۱۷۰۲۰۱
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

مخالفت بشار اسد با سفر خانواده‌اش به ایران

معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه کشورمان گفت: ما در مقطعی از آقای بشار اسد خواستیم همسر و فرزندانش برای استراحتی کوتاه به تهران بیایند اما پاسخ وی این بود که بشار و خانواده اش سوریه را ترک نمی کنند، و در تمام سختی ها تا پایان در کنار مردم سوریه باقی خواهند ماند؛ این مقاومت و پایداری در رهبری سوریه نیز موضوع مهمی است.

پایگاه خبری العالم: "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه کشورمان در بخشی از مصاحبه با برنامه "من طهران"، در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آمریکا تندی لهجه اش نسبت به "بشار اسد" را کاهش داده، گفت: اخباری که از کانال های دیپلماتیک در اختیار داریم ، می گوید آمریکایی ها از برخی از دوستان ما در منطقه در خصوص سوریه فریب خوردند؛ برخی از دوستان منطقه ای ما وعده ها و اطلاعات غلطی به آمریکا می دادند مبنی بر اینکه یک هفته یا یک ماه دیگر بشار اسد سقوط می کند، که این اطلاعات با واقعیت های سوریه در تعارض بود.

وی افزود: در اولین دیدار پس از آغاز بحران سوریه در قاهره با "حسنین هیکل" (تاریخدان و اندیشمند برجسته عرب)، وی گفت که من با فهم عربی ام می گویم "بشار اسد" توسط تروریست ها و با این روش سرنگون نخواهد شد.

امیرعبداللهیان اظهار داشت: اشخاصی که فکر می کنند با این روش ها می توانند بشار اسد را سرنگون کنند، نشان می دهند فهم صحیحی از جهان عرب و از درون سوریه ندارند.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: به نظر می آید آمریکایی ها پس از گذشت چهار سال از مساله سوریه به این واقعیت پی برده اند، اقدام هایشان در سوریه به نتایج مد نظر آنان منجر نشده است .. این نتیجه نزدیک شدن آمریکا به شناخت واقعی تر نسبت به اوضاع در سوریه است و اینکه آمریکا دریافت اشخاصی که ادعای مخالف بودن در سوریه دارند فاقد پایگاه و نفوذ و تاثیر گذاری در سوریه هستند ، این نتیجه مقاومت ارتش سوریه در مدت چهار سال در سخت ترین شرایط است که نه تنها از هم نپاشید بلکه پیروزی های زیادی نیز کسب کرد و همچنین این امر در نتیجه پایداری شخص بشار اسد در زمینه مقاومت در برابر تروریسم است.

* مخالفت بشار اسد با استراحت خانواده اش در تهران

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ما در مقطعی از آقای بشار اسد خواستیم همسر و فرزندانش برای استراحتی کوتاه به تهران بیایند اما پاسخ وی این بود که بشار و خانواده اش سوریه را ترک نمی کنند، و در تمام سختی ها تا پایان در کنار مردم سوریه باقی خواهند ماند؛ این مقاومت و پایداری در رهبری سوریه نیز موضوع مهمی است.

* هماهنگی ایران و روسیه درباره طرح حل بحران در سوریه

وی درباره طرح های ایران و روسیه در این زمینه گفت: ما به آنچه در روسیه اتفاق می افتد با دوستانمان در مسکو هماهنگی و درباره جزییات آن بحث کردیم ، در عین حال آقای بشار اسد توسط بوگدانف و جمهوری اسلامی ایران در جریان کلیات کار قرار گرفته ، به این دلیل که لازمه هر گونه راهکار سیاسی آن است که حکومت سوریه در جریان باشد و برای تحقق آن راهکار همراهی کند.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: برای گفتگوی مخالفان در مسکو مشکلاتی وجود دارد و چند دستگی در میان آنان هست ، یکی از نگرانی های ما آن است که بخش عمده معارضین که قرار است در مسکو جمع شوند ، فاقد پایگاه و نفوذ و قدرت تاثیر گذاری در سوریه هستند . این همان مساله ای است که می تواند برای مذاکرات مشکل ایجاد کند.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: لذا در گفت و گو با بوگدانف و مقام های روسی تلاش کردیم که به این سمت حرکت کنیم که افراد ، گروه ها و جریان های موثر در آن نشست حضور یابند .

* بشار اسد بخش محوری راه حل سوریه

وی افزود: از دیدگاه آقای بشار اسد و حکومت سوریه این گفت و گو نه گفت و گوی حکومت و مخالفان بلکه گفت و گوی سوری سوری است. آنان معتقدند تمام اقشار و گروه های تاثیر گذار در سوریه اعم از مخالفان و جریان های موثر می توانند در این گفت و گو شرکت کنند لذا این را به عنوان شروع خوب می دانیم و معتقدیم هر چه بیشتر باید به راهکار های حل سیاسی در سوریه توجه شود.

امیرعبداللهیان درباره این که بشار اسد باید بخشی از راهکار مزبور باشد، گفت: از نظر تهران و مسکو اسد جزو محوری برای حل سیاسی در سوریه است ، پرونده خلع سلاح شیمیایی سوریه نیازمند نظام پاسخگو بود، آقای اسد مسؤولانه در قبال خلع سلاح در سوریه اقدام کرد لذا نتیجه آن شد که نماینده دبیر کل در امور خلع سلاح شیمیایی سوریه و سازمان تخصصی ذی ربط تایید کردند که خلع سلاح شیمیایی سوریه انجام شد.

امیرعبداللهیان تأکید کرد: هر گونه توافق و پیشرفت روند سیاسی در سوریه با آقای بشار اسد شروع خواهد شد اما برای پایان هر گونه روند سیاسی باید زمینه ای را فراهم کرد که مردم سوریه نسبت به آینده سیاسی کشورشان بتوانند تصمیم بگیرند . لذا پایان روند سیاسی سوریه بر عهده هیچ کشوری نخواهد بود بلکه بر عهده رای و نظر صریح و روشن مردم سوریه در فضایی آرام و منطقی و خالی از حضور تروریست ها در سوریه انجام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الله ینصرکم یا بشار

    • احسان

      درود بر بشار اسد مرد دلاور جهان عرب

      پاسخ ها

      • پیمان

        سلام
        .........................................................؟

    • خوزستان

      می خوام صد سال سیاه نیان

    • حمیدرضا

      بهتر عتیقه میخوایم!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج