۱۶۲۴۲۳
۵۰۷۵
۵۰۷۵
پ

رقابت ژاپن و امریکا بر سر گودزیلا!

ژاپنی‌ها اعلام کردند درصدد ساخت بیست و هشتمین فیلم از روی افسانه گودزیلا هستند که خودشان آن را از ۱۹۵۴ و با فیلمی از ایشیرو هوندا آغاز کردند.

روزنامه ایران:

ژاپنی‌ها اعلام کردند درصدد ساخت بیست و هشتمین فیلم از روی افسانه گودزیلا هستند که خودشان آن را از ۱۹۵۴ و با فیلمی از ایشیرو هوندا آغاز کردند و امریکایی‌ها نیز از روی آن الگوبرداری کرده و در ۱۰ سال اخیر دو نسخه از روی آن در هالیوود تهیه کرده‌اند.


در سال ۲۰۰۴ که «گودزیلا: آخرین جنگ‌ها» توسط توهو کمپانی معروف و قدیمی ژاپنی سازنده گودزیلاها عرضه شد و فقط ۱۲ میلیون دلار فروخت و برخلاف اسلافش شکست اقتصادی سنگینی را متحمل شد، به نظر می‌رسید که گودزیلا با وجود تمامی عظمت و نیروی شگرفش به پایان خط رسیده است و توهو با همین باور این سری فیلم‌ها را تا اطلاع ثانوی متوقف کرد.

رقابت ژاپن و امریکا بر سر گودزیلا!

با این حال موفقیت زیاد نخستین «گودزیلا»ی امریکایی‌ها که ۱۰ سال پیش عرضه شد و توفیق بیشتر نسخه دوم آنها که همین امسال و باز هم با نام صرف «گودزیلا» و با کارگردانی گرت ادواردز روانه بازار شد و در سطح جهان ۵۲۵ میلیون دلار فروخت، ژاپنی‌ها را واداشت که در اندیشه‌های خود تجدید نظر کنند و به فکر ساخت نسخه تازه‌ای از این موجود غول‌پیکر بسیار زشت‌رو بیفتند و اقدامات‌شان را در این خصوص شروع کنند. اقداماتی که قرار است منجر به فیلمبرداری «گودزیلا»ی تازه در تابستان ۲۰۱۵ و پخش آن در اواخر بهار ۲۰۱۶ شود.

هنوز کارگردان و بازیگران اصلی این نسخه جدید مشخص نشده‌ا ند اما این مسأله مشخص است که در ساختن این فیلم کمپانی قدیمی و امریکایی برادران وارنر نیز با توهو همکاری خواهد کرد.

اضافه بر آن، توهو برای اینکه محصول جدیدش و تمامی گودزیلاهای بعدی کم نقص باشند، یک کمیته به نام «Godzi-Con» هم تشکیل داده که کارش ساماندهی مجدد فیلم‌های متعدد گودزیلا و پی‌ریزی قسمت‌های بعدی است. ریاست این کمیسیون گودزیلایی(!) به تاییجی اوئه‌دا سپرده شده که از تهیه‌کنندگان قدیمی سینمای ژاپن است و یکی از اولین تصمیم‌‌های آن پرهیز از خرج‌های افراطی برای ساخت گودزیلاهای آتی است و آن هم در حالی که گودزیلای اخیر گرت ادواردز هزینه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری داشت، اوئه‌دا هفته پیش در توکیو خطاب به نمایندگان رسانه‌ها گفت: «هدف اصلی ما این است که لااقل در فیلمسازی پیرامون ایده‌ها و مخلوقات ساخت خودمان به امریکایی‌ها و هالیوود نبازیم. در این راه ما باید گودزیلا را با شکل و مشخصه‌هایی نگه داریم که مثل گذشته ابتدا نشانگر ژاپن باشد و نه یک موجود چشمگیر هالیوودی.»

رقابت ژاپن و امریکا بر سر گودزیلا!

توهو به این نیز اکتفا نکرده و می‌خواهد یک مجسمه بزرگ تازه از روی گودزیلا را در محل تماشاخانه معروف شین جوکوی خود، حداکثر تا اواخر آوریل ۲۰۱۵ (اوایل اردیبهشت ۹۴) نصب کند. این در حالی است که هالیوود راه اختصاصی خودش را می‌رود و حالا که پول کلان گودزیلای امسال زیر زبانش مزه کرده، طرح «گودزیلای ۲» را هم ریخته که آن را نیز گرت ادواردز کارگردانی خواهد کرد و فیلم در روز ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ پخش خواهد شد.

هرچند همه آن را دیده و موضوع را می‌دانند اما بد نیست یادآوری کنیم گودزیلا هیولای عظیمی است که معمولاً بی‌دلیل و بی‌جهت از درون دریا سر برمی‌آورد و به شهرهای بزرگ مثل توکیو (و در نسخه امریکایی‌ها، نیویورک) حمله و آنها را ویران، آدم‌ها را دسته دسته هلاک می‌کند و با اینکه ده‌ها بار در پایان فیلم‌ها او را کشته‌اند، ضرورت‌های اقتصادی و سودجویی استودیوها سبب شده که وی را در قسمت بعدی مجدداً زنده کنند و در سطح شهرها به حرکت درآورند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج