۱۶۶۵۱۲
۵۱۲۷
۵۱۲۷
پ

تابلوها را اصولی نصب کنید (۲)

نصب تابلوها و آثار هنری از مواردی است که بسیاری از طراحان خانه را گیج و سردرگم می کند. اینکه بدانیم یک قاب عکس در چه ارتفاعی از دیوار باید نصب شود؟

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)


برترین ها: نصب تابلوها و آثار هنری از مواردی است که بسیاری از طراحان خانه را گیج و سردرگم می کند. اینکه بدانیم یک قاب عکس در چه ارتفاعی از دیوار باید نصب شود؟ قاب آن چه رنگی باشد؟ و چطور تصمیم بگیریم چه چیز به کجا می آید؟ از مواردی است که در این متن به آن می پردازیم.

به طور کلی نصب آثار هنری باید به گونه باشد که مرکز تصویر (و یا مرکز گروه آثار هنری) همسطح چشم یک فرد (با قد متوسط) قرار بگیرد. با وجود آنکه چنین اصولی در هر موقعیتی صدق نمی کند و گاهی اجرای آن عملی نمی شود، بهتر است که این توصیه های زیر را بخاطر بسپارید.

مطلب مرتبط:


تکنیک دیگری که باید به خاطر سپرد آن است که یک مجموعه تصویر باید به عنوان «1 واحد» در نظر گرفته شود. نحوه چیدمان تابلوها را با قرار دادن روی یک میز بزرگ (و یا روی زمین) مشخص کنید. ترکیب بندی های مختلفی را امتحان کنید تا بتوانید بهترین شیوه را برگزینید. حتی بهتر آن است که این تابلوها نخست روی کاغذ چیده شوند، و خط محیطی آن ها روی کاغذ کشیده شود و قیچی شود، سپس برای تست کردن هر کاغذ را روی دیوار بچسبانید تا بهتر و سریعتر بتوانید در مورد نوع چیدمان تصمیم گیری کنید.

توضیحات و تصاویر زیر، اصول و راهکار هایی برای نصب آویزهای دیواری در اختیارتان می گذارد. تعاریف مختصری از «تقارن»، «خط»، و «تعادل» به زبان ساده بیان شده، آن ها را بخوانید و ارتباط این تعاریف را با تصاویر متن دریابید. سپس تابلوها و آثار خانه تان را ارریابی کنید و شیوه ای برای نصب آن ها انتخاب کنید.

چگونگی نصب و کادربندی آثار:

۱۵. افقی یا عمودی

برای قاب کردن و نصب یک اثر به ترکیب بندی کلی آن توجه کنید. تصاویر افقی را در قاب افقی قرار داده و تصاویر عمودی را در چارچوبی با ترکیب عمودی قاب کنید.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

16. از کادربندی یا «پاسپارتو» استفاده کنید.

این روش، شخصیت بیشتری به تصویر یا اثر هنری می دهد و موجب می شود که تابلو بیشتر به چشم آید. پاسپارتو بخصوص مناسب تصاویری با اندازه های کوچک است.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

هیچ چیز به اندازه فاصله گرفتن قاب های زیبا از دیوار (بدلیل نصب غیر استاندارد)، چیدمان و جلوه آن خراب نمی کند. همیشه (مانند گالری ها) بجای میخ از قلاب های مخصوص عکس استفاده کنید که در دیوار کار گذاشته شده و تابلو (با حلقه های آویز D شکل) بر آن آویزان می شود.


۱۷. از ایمنی نصب مطمئن شوید

از محکم و استاندارد بودن قلاب تابلوها مطمئن شوید. دقت کنید که قلاب، متناسب با وزن تابلوها و آثار هنری تان باشد. در مورد نصب می توانید از ابزار فروشی ها مشاوره و کمک بگیرید.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

18. تم کلکسیونی

گروه تصاویر با قاب های همانند و نصب شده در کنار هم می تواند جلوه بسیار تاثیرگذاری ایجاد کند. این جلوه واحد شامل چندین اثر هنری کوچکتر است.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

اشیایی برای نصب بر دیوار انتخاب کنید که جلوه هنری داشته باشند و با سبک دکوراسیون شما همخوان باشند. حلقه و قاب گل، قاب های خالی، پنجره های قدیمی، و وسایل آنتیک از این دست می تواند خانه را زیبا و خاص کند.

19. حلقه گل های خشک به عنوان شی هنری

حلقه برگهای خشک شده (بجای آینه) روی شومینه قرار گرفته و جلوه کانتری (روستایی) به خانه داده است.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

20. قاب را در ارتفاع پایین نصب کنید.

در صورت امکان میان اثر هنری و مبلمان زیر آن ارتباط برقرار کنید. تابلو ها را در ارتفاع همطراز چشم نصب کنید. مانند تصویر، تابلوی بزرگ را در ارتفاع کمی از میز نصب کنید. در این اتاق قرار گرفتن تابلوی بزرگ روی میز آن را در ارتفاعی هم سطح چشم نوجوان قرار داده است.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

با انتخاب رنگ و مدل قاب در چیدمان متناسب با سبک خانه تان وحدت و تمرکز ایجاد کنید.

21. تنوع در مدل قاب ها

با نصب گروه تابلوهایی با فرم های مختلف جذابیت بصری ایجاد کنید. مثلا در تصویر زیر ترکیب قاب های بیضی در کنار قاب های مستطیلی جذابیت بصری ایجاد کرده است. آویزان کردن آن ها بوسیله سیم هماهنگی بیشتری میان قاب ها ایجاد کرده و آن را به «مجموعه آثار» تبدیل کرده است.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

۲۲. کنتراست رنگی

تصاویر با رنگهایی متضاد با دیوار جلوه و تاثیر بیشتری خواهند گذاشت. برای دیوارهای روشن از تصاویر تیره و برای دیوارهای تیره از تصاویر روشن استفاده کنید.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

از عناصر معماری به عنوان اثر هنری بهره بگیرید و با استفاده از اثر هنری که با تم عناصر دیگر اتاق هماهنگ است، اتاقی ویژه خلق کنید.

۲۳. نصب عناصر معماری

از اصل «کنتراست» یا تضاد برای جلوه بخشیدن به یک اثر استفاده کنید. در این تصویر چارچوب سفید پنجره در تضاد با رنگ خردلی دیوارهاست و به همین دلیل، هم جلوه رنگ دیوار را بیشتر کرده و هم به جلوه خود افزوده است. سعی کنید ارتباط و تناسبی میان سایز و فرم اثر با فرم و سایز دیوار ایجاد کنید.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

۲۴. تم کلی فضا را حفظ کنید.

با آثار هنری و تکرار رنگ ها، موتیف و نقوش هماهنگ با سبک فضای داخلی اتاق، تم کلی اتاق را حفظ کنید.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

برای یک جفت تابلو از قاب های همشکل استفاده کنید و در کنار هم نصب کنید. دو قاب همشکل در کنار هم معمولا جذابیت بصری بیشتری ایجاد می کند.

25. قاب های همشکل

برای کنار هم نصب کردن گروهی از تصاویر، از قاب های همشکل استفاده کنید و بدین طریق تاکید و هماهنگی بیشتری ایجاد کنید. (چه برای یک جفت تصویر و چه برای گروه بزرگتری از تصاویر).

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

۲۶. تصاویر الهام بخش

بدنبال تصاویری باشید که الهامبخش شما باشد و انرژی دلخواهتان را به شما القا کند. ترجیحا با رنگبندی های هماهنگ با رنگ اتاق.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

چند تصویر و یک قاب واحد؛ روشی سرگرم کننده.

27. سه در یک

با قاب کردن تعدادی تصویر کوچک در یک قاب واحد، هم در هزینه قاب صرفه جویی می کنید و هم یک قاب بزرگتر خواهید داشت که شاید تناسب بیشتری با دیوار و مبلمان داشته باشد.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)

۲۸. کمی سرگرم کننده

هنر می تواند طنز آمیز، سرگرم کننده و خیال انگیز باشد. در جستجوی تم هایی باشید که از نظر رنگ و سبک ا دکوراسیون اتاقتان هماهنگ شود. مثلا رنگ هایی همخوان با پارچه ها، دیوارها، کف، و پنجره و تزئینات اتاق.

تابلوها را اصولی نصب کنید (2)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج