۱۶۷۶۳۰
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

آخرین اخبار از حمله مسلحانه در پاریس

حمله مسلحانه بعدازظهر امروز(چهارشنبه) به دفتر یک نشریه طنز در پاریس که براثر آن ۱۲ تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند، واکنش های مختلف بین المللی را به همراه داشته است.

ایرنا: حمله مسلحانه بعدازظهر امروز(چهارشنبه) به دفتر یک نشریه طنز در پاریس که براثر آن ۱۲ تن کشته و ۱۰ تن زخمی شدند، واکنش های مختلف بین المللی را به همراه داشته است.

سه فرد مسلح امروز ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت محلی (سه بعدازظهر به وقت تهران) به دفتر نشریه طنز «شارلی ابدو» در پاریس، حمله و اقدام به تیراندازی کردند.

براساس آخرین اخبار، در این حمله ۱۲ تن کشته و ۱۰ تن نیز زخمی شدند. به گفته شاهدان در جریان این حمله دستکم ۳۰ گلوله شلیک شده است.

به گفته یکی از مقام های پلیس فرانسه، مهاجمان با دو خودرو از محل حادثه گریختند.

براساس گزارش رسانه های غربی، «فرانسوا اولاند» رییس جمهوری فرانسه، این حمله را 'تروریستی' خواند و همزمان در این شهر حالت فوق العاده اعلام شد. پلیس پاریس نیز سطح آمادگی نیروهایش را به بالاترین سطح رساند.

** اولاند پس از این حمله به دفتر نشریه رفت و اعلام کرد که در هفته های اخیر از وقوع چندین حمله تروریستی در فرانسه جلوگیری شده است.

به دنبال حمله و تیراندازی به دفتر نشریه 'شارلی ابدو' در پاریس، قرار است مقام های ارشد فرانسه در نشستی فوق العاده شرکت کنند.

** 'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل، حمله به دفتر این نشریه را یک «یک جنایت و حمله تروریستی وحشتناک، توجیه ناپذیر و بی رحمانه' توصیف کرد.

وی به خبرنگاران گفت: این حمله هولناک، با هدف ایجاد اختلاف طراحی شده است و ما نباید گرفتار این دام شویم.

** باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز در بیانیه ای، حمله و تیراندازی به دفتر یک نشریه در پاریس را محکوم و اعلام کرد: فرانسه قدیمی ترین متحد آمریکاست و همراه با ما در نبرد با تروریست ها حضور داشته است.

دولت آمریکا آمادگی خود را برای ارائه 'هر کمکی' به فرانسه برای یافتن مهاجمان، اعلام کرده است.

** وزیر خارجه آمریکا نیز در واکنش به این حمله گفت: آمریکا همواره در کنار ملت فرانسه ایستاده است.

جان کری خطاب به عوامل این حمله تروریستی گفت: 'اشتباه نکنید، امروز یا فردا، در پاریس و یا هر جای دیگر، آزادی بیان با این کار شما از بین نخواهد رفت.'

وی همچنین کسانی را که در حمله به این روزنامه کشته شدند 'شهدای آزادی' خواند و گفت: عاقبت آزادی بیان بر تروریسم به پیروزی خواهد رسید.

** دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان نیز عصر چهارشنبه در نشست مشترک خبری در لندن، حمله به دفتر نشریه 'شارلی ابدو' را محکوم کردند.

کامرون، با تروریستی خواندن این حمله مسلحانه گفت: همه انگلیسی ها خواهان این هستند که در کنار دولت و مردم فرانسه در این شرایط بایستیم.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله با اهداف تروریست ها، افزود: هرگز نباید اجازه دهیم ارزش هایی که برای ما دارای اهمیت هستند همانند دموکراسی و آزادی بیان، به واسطه این حملات تروریستی آسیب ببینند.

** مرکل نیز در این نشست خبری، با 'وحشیانه' خواندن این حمله گفت: حمله مسلحانه به نشریه فرانسوی، علیه همه ارزش های مشترک ما شمرده می شود.

وی افزود: همه کسانی که در اروپا زندگی می کنند قویا این حمله را محکوم کرده و در کنار مردم فرانسه بویژه در کنار کسانی که در این حمله عزیزانشان را از دست داده اند، قرار دارند.

صدراعظم آلمان همچنین آمادگی کشورش برای هرگونه کمک به پاریس در این رابطه را اعلام کرد.

نخست وزیر انگلیس پیش از دیدار با مرکل، در سخنرانی در مجلس عوام این کشور، حمله به دفتر هفته نامه شارلی ابدو در پاریس را محکوم کرده و گفته بود: مجلس عوام و مردم انگلیس با همه اشکال تروریسم مخالفند. ما از آزادی بیان و دموکراسی دفاع می کنیم و این افراد (مهاجمان) هرگز نخواهند توانست این ارزش ها را از ما بگیرند.

** 'نیک کلگ' معاون نخست وزیر انگلیس نیز اعلام کرد که کشتارهای به راه افتاده در این حادثه تیراندازی حمله وحشیانه به آزادی بیان بوده است. وی افزود: من با خانواده های قربانیان این حادثه همدردی می کنم.

** کشورهای روسیه، ایتالیا، هند، دانمارک، یونان، ترکیه و واتیکان نیز این حمله را محکوم کردند. مقامات ارشد اتحادیه اروپا و ناتو نیز ضمن محکوم کردن این حمله، از آن به عنوان اقدامی وحشیانه و غیرانسانی یاد کردند.

** براساس گزارش خبرگزاری های غربی، «استفان شاربونیه» دبیر نشریه و سه نفر از کاریکاتوریست های فرانسه از جمله قربانیان این حمله هستند. «برنارد ماریس»، اقتصاددان و از سهامداران شارلی ابدو و دو افسر پلیس نیز در این حمله کشته شده اند.

در تصاویر ویدئویی منتشر شده از این حمله، مهاجمان در حالی که نقاب به چهره دارند، با کلاشینکف به سمت افراد تیراندازی می کنند.

براساس گزارش پلیس پاریس، افراد مسلح جلسه شورای سردبیری شارلی ابدو را هدف قرار دادند و هنگام خروج فریاد 'الله و اکبر' می زدند. مهاجمان بعد از حمله به دفتر نشریه و پیش از فرار با یک خودرو، در خیابان با پلیس به تبادل آتش پرداختند.

در خبرهای ابتدایی درباره این حمله، تعداد افراد مسلح دو نفر اعلام شده بود اما وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که نیروهای امنیتی در جستجوی سه 'جنایتکار' هستند.

براساس اعلام رسانه های غربی، نشریه شارلی ابدو به تازگی کاریکاتوری از 'ابوبکر بغدادی' رهبر گروه موسوم به داعش منتشر کرده بود.

** سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز ضمن محکوم کردن حمله روز چهارشنبه در پاریس، هرگونه اقدام تروریستی علیه انسان های بی گناه را با تعالیم اسلام بیگانه دانست.

«مرضیه افخم» سوءاستفاده از آزادی بیان و تندروی فکری و ترور شخصیت های مورد احترام ادیان و ملت ها، توهین به ادیان الهی و ارزش ها و نمادهای مورد احترام این ادیان را محکوم و غیرقابل قبول دانست.

وی در واکنش به حوادث پاریس افزود: این قبیل رفتارها ادامه موج افراطی گری و خشونت طلبی فیزیکی و فکری بی سابقه ای است که در یک دهه گذشته در سطح جهان توسعه یافته و متاسفانه به دلیل سیاست های نادرست و برخوردهای دوگانه در مواجهه با خشونت ورزی و افراط گری سبب ترویج این قبیل اقدامات و رفتارها شده است.

افخم ضمن تاکید مجدد بر ایده رییس جمهوری اسلامی ایران درباره جهان عاری از خشونت و افراط ، ابراز امیدواری کرد که رهبران کشورهای جهان با هم فکری و اتخاذ یک سیاست یکپارچه و پرهیز از استانداردهای دوگانه، به درمان ریشه ای عوامل خشونت ورزی و افراطی گری بپردازند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودتان داعش و طالبان و منافقین خلق را بوجود آوردید و آنها را حمایت و تجهیز کردید وحالا اینها بلای جان شما شدند . و حالا ناامنی را در شهرهایتان ببینید تا بفهمید حمایت از تروریستها چه عواقبی دارد !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج