۱۷۱۳۹۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خیز دوباره گوچی به سمت ترکیب اصلی

گل حساس رضا قوچان نژاد در بازی برابر امارات که همراه با صدرنشینی تیم ملی ایران در پایان مرحله گروهی بود، ارزش های این مهاجم را بیش از پیش نشان داد.

طرفداری: دعوت از رضا قوچان نژاد برای حضور در تیم ملی ایران یکی از بهترین تصمیمات دوران سرمربیگری کارلوس کی روش در ایران بود که بعد از سال ها فوتبال ایران را صاحب یک مهاجم شش دانگ و گلزن کرد. جالب اینجا بود که قوچان نژاد به خوبی و با سرعت غیر قابل باوری در تیم ملی جا افتاد و مبدل به یکی از مهره های اصلی تیم کارلوس کی روش شد.

اوج کار قوچی ۲۷ ساله در سه بازی پایانی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ بود، دو گل سه امتیازی حساس مقابل قطر و کره جنوبی در خارج از خانه هدیه بزرگی بود که این مهاجم محبوب به میلیون ها فوتبال دوست ایرانی تقدیم کرد و خود را به عنوان یکی از محبوت ترین بازیکنان دوره فعلی در دل مردم ایران جای داد.

پس از مقدماتی جام جهانی و خود بازی ها که در برزیل انجام شد و قوچی در آن بازی ها نیز زننده تک گل ایران در سه بازی مرحله گروهی بود، به یک باره این مهاجم ملی پوش اروپا را به مقصد لیگ های عربی ترک کرد و راهی تیم الکویت کویت شد. حضور در لیگ کویت این نگرانی را در کی روش و فوتبال دوستان ایرانی ایجاد کرد که مبادا رضا قوچان نژاد خیلی زود از فوتبال ارضا شده و راه جای پای بازیکنانی گذاشته باشد که فوتبال شان همانند نسیمی بهاری گذرا بود. در مقابل فوتبال ایران در شرایطی نبود که به سادگی از داشتن مهاجمی گلزن که بعد از سال ها به آن دست یافته بود چشم پوشی کند بنابراین قوچان نژاد در تک تک بازی های ملی به همراه تیم حضور داشت و ذره ای از اعتماد کی روش به وی کم نشده بود.

آغاز جام ملت های آسیا، اولین محک قوچان نژاد در یک تورنمنت ملی بعد از حضور در لیگ کویت بود و این مهاجم بایستی برای حضور در ترکیب اصلی خود با کریم انصاری فرد و سردار آزمون رقابت می کرد. قوچی در بازی اول مقابل بحرین در ترکیب اصلی تیم ملی قرار داشت ولی در بازی دوم جای خود را در ترکیب اصلی به سردار آزمونی داد که زننده تک گل سه امتیازی تیم ملی در مقابل تیم قطر بود. گل آزمون و بازی قابل قبولش کمی موقعیت رضا قوچان نژاد را در ترکیب اصلی تیم ملی با تهدید مواجه ساخت و در بازی سوم مرحله گروهی مقابل امارات نیز شاهد نیمکت نشینی این بازیکن بودیم.

اتفاقات بازی با قطر و حضور قوچان نژاد در نیمه دوم به جای آزمون در زمین بازی که همراه با گل سه امتیازی و فوق العاده حساس این بازیکن بود، بار دیگر قوچی را به ناجی شماره یک تیم ملی تبدیل کرده و او را به تیتر یک فوتبال کشور تبدیل کرد. گل دقایق واپسین قوچان نژاد در شرایطی به ثمر رسید که این بازیکن تسلط کاملی روی توپ نداشت، اما با یک ضربه سر دقیق دروازه امارات در آخرین دقیقه بازی باز شد.

گل حساس قوچی در بازی با قطر و سابقه بازی های درخشان ملی اش در کنار بازی های خوب سردار آزمون در این تورنمنت که یک گل سه امتیاز بسیار زیبا و حرفه ای نیز در پی داشت، کار کی روش را برای انتخاب مهاجم نوک تیمش در مراحل بعدی جام سخت و دشوار کرده است و این سرمربی بایستی از میان این دو مهاجم خود یکی را بعنوان مهاجم نوک انتخاب نماید.

بی شک کارلوس کی روش بعنوان سرمربی تیم ملی ایران، تصمیم گیرنده نهایی این موضوع خواهد بود و قوچان نژاد برای بازپس گیری جایگاه خود در ترکیب اصلی تیم ملی باید نظر این سرمربی پرتغالی را جلب نماید که کار بسیار دشواری است. با توجه به آمار گلزنی قابل دفاع و بازی های درخشان و البته تجربه بیشتر، این انتظار می رود که گل قوچی مقابل قطر موجبات حضور وی را در بین یازده مرد روز بازی با عراق فراهم نماید. در حدود بیست بازی قبلی که قوچان نژاد در آنها با لباس تیم ملی ایران حضور داشت، اکثرا نام این بازیکن در بین یازده مرد اصلی قرار داشت و حضور در نیمکت ذخیره ها این روزها را برای قوچی کمی سخت کرده و به نظر می رسد گل حساس مقابل امارات خیز دوباره این بازیکن برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج