۱۶۴۸۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

حمله سایبری به دفتر مرکل

به گزارش نشریه بیلد ظاهرا در هفته‌های اخیر یک حمله سایبری به دفتر صدر اعظم آلمان و روی سیستم یکی از معتمدان مرکل انجام گرفته که حامل ویروس رجین بوده است.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش "نشریه بیلد" ظاهرا در هفته های اخیر یک حمله سایبری به دولت آلمان انجام شده است. بر اساس این گزارش، یکی از کارکنان بلند پایه دفتر صدر اعظم آلمان و از معتمدان وی قربانی یک حمله جاسوسی شده است.

با توجه به گزارش های محافل امنیتی بدافزار جاسوسی به کار برده شده در این حمله هکری موسوم به رجین توسط آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) و شریک انگلیسی آن سازمان ارتباطات دولت انگلیس GCHQ به کار برده شده است.

شرکت امنیت سایبری سیمانتک آمریکا که در زمینه تولید آنتی ویروس فعالیت می‌کند به تازگی اعلام کرده است که ویروس و بدافزار پیشرفته "رجین" از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون برای جاسوسی از دولت‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و افراد مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته و روسیه بیشترین زیان و ضرر را از این ویروس پیشرفته رایانه‌ای متحمل شده است.

ظاهرا این کارمند عالی رتبه دفتر صدر اعظم آلمان به صورت ناآگاهانه این ویروس بسیار پیچیده را با یک درگاه یو اس پی که حاوی اطلاعاتی درباره یک سخنرانی درباره سیاست اروپایی بوده است به کاپیوتر دفتر منتقل کرده است.

به گزارش نشریه بیلد ظاهرا این معتمد مرکل روی یک متن سخنرانی درباره سیاست های اتحادیه اروپا کار می کرده است که شب این اطلاعات را همراه خود به خانه برده و روی کامپیوتر شخصی اش بقیه آن را کار کرده است. سپس وی سند ویرایش شده را در یک درگاه یو اس پی ذخیره کرده و به کامپیوتر محل کار خود منتقل کرده است.

پس از آن اسکنرهای ویروس دفتر صدر اعظم با توجه به هشدارها این بدافزر جاسوسی را کشف کردند. البته ظاهرا بررسی های انجام شده روی همه لب تاب های با امنیت بالا در دفتر صدر اعظم هیچ ویروس دیگری را کشف نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج