کد خبر: ۱۶۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
تعداد بازدید: ۴۸۲۳۵
تعداد نظرات: ۱۹۲ نظر
شما مهم ترید یا سن شما؟!
دوره ای که مردها با زن های 10 یا 20 سال کوچک تر از خودشان ازدواج می کردند، تقریبا گذشته است. امروزه ازدواج هایی که در آن زوج ها همسالند و یا ازدواج هایی که در آن زن بزرگ تر از مرد است بیشتر از قبل دیده می شود.
برترین ها به نقل از تندرستی: دوره ای که مردها با زن های 10 یا 20 سال کوچک تر از خودشان ازدواج می کردند، تقریبا گذشته است. امروزه ازدواج هایی که در آن زوج ها همسالند و یا ازدواج هایی که در آن زن بزرگ تر از مرد است بیشتر از قبل دیده می شود.

کوچک تر بودن زن از مرد در ازدواج یک باور سنتی است. دکتر مسعود وزیری، روان شناس بالینی درباره تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفقیت آمیز برایمان می گوید.



تفاوت سنی مناسب

اگر تفاوت سنی میان زن و مرد سه تا چهار سال باشد، از یک حد معمولی برخوردار است. این مورد بستگی به این دارد که چقدر زن و مرد بتوانند این فاصله را باور داشته باشند. این مساله را نمی توان به همه تعمیم داد و به این معنا نیست که همه کسانی که چنین اختلاف سنی ای دارند، زندگی خوبی هم دارند.

البته هرچه فاصله سنی زوجین کمتر باشد احتمال تفاهم بیشتر است. چراکه دو نفر با تفاوت سنی زیاد در دو مرحله متفاوت از زندگی هستند و نیازها و خصوصیات آنها بالطبع متفاوت است.

همان طور که از گذشته تا به حال شنیده ایم، تفاوت در سن بلوغ دختر و پسر این روند را طوری نهادینه کرده که پسرها باتوجه به دیرتر بالغ شدنشان باید از دخترها بزرگ تر باشند.

با این حال فاکتور سن به تنهایی نمی تواند تضمین کننده یک ازدواج موفق باشد. انگیزه زوج ها برای ازدواج با یکدیگر در این زمینه بسیار دخیل است. هستند کسانی که با انگیزه های اقتصادی با افرادی ازدواج می کنند که تفاوت سنی بسیار زیادی با آنها دارند؛ ازدواجی بدون پایه های عاطفی و شناخت که نبودن عامل علاقه در این نوع از ازدواج ها آنها را با شکست مواجه می کند. در این صورت نمی توان گفت شکست این زندگی تنها به خاطر بالابودن سن یکی از دو زوج بوده است.



بزرگ تر بودن مرد

از گذشته تا به امروز تفاوت سنی در ازدواج به گونه ای بوده که مرد چندسالی بزرگ تر از زن بوده است. مرد ایرانی با خاصیت مردسالارانه ای که از گذشته در اطراف خود دیده و شنیده، مدیر بودن در خانواده و حرف آخرزدن را تعریفی از خود می داند. از سوی دیگر بزرگ تر بودن مرد نوعی توازن رفتاری را در خانواده به دنبال دارد. با این حال معیارها با گذشت زمان در حال تغییر و دگرگونی است.

حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی آنها، توجه بیشتر آنها به تحصیلات و ارتقای علم و به دست آوردن موقعیت هایی برتر حتی بسیار معتبرتر از مردها تا حدودی باعث تغییر سن ازدواج شده و به همین خاطر است که در جامعه امروز زنانی که از همسران خود بزرگ تر هستند، بیشتر از قبل دیده می شوند.



بزرگ تر بودن زن

اگرچه هنوز مساله بزرگ بودن زن از مرد چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی در جامعه ما پذیرفته شده نیست اما نمی توانیم برای همه افراد، نسخه های واحد و یکسانی بپیچیم.  اگر دو نفر تفاهم فرهنگی و اخلاقی داشته باشند، همسن بودن یا بزرگ تر بودن دختر از پسر، مشکل خیلی حاد و پیچیده ای نیست.

کسانی که مخالف بزرگ تر بودن زن هستند معمولا دلایل زیرا برمی شمارند: ترس از اینکه این ازدواج ها بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه شود؛ به ویژه اگر این ازدواج به خاطر موقعیت مادی زن صورت گرفته باشد، همیشه موردتوجه است.

زنی که چندسال بزرگ تر باشد، معمولا انتظار دارد همسرش هم همانند او فکر کند و مسائل را بسنجد ولی وقتی با چیزی غیر از این مواجه می شود، این فاصله را بیشتر درک می کند.

از سوی دیگر، مردی که با زن بزرگ تر از خودش ازدواج می کند، ممکن است پس از چند سال زندگی، با تحلیل رفتن جسم زن، احساس ناخوشایندی پیدا کند و شاید به فکر جدایی و یا ازدواج دوم بیفتد و... درحالی که این احتمال ها تنها مختص به زن هایی نیست که از شوهرانشان بزرگ ترند بلکه ممکن است در رابطه سایر زن ها با شوهرانشان نیز اتفاق بیفتد.

چنین ازدواج هایی جنبه های مثبتی هم دارد؛ ازجمله اداره زندگی از سوی زنی آگاه و مدیر. البته به شرطی که خود فرد پذیرای شرایطش باشد و بتواند نگاه جامعه و مردم را تحمل کند. چراکه تاثیرهای منفی برخورد جامعه و اطرافیان ممکن است در زندگی بروز پیدا کند.

می توان خانواده های زیادی را یافت که با بزرگ تر بودن زن از شوهر، زندگی هایی شاد و زیبا دارند. این مساله درصورتی که عشق و علاقه طرفین به همدیگر زیاد باشد و زندگی خوبی داشته باشند مشکل ساز نخواهد شد.



همسن بودن یا نبودن

تعریف تفاوت سن و پذیرش آن، کاملا به فرهنگ و تربیت خانوادگی بستگی دارد. در مساله ازدواج درصورت فراهم بودن نیازهای اساسی و شناخت متقابل نمی توان فاصله سنی را از عوامل و عناصر اصلی دوام زندگی دانست. با این حال هرچقدر فاصله و اختلاف سنی بین زن و مرد کمتر باشد آنها به درک بهتری از یکدیگر می رسند.

 زن و مرد هرچقدر تناسب و سنخیت بیشتری داشته باشند پیوند و ازدواج مستحکم تری خواهند داشت. یکی از معیارهای انتخاب همسر هماهنگی و تناسب بین زوجین از نظر فاصله سنی است. به هر حال افرادی که در محدوده سنی نزدیک هم باشند، تجربه ها و خاطره های یکسانی دارند و پیش زمینه فرهنگی مشابهی برای درک کردن هم خواهند داشت.

 دختر و پسری که در سن ازدواج قرار دارند باید از نظر فکری در یک سطح قرار گیرند. تفاوت سن در فرهنگ ما اهمیت دارد ولی میزان آن را هم هیچ علم و منطقی با قاطعیت تخمین نزده است. باتوجه به عرف جامعه بزرگ تر بودن زن از مرتد، چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی پذیرفته شده نیست. علی رغم پیشرفت های همه جانبه و تغییر باورها هنوز هم موفقیت این گونه ازدواج ها در مقایسه با ازدواج هایی با تفاوت سنی مناسب برای افراد ثابت نشده است.

زن و مردی که 12 تا 15 سال اختلاف سن دارند نمی توانند همدل و همراه خوبی برای یکدیگر باشند اما باوجود تمام ایرادها، در این بین، نمونه های موفق زیادی نیز وجود دارند. ازدواج پسران با دختران بزرگ تر از خود به دلایل مختلف، یکی از عوامل نگران کننده در خانواده هاست. چراکه به زعم آنها این نوع ازدواج ها از ریسک بالایی برخوردارند. چون دخترها از لحاظ جسمی و عقلی زودتر بالغ می شوند؛ بنابراین به همسرانی احتیاج دارند که هم سطح خودشان باشند اگرچه باز هم توجه به مسائل پیچیده زندگی نسبی است.

 فاصله سنی زیاد و از 10 سال به بالا به دلیل اینکه تفاوت زمانی و یک دهه فاصله زندگی کردن بین دو فرد وجود دارد، مشکلاتی برای هر دو زوج به وجود می آورد. مشکلاتی چون عدم درک صحیح و متقابل، برآورده نشدن انتظارات دو طرف بعد از مدتی و بی حوصلگی فرد بزرگ تر، به خصوص احساس پشیمانی و بروز مشکلات بیشتر از عواملی هستند که بین زوج ها با فاصله سنی زیاد دیده می شوند.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

برترین مجله اینترنتی ایران

بازدید از صفحه اول
نسخه چاپی
ارسال به دوستان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۹۲
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
پاسخ
12
19
Be nazare man 8ta10sal fasle seni khobiye
پاسخ ها
نظر Maryam
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
abji jonam rast mige
نظر یلدا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
نه اصلا خوب نیست فاصله 3 سال خوبه بیشتر همدیگرو درک میکنید
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۲
من شوهرم17سال ازم بزرگتره.هم محاسن داره هم معایب.البته بستگی به خود طرف هم داره.اینکه زن چطوری باشه و رفتار کنه.ولی در کل خوبه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
پاسخ
15
42
man dost daram shoharam balaye 10 sal azam bozorgtar bashe akhe mardaee ke seneshon balatare mehrabontaran
پاسخ ها
نظر queen
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
خیلی مطمئن نباش همه اینطور نیستند شاید یکی از دلایل مهربان بودن اونا این باشه که از سن اونا از کل کل کردن با زن گذشته برای همین کوتاه میان فکر نکن مهربونن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۲
پاسخ
3
47
بنظر من سن فقط یه عدده مهم سن عقلی و رشد عقلی طرف هست.بعضیا سی سالشونه ولی سن عقلیشون 20 سالم نیست بعضیام 20 سالشونه و سن عقلیشون خیلی بالاس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
پاسخ
14
23
بنظرمن سن خیلی مهمه دخترخانماهمیشه سعی کنیدبایه اقاپسرازخودتون کوچیکترازدواج نکنید.
پاسخ ها
نظر امین باقری
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
همیشه با یه دلیل منطقی یکی را امر و نهی کنید نه با احساس
نظر مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
چراا؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
پاسخ
15
8
باسلام برابرتجارب 7دهه اززندگی ازدواج ناموفق این حقیردراین فاصله بمن محرزشده که قدیمی هادلیل خوبی برای ازدواج سن کمترزن بودن درسنین جوانی زیادتاثیری نداردزیرادرزمان پیری مردرغبت نمیکندبازن هم سن سال خودرابطه زناشویی داشته باشدلذاپایه های زندگی سستمیشودومرددرصددازدواج مجددمیشودوزن فرزنددرمقابلش جبهه میگیرد
پاسخ ها
نظر ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
رو تو برم بعد این همه سختی که خانمت کشیده حالا دیگه رغبت نداری؟ زن جوون هم اگه با پیرمرد ازدواج کنه فقط برای پولشه. واقعا خیلی رو داری
نظر ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۸
به نظر من این جور مردا تو همون هفت دهگی بمیرن بهتره....
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
از کجا معلوم خانومت رغبت کنه با شما رابطه داشته باشه؟اینجوری می پسندی؟ازدواج فرای تنوع طلبیه پدر جان.بعد از این سالها انتظار از ازدواج همدم و همراه هم بودنه.از لحن تندم عذر میخوام اما شما سعی کن شناختتو نسبت به ازدواج بیشتر کنی.10 سالم زندگی خوب میتونه جبران این همه سالو کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۶
پاسخ
12
5
b nazar man fasele seni nabayad kamtar az 5sal bashe
پاسخ ها
نظر farzin
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۷
هیچ فکر اینو کردی که کسانی که بیشتر از پنج سال با هم اختلاف دارن دنیاشون با هم فرق می کنه؟ از دوتا نسل متفاوتن.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۸
پاسخ
3
13
اين موارد بيشتر از نوع ساختار جامعه كه طي سالهاي متمادي شكل گرفته شديدا تحت تاثير خواهد بود، براي مثال ميشه به عوامل محيطي مثل نوع برخورد و تعامل همه ي افراد از جمله خانواده تا فاميلها، همكاران، دوستان و ...، و شخصيت زوجين كه در همين محيط رشد كرده و با اين ساختار به بلوغ رسيده اند ذكر كرد، با اين حساب زوجيني كه سن مرد از زن كمتر است بايد تمامي عوامل محيطي بيروني و دروني را در نظر بگيرند و با روشن بيني در مسيري كه هر لحظه آن ميتونه چالشي كه منجر به تهديدي جدي براي زندگي مشترك ميشه برنامه داشته باشند، تا بتونن زندگي شاد و موفقي داشته باشن، بنظر من در حالت عادي كار سختيه و اشخاصي با اقايد و ايدهاي مخصوص به خودش رو ميطلبه
پاسخ ها
نظر مجید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۷
من هم با نظر شما موافقم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
پاسخ
2
56
من از خانومایی که انقد روی سن بالاتر مرد تاکید دارن 1 سوال دارم.این کسانی که تو دادگاهها هستن و هر روز تعدادشون زیاد تر هم میشه کیا هستن؟آیا مردانی هستن که از زن خودشون کوچیکترن؟نود و نه درصدشون مردا بزرگتر هستن.خواهشا مطلق گویی نکنید تو این دنیا همه چیز نسبیه.مشاهده میشه که اینجا هم مثل بقیه ی جاها حرفهای خانوما از روی احساساته.خانوما چون احساس میکنن مرد بزرگتر تکیه گاه بهتر و شریک زناشویی بهتری هست این حرف رو میزنن.ولی نه.مطلقا اینطور نیست.سن فقط یه عدده.بازم میگم بنظر من سن عقلی مهمه و تفاهم و همخوانی شخصیت و فرهنگ
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
من خانومم اما با شما موافقم صد در صد. سن دل و عقل آدما مهمه نه صرفا یه عدد.
نظر ملیکا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
من هم موافقم من و همسرم 11 سال تفاوت سنی داریم و اصلا هم تفاهم نداریم
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
اگه همه چیز نسبیه چرا احساسی بودن مطلق رو به خانوما نسبت میدی؟اینم نسبیه.
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
من میگم آقایونی که تازه بزرگتر هم هستن خیلی وقتا تکیه گاه خوبی نیستن.دیگه چه رسیده که کوچیکترم باشن.آره مواردی استثنا هم هست.اما اونا واقعا دیگه استثنایی هستن.خوش به هال اونی که همچین مرد عاقلی پیدا کنه
نظر مریم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
من باهات موافقم الان جوری شده که حتی بچهای دبستانیم عقلشون بیشتراز مامان باباشونه، پس دلیل نمیشه که اگه سن مرد کمتراز زن باشه عقلشم کمتره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۶
پاسخ
3
8
به نظرشما2سال از دخترکوچکترر باشه چی؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
پاسخ
39
10
هیچ وقت مردی که 10 سال ازت بزرگتره نمی تونه درکت بکنه چون دنیاش با دنیای تو متفاوته
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۷
پاسخ
5
4
be nazare man age mard fasele senish ziyad bashe jaye pedare adamo migire va in jaleb nist
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۸
پاسخ
7
6
bacheha man to fekre yekiam ke azam 14sal bozorgtare.che eshkalii dare????
پاسخ ها
نظر یلدا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۸
خیلی اشکال داره تو رو از هیچ نظر درک نمیکنه
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
bastegi dare k shoma chnd saletoon bashe khanoom
نظر shima
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
فرزانه جون عشق منم14سال ازم بزرگتره،منم معتقدم که سن فقط یه عدده و زیادبودنش نمیتونه مانع ازدواج دونفر که عاشق همن بشه.وقتی خدا تو کتاب به اون عظیمش نگفته که اختلاف سنی زیاد مشکله ما چطور میتونیم همچین ادعایی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه طرف ادم باشه و"ادمیت"داشته باشه 20 سالم که از خودت بزرگتر باشه مهم نیست.مهم اینه که درکت کنه و درکش کنی...اوکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
پاسخ
2
20
فرزانه جان اشکالی نداره هیچ چیز تو این دنیا مطلق نیست که بخوایم بگیم حتما مرد که 14 سال بزرگتره بده.شما باید این مطالب رو بخونی و از تجربیات دیگران استفاده کنی ولی تصمیم نهایی با خودته چون موردا با هم فرق داره.نسخه پیچیدن برای دیگران کار اشتبیاهیه ولی خوب فکر بکن ایشالا که موفق میشی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۲
پاسخ
1
2
ممنون محمدرضاازوقتی که گذاشتی وراهنمایی کردی
پاسخ ها
نظر محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
خواهش میکنم.وظیفه بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۸
پاسخ
3
26
بچه ها خودتان را بسپاريد به خدا و ائمه (ع) فقط حرف اونا رو دستورالعمل قرار بدين... بريد حرفاشون رو از بزرگان بشنويد و در كتابهاي حديثي بخوانيد
اگاهترين و روانشناسترين افراد بعد از خداوند متعال ائمه بودند و هستند، (اينكه عده اي ميگويند: دوران ائمه فرق ميكرد و الان زمان اقتضائات خودش را دارد، به حرفهايش اهميت ندهيد، دستورات ائمه هميشه بروز بوده و هستند، پس يادبگيريد و عمل كنيد)پس بانظرديگران و فرهنگ ديگران ازدواج نكنيد كه اثرات منفي اش شايد در نسلهاي بعدتان هم باقي بماند، غصه نخوريد، امامان ما در همه زمينه ها روش و راه درست را نشان داده اند، پس برويد و عمل كنيد تا رستگار شويد، خدانگهدار همه شما دوستان جوياي سعادت ...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
پاسخ
0
8
من تا حدودی با نظر پیمان و کاظم موافقم به نظر من ملاک فاصله سنی نیست فاصله عقلی ملاک باید باشه چون بعضی آقایون 40 سال دارن اما عقل و مسئولیت اونا اندازه یه پسر 20 ساله است همچنین در مورد خانم ها. اگر دختر ها و پسر ها به بلوغ فکری طرف مقابل خود بیشتر از سن شناسنامه اهمیت بدن بهتره
باید موقع ازدواج خیلی دقیق باشند و گول سن ظاهری را نخورند
پاسخ ها
نظر user
| UNITED KINGDOM |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
چطوری میشه بلوغ فکری طرف مقابلو فهمید و اصلن اینکه طرز تفکرها چقدر به هم نزدیکه؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
پاسخ
0
3
با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت همه ي دوستان
من 22 سالمه . گرچه اين موضوع جز مباحثي هست كه خيلي فكرم رو اشغال مي كنه و راستش خودم نمي تونم تصميم درستي بگيرم اما با نظر آقاي محمد و آقاي كاظم كاملا موافقم .

هميشه توي جمع دوستان هم سن و سالم اذيت مي شم واقعا عذاب مي كشم وقتي مي بينم از سنم بزرگتر هستم اما دست خودم نيست . تنها با افرادي كه خيلي بزرگتر از خودم هستن دوستي واقعي دارم البته جديدا چند دوست مدل خودم پيدا كردم .

صميمانه ترين دوستانم 68 و 54 ساله هستند و جوون ترينشون دختر خانمي هست كه 12 سال از خودم بزرگتر هست . در مورد خواستگارهام واقعا گيج ميشم حتي چندين سال هست كه فردي رو دوست دارم كه 18 سال از خودم بزرگتره البته فكر مي كنم اون هميشه منو بچه فرض كنه يا نتونم درست دركش كنم يا اون دركم كنه .

اينا رو گفتم تابا نظراتتون كمكم كنيد واقعا گيج هستم حتي اگر سراغ داريد يك مشاور خوب بهم معرفي كنيد . با تشكر
راستي منتظر اعلام نظراتتون هستماااا
نظر نرگس.25 ساله.
| درباره تفاوت سنی چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۶
پاسخ
2
7
به نظره من..اگه از نظره عرف و شرع و عقل و ....
بزرگتر بودنه زن از مرد بد بود و مشکلی داشت هیچوقت حضرت محمد با حضرت خدیجه با اونهمه اختلاف سنی ازدواج نمیکرد و... راضی نبود!!
اینا همه برمیگرده به درک وفهم... و داشتنه عشق واقعی...
وقتی یه رابطه ایو که یه زن خوب و قشنگ و راحت میدونه با یکی که از خودش کوچکتره ... ممکنه اون رابطه رو با یکی دیگه که بزرگتر ا خودش باشه ندونه و پیدا نکنه ...
من یکی از اونایی بودمکه با این مقوله مخالف بودم..چون این نظرو داشتم که همه ی مردها وپسرا از نظره عقل خیلی کوچکتر از سنشون هستن!
اما الان با زندگی که دارم میگم که من در اشتباه بودم..
یه زندگیه قشنگ بوجود میاد وقتی که " درک عقلی درستی داشته باشن دو طرف و عاشق باشن و کمک کنن به هم که عاشق بمونن...!
پاسخ ها
نظر user
| - |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
همانطوری که در صحبت خیلی از دوستان گفته شد سن یک عدد است. البته سن فقط یکی از ملاکهای ازدواج است. ملاکهای مهمتری وجود دارند که در صورت سنخیت آنها برای هر دو نفر تأثیر بیشتری در زندگی دارند. نکته دیگر این است که باید نسبی نگاه کرد. ازدواجهای موفقی هستند که در آنها اختلاف سن دو طرف خیلی زیاد میباشد اما برعکسش هم هست. یا دو نفری که هم سن هم هستند اما باز همدیگر را درک نمی کنند. ما نباید خود را با دیگران مقایسه کنیم و مثلا بگیم چون فلان زوج اختلاف سنشون زیاد هست و مشکل دارند ما هم که اختلاف سن زیادی داریم حتما به مشکل برمی خوریم. شرایط و موقعیت و درک و بلوغ عاطفی و عقلی آدمها با هم فرق دارد. مهمترین مسأله این است که هردو طرف همدیگر را به شکل منطقی بشناسند ببینند چقدر به هم می خورند اگر باهم سنخیت داشتند می توانند ازدواج کنند. سن عددی تعیین کننده میزان رشد و بلوغ عاطفی و عقلانی و اجتماعی نیست.
دانشجوی دکترای جامعه شناسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۴
پاسخ
0
1
من کمی تا قسمتی با نظر کاظم و محمد موافقم چون نمونه واقعیش جلوی چشممه مادر من 4 سال از پدرم بزرگتره و باید بگم با اینکه سالها از این ازدواج میگذره و لی یه ازدواج سنتی نبوده و هر دو همکار بودن و هم دیگه رو انتخاب کردن همیشه هم رابطه نسبتا خوبی داشتن اما یک بار که از مادرم پرسیدم که از کاری که کرده راضی هست یا نه بهم گفت اگه به اون زمان برگرده شاید دیگه این انتخابو نکنه دلیلش هم این بود که توی زندگیش زمانهای زیادی بوده که احساس می کرده درک نمیشه و نمیتونه منطقشو به پدرم بقبولونه و فشار زیادی از این بابت تحمل کرده واسه همینم همیشه در مورد خواستگار های ما تاکید داشت که حتما یا همسن باشیم یا اینکه مرد بزرگتر باشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
پاسخ
0
4
کمکم کنین 10 سال واسه کسایی که همو دوست دارن خوبه؟
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۱۰
ده سال خیلیه ولی خب میشه یه کاریش کرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۷
پاسخ
1
4
سلام به نظر من همه چی به شانس و قسمت بستگی دار ونمیشه صد درصد نظر داد که چی بهتر ولی در کل هر چی معمولی تر باشه از نظر عرف همون بهتر همیشه سعی کنید نرمال رو انتخاب کنید هگر نشد بالا یا پایین به توکل بر خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۴
پاسخ
0
4
سلام با تایید نظر خانوم حکیمه باید بگم اختلاف سنی بیشتر از نصف مناسب ترین سن برای ازدواج به هیچ وجه عاقلانه نیست و به این میزان مرد باید از زن بزرگتر باشد.در این صورت امکان تطبیق خوردن رفتارهای پیش بینی نشده در زندگی مشترک بیشتر میشود.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
پاسخ
0
4
به نظرمن هم سن عدد. مهم تفاهم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
پاسخ
6
3
با سلام و خسته نباشید دوستای عزیزم ازتون یه راهنمایی میخوام من دچار معلولیت خفیفی از ناحیه پا هستم 34 سالمه ولی فعالیتم خیلی بیشتر از یه فرد سالمه شکر خدا بدن قوی و سالمی دارم حال یه خواستگار 63 ساله دارم از همه نظر با هم به توافق رسیدیم
ایا ازدواج من با این اقا صحیح است
باتشکر از شما
نظر یه دل بیقرار
| درباره تفاوت سنی چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
پاسخ
1
2
کاش سن نبود میدونستیم مشکل ما از اول سن .خیلی براش گریه کردم کاش من کوچک تر بودم . تفاوت سن برای قدیم الان دونفر همدیگر دوست دارن ،می خوان عاشقانه زندگی کن سن بی خود من با رفیقم 9ساله دوست هستم باهم خیلی خوب هستیم 9ساله زندگی بدون بزرگتر ها .کاش اشنا نمی شدیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
پاسخ
1
5
من دارم درمورد یه پسری که چندماه ازم کوچیکتره شناخت پیدا میکنم اما یکم میترسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
پاسخ
0
5
بهترين هميشه اخلاقه كه زندگيرو گرم و صميمي ميكنه . اختلاف سني درصورتي خوبه كه زن و مرد همديگرو درك كنن . بعضيا آرزو دارن زنشون از اونا بزرگتر بود ولي ديگه راه و رسم و مرام زندگي رو يادش نميدادن . فقط اخلاقه كه مردو وابسته مي كنه نه چيز ديگه .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
پاسخ
1
11
من و همسرم ١٣ سال با هم تفاوت داريم ولي هيچ مشكلي نداريم و بعد از چند سال اين تفاوت سني معلوم نخواهد شد چون خانم ها زود تر افتاده ميشن اوصولا
پاسخ ها
نظر محا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
شاید هم به اونجا نرسه وفرد یزگتر مرد وتو هیچ لذتی از زندگی نبردی
UNITED STATES
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
پاسخ
1
3
salam dostan man tamame nazarate shoma roo khondam man 20salam hast va ye 2 sali kochik tar az kasii hastam ke dosesh daram man baram mohem nist in tafavot chon man ghabol daram ke in ha hamash rasme sonati bode
vali nemidonam baghiye yani pedaram madaram roo chetor razi konam ma 2 ta ba ham kamelan be tafahoom residim ba baghiye bayad che kard.
mamnonam az in ke rahnamayi konin
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
پاسخ
6
7
من 35 سالمه و ازيه خانم كه 20سالشه خوشم اومده.خواهش ميكنم راهنماييم كنيدكه چكاركنم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
پاسخ
4
16
من 20 سالمه.میخوام با یه دختر که توی فامیلمونه و 6 سال از من بزرگتره ازدواج کنم.آیا میتونیم خوشبخت بشیم؟منتظر نظراتتون هستم.
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
بیشتر فکر کن.شناختتو به ازدواج بیشتر کن.الان تو سن عشق و عاشقی هستی.این دختر هم بره هیچ اتفاقی نمیفته.اصلا خودت الان چه قدر وفاداری؟چه قدر میتونی یه همدم خوب باشی؟چه قدر پایبند به مسئولیتها هستی؟ایا هر دم از یکی خوشست میاد؟جواب سوالت بیشتر بستگی به تو داره تا اون خانم.باید بتونی 10 سال از سنت بزرگتر باشی تا بتونی همسر خوبی یاشی براش.می تونی؟اگه نه ،نه اونو اذیت کن نه خودتو
نظر سارینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
سلام دوست گرامی من 31سال و همسرم49سال دارد.ما 12ساله با هم زندگی میکنیم چندسال اول همه چیز عالی بود الان هم برا همسرم عالیه....اما برای من خیر ما تا حالا به خاطر دیابت همسرم نتونستیم بچهدار بشیم...واقعی نگاه کنید اختلاف سن مشکلسازه.ما هر دو تحصیلاتون به دکترا رساندیم و مشکل خاصی که بقیه دارند نداشتیم....اما ازدواج با اختلاف سن بالا اشتباهه.مثلا تو در دهه سوم زندگیت تفریح بچه و ورزش میخاهی اما همسرت در دهه پنج زندگیش استراحت و سکوت و ارامش و...را میخاهد.معقول بیندیشید...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
پاسخ
0
3
اقای هادی اگه اون خانومو دوست داری و میتوني پا به پاش پیش بری اصلا مهم نیست, چون چهره ی خانوما بعد از چند سال عوض میشه و زیاد نشون نمیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
پاسخ
4
3
سلام دوستان من 25 سالمه و به مردی فک میکنم و دوسش دارم که 17 سال از من بزرگتره، اینشون استادم و یه بلوغ فکری خیلی خوب داره، به همین دلیل انتخابش کردم اما راستشو بخواین یه کم میترسم؟اما وقتی خودمو با دخترایی که 30 یا بیشترن مقایسه می کنم میبینم که هیچ تفاوتی از نظر دیدگاه و پختگی ندارم ، نظر بدید یه دنیا تشکر
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
به نظر من بستگی به پختگی خودت داره.بستگی داره چه قدر دوس داری بزرگتر از خودت باشی؟10 سال؟ از نظر شور و هیجان و وفاداری و... می تونی پا به پای یه مرد 42 ساله پیش بری؟میتونه ملاک هاتو تامین کنه؟همدمت باشه؟ منم یه خواستگار 17 سال بزرگتر از خودم دارم.هنوز ندیدمش.اما حس سنگینی دارم.انگار دلم میخواد همسرم هم سنای خودم باشه یا 4 -5 سال بزرگتر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
پاسخ
2
8
آقایون محترم. لطفا با همسر بزرگتر از خودتون ازدواج نکنید. تجربه من تجربه خوبی نبود. از تجربه من استفاده کنید. فریب حرارات عشق رو نخورید. همسر من بهترین همسر دنیاست ولی من با اینسنم که 5 یال کوچکترم نتونستن براش شوهر مناسبی باشم.نکنید نکنید نکنید نکنید نکنید نکنید...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
پاسخ
12
2
اختلاف سنی کمتر از 3 سال و بیشتر از 8 سال اصلا پیشنهاد نمیشه
البته این یک نظر شخصی و طبق تحقیقات شخصیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۷
پاسخ
4
11
اختاف سنی 6 ساعت چی؟؟؟؟
پاسخ ها
نظر مینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
خیلی باحالی :)))))))))))
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
پاسخ
0
1
منم میگم به پختگی ادمها بیشتر مربوطه به بلوغ فکریشون بچه ها.
ولی اختلاف هم نادیده نگیرید،بیشتر با طرفتون باشید شمایی که اختلاف سنی فاحش دارین باید خیلی بیشتر طرف مقابلتونو نسبت به ادمهایی که اختلاف سنی نرمال دارند بشناسید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۹
پاسخ
14
5
اینجا کسی به تفاوتهای فیزیکی اشاره ای نکرده. مردی که مثلا 15 سال از همسرش بزرگتره تو مسائل جنسی دچار مشکل نمیشه؟ یه مرد 50 ساله و یه زن 35 ساله آیا از لحاظ جنسی هماهنگن؟ ضمنا با بالارفتن سن آدمها خودمحورتر و سخت تر میشن. مردی که تو 45 سالگی تصمیم به ازدواج با زنی که 12-15 سال از خودش کوچکتره میگیره چقدر می تونه به خواستهای همسرش احترام بذاره و از خودش انعطاف نشون بده؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۲
پاسخ
1
0
سلام دوستان سوال منم دقیقا سوال یلدا جونه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
دوست خوبم من یک زنم و همه به سواد و شعور من اعتراف می کنن اما اختلاف سن زیاد اشتباهه از هر لحاظ بگیری اشتباس.برای مرد و یا طرف بزرگتر مثلا زن مشکل نداره اون در حالت تثبیت است برای طرف کوچکتر مشکلات داره از یک تفریح ساده تا ....به مشکل برمیخوری.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
پاسخ
4
1
به نظره من که تفاوت سنی بیشتراز۳سالاصلاخوب نیست وتوش هیچ درکه متقابلی نیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۱
پاسخ
0
4
به نظرمن همه چیز بستگی به شخصیت آدم دارداگرتفاوت سنی بالا باشد ولی از لحاظ اجتماعی ؛فرهنگی؛اعتقادات مذهبی وسایرمساعل مثل هم باشند مشکلی نیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۶
پاسخ
2
26
سلام دوستان من 25 سالمه ،خواستگارم 34 سالشه به خاطر سن زیاده خواستگارم دودلم ، 9 سال به نظرتون زیاد نیس ؟ در آینده به مشکل نمیخورم ؟ اخلاق و شرایط زندگیش خوبه خانوادم میگن هر چی خودت تصمیم بگیری ؟ چیکار کنم؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
پاسخ
0
38
در کل خوبه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۴
پاسخ
0
5
سلام دوستان تفاوت سن مهم هست ولی بیشترین چیز که مهمه شبیه بودن دو نفر به هم و فرهنگ دو نفره
از نظر سنی هم بهتره مرد چند سالی بزرگتر باشه که از 12 سال بیشتر نباشه ولی مردایی که سنشون یه کم بیشتر از همسرشونه بیشتر محبت دارن و همچنین هوس در انها کمتره
پاسخ ها
نظر mina
| UNITED STATES |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
نظرت رو کامل قبول دارم تا 12 سال مشکلی
نیس چون تو فامیل ما خیلی ازین موارد بوده
وهمشون الآن خوشبختن
UNITED STATES
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۷
پاسخ
0
2
بانظرت کاملا موافقم عزیزم
UNITED STATES
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۸
پاسخ
1
4
سلام راسش مدتیه که به یه دختر علاقه مند شدم اون حدود 1 سال و7ماه با من اختلاف سنی داره بزرگتر از منه ...موندم سر دو راهی همه ی ملاک های منو داره اشناست اما بزرگتره ایا در اینده با هم دچار مشکل نمی شیم؟
پاسخ ها
نظر موتا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۴
اگه بگم منم همین مشکل و تقریبا دارم جواب ما چی میشه
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
دوست خوبم اگر این شرایط قبول کردی دیگه تردید نکنی.اما اگر تردید داری دست به این کار نزن .بعدا در زندگیت هر مساله بی ربطی رو به سن ربط میدی.به نظر من مشکلی نداره به شرط قبلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۱
پاسخ
0
4
سلام من نظر همتون رو خوندم به نظر من به نظر من عددها رو پاک کنید فرهنگ شخصیت توانایی ها و خونواده ها رو ببینید عدد ملاک نیست شناخت مهم تر هستش دختر بزرگتر باشه ویا اختلاف سن پسر زیاد باشه(12 به بالا)مهم نیست فقط ببینید از لحاظ احساس می تونید هم رو راضی کنید یا....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
پاسخ
0
0
سلام من هم نظر همه شما رو خوندم
من هم از كسي كه دوسش دارم1سال و6ماه بزرك ترم و هنوز تو دو دليم
اما نكاتي هست كه تفاوت سن ما رو نشون نميده
خيلي خوب با هم كنارميايم
من فقط از سرزنش اطرافيا ميترسم و نميتونم تحمل كنم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۲
پاسخ
2
0
سلام.من21سالمه وخواستگارهم زیاددارم وتاحالاهم هرچی خواستگارداشتم جواب آخروبامشورت خانوادم خودم میدادم ولی چندماهی میشه که یکی ازفامیلامون منومیخواد وشرایطی داره که هردختری آرزوشوداره وهمه چیزش درحدالمپیکه ولی12سال ازمن بزرگتره من دوسش ندارم البته پدرمم ازهمه جهت عالیه ولی واسه این یکی خانوادم دارن مجبورم میکنن که حتما بهش جواب مثبت بدم ولی واقعانمیخوامش چون از یه منبع موثق شنیدم که خیلی دروغ میگه درحدلالیگا!!!!!!!!!!!!!دوستان عاجزانه التماس دعادارم وراهنماییم کنید که چطوربه پدرم بگم نمیخوامش خیلی از راه هاروامتحان کردم جواب نداده وپدرم واقعاپسره رودوس داره وخبرنداره که خوراکم فقط شده گریه اگرهمه چیزوگفتم فقط خواستم بهتربتوتین کمکم کنین.مرسی
پاسخ ها
نظر lمهدی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
به پدرتون بکید که دلیل تمام بدبختیهای بشریت دروغه و ذات ادما رو نمیشه عوض کرد بخصوص دروغگو ها رو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
پاسخ
0
6
سلام به همگی. تورو خدا هرکسی میتونه راهنماییم کنه مدیونه دریغ کنه... بچه ها من به دختر که یک سال ازم بزرگتره بشدت علاقه دارم و اونم واقعاً بهم علاقمنده.فقط این وسط خونواده ی دختر خیلی سنگ اندازی می کنن. در ضمن ما دو تا از یک خونواده ی مذهبی هستیم. تو رابطمون هم هیچوقت از اختلاف سنی چیزی احساس نکردم. بنظرتون ازدواج با این بنده خدا درسته؟
لطف کنین کمکم کنین نه اینکه صورت مسئله رو پاک کنین. با تشکر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
پاسخ
0
0
ببخشیددوستان اینکه گفتم پدرم هم ازهمه جهت عالیه منظورم این بودکه یه وقت فکرنکنین پدرم چون خودش هیچ شرایط خوبی نداره توزندگیش داره منومجبورمیکنه که بایه کسی که شرایط عالی داره ازدواج کنم!پدرم کلااین پسررودوس داره ولی خودم اصلادوسش ندارم حتی بااین حال که ازنزدیکترین فامیلامونه!ومن اصلاشرایطش واسم مهم نیست وهرچی هم بهشون میگم من باید دوسش داشته باشم چون من میخوام زندگی کنم نه شما(یعنی خانوادم)ولی گوش نمیدن باز حرف خودشونومیزنن!!!!!!!!!!!!لطفامنوازراهنمایی هاتون محروم نکنین بازم ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
پاسخ
1
17
همه نظراتونو خوندم اما بقران جدی میگم مامانم ازبابام 4سال بزرگتره تازه مامانم از نظرمدرکم ازحاجی بالاتره اما هیچ مشکلی باهم ندارن اصلا....اگه خواستین تو ایمیلم بیاید بیشتر کمک میکنم بعنوان ابجیییییییییییییییییییییییی کوچیکتونم بخدا
پاسخ ها
نظر محمدرضا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۸
salam. lotfan dar en mored bishtar tozih befarmaeid.mamnon
نظر آتنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۷
من رو راهنمايي کن خواهش می کنم من هم تقریباً این شرایط را دارم
نظر امیر
| UNITED KINGDOM |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
منم همچین شرایطی دارم، دختری که دوسش دارم 2سال ازم بزرگتره ولی با هم هیچ مشکلی نداریم، تقریبا تنها مشکل من خانواده خودمن، شما خانواده پدرتون مشکل درست نکردن واسه مادرتون چه اول ازدواج چه الان؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۲
پاسخ
3
26
سلام من همسرم 14سال باهم تفاوت سنی داریم با اینکه من از اون کوچکترم ولی خیلی خوب همدیگه رو درک میکنیم چون شوهر من فردی باایمان خوش اخلاق خوش قیافه وخوش تیپه وبااینکه32سالشه میخوره 19سال داشته باشه وبعضی مواقع به خاطر من کوتاه هم میاد فراموش نشه که مردهایی که هم سن وسال خانوم ها هستن هیچ وقت از خود گذشتگی یا کوتاه نمیان .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۵
پاسخ
5
0
سلام من 16سالمه وکسی رو که از من دوسال بزرگتره رو دوست دارم و5ماهه که شب و روزم شده فکر کردن به اون.من میتونم با اون ازدواج کنم یا نه راهنماییم کنید.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
پاسخ
0
3
با سلام.سن ارتباط با عقل و شعور دارد اما مطلق نیست.افرادی هستند که علی رغم سن کم درک و شعور بالایی دارند پس میتوانیم این فرد را بزرگتر ببینیم..در صورتی که زوجین تفاهم داشته باشند و قدرت درک یکدیگر داشته باشند دیگر اختلاف سن مطرح نیست. اختلاف سن معنا میپذیرد هرگاه به عدم درک متقابل منجر شود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۳
پاسخ
7
0
سلام
من نظرات همه ی شما روخوندم ولی جوابی نداشتم چون مشکل خودم هم هست
من یه دختر 24 ساله هستم که عاشق یه پسر 19 ساله شدم که فوق العاده مذهبی است و منو خیلی دوست داره.
من دختر خوشکلی هستم چطور میتونم بفهمم که این پسر واقعا من رو دوست داره یا مجذوب قیافم و رفتارم شده.
لطفا به من کمک کنید تا به یه نتیجه برسم.
پاسخ ها
نظر یه دختر 23 ساله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
نظر من اینه که چطور میتونی یه پسر کوچکتر از خودتو به عنوان عشقت بخوای؟هوس نیست به نظرتون؟!!!
نظر مینا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۶
عزیزم اشکال ندارهمنم عشقم یه سال ازم کوچیکتره اصلا با هم مشکلی نداریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
پاسخ
0
0
رویا خانم بنظر من شما اگه از نظر اجتماعی فرهنگی خانوادگی عاطفی جنسی تحصیلات ونوع شخصیت وعلایق ودیدگاه با هم تفاهم دارید ،،دیگه سن معنی نداره .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۹
پاسخ
6
0
عاشق دختر خالم شدم که از من 5 سال کوچک تره ولی سطح فکرمون در حد هم است و با هم توافق داریم نظرتون راجع به اختلاف سنی ما چیه؟من19سالمه
پاسخ ها
نظر یه دختر 24 ساله!
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
مطمئنی می خوای ازدواج کنی الان؟4 سال دیگه یکیتون دبه نکنید یهو!!چه قدر به وفا داری خودتون مطوئنید؟فردا روزی میرید تو یه جهمعه بزرگتر چشو گوشتون وا میشه یهو یکی نزنه زیر همه چی؟!!
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
پاسخ
0
1
عزیزم به نظر من خودتم هنوز جا داری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
پاسخ
0
0
سلام . من عاشق دختری هستم که یک سال از من بزرگتره روی همه مسائل هم تفاهم داریم .به نظر شما مشکلی پیش نمیاد؟
نیاز به راهنمایی دارم ...
پاسخ ها
نظر محمد
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
منم ی دختری رو دوس دارم 2 ازم بزرگتره و تو هر زمینه ای ک فکرشو کنین باهم تفاهم بخدا بلف نیس
ما باهم قرار گذاشیم ب دیگران ثابت کنیم مهم پایه و اساس زندگیه ک باید محکم با عشق باشه ربطی هم ب اختلاف سنی نداره...
نظر دختر 24 ساله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
از نظر من اگه با هم تفاهم دارید و کاملا بررسی کردین از همه لحاظا این حد از بزرگتر بودن دختر مشکلی بوجود نمیاره
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
انشالله برسی فقط در اینده به رخش نکشی چون وضع من یک ساله شوهرم کوچکه .همش بخث میکنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۷
پاسخ
0
1
سلام من یه دختر 24 ساله ام خواستگار 36 ساله دارم از لحاظ تحصیلات خوبه ولی محل زندگی و سنش دو موردی است که منو بفکرانداخته به نظر شما چقدر مهمه
پاسخ ها
نظر دختر 24 ساله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
به نظر من محل زندگیش وقتی مهمه که روی فرهنگش اثر بذاره.اگه نذاره مهم نیست وسنتونم بد نیست اگه باقی موارد خوب باشه.موفق باشی
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
اختلاف سنتون خوبه محل زندگی هم قابل می تونه بعدا تغییر کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
پاسخ
0
6
بیشتر از سن اخلاق ، عقاید ، فرهنگ مهمه ، که متاسفانه به خاطر باورهای غلط در فرهنگ ما به سن بیشتر از موارد دیگر بها داده میشه، پیامبر اسلام زن هایی بزرگتر و کوچکتر از خودش داشت پس اگر سن امر مهمی بود هیچ وقت حتی برای حمایت از زنان باهاشون ازدواج نمیکرد. بهتره که طرف مقابلتون رو بدون توجه به سنش بشناسید و روحیاتش رو در نظر بگیرید در صورتی که تفاهم داشتید به تصمیم های جدی تر فکر کنید(ازدواج).
پاسخ ها
نظر دختر 24 ساله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
ایشون پیامبر بودن.اگه 20 سالشون بود اندازه 10 تا مرد 60 ساله علم و وعرفت داشتن.ما هم منظورمون از سن همون سن عقلیه.البته خودمو می گم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
پاسخ
0
3
من عاضق دختر خالم شدم که از خودم 10 سال کوچکتره و ازش خاستگاری کردم و به خاطر اختلاف سنی جوابض منفیه چکار کنم
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
هیچیوبرو دنبال یکی که بتونی باهاش یه ازدواج خو داشته باشی.اون بنده خدا هم به حال خودش بذار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
پاسخ
1
0
سلام من 16سالمه و ی مرد 30ساله عاشقمه و واقعا هم عالیه فقط منطقش صفره بابام بهش میگه باید 3سال صبر کنی تا دخترم ب درک ازدواج برس اما اصلا گوش نمیده
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
همین یه دلیل کافیه تا دیگه عالی نباشه.جدی بگیر.نشونه ی کمی نیست.دختر هنوز کلی وقت داری.اصلا می دونی ازدواج یعنی چی؟لطفا اول ازدواج رو خوب بشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
پاسخ
0
1
سلام من 22 سالمه و می خوام با یه پسر که 1 سال از من کوچیک تره ازدواج کنم با هم واقعا تفاهم داریم از همه لحاظ اما من همش فکرم مشغوله به حرفهای دیگران.که دیگران چی فکر می کنند می دونم اشتباست اما نمی تونم فکر نکنم چی کار کنم به نظر شما دوستای من خواهش می کنم کمکم کنید دارم دیوونه میشم.
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۷
سلام اگه دهن بین هستی ازدواج نکن
نظر دختر 24 ساله
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
عزیزم حرفای دیگران واسه یه مدت کوتاهه.بعدا اگه خوشبخت شی همین واسه بستن دهن دیگران کافیه.فقط لطفا زن ذلیلش نکن که اینجور زوجا اصلا جالب نیستن.به اندازه کافی بهش احترام بذار که اگه اینجوری نباشه درست نیست.وگرنه همون مردم میگن طرف زن ذلیله و پسره حروم شد!!!دیگه مواظب بش اونم یه وقت زیاده روی نکنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
پاسخ
0
0
فکر نمی کنید مردی که 40 سالش باشه و اندازه ی یه مرد 30 ساله بفهمه و درک داشته باشه خیلی بده؟مگر اینکه دختری که مثلا 24 سالشه اندازه ی خانومه 30 ساله یا بیشتر درک داشته باشه.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
پاسخ
0
0
سلام دوستان من نظرات همه تونو خوندم به نظر من هر چیزی سرجای خودش مهمه ولی در ازدواج بلوغ عقلی واجتماعی واستقلال طرف مقابل خیلی مهمتر از اعداد وارقامه،من همیشه معتقد بودم مرد باید از زن بزرگتر باشه ولی از وقتی که با پسری که 5 سال از خودم کوچکتره آشنا شدم نظرم کاملا عوض شده،من آدم احساساتی نیستم که فک کنید شاید عاشق شدم واز روی احساس حرف می زنم، ولی با همه اینها باهم یه قراره 2 ساله گذاشتیم که بیشتر باهم آشنا بشیم.دلیل طرف مقابلم برای انمتخاب دختر بزرگتر از خودش نجابت و حیاو...بود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۳
پاسخ
0
0
ناگفته نماند که ما از نظر خانوادگی ،سطح اجتماعی و فرهنگی ومذهبی واقتصادی خیلی نزدیک به هم هستیم واز نظر فکری هم باهم تفاهم داریم.طرف مقابلم برای انتخاب من قبل از اینکه بهم چنین پیشنهادی بده به قول خودش کلی تحقیق کرده منم ترجیح دادم باهم بیشتر آشنا بشیم و تا الان خیلی خوب پیش رفتیم.همیشه سعی کنید تو تصمیمیاتتون 80 درصد خودتون و 20 درصد با حرف و نظر دیگران پیش برید.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
پاسخ
0
1
من 23 ساله هستم .خواستکارای زیادی داشتم .به خاطر اختلاف سن رد کردم.نمیدونم کار خوبی کردم یا نه؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۱
پاسخ
2
0
سلام دوستان منم همه نظرات خوندم بنظرمن اختلاف سنی مهم نیس اصل منطق ودرک دوطرفه منم عاشق کسی هستم که هم سن خودمه فقط سرتیپ مشکل داریم خونوادم زیادراضی نیستن شمابگین چکارکنم من20سالمه فقط میترسم بخاطرفرهنگ متفاوتی که داریم به مشکل بخورم لطفاراهنماییم کنید مرسی
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
دوست خوبم شما تجربه نداری من با اختلاف سنی ازدواج کردم از هیچ نظری مالی.تحصیلی و ....مشکل نداریم اما ته دلت و از لحاظ جسمی برات مشکل پیش میاد برای طرف بزرگتر نه برای طرف کوچکتر ....اصلا شوخی نیست جدی بگیرید.
UNITED KINGDOM
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۵
پاسخ
0
2
من از یه دختر خوشم اومده 4 ماه ازم بزرگتره
به نظر خودم که مشکلی نیست
دوستان اگه توصیه ای دارن بگن
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
4ماه که چیزی نیس
نظر یاس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۶
سلام 4 ماه که چیزی نیست بقیه معیارهاتو بررسی کن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
پاسخ
0
19
سلام.من کارشناس ارشد مشاوره هستم.به نظر من سن فقط یه عدده و ضامن خوشبختی نیست و اختلاف سنی تا 12 سال هم اگه رف تفاهم داشته باشه اشکالی نداره.مهم اصالت خانوادگی -سطح تحصیلات و فرهنگ و اخلاق و خوب بودن و قدرت درک بالاست.حضرت علی 25 ساله بود و حضرت فاطمه زهرا 10 ساله همچنین پیامبر 20 ساله بود و حضرت خدیجه 40 ساله من هر دو اختلاف سنی را مثال زدم که هم مرد در بین ائمه ما بوده که از زن خیلی بزرگتر بوده و هم زن بوده که از مرد بزرگتر بوده.دختر خانوما اینقد سخت نگیرید.با طرف صحبت کنید اگه بیشتر ملاکا تون داره البته ملاکهای اصلی راحت میشه از اختلاف سنی 12-13 سال گذشت.تفاهم مهمه.مگه اونایی که با هم اختلاف سنی کم دارند مشکل ندارند.آمار طلاق اونا بیشتره که.خودتون تحقیق کنید .
پاسخ ها
نظر دودل
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
سلام.واقعن 12سال اختلاف درزندگی مشکل سازنیس؟ توروخداسریع جوابمو بدید.مرسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۴
پاسخ
0
10
اینایی که میگین حرفه سن فقط یه عدده . من یه دختر 30 ساله هستم قیافم بین 20 تا 24 نشون میده شیطنتم بیشتر از یه دختر 14 ساله هست عقل و شعورم با همه جوره از یه کودک یک ساله بگیر تا 100 ساله.وقتی 20 سالم بود اصلا به ازدواج فک نمیکردم تازه 24 سالگی یادم افتاد که بزرگ شدم اون موقع هم خواستگارام دو یا سه سال ازم کوچیک بودن و میگفتم نه من نمیخوام باید ازم بزرگتر باشن همش دنبال این بودم ازم بزرگتر باشه خوشتیپ باشه که یه جورایی خواستگارارو از دست دادم الانم که 30 سالم شده باز هم خواستگارام ازم کوچیکن همه سایت ها رو خوندم که فاصله سن چقدر خوبه چقدر بد .به نظر من هر کسی با هر کسی هم خویی دارن همو درک میکنن باید ازدواج کنن سن مهم نیست الان یه خواستگار دارم 24 سالشه میخوام باهاش ازدواج کنم چون از نظر قیافه اون ازم بزرگتر نشون میده من از اون با حوصله تر هستم. دختر دایی منم با داشتن 32 سال با پسر 28 ساله ازدواج کرده و خیلی همو درک میکنن البته دختر داییم از پسره خیلی کوچیکتر نشون میده .پسره خیلی خیلی دوسش داره.به نظرم اصلا به هیچ وجه نگین نباید شوهرم از من کوچیکتر باشه نذارید عمرتون تلف بشه .
UNITED STATES
|
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
پاسخ
0
3
سلام مرسی از پیاماتون من 9ماه از نامزدم کوچکترم این فکر داش دیوونم میکرد خیلی ارومم کردید.محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۹
پاسخ
0
0
سلام دوستان..اگه میتونین راهنمایی کنین..من 25 سالمه..2سالی میشه با یه پسر 21 ساله دوست هستم..اولش قصد 2تامون فقط دوستی بود...اما الان اون عاشقم شده..و به شدت وابسته شده..جوری که بعد از تموم شدن دانشگاه هر ماه از یه شهر دیگه میاد که منو ببینه...من هم دوستش دارم و مطمءن هستم که منو بخاطر خودم مییخواد..چون وضع مادی ما معمولی هست..چند بار خواستم باهاش تموم کنم که بهش وابسته نشم..اما هر بار گریه و خواهش منتفی شد...الان اصلا نمیدونم چیکار کنم....سعی میکنم جلو اومدنشو بگیرم شاید کم کم فراموش کنه...اما نمیذاره..میترسم با یکی دیگه ازدواج کنم ولی حسرت رابطه الانمو بخورم...میترسم این خاطرات از تو ذهنم پاک نشه :(
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
پاسخ
2
0
سلام دوستای گل
دوست من فقط 2 ماه ازم بزرگتره این اختلاف خوبه؟؟؟؟؟؟؟ البته ما دهه 70ای هستیم الانم باهمیم اگه اشکال داره یا نه بهمون بگید!!!!!!!!!! فقط دو ماه ....

تازه قبلش ی پسر ک ازم بزرگتر بود ازم خوشش میومد ولی اصن نمیفهمیدم چی میگه چون افکارش با من همخونی نمیکرد من میگفتم اعتقاداتم اجازه نمده اون میگف فقط باهم باشیم


نظر شما چیه ؟؟؟؟ اختلاف سن آره؟یا نه؟؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
پاسخ
0
3
سلام دوستان من از شوهرم 2سال بزرگترم.....البته به لحاظ ظاهر شوهرم 4سال بزرگتر میخوره....خیلی هم زندگی خوبی داریم....من همیشه به شوهرم میگم مثل پیرمردها میمونی....آخه من شیطونم و به روزم و همیشه صدای موزیکم بلنده....اما اون اصلا این طوری نیست...من 32 سالمه و شوهرم 30 سالشه.....به سن ربطی نداره....مهم اینه که از طرفت چی میخوای
پاسخ ها
نظر صادق معین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۴
سلام عزیزم ، خوشبخت بشید مانعی ندارد دوماه ذهنتان را درگیر نکند .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۱
پاسخ
0
2
سلام دوستان من 32 سالمه و شوهرم 30 ساله......3ساله ازدواج کردیم.....4سال دوست بودیم....خیلی همدیگرو دوست داریم.....اختلاف سلیقه همه دارن توی زندگیشون به سن مربوط نمیشه فقط.....از نظر ظاهر من 4 سال کوچیکتر میخورم...شوخ و شیطونم....همیشه به شوهرم میگم مثل پیرمردها میمونی....آخه اون اصلا این طوری نیست...خودش میگه من خیلی بچه تر از سنم رفتار میکنم.....سن فقط یه عدده همین و بس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
پاسخ
0
3
سلام
من 26 سالمه عاشق دختر دایی شدم که 16سالشه خیلی عاشقش شدم فوق العاده دوستش دارم اما اون میگه من کوچیکم حالا بنظر شما چیکار باید بکنم هرگز نمی تونم ازش بگذرم دیوونم کرده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۲
پاسخ
1
2
سلام من 14سالمه یه خواستگار 19 یا 20 ساله دارم باید چیکار کنم بگم بله یا نخیر خواهشا جوابم رو بدین ممنون
پاسخ ها
نظر صادق معین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
سلام، به نظر میرسد از نظر اختلاف سنی کاملأ طبیعیست زیرا دختر زودتر از پسر به سن بلوغ میرسد و از نظر بلوغ فکری تقریباً نزدیک همید ولی شرایط دیگر را بسنج مثلاً اعتقادات، توقعات،اخلاق و ... طرف را بررسی کنید . سن ضامن خوشبختی نیست معیارهای مهمتر از سن وجود دارد که باید به آنها بها داد و برایشان وقت گذاشت.انشاءالله خیر باشد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
پاسخ
0
0
من دختری 22ساله هستم که تصمیم دارم باپسری بیست ساله ازدواج کنم همه شرایطشو پذیرفتم اما در مورد سنش شک دارم البته توی این مدت هیچ وقت حرکتی که احساس کنم از من کوچیکتره ازش ندیدم .نظر شما چیه؟
پاسخ ها
نظر صادق معین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
باسلام، به نظر من 2سال سنی نیست که نگران کننده باشد فقط چیزی که ما را نگران میکند دید شما نسبت به این قضیه است که از همین ابتدا با شک و تردید به این مسئله نگاه میکنید و به نظر میرسد که شما دختری حساس هستید و البته حساسیت در این سن (22) سال چیزی طبیعیست ، به عمق درون خود بنگر جواب درست و بهترین جواب در درون شماست ، تا شخصیت شما را نشناسیم نمیتوان جواب قاطع داد .موفق باشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۳
پاسخ
0
1
باسلام خدمت دوستان عزیز، به نظر من در مورد اختلاف سنی در ازدواج هیچوقت نمیتوان نسخه کلی را پیچاند و باید به دید طرفین نسبت به این مطلب نگریست ، بعضی افراد دهن بین هستند و حساس که حرف دیگران برایش مهم است و به قول معروف با هر بادی متمایل است و قطعاً این تیپ شخصیتها نباید حتی با همسن خودشان ازدواج کنند تا چه برسد با بزرگتر ازخود.ولی در کل قران زن را به لباس مرد تشبیه کرده که منظورش مایه عفت و آرامش مرد است پس چه بهتر که لباسی انتخاب شود که همه جوره به مابیاد و اندازه ماباشد .موفق باشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۶
پاسخ
0
3
سلام
من یه 23 سالمه متأسفانه یا خوشبختانه کسی با ملاک هام جوره که 12 سال باهام فرق سنی داره
ولی همه ی ملاک های من رو داره، من خیلی شرو شیطون نیستم و اصلاً همسن و سال های خودم رو قبول ندارم، ولی بازم می ترسم، نمی دونم چکار کنم.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۷
پاسخ
0
1
من دختری بیست ساله هستم خواستگاری دارم که بیست سال از خودم بزرگتر هست وتنها مشکلش سن اون هست خواهشا راهنمایم کنید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
پاسخ
0
0
گه دوسش داری و میتونی بخاطرش از خیلی از علایقات بگذری از دستش نده...
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
پاسخ
1
1
سلام. 25 سالمه.عاشق مردی شدم که 22 سال ازم بزرگتره. بنظر شما میتونیم به ازدواج باهم فکر کنیم ؟؟؟ تفاوت سنی زیاد نگرانم کرده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۱
پاسخ
0
0
رانیا جون هیچکس بهتر از خودتون نمیتونه تشخیص بده که شما میتونید به ازدواج باهم فکر کنید یانه در ضمن یادت نره که ازدواج یه هندونه ی سر بسته ست که تا نبریش نمیتونی بگی چ طعمی داره...از نظر من شما باید زمان بیشتری رو در کنار هم سپری کنید تا به درک بیشتری از خصوصیات همدیگه برسید اونموقع راحت تر میتونی تصمیم بگیری که عشقت آینده ی روشنی داره یا نه...بیشتر خودتو بشناس و ببین تا چه حد میتونی رفتاراتو مطابق رفتارای همسرت که دیگه قابل تغییر نیست تغییر بدی...ایشالا که یه تصمیم درست بگیری....
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۷
پاسخ
0
0
سلام خواهش میکنم کمکم کنید من 33 سالمه و متاهلم یه فرزند پسر 6 ساله دارم زندگی مشترک ما همیشه بد بوده و اختلاف فکری و فرهنگی زیادی با همسرم دارم همیشه غمگینم اما بخاطر فرزندم تا الان جدا نشدم اما دیگه نمیتونم باور کنید دارم مریض میشم ! تو این گیر و دار یه پسر 22 ساله رو دیدم و اون و من با یک نگاه عاشق هم شدیم من احساس گناه میکنم اون پسر از مشکلت ما تا حدودی باخبره به نظر شما فکر کردن به اون پسر برای من اصلا درسته؟؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۸
پاسخ
0
0
فراموش کرده بودم بگم که ما هر دو همسن نشون میدیم مثلا حدود 27 سال و تا جایی که میدونم نگاه هر دومون نگاه پاک و واقعا عاشقانه بود نه از این عشقهای زود گذر من با این سنو سالم خیلی احساساتیم مثل یه دختر 18 ساله و اون هم خیلی پخته تر از سنش نشون میده خواهش میکنم راهنماییم کنید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۵
پاسخ
1
0
من فکر میکنم نباید مرد از زن کوچکتر باشه حداقل 5 سال باید مرد بزرگتر باشه
ولی مثله اینکه بیشتر کسانی که اینجا نظز دادن دخترایی باشن که سن ازدواجشون گذشته باشه و میخوان افکاره مردمو به سمتی ببرن که خواستگاراشون زیاد بشه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۶
پاسخ
0
0
با سلام من یه دختر دختر عمو دارم که 8-9 سال ازم کوچکتره یعنی من الان 25 سالمه و اون الان سوم دبیرستانه فکرکنم 17 سال آیا به امید ازدواج صبر کنم یا یه گوشه هایی به دختر عموم بیام؟دختر خوبیه بچگی با هم بودیم خیلی همو دوست میداشتیم حالا اون یه شهر دیگه هست و تقریبا سالی یه بار بیشتر نمیبینمش نمیتونم تو چشماش نگاه کنم خدا وکیلی اگه مورد مشابه دارین راهنماییم کنین خواهش اینو بگم که یه پسر عمو دارم که الان 21 سالشه میترسم اون اقدام کنه اگه اون اقدام کنه من چه کنم.نمیگم عاشق شدم ولی دوسش میدارم خدا کمک کن. اینو هم بگم که تو بچگی تا مثلا سن 10 سالگی با هم راحت بودیم ولی از وقتی که رفته شهر دیگه زیاد رابطه ای نداریم به نظر شما تو فیس بوک ازش بپرسم یا صبر کنم دارم میپکم هیچ کی ندارم باهاش درد دل کنم یه خواهر دارم میدونم اگه بهش بگم میذاره کف دست مامانم همش حالت بغض دارم کسیو ندارم خواهشا شما جوابمو بدین فاصله سنی 9 سال زیاده ؟منو هر کی میبینه میگه ماشا الله اصلا بهش نمیاد 25 سالش باشه میگن 22-23 ساله میاد .آیا باید تا 18 سالگی صبر کنم.میترسم.خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
نظر amir
| UNITED KINGDOM |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
علی جان مورد شما مورد مشابهیه مثل خودم. صحبت مفصلی دارم اگه دوست داشتی بیا یاهو شاید بتونم کمکت کنم amir_actoronline
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
پاسخ
0
0
به نظرمن فاصله سني زياد فقط از لحاظ لذت جنسي براي مردا مي تونه خوب باشه و از لحاظ تفاهم و رابطه ي عاطفي ازسمت زن چيزي عايد اين جور مردا نمي شه.
پاسخ ها
نظر علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۱
الی خانم سلام ممنون که شما فقط جوابمو دادین از لحاظ عاطفی منظورتون چیه؟در ضمن خدا وکیلی من اصلا هدفم اون لذت جنسی که گفته بودین نبوده.قیافه دختر دختر عموم هم عادیه.
ممنون اگه جوابمو بدین.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۹
پاسخ
1
1
سلام به همگی من 24سالمه با یه دختر ازدواج کردم یک ساعت ازم بزرگتره به نظر شما خوبه برای زندگی؟خخخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
پاسخ
0
1
نه علي آقا، 9 سال اصلا" اختلاف سني زيادي نيست .منظوم اختلاف 15- 20 سال بود .
منظورم از لحاظ عاطفي هم يعني اينكه زن ها با مرد سن بالا معمولا" واسه پول ازدواج مي كنند و از لحاظ عاطفي كم پيش مي ياد به اون مرد علاقه مند بشن . مردها هم كه بدشون نمي ياد زن از خودشون حتي 50 سال هم كوچكتر باشه و كاملا" معلومه از لحاظ افكار جنسي به اين انتخاب دست مي زنند.
پاسخ ها
نظر علی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
الی خانم یعنی اقدامی بکنم یا صبر کنم بره دانشگاه بعد، میترسم پسر عموم اقدام کنه گیر افتادم یا به دختر عموم یعنی مادرش گوشه هایی بیام؟شما جای خواهر بزرگتر من کمکم کنین؟پدر و مادرش دکترن پدر و مادر منم معلمن.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۷
پاسخ
0
1
اصلا با نظر شهرام موافق نیستم یعنی چی مرد باید حداقل از زن5 سال بزرگتر باشه!!!د ضم مردم خودشون عقل دارن و پسرا خودشون میدونن کیو میخوان و اکثرشونم به خواسته هاشون می رسن . والا حتی اگه بخواهیم طبق نظر صاحب نظرا هم حرف بزنیم باید بگیم که بهتره مرد 3 تا 7 سال بزرگتر باشه و همسن باشن هم ایرادی نداره و اگه تمم شرایط عالی باشد زن حتی تا 3 سال هم میشود بزرگتر باشد و حتی شرایط خاص دیگر... که در طول تاریخ نمونه هاشو داشتیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۱
پاسخ
0
0
سلام من عاشق پسرعموم شدم که ازکوچکى باهم بزرگ شديم اون هم منودوس داره ولى سه سال ازش بزرگترم نميدونم چکارکنم توراخداکمکم کنيدخيلى بهش فک ميکنم تمام شب روز فقط گريه ميکنم. نجاتم بدين خيلى اذيت ميشم
پاسخ ها
نظر علی
| UNITED KINGDOM |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
اینکه ازش بزرگترین اشکال نداره من یه پسر عمه دارم از خانمش 2 سال کوچکتره انگار نه انگار به خوبی و خوشی دارن زندگی میکنن
UNITED KINGDOM
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
پاسخ
0
1
نمگیم حتما خوبه ولی اشکالی نداره جرم نیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
پاسخ
0
0
سلام اون دختر خانم که میگند بابام میگه جواب مثبت بده دختر خانم هم که میدونه پسره دروغگوهست تازه پسره رو هم دوست ندره اگه بسرهپسر پیغمبر هم باشه چون دروغ میگه و دوستش نداری بگذارش کنار تازه اگه اختلاف سنی رو هم بگیم با رشد عقلی دوطرف حل بشه .درکل رشد عقلی شما به این هست که با دروغگو ازدواج نکنی چون همه بدی ها رو اگه توی یک اتاق جمع کنند درش رو قفل کنند کلیدش دروغه اگه مخوای همه بدیها رو نداشته باشی برای اخرت ودنیات باید تلاش کنی بعلاوه ادم دروغگو مورد اطمینان نیست اطمینان کردن برای زن از مهمترین وحیاتی تین ملاکاست.تازه اصلا دوستش هم نداری .واااااای هرچی همش بزنی بوی گند ددروغگو بیشتر در میاد .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
پاسخ
0
0
nemishe goft tafavote seni mohem nist hast ama gahi vaghta ham afradi hastand ke sene kami daran ama be marhaleii az bulouge fekri residan ke darkeshoon az ye shakhse 40sale ham bishtare naaaaaaaaaaa?
UNITED KINGDOM
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
پاسخ
0
0
به نظرتون هم سن بودن مشکلی تو زندگی به وجود نمیاره؟ خیلیا میگن زنها از نظر فکری چند سال جلوتر از مردها هستند و مرد باید حد اقل 3 سال بزرگتر از زن باشه من اینو از زبون مشاوره ها شنیدم ولی میخوام تجربیات شما رو بدونم کسی هست که با همسرش هم سن باشه و آیا از نظر فکری با هم تفاهم دارن؟؟ کمکم کنید خواهشا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
پاسخ
0
0
سلام.
من ی دختری رو دوست دارم که 6 سال از من کوچیکتره و 12 سالشه 3 سال هم هست که عاشقش شدم. میدونم که اونم منو دوست داره ولی از وقتی پدر و مادرش فهمیدن دیگه نتونستم باهاش حرف بزنم.بهم بگید چقدر میتونم برا ایندم روش حساب باز کنم؟
هرروزم چشم بهش میخوره و میام خونه گریه میکنم. تو رو خدا کمکم کنید. ایا کارم درسته ؟ یا نه؟
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
پاسخ
0
37
من و نامزدم 13 سال فاصله سنی داریم من 20 سال و نامزدم 33. من خیلی تحقیق کردم راجع به معایب فاصله سنی زیاد ولی طبق اطلاعات من99درصد این نوع ازدواج مربوط به گذشته بوده و اکثرش هم به دلایل مالی بوده و عشقی در کار نبوده و ثروت طرف سبب شکل گیری ازدواج شده .ولی خودتون قضاوت کنید .الان توی دوره ی جدید چی مثل گذشته باقی مونده .فقط عشق مهمه سن یک عدده البته اگر عشق به معنای حقیقی عشق و از خودگذشتگی باشه ...
پاسخ ها
نظر عاطفه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
واقعا خوشبختید؟حس نمیکنی پشیمون شدی؟
نظر مهرناز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
در جواب عاطفه عزیز ...من عاشق نامزدم هستم و هیچوقت از بودن در کنارش پشیمون نمیشم ...سن فقط یک عدده وبسسسس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
پاسخ
0
0
من عاشق پسر عمم شدم که اون ۲سال کمتر ازمن بزرگ تره اون وارد زندگیم شد اوایل بهش علاقه ای نداشتم اما وارد زندگیم شد و یواش یواش خودش و تو دام جا کرد اون تاحدی به عاشقمه اما من بی اعتنایی کردم از ترس اینکه نتونم جلوی خودم و بگیرم و بگم به اون که تو اون مدت کوتاه تونست با پیامای درحد معمولی من و به خودش نشون بده وخلاصه بی اعتنایی کردم و تا چشمامو باز کردم بهم گفت من با یکی دوس شدم اره اما اون هنوز مطمئنم یه جورایی عاشقمه اما بی خیالم شده من دارم از درون داغون میشم دو سال گذشته من هر روز عاشق تر میشم و اون داره تعویض میکنه مرتب دوست دخترای جدیدش و میدونم اگه واقعا دوستم داشت همون اول پای حرفش میموند اما اون من و وابسته کرده و مریض حالا هم رفته به این راحتی مریضم دو ساله که چشم به راهشم مهرش از دلم بیرون نمیره تورو خدا کمکم کنید هر بار بایه دیدار تا مدتها باید از غمش گریه کنم کمکم کنید
پاسخ ها
نظر عاطفه
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
فکرمیکنی همچین آدمی اصلا لیاقت دوست داشتنوداره توحاظری باکسی که بقول خودت باچندتا دختره دوسش داشته باشی؟اگه دوست داشت پات میموندا اصرارمیکرد برای خواستنت اینوبدون ارزششونداره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۹
پاسخ
0
1
سلام ... من از شوهرم یک سال کوچیکترم....واقعا زندگی خوبی داریم خداروشکر...اما چندوقته مثل دیوونه ها شدم همش فکر و خیاال میکنم...که نکنه بعد از چندسال من پیر بشم و اون جوون بمونه...من شکسته بشم و اون نه...اونوقت همه فکر کنن زن و شوهر نیستیم!!!! چهارساله ازدواج کردیم .من متولد 69 و شوهرم 68 ... شوهرم میگه بچه بیاریم و من میترسم که شکسته بشه چهرم چون میگن زن زودی شکسته میشه...تورو خداااا کمکم کنید...دست خودم نیست این فکرا..چیکار کنم؟
پاسخ ها
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
سلام اصلا نترس با همسرت صحبت کن بگو اگه من یک روزی شکسته بشم بازم منو دوست داری مریم قیافه برای شوهر خیلی مهم نیست اون عشق علاقه ئ محبت که خیلی مهمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
پاسخ
0
0
اولا با یه دختر دوس بودم که 4سال ازم بزرگتر بود ولی بعدا دیدم به هم می خوریم بش پیشنهاد ازدواج دادم فعلا در مراحل آشنایی هسیم. با مطالبی که تو سایتا خوندم که باس دختر از پسر کوچکتر باشه دلم هوری ریخ پایین. الان با هم همکلاسی هسم هروق میرم بیرون اصن احساس نمی کنم ازم بزرگتره خودشم همینو بم میگه. موندم چکار کنم ضمن اینکه اونم از یه شهر دیگس میترسم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی خانواده هامون بهم نخورن از طرفی بش علاقه دارم. خواهشا راهنماییم کنید
ممنون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
پاسخ
0
1
سلام من با يه دختري كه ١٠سال ازم كوچيكتره ميخوام ازدواج كنم ميدونم كه اونقدر همو دوس داريم يا دوسش دارم كه ازش سير نشم بتونم تا اخر زندگيم بهش عشق بورزم ولي يكم از اختلاف سني ترس ورم داشته دوستان خواهش ميكنم اگه با تجربتون راهنماييم كنين ممنون ميشم
پاسخ ها
نظر mehrnaz
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
آقای حسام .اصلا نگران نباش اتفاقا در بعضی مواقع فاصله سنی به زندگی کمک میکنه .فقط باید همپای همسرت باشی و توی زندگی چون تو بزرگتری حرف حرف تو نباشه ...یکدل باشید و پر انرژی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
پاسخ
0
0
یعنی هیچ کس نیس جواب ما رو بده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
پاسخ
0
1
سن دل آدم ها رو بدست بیاورید سن دلشون خیلی مهمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
پاسخ
0
1
سلام توضیحاتونا خوندم ولی به اون چیزی ک میخواستم نرسیدم.من 1خواستگاردارم همه ی موقیتش عالیه ازلحاظ اخلاقی. وعلایق همون چیزیه که من میخوای خیلی بهم علاقه داره4ماهه که اصرارمیکنه و من میگم نه همه ی نیازها وخواسته های منوحتی ازاینترنت سرچ کرده.ولی من سرتفاوت سنیمون که12ساله تردید دارم همه اعضای خوانادمم مبخاطرتفاوت سنی مخالفن اصلا نمیدونم چیکارکنم ممنون میشم راهنمایی کنید.مرسی.
پاسخ ها
نظر عرفان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۲
اگر هم دلت هست باهاش ازدواج کن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
پاسخ
0
0
من 28 سالمه از طرفی باید دختر داییمو که قدش هم قد خودم187 هستش بگیرم اما 12 سال از من کوچیکتره
از طرفی عاشق یه دختر شدم که هم سنی هستش هم 2سال ازم بزرگتره و لی عاشقشم مهربوووووونه
مووووندم
تو رو خدا برام دعا کنید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
پاسخ
0
0
سلام تو را به خدا درست جواب بدین؟؟؟
من پسری 26 ساله هستم از نظر مالی ضعیف دارای ندرک کارشناسی .یکی از اقوام دورمون یه دختر داره 30 سالش پدرش به من پیشنهاد ازدواج با دختر داده همراه با کار خوب و تامنین مالی اخلاق دختره عالی ولی دادش های قوددی داره اما پدره چون هم ولایتی هوای من را داره ؟به نظر شما قبول کنم
پاسخ ها
نظر بنار
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
داداش نوکر میخوان نه داماد
نظر user
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۴
سلام به نظر من درمورد دختره بیشتر تحقیق کن و با خودت فکر کن و احساساتت را بزار کنار ببین بعد 2سال می تونی با دختر ی که ازت بزر گتره زندگی کنی خواهش می کنم به حرف پدر ومادرت گوش کن اخه اونا خیلی می تونند کمکت کنند
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
پاسخ
0
38
سلام دوستان طبق تحقیقی که من کردم در سال86 در اصفهان اماری راجع به دلایل طلاق منتشر شد و کتابی تحت عنوان صحنه هایی از بگو مگو های همسران اثر دکتر علی عباسعلی زاده چاپ شده که اختلاف سنی زیاد در رده هجدم علل طلاق با 1درصد فراوانی است به عبارتی این امار مستند نشان دهنده این مطلب است که عوامل خیلی مهمتر در موضوع طلاق وجوددارد مثل اعتیاد،دخالت خانواده،ضرب وشتم،سو ظن و.....وجود دارد که خیلی ها از ان غافل هستند.
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
پاسخ
0
9
ازدواج خیلی خوبه سعی کنید در زندگی زیاد ازدواج کنید پای بند یه نفر نباشید 4 تا زن جاییز هستش 2 تا کوچیکتر از خودتون بگیرید 2 تا بزرگتر از خودتون اون موقع نه سیخ میسوزه نه کباب موفق باشین
پاسخ ها
نظر خخخ
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
خیلی باهالی خیلی خوشم اومد یه ساعت داشتم میخندیدم از این نظرت بابا ایول
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
پاسخ
0
0
من ی دختر 23 ساله ام ک یکی از استادام عاشقم شده ولی آقا 33 سالشه موقعیتش خیلی خوبه جز هیئت علمیه دانشگاست نمیدونم چیکار کنم خونوادمم راضین تصمیمو ب عهده خودم گذاشتن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
پاسخ
0
0
سلام 17سالدارم به نضر شما با پسری که 31سال دار ه ازدواج موفقی است یانه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
پاسخ
0
0
سلام خواهشن جوابمو سریع بدید 14سال تفاوت سنی برای یک دختر 17ساله بایک پسر 31 ساله خوبه ؟
پاسخ ها
نظر بهمن
| UNITED STATES |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
سلام منم دختر عمم هیجده سالشه و خودم سی و دو سالمه بنظر من اشکالی نداره اگه بتونن دو طرف همدیگر رو اول خوب بشناسن البته ما روز خواستگاری با هم حرف زدیم به توافق رسیدیم ولی بعدش دخترهای فامیل نظرشو عوض کردن و پشیمون شد البته من هنوز پیگیر هستم اما در کل میخام بگم شناخت مهمتره تا سن .برات آرزوی خوشبختی دارم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
پاسخ
0
0
سلام من 5ماه از همسرم بزرگتر هستم هر دو مولد1370هستيم الانم كاملا خوشبخت هستيم چون ملاك ما قران است.باهم برخوردي نداريم جز قران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
پاسخ
0
0
سلام دوستان.لطفا کمکم کنید.من متولد١٣٧١هستم و خواستگارم متولد ١٣۶١ .با تمام شرایطم کنار اومده اما هم خودم هم مادرم از اختلاف سنی زیاد میترسیم اما بقیه راضی هستن از لحاظ شغل و موقعیت و اجتماعی و خانواده شرایط ایده آل داره فقط سن و قیافه اونجوری که میخوام نیست.میشه کمکم کنید بهترین تصمیمو بگیرم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
پاسخ
0
0
من می خوام با دختر دایی ام که 3 سال و 1 ماه از من بزرگتره ازدواج کنم . خیلی هم دوستش دارم عقیده هامونم فرق نداره . لطفا راهنماییم کنید .
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
پاسخ
0
0
سلام من عاشق مردی هستم که 17 سال از من بزرگتره . اون عالیه از هر نظر اما نمیدونم می تونم باهاش خوب باشم و خوشبخت یا نه... کمکم کنید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
پاسخ
0
0
من 24 سالمه و الان یه خواستگاری دارم42 ساله دقیقا 18 سال ازم بزرگتره اما من نه به بخاطر موقعیت مالی بلکه بخاطر شعورو شخصیتش واقعا پسندیدمش و میخوام باهاش ازدواج کنم اما ایشون با وجود همه ی علاقشون به من دچار شک و دودلی شدن تنها معظلمون هم سنه:(
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
پاسخ