۱۶۳۵۳۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

هزینه داعش برای اقتصاد عراق و آمریکا

بانک جهانی در گزارشی اعلام کرد سرانه رفاه در عراق به سبب جنگ این کشور با گروه تروریستی داعش ۱۴ درصد کاهش یافته و از میزان تولید ناخالص داخلی این کشور ۲۸ درصد کاسته شده است.

واحد مرکزی خبر: بانک جهانی در گزارشی که این هفته منتشر شد اعلام کرد در نتیجه جنگ با داعش بخش خدمات در این کشور متحمل زیان یازده درصدی شده و بیشترین زیان ها متوجه بخش های اقتصادی ، ارتباطات ، بیمه و املاک و مستغلات بوده است.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد با توجه به پیامدهای اقتصادی جنگ با داعش پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی در عراق امسال حدود نیم درصد کاهش داشته باشد.

این صندوق اعلام کرد بر اثر تخریب زیرساخت ها ، موانع پیش روی دسترسی به سوخت و انرژی و نیز کاهش اعتماد تجاری در عراق تولید فراورده های غیرنفتی در این کشور از زمان آغاز جنگ با داعش رو به کاهش گذاشته است. در مقابل با توجه به اینکه اکثر زیرساخت های نفتی در جنوب عراق واقع شده است و امکان دسترسی داعش به این زیرساخت ها وجود ندارد تولید نفت در این کشور در سال ۲۰۱۴ روزانه سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بوده که از سه میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در سال ۲۰۱۳ فراتر رفته است. این در حالی است که صادرات نفت این کشور همانند سال ۲۰۱۳ ، بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز بوده است.

پنتاگون :هزینه حملات بر ضد داعش به یک میلیارد دلار رسیده است

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد هزینه مشارکت نظامی آمریکا در جنگ با گروه تروریستی داعش پس از گذشت شش ماه از تسلط این گروه بر موصل دومین شهر بزرگ عراق به حدود یک میلیارد دلار رسیده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج