۱۷۴۵۸۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

بازگشت جیرانی به «هفت»؟!

با آمدن محمد سرافراز رئیس جدید سازمان صداوسیما و به تبع آن انتصاب اصغر پورمحمدی در جایگاه معاونت سیما احتمال جابه‌جایی مجری برنامه «هفت» بعد از گذشت دو سال و اندی دوباره شدت گرفته است.

روزنامه صبا: با آمدن محمد سرافراز رئیس جدید سازمان صداوسیما و به تبع آن انتصاب اصغر پورمحمدی در جایگاه معاونت سیما احتمال جابه‌جایی مجری برنامه «هفت» بعد از گذشت دو سال و اندی دوباره شدت گرفته است.

اگرچه یک منبع موثق در گفت‌وگو با خبرنگار سینماپرس با ارائه توضیحات کاملی از چگونگی شکل‌گیری این شایعات، بر ادامه انتشار آن خط بطلان کشید و مشخص شد برنامه «هفت» با وجود برخی انتقادات به نحوه اجرای مجری آن و یا برخی مواضع یک‌جانبه وی نسبت به طیف‌های سینمایی، همچنان با حضور «گبرلو» و به‌صورت زنده و نه تولیدی و ضبط شده به کار خود ادامه خواهد داد. لیکن زمزمه‌ها مبنی بر بازگشت «فریدون جیرانی» و یا حتی حضور یکی از منتقدین سینما که از دست‌اندرکاران اصلی و افراطی خانه سینما و رئیس یکی از صنوف آن به حساب می‌آید به جای «گبرلو»، در جای خود قابل تحلیل است.

فضاسازی رسانه‌ای و بهره‌جویی‌های ناصواب آن، از جمله شگردهای چندین ساله برخی فعالان حوزه سینما شده که متاسفانه بدون رعایت اخلاق حرفه‌ای و حتی به کارگیری تدابیری مصلحانه که حداقل مانع از تضییع و تخریب خود طراحان و مجریان آن شود، در حال توسعه است؛ اما نکته جالب این‌که فضای نامطلوب مورد اشاره، این بار دامان کسی را گرفت که در طول دو سال اجرای «هفت» شاید به رغم میل باطنی‌اش، شرایط را به دفعات برای حضور همین افراد در برنامه خود فراهم کرد و نامش را فضای «گفت‌وگو» نامید؛ حال این‌که تجربه این روزها نشان داد فارغ از جریان معاند فرهنگی، طیف تندرو و تمامیت‌خواه و در کنارشان جریان لمپنیزم سینما هیچ یک درصدد تقویت این برنامه با اجرای گبرلو نبوده و خواهان مصادره آن در هر شرایطی و با وجود پیش آمدن کوچک‌ترین فرصتی هستند!

مجری و سردبیر برنامه «هفت» که با هدف تقویت هنر و هنرمندان متعهد و انقلابی و بر اساس فرمایشات صریح مقام معظم‌رهبری مبنی بر توجه و حمایت از این جریان فرهنگی کار خود را آغاز کرد، می‌بایست بدون توجه به برخی فضاهای عرفی و مرسوم که به بهانه جذب مخاطب عام و ترس از تحریم برخی هنرمندان، برنامه را از شرایط ایده‌آل و هدفمند روزهای اول خود تا حدودی خارج ساخته است، با قوت بیشتر در همان مسیر اولیه ادامه راه داده و نسبت به نقاط ضعف و دیدگاه‌های انتقادی از سوی دلسوزان و سینماگران پردغدغه،‌ اهتمام مضاعفی نشان دهد تا مانع از ایجاد چنین فضاسازی‌های محفلی شود.

گبرلو اگرچه به خوبی مرز بین وادادگی، اعتدال و خطوط قرمز نظام را می‌شناسد و در مواقع مقتضی و بر اساس تجربیات گذشته توان مدیریت جلسات و گفت‌وگوهایی چون مناظره پیرامون مباحث مختلف سینما را داراست، اما باید بداند با سابقه رسانه‌ای که در اذهان هنرمندان انقلابی دارد، انتظار از وی بیش از این بوده و صراحت در بیان مواضع آن هم در برنامه سینمایی«هفت» که با توجه به حساسیت مخاطبانش بی‌شک فراتر از یک برنامه عادی در سیما ارزیابی می‌شود، مانع و نافی حرکت وی در مسیر سیاست‌های رسانه ملی نخواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا كند كه اين جمعه بيايد

    • محمد

      با بازگشت آقای جیرانی دوباره برنامه قوت پیدا میکنه البته آقای گبرلو دوست داشتنی و خوب هستند اما در اجرای برنامه قوی نیستند. هفت با آقای جیرانی گره خورده مثل نود که با اقای فردوسی پور گره خورده حال به نظر شما میشه نود رو با اجرای مجری دیگری دید؟ هفتم همین جوریه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج