اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۷۲۴۱۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

انهدام باند گوشی‌ قاپ‌ های شرق تهران

اعضای باند زورگیری‌، کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی در شرق و جنوب شرق تهران توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ به دام افتادند.

خبرگزاری مهر: اعضای باند زورگیری‌، کیف‌قاپی و گوشی‌قاپی در شرق و جنوب شرق تهران توسط پلیس آگاهی تهران بزرگ به دام افتادند.

در ادامه اقدامات پلیس آگاهی تهران بزرگ در کنترل مجرمان سابقه دار پلیس آگاهی تهران بزرگ ، کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از مجرمان سابقه دار بنام عباس که دارای سوابق متعدد در زمینه کیف قاپی ، گوشی قاپی و بارکنی است ، پس از تأمین قرار وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از زندان آزاد و با تشکیل گروه جدیدی از مجرمان سابقه دار در زمینه "کیف قاپی" و "سرقت گوشی های تلفن همراه" اقدام به ارتکاب سرقت های متعدد در مناطق شرق و جنوب شرق تهران بویژه در پیروزی ، نیروی هوایی می کند.

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص فعالیت مجرمانه این گروه از مجرمان سابقه دار ، پرونده مقدماتی با موضوع "کیف قاپی و گوشی قاپی" تشکیل و هماهنگی های لازم قضایی با شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در خصوص این پرونده انجام شد . تحقیقات پلیسی و شناسایی تمامی اعضای باند با آغاز رسیدگی به پرونده در پایگاه ششم پلیس آگاهی ، شناسایی اعضای گروه در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت و با سلسله اقدامات پلیسی و بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار ، هفت عضو دیگر این گروه شناسایی شدند.

بررسی سوابق اعضای این گروه بنام های بهروز ، مسعود ، احمـد ، ایمان ، جواد ، حامد و محسن نشان داد که تمامی این افراد از مجرمان سابقه دار منطقه کیانشهر هستند که به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با کیف قاپی و زورگیری بارها دستگیر شده اما هرکدام پس از گذشت مدتی کوتاه ، با تأمین قرار وثیقه از زندان آزاد و اینبار با تشکیل گروه جدید سرقت به سرکردگی "عباس " اقدام به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شرق و جنوب شرق تهران بویژه در مناطق پیروزی ، تهران نو ، بلوار ابوذر ، دولت آباد ، میدان خراسان ، خیابان ۱۷ شهریور ، نیروی هوایی کرده اند . دستگیری متهمان و اعتراف به دهها فقره سرقت با شناسایی مخفیگاه تمامی اعضای گروه در مناطق کیانشهر ، اتابک و شهرزاد ، دستگیری همزمان متهمان در دستور کار قرار گرفت و هر هشت عضو این گروه از سارقین ، در چند عملیات همزمان دستگیر و به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

متهمان در همان تحقیقات اولیه به دهها فقره سرقت اعتراف و عنوان کردند که سرکرده گروه ، مدل گوشی های مورد نظرش را به آنها اعلام و اعضای گروه نیز پس از سرقت گوشی‌های مورد نظر را به "عباس " (سرکرده گروه) تحویل و در ازای هر فقره سرقت و تحویل گوشی به سرکرده گروه ، دستمزد خود را تحویل می گرفتند . یکی از اعضای گروه بنام "محسن " که بیشترین سرقت ها را در میان سایر اعضای گروه انجام داده ، در اعترافاتش گفت :تمامی گوشی های مسروقه را پس از سرقت به عباس تحویل داده و او نیز در ازای هر فقره سرقت گوشی مدل بالا ( Touch ) مبلغ ۱۰۰ هزار تومان به وی پرداخت کرده است.

شناسایی دهها مالباخته همزمان با دستگیری متهمین و بویژه دستگیری سرکرده گروه ، در بازرسی از مخفیگاه آنها دهها گوشی تلفن همراه بدست آمد که بررسی سوابق آنها نشان داد که تمامی این گوشی ها دارای سابقه سرقت به شیوه "گوشی قاپی" و یا "زورگیری" هستند . دهها مالباخته با مراجعه به پایگاه ششم آگاهی ، اقدام به شناسایی اموال خود و همچنین متهمان کردند . یکی از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "در خیابان ۲۱ متری دهقان به سمت منزل در حال حرکت بودم که ناگهان در داخل کوچه ، دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت به بهانه اینکه من برای خواهر یکی از آنها ایجاد مزاحمت کردم اقدام به تهدید من کرده و مرا مجبور کردند تا گوشی تلفن همراه خود را به آنها نشان داده تا به ادعای خودشان تصویر و یا شماره تماس خواهرشان را نشان دهند!

من نیز که اطمینان داشتم که آنها اشتباه کرده اند ، گوشی تلفن همراه خود را به یک نفر از آنها که از موتور پیاده شده بود نشان دادم که به محض نشان دادن گوشی ، این شخص اقدام به سرقت گوشی کرد و هر دو نفر با موتورسیکلت طرح هوندا ۱۲۵ از محل متواری شدند" . سرهنگ کارآگاه رضا امیدی ، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اشاره به سوابق متعدد سرکرده گروه در ارتکاب جرایم مختلف زورگیری ، از تحت تعقیب قرار داشتن وی از سوی سایر پایگاه های پلیس آگاهی تهران بزرگ خبر داد و گفت : "سرکرده این گروه از سارقان ، از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت های خشن و زورگیری است که در پرونده جداگانه دیگری که در پایگاه سوم پلیس آگاهی در حال رسیدگی است به اتهام "مشارکت در سرقت‌های زورگیری به شیوه بارکنی" تحت تعقیب این پایگاه قرار داشته که با دعوت از شکات پرونده اخیر ، این متهم از سوی تعدادی از مالباختگان این پرونده نیز مورد شناسایی قرار گرفته است ".

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ با دعوت از شکات و مالباختگانی که به شیوه موبایل قاپی مورد سرقت قرار گرفتند ،افزود : "با توجه به سوابق متهمان در زمینه ارتکاب سرقت های خشن موبایل قاپی و کیف قاپی و اعتراف به دهها فقره سرقت در مناطق مختلف شرق و جنوب شرق تهران و شناسایی متهمان از سوی دهها مالباخته ، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و هر هشت عضو باند برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند ؛ از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه مورد سرقت قرار گرفتاند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان نبرد - انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی مراجعه کنند " .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج