۱۷۴۰۱۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

رهایی شیر زخمی از شکنجه‌ های معرکه‌گیر

شیری که بدون مجوز سازمان محیط زیست توسط یک معرکه گیر در کرمانشاه برای نمایش بکار گرفته شده بود به قرنطینه مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان در تهران انتقال یافت.

خبرگزاری مهر: شیری که بدون مجوز سازمان محیط زیست توسط یک معرکه گیر در کرمانشاه برای نمایش بکار گرفته شده بود به قرنطینه مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان در تهران انتقال یافت.

دکتر ایمان معماریان دامپزشک حیات وحش درباره وضعیت جسمی این شیر، گفت: این شیر ساعت روز گذشته به قرنطینه منتقل شد و پس از بیهوش کردن در ساعات اولیه ورود حیوان به مرکز بازپروری حیات وحش پردیسان، زنجیر و شلنگی که به دور گردنش بسته و منجر به ایجاد زخمی عمیق شده بود را از بدنش جدا شد.

وی گفت: این شیر نر که حدود ۲ سال سن دارد و تا کنون تنها با اسکلت تغذیه شده نسبت به سنش وزن کمی دارد و پس از به هوش آمدن با اشتهای زیادی به تغذیه مشغول شد.

به گفته این دامپزشک، علیرغم وجود زخم های سر و گردن و از بین رفتن یال این شیر توسط زنجیر و شلنگ، حال عمومی حیوان رضایت بخش است و در قرنطینه تحت درمان با آنتی بیوتیک قرار دارد.

معماریان ضمن انتقاد از شرایط نامناسب نگهداری از حیوانات و آسیب های جدی به آنها در سیرک ها و معرکه گیری ها تصریح کرد: مهمترین راه پیشگیری از سوء استفاد بیشتر سیرکداران و معرکه گیران از حیوانات، ممنوعیت ورود حیوانات جدید به این مجموعه ها و حذف تدریجی حیوانات موجود از طریق عقیم سازی است.

این متخصص درباره سرنوشت این شیر گفت: در مرکز بازپروری پردیسان جایی برای نگهداری از این شیر وجود ندارد. باغ وحش تهران نیز ظرفیت نگهداری شیر جدیدی را ندارد و از آنجایی که این شیر، نر است در شیرهای نر گله قرار خواهد گرفت.

معماریان اظهار امیدواری کرد: برای نگهداری از این شیر که سالهای اولیه عمرش را در سختی گذرانده جایگاهی مناسب اختصاص داده شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج