۱۷۲۴۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

مهمترین مشکل مراجعین دستگاه قضایی

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: تاخیر در رسیدگی به پرونده ها و درخواستها مهمترین مشکل مراجعین دستگاه قضایی و سازمانهای تابعه آن است.

ایرنا: حجت الاسلام 'سیداسماعیل خطیب' شنبه شب در مراسم تودیع و معارفه رییس ارشد حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در استان خراسان رضوی با اشاره به بازدیدهای خود از برخی بخشهای تابعه دستگاه قضایی در این استان گفت: در بازدیدهای فوق مراجعین از نوع عملکرد پرسنل آنها گله نداشتند بلکه گله مندی شان از نیروی انسانی کم و تاخیر در رسیدگی به درخواستها و پرونده ها بود.

وی اظهار داشت: باید با ایجاد بسترهای لازم این معضل کاهش یابد و شاهد تسریع در رسیدگی به پرونده ها و درخواستهای مردم در سازمانها و بخشهای تابعه قوه قضاییه باشیم.

حجت الاسلام خطیب خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نارضایتی های مردم از مجموعه های تابعه دستگاه قضایی از نحوه برخورد برخی از پرسنل آنها است که علت آن هم کثرت رسیدگی به پرونده ها است و باید با تکریم بیش از پیش ارباب رجوع این معضل را کاهش داد.

وی ضمن تاکید بر سرکشی مدیران سازمانهای دستگاه قضایی از بخشهای تابعه گفت: این سرکشی ها آسیبها و مشکلات را کاهش می دهد.

حجت الاسلام خطیب گفت: در هر شرایطی حفظ شان مدیریت دستگاه قضایی از اهمیت زیادی برخوردار است و این مساله منافاتی با تکریم ارباب رجوع و خوش خلقی ندارد.

وی گفت: گستردگی کارها و ارتباطات با ارباب رجوع در مجموعه های قضایی ممکن است بستری برای فساد را فراهم کند و باید با درایت از این مسائل پرهیز کرد.

وی افزود: آمارگرایی یکی دیگر از آسیبهای دستگاه قضایی است و باید مراقب باشیم این مساله خللی در روند کار مثبت پرسنل مجموعه های قضایی ایجاد نکند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که ملت ایران از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تبعیت می کنند و نظام جمهوری اسلامی تحت رهبری های حکیمانه ولی فقیه و نابب امام زمان (عج) قرار دارد و مردم ما نسبت به توطئه های دشمنان هوشیار هستند و هیچ یک از ترفندهای معاندان راه به جایی نمی برد و نمی تواند بصیرت و شهادت طلبی این ملت را خدشه دار کند.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی هم ضمن تاکید بر اهمیت و حساسیت اقدامات مجموعه حفاظت و اطلاعات دستگاه قضایی گفت: اگر اقدامات ما به روز و از روز آمدگی خاصی برخوردار باشد، نتیجه فعالیهای حفاظت اطلاعات بیشتر ملموس خواهد بود.

حجت الاسلام 'علی مظفری' تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سلامت دستگاه قضایی و مبارزه قاطع با فساد در بخشهای مختلف را یادآور شد و نقش دستگاه قضایی و حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه را در این زمینه بسیار مهم دانست.

وی تاکید کرد: اقدامات حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در پیشگیری از جرائم و کاهش آسیبها در مجموعه دستگاه قضایی بسیار تاثیر گذار است و اگر حفاظت و اطلاعات کارآمد و توانمند عمل کند شاهد افزایش اثر بخشی فعالیتهای این بخش خواهیم بود.

وی گفت: بر اساس تاکید رییس قوه قضاییه از ابتدای سال آینده افرادی که در مظان اتهام قرار داشته و پرونده هایشان در دستگاههای نظارتی مورد رسیدگی قرار گرفته و در دادگاه عالی هم محکوم شوند اسامی و مشخصات کامل آنها در صدا و سیما اعلام می شود.

در پایان این مراسم حجت الاسلام 'غلامرضا سلمانی' به عنوان رییس ارشد حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در استان خراسان رضوی معرفی و از خدمات 'رضا اسراری' تقدیر شد و 'محمد داوود آبادی' نیز به عنوان معاون قضایی دادگستری خراسان رضوی معرفی شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج