانیه بعد از آنکه به دار مجازات آویخته شده بود با اعلام رضایت اولیای دم از مرگ نجات یافت.

۶ سال قبل درگيري بين ۲جوان در يكي از روستاهاي اطراف كازرون رنگ خون به‌خود گرفت. در جريان اين درگيري يكي از طرفين با ضربات چاقو به قتل رسيد. به‌دنبال اين نزاع مرگبار متهم به قتل بازداشت و در دادگاه كيفري استان فارس محاكمه شد. هرچند او مدعي بود ناخواسته مرتكب قتل شده است اما با اصرار اولياي دم براي مجازات او، قضات دادگاه حكم به قصاص وي دادند.

اين رأي در ديوان عالي كشور نيز تأييد و براي اجرا به واحد اجراي احكام دادگستري كازرون فرستاده شد. درحالي‌كه تلاش‌هاي جوان محكوم به قصاص و خانواده‌اش براي جلب رضايت اولياي دم بي‌نتيجه مانده بود او پاي چوبه دار رفت.

خانواده مقتول اصرار داشتند كه قاتل پسرشان بايد قصاص شود. در چنين شرايطي طناب دار بر گردن قاتل انداخته و حكم اجرا شد اما درحالي‌كه جدال او با مرگ آغاز شده بود پدر و مادر مقتول اعلام كردند وي را بخشيده‌اند. به اين ترتيب قاتل از چوبه دار پايين كشيده شد و زندگي دوباره‌اي يافت.

مادر مقتول درباره انگيزه‌اش از بخشش قاتل گفت: او را به‌خاطر امام حسين(ع) بخشيدم. در آخرين لحظات چيزي در وجودم به من گفت كه بايد قاتل پسرم را ببخشم. به همين دليل فرياد زدم كه قاتل را بخشيدم و مسئولان هم قاتل را از بالاي دار پايين آوردند.

اكرمي، رئيس دادگستري كازرون هم در اين‌باره گفت: فرد قاتل ۱۴ثانيه بالاي دار بود اما خانواده مقتول در اقدامي بزرگ او را بخشيدند. اميدوارم اين بخشش براي همه افراد جامعه پيامدهاي مثبتي داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sara

      این چه رضایتی بود؟؟ از 100 تا شکنجه هم بدتر بود که

    • ziba

      خوش ب سعادت کسانی ک دل بزرگی دارن

    • علیرضا

      در جواب سارا خانوم باید بگم اتفاقا بهتر که قبل از اعدام نبخشید تا قاتل لااقل برای 14 ثانیه هم که شده نتیجه عمل خودشو واقعا لمس کنه. مطمئن باشید این آدم تا عمر داره حتی یه مورچه رو هم لگد نمی کنه چون میدونه مردن با چوبه دار چه حسی داره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج