۱۷۲۷۸۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فاصله تهران - مشهد ۵ ساعته می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه برقی شدن قطار تهران - مشهد، گفت: با اجرایی شدن این پروژه و افزایش سرعت سیر قطارها به ۲۰۰کیلومتر، فاصله بین تهران - مشهد به ۵ ساعت کاهش می یابد.

خبرگزاری ایسنا: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه برقی شدن قطار تهران - مشهد، گفت: با اجرایی شدن این پروژه و افزایش سرعت سیر قطارها به ۲۰۰کیلومتر، فاصله بین تهران - مشهد به ۵ ساعت کاهش می یابد.

مجیدی در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل راه و ترابری استان سمنان با بیان اینکه تلاش ما بر این است که این پروژه در کوتاهترین زمان به بهره برداری برسد، متذکر شد: استقبال از سفرهای ریلی با توجه به ایمن بودن و ارزان بودن آن در کشور رو به افزایش است.

وی با اشاره به ایمن بودن سفرهای ریلی اظهار کرد: دولت به دنبال این است که سالانه ۱۴۰۰ کیلومتر بر خطوط ریلی کشور افزوده شود.

معاون امور دولت و مسوول هماهنگی امور استان‌های وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۰۰ کیلومتر خط جدید راه آهن در دست ساخت داریم، افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط ریلی در سطح کشور وجود دارد.

مجیدی با تشریح برخی مشکلات موجود در این بخش به وجود ۱۷۰۰ واگن در بخش حمل و نقل مسافری ایران اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه بیش از یک سوم واگن های موجود در بخش حمل و نقل مسافر که بالغ بر ۷۰۰ واگن می شوند، فرسوده هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بر اساس آمارهای رسمی در ایران حمل و نقل از طریق ناوگان هوایی و ریلی، ایمن‌ترین ناوگان برای جابجایی و حمل و نقل است .

وی همچنین با بررسی وضعیت ناوگان هوایی در ایران، به فرسوده بودن آن اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ فروند از هواپیماهای مسافربری ایران زمین گیر شدند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۲۴۵ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد، یادآوری کرد: در حال حاضر به طور معمول از ۲۴۰ فروند آنها استفاده می‌شود و باقی آنها زمین گیر هستند.

وی با بیان اینکه باید ریسک خطای انسانی و سوانح ناشی از آن را بخاطر عمر بالای ناوگان هوایی مان بپذیریم افزود: میانگین ناوگان هواپی کشورمان ۲۱ سال است که عدد مناسبی و مطمئنی نیست.

مجیدی با بیان اینکه ۸۹ فرودگاه در سطح کشور وجود دارد اظهار کرد: از این تعداد ۷۰ فرودگاه تجاری و ۱۹ فرودگاه غیر تجاری اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج